Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63515
Title: Сучасний стан використання оберненого навчання в українських закладах вищої освіти і перспективи на майбутнє
Authors: Шуневич, Богдан Іванович
Keywords: flipped learning
flipped classroom
advantages and topicality of using flipped learning
Ukrainian equivalents of the term flipped learning
Issue Date: May-2024
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Шуневич Б. Сучасний стан використання оберненого навчання в українських закладах вищої освіти і перспективи на майбутнє. Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. Л. Г. Буданової, Г. Г. Єнчевої. Київ, 2024. С. 156-160.
Abstract: The research deals with a short history of the flipped learning method in Ukraine and the USA at its beginning of development, advantages and topicality of the method use in peaceful time and under martial law on the example of teaching disciplines "Theory and Practice of Translation", "Psychology and Pedagogy of the Higher School", "Scientific Foreign Language", as well as attention is payed to the search for Ukrainian translation versions of the term flipped learning, which, in the author’s point of view, would be more correctly conveyed in its meaning.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63515
ISBN: 978-617-646-477-8
Appears in Collections:Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика» 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GSTI 2024 26.pdf175.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.