Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47473
Title: Роль лексико-грамматических упражнений в обучении устному переводу англоязычных текстов в неязыковом вузе
Authors: Зенина, Людмила
Иксанова, Минигуль
Keywords: vocabulary and grammar exercises
methodological recommendations
non-linguistic educational institutions
interpretation of written text
Issue Date: Apr-2019
Publisher: Аграр Медіа Груп
Citation: Роль лексико-грамматических упражнений в обучении устному переводу англоязычных текстов в неязыковом вузе Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.
Abstract: The article is devoted to the difficulties connected with the interpretation of written texts at non-linguistic educational institutions. Special attention is paid to the set of vocabulary and grammar exercises used to overcome linguistic and discourse difficulties and prevent misunderstanding when interpreting English texts.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47473
ISBN: 978-617-646-453-2
Appears in Collections:Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад теорія, методологія, практика» 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сборник конференции НАУ 2019-сторінки-190-193.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.