Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44962
Browse
Recent Submissions
Item Профілактика емоційного вигоряння педагогічних працівників закладів вищої освіти(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Селезень Ганна ВасилівнаКваліфікаційній роботі представлений теоретичний аналіз та емпіричні дослідженням психологічних чинників, що впливають на емоційне та професійне вигоряння викладачів закладів вищої освіти. Дослідження базувалося на гіпотезі, що педагогічні працівники закладів освіти, через специфіку своєї діяльності, мають більшу схильність до професійного вигоряння. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується використовувати у процесі роботи викладачів ЗВО для профілактики та подолання стану професійного вигоряння.Item Гендерні особливості безпечної поведінки підлітків в інтернеті в умовах війни(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2025) Лейбенко Ярослав ВолодимировичДипломна робота присвячена дослідженню формування безпечної поведінки підлітків у кіберпросторі. У ній розглядаються основні підходи до вивчення цього питання та значення безпечної поведінки в підлітковому віці з урахуванням гендерних особливостей. Проаналізовано соціально-психологічні фактори, які впливають на її розвиток, а також проведено їхню класифікацію. У роботі визначені способи сприяння формуванню безпечної поведінки підлітків та представлені практичні рекомендації для організації й реалізації психолого-педагогічних заходів з урахуванням виявлених чинників. Результати дослідження мають практичну цінність для психологів і педагогів, які працюють у відповідних галузях. Крім того, ці висновки можуть бути корисними для батьків у створенні безпечного середовища, яке сприяє розвитку відповідної поведінки у підлітків. На основі отриманих даних розроблена програма, яка може слугувати базою для створення навчальних курсів, семінарів і тренінгів.Item Особливості психосоціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб літнього віку(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2025) Горлова Олена ВікторівнаУ кваліфікаційній роботі представлений теоретичний аналіз та емпіричні дослідження психологічних аспектів підтримки внутрішньо переміщених осіб літнього віку. Дослідження інтегрує аспекти психосоціальної підтримки — управління стресом і тривожністю, розвиток життєстійкості та соціальну залученість — в єдину модель. Це дозволяє виявити взаємозв’язки між цими компонентами та їхній вплив на благополуччя літніх внутрішньо переміщених осіб. Фокус на літніх переселенцях висвітлює специфічні потреби їхньої психосоціальної підтримки в умовах військових конфліктів, що 5 досі не були предметом спеціалізованих досліджень. Ми також пропонуємо новий підхід до оцінки ефективності такої підтримки, досліджуючи комплексний вплив управління стресом, тривожністю, життєстійкістю та соціальною залученістю.Item Особливості статевої ідентичності підлітків(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024-12) Гресь Крістіна ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито теоретичні підходи до вивчення статевої ідентичності, зокрема концепції статевої та гендерної ідентичності, основні етапи та фактори, що впливають на процес формування статевої ідентичності. Здійснено аналіз впливу соціокультурних факторів на розвиток статевої ідентичності підлітків, а саме: впливу сім'ї, освітнього середовища, медіа та груп однолітків. Практичне значення роботи полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані психологами, педагогами та соціальними працівниками для розробки програм підтримки підлітків у формуванні здорової статевої ідентичності, для проведення просвітницьких заходів та створення освітніх програм, спрямованих на зниження гендерних стереотипів та підтримку психологічної стійкості молоді.Item Психологічний вплив корпоративної культури на мотивацію та залученість працівників(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Золотухіна Наталія ІгорівнаУ кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз проблеми корпоративної культури у психологічній літературі, розкрито поняття корпоративної культури та її роль у мотивації та залученості працівників, проведено емпіричне дослідження що до психологічного впливу корпоративної культури на мотивацію та залученість працівників, розроблена тренінгова програма для підвищення ефективності психологічного впливу корпоративної культури на мотивацію та залученість працівників, розроблені практичні рекомендації. Практичне значення дослідження полягає в тому, що теоретичний матеріал та сформульовані в кваліфікаційній роботі пропозиції можуть бути корисними в загальній практиці організацій щодо удосконалення психологічного впливу на мотивацію та залученість працівників шляхом підвищення корпоративної культури.Item Психологічні підходи до управління персоналом як інструмент підвищення ефективності роботи підприємства в умовах війни(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Колос Тетяна ГеннадіївнаУ кваліфікаційній роботі розкрито стратегії підтримки психологічної життєстійкості працівників, особливості управління в умовах війни, зокрема методи подолання стресу серед працівників. Здійснено аналіз результатів дослідження психологічного стану працівників, розроблено програму для регулювання психологічного стану працівників в управлінні персоналом в умовах війни., а саме ефективність впроваджених психологічних підходів на підприємстві. Практичне значення роботи полягає у можливості розуміння важливості психологічних аспектів управління персоналом та допоможе знайти нові шляхи підвищення ефективності роботи підприємств в умовах нестабільності, що є надзвичайно актуальним для підтримки стійкості бізнесу в умовах війни. Отримані результати будуть корисними для підприємств, які прагнуть адаптувати свої управлінські стратегії до умов війни, зберігаючи при цьому мотивацію, працездатність та психологічне благополуччя свого персоналу.Item Формування у підлітків навичок ненасильницького спілкування у позаурочній діяльності(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Іваніченко Ольга ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито психологічні, педагогічні та методичні джерела з проблеми формування у підлітків навичок ненасильницького спілкування, проаналізовано сутність поняття «навички ненасильницького спілкування», їх компоненти та особливості формування в позаурочній діяльності. Досліджено сучасний стан проблеми формування у підлітків навичок ненасильницького спілкування, зокрема розроблено та експериментально перевірено програму формування у підлітків навичок ненасильницького спілкування в позаурочній діяльності, визначено умови її застосування в позаурочній діяльності. Практичне значення роботи полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані в практичній діяльності керівників гуртків, класних керівників та педагогів організаторів в роботі з підлітками щодо формування у підлітків навичок ненасильницького спілкування в позаурочній діяльності.Item Профілактика та психологічні засоби подолання кібербулінгу серед підлітків(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Ступак Андрій СергійовичУ кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз проблеми кібербулінгу серед підлітків у психолого-педагогічній літературі, проведено емпіричне дослідження щодо виявлення проявів кібербулінгу у підлітковому середовищі, розроблено та впроваджено психокорекційну тренінгову програму для профілактики та протидії кібербулінгу серед підлітків, розроблено практичні рекомендації для протидії та подолання кібербулінгу у підлітковому середовищі. Практичне значення роботи полягає у тому, що вона може слугувати основою для розроблення психолого-педагогічних рекомендацій, необхідних для оптимізації навчально-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти, розроблення лекцій, спецкурсів; консультування, групової та індивідуальноорієнтованої психокорекційної роботи. Розроблена та апробована психокорекційна програма щодо профілактики та протидії кібербулінгу збагачує методичне забезпечення роботи психологів у процесі проведення тренінгової роботи з підлітками.Item Медіація як засіб подолання конфліктів у студентської молоді(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Василик Анна ЮріївнаУ кваліфікаційній роботі було досліджено медіацію як засіб подолання конфліктів у студентської молоді. У межах дослідження ми проаналізували особливості конфліктної взаємодії у студентському середовищі, ефективність медіації у вирішенні конфліктів, обізнаність та практичні навички студентів подолання конфліктної ситуації. Крім цього, емпірично дослідили вплив медіації як засобу подолання конфліктів у студентської молоді. Практичне значення кваліфікаційної роботи полягає в розробці, реалізації та перевірці ефективності тренінгової програми з розвитку навичок медіатора та вирішення конфліктів у студентському середовищі.Item Особливості подолання посттравматичного стресового розладу серед військових(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Грибун Нікіта ІгоровичКваліфікаційна робота відображена у теоретичному аналізі та емпіричному дослідженні проявів посттравматичного стресового розладу серед військових. У роботі розроблено тренінг «Відновлення за допомогою внутрішньої сили» як ефективний засіб подолання ПТСР серед військовослужбовців, що базується на когнітивно-поведінковій терапії, техніках релаксації, майндфулнесі та арт-терапії. Встановлено, що використання комплексних методів психологічної підтримки сприяє зниженню рівня симптомів ПТСР, депресії та стресу, а також поліпшенню емоційного стану та соціальної інтеграції військовослужбовців. Практичне значення роботи полягає у розробці практичних рекомендацій для психологів, які працюють з ветеранами, та вдосконаленні програм психологічної допомоги для військових, що повертаються з зони бойових дій. Матеріали роботи можуть бути інтегровані у військові та цивільні програми реабілітації для підвищення ефективності лікування ПТСР.Item Особливості адаптації студентів до навчальної діяльності у ЗВО(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Давиденко Діана АндріївнаУ кваліфікаційній роботі здійснено теоретико-методологічний аналіз наукових джерел щодо дослідження адаптації студентів до навчальної діяльності у ЗВО. На основі наукових розробок розроблена програма підвищення ефективності адаптації першокурсників, яка спрямована на підтримку студентів під час переходу до нового навчального середовища, особливо тих, хто стикається з труднощами через різницю в освітніх та соціокультурних умовах (місто-село); покращення психологічного клімату в студентських групах, що сприятиме формуванню згуртованості та конструктивних міжособистісних відносин; підвищення рівня навчальної мотивації, розуміння професійної значущості обраної спеціальності та формування відповідального ставлення до навчання; впровадження в освітній процес ефективних практик психолого-педагогічної підтримки, тренінгів, адаптаційних занять і наставництва. Практичне значення кваліфікаційної роботи полягає в тому, що її результати можуть бути використані для вдосконалення процесу адаптації студентів до навчальної діяльності в закладах вищої освіти. Результати дослідження можуть бути корисними адміністрації ЗВО для розробки стратегій підтримки першокурсників; викладачам для підвищення ефективності педагогічної взаємодії зі студентами; практичним психологам, які працюють у ЗВО, для організації консультування та тренінгів.Item Розвиток комунікативних умінь студентів майбутніх психологів(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Задерака Світлана ЮріївнаУ кваліфікаційній роботі здійснено теоретико-методологічний аналіз наукових джерел щодо дослідження таких понять як комунікативна компетентність та комунікативні уміння. На основі наукових розробок сформовано таке трактування комунікативної компетенції як комплекс знань та вмінь, що забезпечує здійснення ефективної комунікації: мовленнєві здібності; вміння слухати співрозмовника та використовувати вербальні й невербальні засоби комунікації; наявність емпатії; психологічних фахових знань. Практичне значення роботи полягає в тому, що отримані результати дослідження можуть бути використаними у навчальному процесі для проведення тренінгових занять з розвитку комунікативних умінь студентів майбутніх психологів; для подальших наукових досліджень щодо вивчення комунікативної компетенції фахівців-психологів, для підготовки до семінарських занять, до написання рефератів та курсових робіт з даної тематики.Item Психокорекція тривожності як чинника, що впливає на соціалізацію підлітків(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Кузьмич Олександра ВалентинівнаМета дослідження полягає у розробці та впроваджені психокорекційної програми з подолання тривожності у підлітків. Методи дослідження: теоретичні: аналіз літератури, класифікація, систематизація, порівняння й узагальнення отриманих результатів, порівняння експериментальних даних дослідження, формування висновків; емпіричні: спостереження, опитування, тестування; методи статистично-математичної обробки даних: програма SPSS. В дослідженні було використано ряд психодіагностичних методик: Шкала тривоги Спілбергера-Ханіна (виявлення рівня ситуативної та особистісної тривожності); Оцінка рівня тривожності ( тест шкільної тривожності Філіпса); «Шкала соціально-ситуаційної тривоги» О. Кондаша; Методика дослідження соціальної адаптованості. Наукова новизна отриманих результатів полягає у розробці психокорекційної програми, яка успішно допомагає підліткам знижувати рівень тривожності. В результаті перевірки, було доведено її дієвість. Практичне значення роботи полягає в тому, що дана робота може використовуватися практичними психологами для розробки та проведення програм зниження проявів тривожності та профілактики їх утворення. Також матеріали дослідження можна використовувати практичним психологам, вчителям та батькам у роботі із тривожними або не соціалізованими підлітками.Item Психологічна реабілітація внутрішньо переміщених осіб дорослого віку(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Куць Альона ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито основні аспекти психологічної реабілітації внутрішньо переміщених осіб, зокрема психологічні проблеми, методи та стратегії підтримки. Описано результати дослідження психологічного стану внутрішньо переміщених осіб, а саме вимірювання рівнів тривожності та стресу. Об'єкт дослідження – психологічна реабілітація. Предмет дослідження – психологічна реабілітація внутрішньо переміщених осіб в умовах кризи в Україні. Мета дослідження полягає у визначенні особливостей та розробці і апробації програми психологічної реабілітації внутрішньо переміщених осіб дорослого віку в умовах кризи в Україні. Практичне значення роботи полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані для розробки та вдосконалення програм психологічної допомоги і реабілітації для внутрішньо переміщених осіб.Item Психологічна реабілітація людей похилого віку(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Сітнікова Інна ПетрівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито геріатричну реабілітацію та ерготерапію їх вплив на людей похилого віку, зокрема процеси та підходи до ресоціалізації людей похилого віку в України. Описано умови і засоби продовження повноцінного активного життя людини, а саме виклики та перспективи розвитку геронтології в Україні. Практичне значення роботи полягає в розкритті теми реабілітації людей похилого віку. Практичне застосування отриманих результатів включає розроблені методи і алгоритми психологічної допомоги для літніх людей, що базуються на сучасних геронтологічних теоріях. Це дозволяє підвищити ефективність соціальної та психологічної підтримки серед старших громадян. Рекомендації щодо практичного використання включають впровадження розроблених програм соціальної інтеграції старших людей у реальні життєві умови, що сприяє покращенню якості життя цільової аудиторії.Item Емоційні особливості молоді, схильної до тютюнопаління(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Урсатьєв Євгеній АртуровичУ кваліфікаційній роботі розкрито особливості прояву схильності до тютюнопаління та тютюнової залежності у молоді, зокрема специфіка психологічної роботи з ними. Описано та визначено рівень соціальної фрустрованості, самотності, тривожності та емоційного інтелекту у молоді, схильної до тютюнопаління, та не схильної до тютюнопаління. Було розроблено, апробовано та оцінено ефективності моделі психокорекційної роботи з молоддю, схильною до тютюнопаління. Практичне значення роботи полягає у можливості розробки профілактичних та корекційних програм, спрямованих на зниження ризиків тютюнопаління серед молоді. Результати дослідження допомагають визначити групи ризику серед молоді та краще зрозуміти, які емоційні особливості потребують уваги у профілактичній роботі. Психологи, соціальні працівники та педагоги можуть використовувати ці дані для проведення тренінгів з управління емоціями та стресостійкістю, що сприятиме зменшенню адиктивної поведінки. Результати також можуть бути корисними при розробці рекомендацій для батьків і освітян щодо підтримки емоційного здоров’я молоді.Item Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту студентів різних спеціальностей(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Шевченко Ірина ВікторівнаКваліфікаційна робота відображена у теоретичному аналізі та емпіричному дослідженні розвитку емоційного інтелекту студентів різних спеціальностей та в розробці тренінгу «Мій емоційний світ» як ефективного засобу розвитку емоційного інтелекту студентів. Встановлено, що розвиток емоційного інтелекту студентів залежить від багатьох факторів, які розкрито у теоретичній частині дослідження. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендуються використовувати у процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти та в практиці психологічного супроводу студентів.Item Психологічні чинники та корекція агресивної поведінки підлітків(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Бадзюнь Максим ЄвгенійовичУ кваліфікаційній роботі представлений теоретичний аналіз та емпіричні дослідження психологічних чинників агресивної поведінки підлітків та розроблено програму її психокорекції. Практичне значення: отримані результати можна використовувати у роботі практичних психологів з метою зниження агресивної поведінки у підлітків. Наукова новизна отриманих результатів полягає у проведенні комплексного аналізу проблеми підліткової агресії та її чинникам. Досліджено рівні та форми агресивної поведінки та встановлені її основні психологічні чинники.Item Психологічні чинники професійного вигорання IT-фахівців під час воєнних конфліктів(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Алексєєва Іванна ПетрівнаУ кваліфікаційній роботі було досліджено вплив психологічних чинників на професійне вигорання IT-фахівців під час воєнного конфлікту з урахуванням регіональних особливостей. У межах дослідження ми проаналізували рівні тривоги, стресу та депресивних проявів серед IT-спеціалістів у різних регіонах України, що дозволило оцінити географічний вплив на інтенсивність професійного вигорання. Було розроблено та описано програму рекомендацій, спрямовану на зниження рівня професійного вигорання і підвищення емоційної стійкості фахівців. Розроблені стратегії враховують когнітивні та емоційні особливості ITфахівців, а також специфічні виклики, зумовлені умовами війни. Практичне значення роботи полягає у можливості застосування цих рекомендацій IT-компаніями для створення сприятливого робочого середовища, а також використання IT-фахівцями для самостійної роботи над підвищенням емоційної стійкості та профілактики професійного вигорання.Item Вплив соціально-психологічної підтримки на формування готовності до усвідомленого батьківства майбутніх випускників інтернатних закладів(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2024) Алєксєєва Вероніка СергіївнаУ кваліфікаційній роботі розглянуто основні аспекти та характеристики усвідомленого батьківства; можливості впливу на формування готовності до усвідомленого батьківства майбутніх випускників інтернатних закладів. Дослідницька робота має практичне значення для майбутніх випускників інтернатних закладів. Результати дослідження можуть бути використані для створення тренінгових програм, спрямованих на формування та вдосконалення навичок соціалізації та міжособистісного спілкування, а також підготовки майбутніх випускників інтернатних закладів до успішного створення сімей та усвідомленого батьківства.