Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44962
Browse
Recent Submissions
Item Соціально-психологічні чинники адаптації вимушених переселенців до нового соціального середовища(Національний авіаційний університет, 2024-06) Чугай, Валерія ЮріївнаУ кваліфікаційній роботі розглянуті соціально-психологічні чинники адаптації вимушених переселенців до нового соціального середовища. Мета кваліфікаційної роботи полягає у визначенні соціально-психологічних чинників адаптації вимушених переселенців до нового соціального середовища. Практичне значення полягає в епмпіричному дослідженні адаптації вимушених переселенців до нового соціального середовища, розробці практичних рекомендації щодо адаптації вимушених переселенців до нового соціального середовища.Item Вплив соціальних мереж на ціннісні орієнтації осіб сержантського складу(Національний авіаційний університет, 2024-06) Чернявська, Альона ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі розглянуто вплив соціальних мереж на ціннісні орієнтації осіб сержантського складу. Система ціннісних орієнтацій, як важлива психологічна характеристика дорослої особистості, представляє собою один із ключових аспектів індивідуальності. Вона відображає осмислене ставлення людини до соціальної дійсності та визначає мотивацію її поведінки, суттєво впливаючи на всі аспекти її життєдіяльності. Як складові частини особистісних ціннісних структур, ці орієнтації відзначаються внутрішньою готовністю до реалізації конкретних видів діяльності та вказують на напрямок дій для задоволення потреб і інтересів. Практичне значення роботи полягає в тому, що врахування цих аспектів дозволило покращити ефективність навчальних і виховних заходів для сержантського складу та забезпечити їх більш успішну адаптацію до сучасного інформаційного середовища.Item Зв’язок мотивації навчання з рівнем особистісної тривожності у навчальній діяльності студентів(Національний авіаційний університет, 2024-06) Чернікова, Олександра СергіївнаУ кваліфікаційній роботі розкрито поняття мотивації навчання та особливості прояву особистісної тривожності, зокрема: мотивацією навчання вважають сукупність мотивів, що спонукають студентів до навчальної діяльності, а особистісна тривожність вважається рисою характеру людини і має місце лише у разі наявності стійких проявів тривожного стану. Описано емпіричне дослідження зв’язку мотивації навчання з рівнем особистісної тривожності у навчальній діяльності студентів, а саме: обґрунтування вибору діагностичних методик, опис проведення дослідження, аналіз та інтерпретація результатів. Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали дослідження можна використовувати практичним психологам у роботі зі студентами під час навчальної діяльності для підвищення позитивної мотивації та зниження особистісної тривожності.Item Зв’язок між рівнем тривожності та самооцінкою особистості(2024-06) Тарасюк, Діана ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі використано такі теоретичні методи – аналіз, систематизація та узагальнення даних, що представлені у науковій літературі щодо сучасного стану досліджень за даною темою; емпіричні методи – психодіагностичні методики: шкала оцінки рівня ситуативної та особистісної тривожності Спілбергера, методика дослідження самооцінки за методикою Дембо-Рубінштейна (в модифікації А.М. Прихожан), методика визначення рівня тривожності (шкала Дж. Тейлора), методика «Визначення рівня своєї самооцінки»(розроблена Г.М. Казанцевою); математико-статистичні методи – для обробки даних був використаний коефіцієнт кореляції Пірсона. Практичне значення роботи полягає в тому, що результати можуть бути використані у вищих навчальних закладах для підвищення самооцінки у студентів.Item Індивідуaльні ocoбливocті cтpecocтійкocті куpcaнтів під чac вoєннoгo cтaну(Національний авіаційний університет, 2024-06) Cтьoпкінa, Юлія AндpіївнaУ кваліфікаційній роботі розглянуто iндивiдуaльнi ocoбливocтi cтpecocтiйкocтi куpcaнтiв пiд чac вoєннoгo cтaну. Мeтa квaліфікaційнoї poбoти пoлягaє в oбґpунтувaннi тeopeтичниx зacaд тa eмпipичнo дocлiдити iндивiдуaльнi ocoбливocтi cтpecocтiйкocтi куpcaнтiв пiд чac вoєннoгo cтaну. Пpaктичнe знaчeнння пoлягaє в eмпіpичнoму дocліджeнні cтpecocтійкocті куpcaнтів під чac вoєннoгo cтaну, poзpoбці пpaктичниx peкoмeндaцій щoдo cтpecocтійкocті куpcaнтів під чac вoєннoгo cтaну.Item Готовність військовослужбовців до прийняття психологічної допомоги у цивільних умовах(Національний авіаційний університет, 2024-06) Холодова, Юлія ЄвгенівнаУ кваліфікаційній роботі розглянуто питання психологічної готовності до прийняття психологічної допомоги військовослужбовців у цивільних умовах. Встановлено наявність достовірного взаємозв’язку між психологічними аспектами військової служби, що можуть бути корисними для розвитку стратегій підвищення психологічного добробуту військовослужбовців. Практичне значення полягає в розробці та впровадженні конкретних рекомендацій для підвищення готовності військовослужбовців до отримання психологічної допомоги у цивільному середовищі. Основні аспекти практичного значення можуть включати: психологічні тренінги і навчання, створення психологічних центрів, розробку інформаційних матеріалів і співпрацю з цивільними службами.Item Вплив web-ресурсів на сферу надання психологічних послуг (на прикладі авторського проєкту WHISPER)(Національний авіаційний університет, 2024-06) Стрижков, Данііл ЛеонідовичУ кваліфікаційній роботі розглянуто вплив професійно-галузевих WEB-ресурсів на розвиток сфери надання психологічних послуг. Практичне значення результатів дослідження полягає у полягає у: теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності впливу професійно-галузевих WEB-ресурсів на розвиток сфери надання психологічних послуг (на прикладі авторського проєкту WHISPER); розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення змістової та організаційної структури професійно-галузевих WEB-ресурсів з метою поглиблення розвитку сфери надання психологічних послуг.Item Віртуальне спілкування як засіб побудови людиною міжособистісних відносин(Національний авіаційний університет, 2024-06) Соловей, Ганна АнатоліївнаУ кваліфікаційній роботі розкрито поняття та особливості віртуального спілкування, зокрема його роль в підтримці та побудові міжособистісних взаємовідносин між людьми. Описано емпіричне дослідження міжособистісних стосунків під час віртуального спілкування. Практичне значення роботи полягає в можливості їх використання у подальшій розробці профілактичних та корекційних програм побудови спілкування в інтернет-просторі.Item Соціально-психологічні чинники емоційної стійкості вимушених емігрантів(Національний авіаційний університет, 2024-06) Сіркунен, Валерія ОлегівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито поняття емоційної стійкості та її соціально-психологічних чинників, зокрема: адаптованість та незадаптованість, психологічне благополуччя. Описано методи підвищення емоційної стійкості в умовах вимушеної еміграції, а саме розроблено групову психокорекційну програму підвищення емоційної стійкості вимушених емігрантів. Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути корисними практичним психологам та соціальним службам для розуміння чинників, що впливають на емоційну стійкість вимушених емігрантів; можуть бути впроваджені у розвиток міграційної психології та соціологічних наук для формування нових політик адаптації вимушених емігрантів. Рекомендовано психологам та психотерапевтам використовувати отримані результати та, розроблені психокорекційну програму і рекомендації, для підвищення рівня емоційної стійкості вимушених емігрантів.Item Особливості саморегуляції студентів в умовах повітряної тривоги під час навчання(Національний авіаційний університет, 2024-06) Семеген, Ольга ВасилівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито поняття саморегуляції особистості в психології, зокрема: основні підходи до визначення поняття, види (організаційна та емоційно-вольова), основні функції, важливість саморегуляції для ефективного навчання та подолання кризових ситуацій. Описано особливості саморегуляції студентів в умовах повітряної тривоги під час навчання, а саме ставлення респондентів до повітряної тривоги, рівень розвитку емоційної саморегуляції, саморегуляції поведінки та її стилів, емоційні реакції та способи реагування респондентів на сигнал повітряної залежно від рівню загрози. Практичне значення роботи полягає в тому, що отримані результати дослідження можна буде використати для практичної діяльності психолога, а також для проведення більш масштабного дослідження з урахуванням додаткових факторів впливу на особистість.Item Зв’язок копінг-стратегій із стресостійкістю студентів в умовах воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2024-06) Римарчук, Аліна ОлександрівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито проблему стресостійкості, зокрема: її сутність, розуміння цього явища з погляду різних науковців; особистісні риси, що характеризують стійкість до стресу. Описано підходи до розуміння терміну «копінг» та види копінг-стратегій. Проаналізовано та узагальнено проблеми та труднощі, пов'язані з навчальним процесом, які є основною причиною стресу у студентів під час воєнного стану. Надано рекомендації щодо підвищення стресостійкості. Практичне значення роботи визначається можливістю використання результатів даного дослідження у роботі психологічної служби освітнього закладу, у практичній діяльності педагогів та психологів, тренерів з розвитку особистості, коучів та студентів-психологів. Також результати дослідження можуть бути використані в індивідуальній роботі психологів з метою розробки способів корекції поведінки студентів, попередження порушень психічного здоров’я та формування адаптивних копінг-стратегій в стресових ситуаціях.Item Особливості схильності до агресії у студентів-психологів в залежності від домінуючої півкулі мозку(Національний авіаційний університет, 2024-06) Ракецька, Владислава РоманівнаУ роботі був проведений аналіз наукової літератури, для освітлення особливостей агресії, її зв'язку з функціональною асиметрією мозку та особливостями прояву в юнацькому віці. Практична та теоретична значимість роботи полягає у виявленні особливостей взаємозв’язку агресивності та домінуючої півкулі головного мозку. Результати дослідження в майбутньому можуть бути використані для поглиблення знань у галузі нейробіології та психології.Item Гендерні відмінності у самооцінюванні інтернет-залежних студентів(Національний авіаційний університет, 2024-06) Потопальська, Євгенія ОлегівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито питання механізмів та формування самооцінки. Зокрема, нами було розглянуто фактори розвитку та особливостей самооцінювання у інтернет-залежних студентів, а також можливі наявні гендерні відмінності у даної вікової групи. Окрім цього, нами була сформована програма профілактики інтернет-залежності у студентів. Практичне значення роботи полягає в тому, що основні положення та висновки кваліфікаційної роботи можуть бути використані для поглиблення та розширення уявлень про інтернет-залежність, її значення для людини, може бути використана для подальших досліджень, а розроблена психокорекційна програма забезпечить можливість використання психологами та педагогами нових методів у профілактиці інтернет-адикції.Item Особливості вибору копінг-стратегій особами юнацького віку в залежності від рівня самоактуалізації(Національний авіаційний університет, 2024-06) Підручна, Ангеліна ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі розглянуто особливості вибору копінг-стратегій та типу поведінки в стресових ситуацій від рівня самоактуалізації. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в розробці методичних рекомендацій для психологів та педагогів, які працюють з особами юнацького віку. Зокрема, рекомендації щодо застосування когнітивно-поведінкової терапії дозволяють ефективно коригувати вибір копінг-стратегій у молоді, сприяючи їх самоактуалізації та психологічному благополуччю. Використання цих рекомендацій допоможе юнакам краще розуміти та управляти своїми емоціями, стресом та життєвими труднощами, що, в свою чергу, підвищує їх здатність до саморозвитку та реалізації особистісного потенціалу.Item Взаємозв’язок рівня перфекціонізму із самоефективністю у студентів психологів(Національний авіаційний університет, 2024-06) Пашко, Яна ВладиславівнаУ кваліфікаційній роботі розглянуто взаємозв’язок між перфекціонізмом з самоефективністю у студентів психологів. Об’єкт дослідження: перфекціонізм, та самоефективність у студентів психологів. Предмет дослідження: взаємозв’язок між перфекціонізмом з самоефективністю Встановлено, що перфекціонізм та самоефективність взаємопозв’язані. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендовано використовувати для підвищення особистісної готовності студентів до професійної діяльності.Item Соціально- психологічні чинники соціалізації підлітків в сучасному суспільстві(Національний авіаційний університет, 2024-06) Павленко, Олександр ОлеговичУ кваліфікаційній роботі розкрито проблему соціалізації підлітків в сучасному середовищі, зокрема: розглянуто труднощі інтеграції підлітків у суспільство під впливом змінних соціально-психологічних умов. Описано соціально-психологічні чинники що формують соціалізацію підлітків, а саме адаптивність, соціальний інтелект, життєвий оптимізм, сімейне оточення та виховання, освітнє середовище, ровесницька група та ЗМІ. Практичне значення роботи полягає в результатах, що дозволяють краще розуміти взаємозв'язки між соціальним інтелектом, адаптивністю, життєвим оптимізмом та соціальними чинниками, що впливають на соціалізацію. Це знання можна використовувати для створення ефективних програм психологічної підтримки та розвитку підлітків, що сприятиме їхньому гармонійному розвитку та успішній інтеграції в суспільство.Item Медіатехнології як засіб формування професійних компетентностей у майбутніх психологів(Національний авіаційний університет, 2024-06) Олексієнко, Максим ВіталійовичУ кваліфікаційній роботі узагальнено та вдосконалено рекомендації стосовно формування та розвитку професійних якостей у майбутніх психологів засобами медіатехнологій. Гіпотеза дослідження: формування та розвиток професійних якостей у майбутніх психологів буде успішним за умови використання медіатехнологій. Розкрито зміст, структуру та показники розвитку професійних компетентностей майбутніх психологів. Практична значущість результатів дослідження. Розроблено систему завдань, спрямованих на розвиток професійних якостей у майбутніх психологів засобами медіатехнологій.Item Вплив стресових ситуацій на емоційний стан підлітків в процесі навчання(Національний авіаційний університет, 2024-06) Мороз, Діана ДмитрівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито вплив стресу на психічне здоров'я, зокрема: аналізовано фактори стресу та їхні наслідки на емоційний стан особистості. Описано методи психокорекції стресостійкості, а саме техніки релаксації та когнітивно-поведінкові методи роботи зі стресом. Практичне значення роботи полягає в тому, що вона надає конкретні рекомендації та інструменти для ефективного управління стресом в різних сферах життя, від особистих відносин до професійних ситуацій.Item Вплив засобів масової інформації на тривожність підлітків(Національний авіаційний університет, 2024-06) Маліч, Анна ВалеріїнаУ кваліфікаційній роботі розкрито сутність поняття «тривожності». Зокрема особливості тривожності дітей підліткового віку, що може проявлятися на емоційному та поведінковому рівнях, а також часто загострюється у зв’язку із залежним становищем дитини – підліток вважає себе дорослим і взаємодіє зі світом. Крім того, були описані особливості сучасних засобів інформації (такі як зміна традиційних мас-медіа інтернет-ресурсами, їх доступність тощо) та їх вплив на особистість підлітка. Практичне значення роботи полягає в тому, що результати досліджень можуть бути використані при створенні програм для профілактики тривожності підлітків. Використовуватися батьками підлітків та педагогами, психологами при роботі з ними.Item Вплив самоставлення на виникнення почуття самотності у юнацькому віці(Національний авіаційний університет, 2024-06) Луцишин, Денис РомановичУ кваліфікаційній роботі розглянуто вплив самоставлення на виникнення почуття самотності в юнацькому віці. Метою даного дослідження є доведення впливу самоставленням на виникнення почуття самотності в осіб юнацького віку. Виявлено, що відчуття самотності пов’язане із самоставленням. Отримані результати дослідження допомогли розробити практичні рекомендації, які можуть бути використані в роботі психологів щодо корекції та формування адекватного самоставлення студентської молоді.