Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44962
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 333
- Results Per Page
- Sort Options
Item Вплив дистанційної форми навчання на навчальну активність дітей молодшого шкільного віку(Національний авіаційний університет, 2020) Капля, Ганна ОлександрівнаМетою дослідження є теоретичне обґрунтування та експериментальне дослідження впливу дистанційної форми навчання на навчальну активність дітей молодшого шкільного віку та розробка програми розвитку пізнавальної активності для молодших школярів. Практичне та наукове значення одержаних результатів визначається забезпеченням методичного інструментарію виявлення психологічних рівнів розвитку пізнавальної активності; розробкою та впровадженням програми розвитку пізнавальної активності молодших школярів за умови дистанційної форми навчання. Результати дослідження можуть бути використані у практиці дистанційного навчання молодших школярів, викладачами ВНЗ в процесі викладання курсів з психології, під час організації та проходження фахової ознайомлювальної та психолого-педагогічної практики студентами.Item Психокорекційні засоби профілактики тривожності у осіб юнацького віку(Національний авіаційний університет, 2020) Дарійчук, Олександра ПетрівнаУ дипломній роботі розкрито поняття тривожності, особливості прояву тривожності у осіб юнацького віку, охарактеризовано компоненти тривожності, зокрема: когнітивний, емоційний, діяльнісний та мотиваційний компонент, розкрито концептуальні теорії та підходи до вивчення тривожності у осіб юнацького віку. Описано психологічні детермінанти виникнення тривожності у осіб юнацького віку та методи профілактики та подолання тривожності, а саме арт-терапевтичні вправи, методики тілесно-орієнтованої терапії та ігротерапії. Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали дослідження можуть бути використані під час наукових досліджень, у процесі професійної підготовки практичних психологів та викладання навчальних дисциплін з групової психокорекції, арт-терапії, а також під час проведення лекційних та практичних занять у ЗВО при викладанні навчальних курсів: «Групова психокорекція», «Арт-терапія», а також спецкурсів і спецсемінарів.Item Ігрова мотивація як чинник розвитку гейм адикції(Національний авіаційний університет, 2020) Синчук, Вероніка ВолодимирівнаУ дипломній роботі розкрито поняття гейм адикції, зокрема її місце в структурі залежної поведінки, симптоми її прояву та механізми виникнення, серед яких: особистісні чинники, особливості віртуального простору гри, соціальна складова тощо. Охарактеризовано психологічну класифікацію ігор та підходи до дослідження ігрової мотивації учасників рольових онлайн ігор. Описано результати емпіричного дослідження ігрової мотивації як чинника розвитку гейм адикції. Розроблено та впроваджено психологічний тренінг зниження рівня прояву гейм адикції та перевірено його ефективність. Запропоновано практичні рекомендації психологам щодо роботи з гейм адиктами у вигляді моделі надання психологічної допомоги та профілактичного заходу у форматі бесіди. Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали дослідження можуть бути використані викладачами ЗВО, соціальними працівниками, практичними психологами в роботі з гейм-адикцією молодді та осіб дорослого віку, а також в процесі психодіагностичної, просвітницької, профілактичної роботи і при наданні психологічної допомоги.Item Особливості психологічної корекції кризових станів дорослих(Національний авіаційний університет, 2020) Журавльова, Анастасія ВолодимирівнаУ дипломній роботі охарактеризовано основні кризи дорослості; описано кризу сенсу життя; визначено основні прояви кризи; виявлено гендерні відмінності протікання кризи сенсу життя; розроблено корекційну програму щодо подолання кризи сенсу життя. Практична значущість дипломної роботи полягає у тому, що їх можна застосовувати при профілактиці та корекції кризи сенсу життя. Матеріали дослідження дають змогу психологам використовувати їх під час викладання дисциплін: "Вікова психологія", "Психологія кризових і залежних станів", "Загальна психологія" тощо. Результати дипломної роботи підсумовують, що вивчення психологічної корекції подолання кризи сенсу життя дозволяють попередити появу та поглиблення даної кризи у дорослих.Item Індивідуальні особливості аутоагресивної поведінки наркозалежних осіб(Національний авіаційний університет, 2020) Войченко, Анастасія-Анна АндріївнаУ дипломній роботі теоретично обґрунтувані та емпірично досліджені індивідуальні особливості форм прояву аутоагресивної поведінки серед наркозалежних осіб за допомогою впровадження психокорекційної програми як методу психологічного впливу в ході процесу реабілітації залежних осіб. У дипломній роботі описані індивідуальні особливості аутоагресивної поведінки, зокрема серед наркозалежних осіб. Результати дослідження можуть бути використані психологами, що працюють із наркозалежними особами (та особами в кризових станах), а також суїцидологами та адиктологами в процесі психосоціальної реабілітації; при наданні кризової психологічної допомоги.Item Тривожність як чинник виникнення депресії у юнацькому віці(Національний авіаційний університет, 2020) Міненко, Наталія ОлександрівнаУ дипломній роботі розкрито поняття «депресивний стан», охарактеризовано зв’язок між його розвитком та такими чинниками, як ситуативна та особистісна тривожність, самооцінка, емоційне вигорання. Мета роботи – визначити вплив тривожності як чинника виникнення депресії у молоді віком від 17 до 19 років. Практичне значення роботи полягає в тому, що отримана інформація буде цікавою як викладачам, професіоналам-психологам, так і студентам та людям, які просто цікавляться психологічними дослідженнями. Її можна використати при проведенні лекцій чи практичних занять, семінарів та конференцій.Item Особливості переживання безпліддя жінками фертильного віку(Національний авіаційний університет, 2020) Обухова, Анна ЮріївнаУ дипломній роботі проаналізовано психологічний підхід до вивчення терміну «безпліддя» у науковій літературі, розглянуті психологічні особливості переживання безпліддя жінками фертильного віку, визначені психологічні причини ідіопатичного безпліддя у жінок фертильного віку. У другому розділі «Емпіричне дослідження ідіопатичного безпліддя у жінок фертильного віку» обґрунтовані методи дослідження ідіопатичного безпліддя у жінок фертильного віку, проведено аналіз психологічних особливостей переживання безпліддя жінками фертильного віку, розроблено та обґрунтовано тренінг подолання переживання безпліддя жінками фертильного віку. У третьому розділі «Аналіз результатів корекційної програми переживання безпліддя жінками фертильного віку» вміщено результати формувального експерименту та практичні рекомендації для пар, які переживають ідіопатичне безпліддя. Практичні рекомендації засновані на вирішенні основних причин ідіопатичного безпліддя, а саме: боязнь вагітності і важких пологів, незбереження зачаття і безуспішні пологи в минулому, недомовленість в сім'ї, страх залишитися безформною, позбутися стрункої фігури, надмірне бажання бути матір'ю, страх упущеного часу, постійний натиск із боку близьких людей, боязнь майбутніх болів і непередбачених травм і інші. Але безпліддя, тим більше психологічне це не вирок, і дуже важливо за рішенням цієї проблеми звернутися до фахівців перинатальних акушерів гінекологів і психологів. І часто буває досить декількох місяців консультацій, щоб дана проблема зникла назавжди. Результати дослідження можуть бути використані викладачами ЗВО, практичними психологами в роботі із жінками, при поглибленні уявлень про психологічні особливості жінок з порушеннями репродуктивної функції, в жіночих консультаціях, перинатальних центрах, клініках, що надають медичні послуги з лікування безпліддя і застосування допоміжних репродуктивних технологій.Item Ірраціональні переконання та смисложиттєві орієнтації дорослих з гейм-адикцією(Національний авіаційний університет, 2020) Бойченко, Микита МаксимовичУ дипломній роботі розкрито уявлення про підходи до вивчення феномена гейм-адикції та ролі ірраціональних переконань у виникненні адиктивної поведінки; розкрито особливості зв’язку ірраціональних переконань та смисложиттєвих орієнтацій з гейм-адикцією у дорослих ґеймерів, також розроблено науково обґрунтовану психокорекційну програму розвитку щодо зниження рівня гейм-адикції, а також зменшення фрустрації ігрового бажання. Запропоновано практичні рекомендації психологічної підтримки людей з гейм-адикцією, що виступають орієнтовним планом роботи з головними контрольними точками, якими можуть керуватися психологи-консультанти та психотерапевти у своїй роботі з гейм-адикцією. Практичне значення роботи полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані викладачами ЗВО, соціальними працівниками, практичними психологами та психотерапевтами в роботі із дорослими з гейм-адикцією для запобігання її виникнення та зменшення рівня її прояву, а також в процесі психодіагностичної роботи і при наданні психологічної допомоги.Item Психологічні чинники емоційної залежності чоловіків та жінок(Національний авіаційний університет, 2020) Кученко, Олена МиколаївнаУ дипломній роботі розкрито понятття емоційної залежності, зокрема: особливості виникнення залежності та її прояву, вплив на функціонування особистості. Описано психологічні чинники, які вливають на емоційну залежність, а саме рівень самооцінки, тривожності та стиль сімейного виховання . Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали дипломної роботи можуть використовуватися професорсько-викладацьким складом у процесі проведення навчальних занять з дисциплін, які включають питання емоційної залежності чоловіків та жінок, а також психологам консультативних центрів, які працюють із залежністю у чоловіків та жінок.Item Психологічний супровід соціальної адаптації військовослужбовців строкової служби(Національний авіаційний університет, 2020) Максименко, Наталія МихайлівнаУ дипломній роботі розкрито психологічний супровід військовослужбовців, зокрема: етапи психологічного супроводу, особливості консультування військовослужбовців. Описано компоненти соціальної адаптації, а саме: психоемоивний компонент, акцентуаційний компонент, темпераментальний компонент . Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали дипломної роботи можутьвикористовуватися професорсько-викладацьким складом у процесі проведення навчальних занять з дисциплін, які включають питання соціальної адаптації військовослужбовців строкової служби, а також психологам військових частин у процесі здійснення психологічного супроводу, який передбачає покращення процесу адаптації військовослужбовців та корекцію психологічних станів, які безпосередньо впливають на адаптацію.Item Взаємозв’язок самооцінки підлітків та комунікативних навичок(Національний авіаційний університет, 2020) Скиба, Аліна СергіївнаУ дипломній роботі встановлено, що самооцінка активно формується в підлітковому віці, коли провідною діяльністю виступає спілкування, яке відіграє важливу роль у формуванні самооцінки, таким чином, підвищуючи рівень комунікативних навичок, підвищується самооцінка підлітка. Отримані результати можна використовувати в роботі практичних психологів та вчителів з метою підвищення рівня самооцінки підлітків, що сприяє гармонізації розвитку особистості та позитивно впливає на рівень життя та навчання. Практична значимість дослідження визначається створенням психокорекційної програми з розвитку комунікативних умінь для підлітків.Item Подолання комунікативних бар’єрів підлітків засобами арт-терапії(Національний авіаційний університет, 2020) Шпичак, Людмила ПетрівнаУ дипломній роботі розкрито сутність поняття комунікативний бар’єр, розглянуто різні підходи до класифікації комунікативних бар’єрів, виділено основні компоненти, що спричиняють виникнення комунікативних бар’єрів психологічного характеру (низький рівень самооцінки, низький рівень емпатії, високий рівень тривожності, високий рівень агресивності, високий рівень ригідності, високий рівень емоційних труднощів). Описано психологічні особливості комунікативних бар’єрів у спілкуванні підлітків, що пов’язані насам перед з емоційною нестабільністю, невпевненістю в собі та страхом відторгння і неприйняття. Проаналізовано переваги арт-терапії як найбільш екологічного та ресурсного методу, що може використовуватись в психокорекційній програмі для подолання комунікативних бар’єрів підлітків. Також було розроблено та впроваджено психокорекційну програму, здійснено перевірку її ефективності та надано рекомендації шкільному психологу та підліткам щодо розвитку комунікативної компетентності. Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали даного дослідження можуть бути використані в діяльності практичних психологів, психологів закладів освіти, педагогів в корекційно-розвивальній, консультативній та освітній діяльності, а також для розробки різних тренінгових програм.Item Емоційний інтелект як чинник запобігання самотності у осіб юнацького віку(Національний авіаційний університет, 2020) Вишпольська, Аліна ОлександрівнаУ дипломній роботі розкрито поняття самотності, емоційного інтелекту та особливості їх взаємозв’язку у юнацькому віці, висвітлено чинники виникнення стану самотності у юнацькому віці, зокрема: внутрішні, або індивідуально-психологічні (самооцінка, Я-концепція, соціальний та емоційний інтелект, характерологічні риси, рівень домагань) та соціально-психологічні, або ж зовнішні чиннки (неприйняття групою, переорієнтація спілкування, розрив дружніх чи любовних стосунків, відсутність кола спілкування). Описано чинники запобігання самотності у юнаків, а саме емоційний інтелект як чинник запобігання самотності у осіб юнацького віку. Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали даного дослідження можуть бути використані практичнии психологами, педагогами в корекційно-розвивальній, консультативній, просвітницькій та в освітній діяльності, а також для розробки різних тренінгових програм.Item Психологічні чинники емоційного вигорання у торговельного персоналу(Національний авіаційний університет, 2020) Єлохіна, Анастасія Олександрівнавигорання у торговельного персоналу. У магістерській роботі розкрито сутність феномену емоційного вигорання, наведено ряд структурних та процесуальних моделей емоційного вигорання, розглянуто його фактори, симптоми. Також наведено класифікацію торговельних працівників та особливості емоційного вигорання у них. Також описані результати експериментального дослідження психологічних чинників емоційного вигорання, розроблено корекційно-розвивальну програму, проведено аналіз її ефективності та розроблено практичні рекомендаціі. Практичне значення магістерської роботи полягає в тому, що вона може бути використана для розробки лекційних та семінарських занять з дисциплін «Організаційна психологія», «Психологія управління», «Психологія праці», «Управління персоналом організації», а також для розробки тренінгових занять для менеджерів з управління персоналом, працівників HR відділів, а також керівників та працівників організацій торговельної сфери. Напрацювання даної магістерської роботи, зокрема, корекційно-психологічна програма, можуть бути використані у практичній діяльності психолога організації або HR менеджера компанії з метою запобігання емоційного вигорання торговельних працівників.Item Психологічна профілактика комп’ютерної залежності у осіб юнацького віку(Національний авіаційний університет, 2020) Скубченко, Аліна ОлександрівнаУ дипломній роботі розкрито поняття комп’ютерної та Інтернет адикцій та профілактика цих залежностей, визначено основні прояви комп’ютерної та Інтернет залежностей, розроблено корекційну програму щодо подолання цих адикцій. Мета дослідження – здійснити теоретичне та емпіричне вивчення особливостей виникнення комп’ютерної залежності в юнацькому віці; розробити та апробувати програму психологічної профілактики комп’ютерної та інтернет-залежності особистості юнацького віку. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що емпірично досліджено та проаналізовано особливості виникнення і прояву комп’ютерної та інтернет-залежності в юнацькому віці; розроблено та апробовано програму психологічної профілактики комп’ютерної та інтернет-залежності особистості юнацького віку. На основі результатів дослідження розроблені практичні рекомендації, які можуть бути використані психологами, вчителями, соціальними педагогами для запобігання і корекції комп’ютерної та інтернет-залежності в юнацькому віці.Item Чинники успішної адаптації учнів при переході з початкової школи до середньої(Національний авіаційний університет, 2020) Шуляк, Ольга ІванівнаВ магістерській роботі зроблено спробу виявити і порівняти вплив різних чинників на процес успішної адаптації школярів, що складає наукову новизну дослідження, розкрити зміст діяльності шкільних психологів і класних керівників та батьків, та їх вплив для покращенням умов та забезпечення психологічного благополуччя школярів. Досліджені в кваліфікаційній роботі магістра положення, методи та методики адаптації, та профілактики дезадаптації учнів 5-х класів середньої школи, що мають безумовно практичне значення, забезпечать подальшу співпрацю батьків, учителів та психологів, з метою виховання всебічно розвинутої та гармонійної особистості.Item Особливості психологічної корекції конфліктної поведінки в підлітковому віці(Національний авіаційний університет, 2020) Дaшкевич, Вaлентинa ОлександрівнаУ дипломній роботі проведено теоретичний аналіз виввчення особливостей конфліктної поведінки підлітків, розглянуто поняття конфліктності , як вікової характеристики підлітків. Провелено емпіричне дослідження конфліктної поведінки підлітків з формувальним єкспериментом на 60 осіб. Розроблено модель психокоррекційної програми (тренінгу) для подолання конфліктної поведінки підлітків. Оцінено ефективність впливу психокоррекційної програмина зниження конфліктної поведінки підлітків шляхом порівняння показників рівня конфліктності до та після проведення психокоррекційної програми. Тaкож було розроблено тa впровaджено корекційну прогрaму, здійснено перевірку її ефективності тa нaдaно рекомендaції вчителям, шкільним психологaм і учням, щодо подaльшої корекції конлфіктних ситуaцій в учнівському середовищі. Прaктичне знaчення роботи полягaє в тому, що мaтеріaли дaного дослідження можуть бути використaні при виклaдaнні тaких нaвчaльних курсів як: «Основи конфліктології», «Педaгогічнa психологія», «Прaктикум з групової психокорекції», a тaкож для спецкурсів тa спецсемінaрів. Результaти дослідження можуть бути зaстосовaні в діяльності прaктичних психологів, педaгогів в корекційно-розвивaльній, консультaтивній, просвітницькій тa освітній діяльності, a тaкож для розробки різних тренінгових прогрaм. Зaстосувaння нa прaктиці методів психологічної корекції конфліктів в підлітковому віці призведе не тільки до ефективного спілкувaння, a й до підвищення психологічного клімaту, поліпшення продуктивності інтелектуaльної тa творчої діяльності, що є необхідними умовaми нормaльного розвитку особистості в мaйбутньому.Item Арт-терапія як засіб психокорекції посттравматичних розладів військовослужбовців(Національний авіаційний університет, 2020) Фесюк, Андрій ІвановичУ дипломній роботі розкрито сутність основних підходів до розуміння посттравматичного стресового розладу, зокрема: психодинамічний (психоаналітичний) підхід; когнітивний підхід; психосоціальний підхід; психобіологічний (психофізіологічний) підхід. Проаналізовано основні ознаки прояву ПТСР у військовослужбовців, що перебували в зоні бойових дій та особливості застосування арт-терапевтичних методів при роботі із військовослужбовцями, що мають ПТСР Практичне значення роботи полягає в тому, що матеріали даного дослідження можуть бути використані під час психокорекції посттравматичних стресових розладів військовослужбовців. Результати дослідження можуть бути застосовані в діяльності практичних психологів, наданні консультацій, а також для розробки різних тренінгових програм.Item Професійна підготовка майбутніх психологів в системі дистанційного навчання(Національний авіаційний університет, 2020) Кунда, Вікторія ВолодимирівнаЗгідно з нормативними документами, такими як Декларація прав людини, Закон України «Про освіту»; Закон України «Про вищу освіту» Закон України «Про вищу технічну освіту»; Національна стратегія розвитку освіти в Україні 2012 – 2021 рр; Наказ МОН «Щодо розвитку психологічної служби в освіті»; Постанови Кабінету міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та інших було створено умови щодо здійснення підготовки фахівців за всіма формами та видами навчальної діяльності у дистанційному режимі відповідно до графіків навчання. В той же час існуюча в Україні система підготовки практичних психологів для дистанційного навчання не задовольняє основним положенням нормативних документів що обумовлено наявністю в процесі підготовки наступних суперечностей: – усвідомленням широким суспільним загалом потреби у висококваліфікованих психологах, здатних успішно виконувати професійні функції в сучасних вільних соціально-економічних умовах, та домінуванням шаблонності, архаїчної стандартизації, стереотипності в професійній підготовці майбутніх психологів; – активним упровадженням у процес професійної підготовки новітніх мережевих технологій та відсутністю глибинних аналітико-теоретичних узагальнень у спектрі обробки та адаптації отриманих емпіричних даних відповідно до специфіки фахового навчання студентів психологічної спеціальностей; – стрімким розвитком комп’ютерно-дистанційного, мультимедійно- комунікаційного забезпечення освітнього процесу та низькою – результативністю його використання в практиці фахового навчання майбутнього психолога; – загальною індивідуально-особистісною спрямованістю процесу підготовки спеціальностей майбутніх психологів в її науково- теоретичному та практичному аспектах та нерозробленістю методичного забезпечення формування професійної готовності, зокрема – за допомогою дистанційного навчання. Саме на таких підставах було визначено загальний напрям наукової роботи і сформульовано його тему: «Професійна підготовка майбутніх психологів в системі дистанційного навчання закладів вищої технічної освіти».Item Формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів у процесі професійної підготовки(Національний авіаційний університет, 2020) Чубата, Тетяна СергіївнаУ кваліфікаційній роботі розкрито теоретичні засади формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів у процесі професійної підготовки, зокрема: технології розвитку комунікативної компетентності, показники, педагогічні умови та модель розвитку комунікативної компетентності майбутніх педагогів у процесі професійної підготовки. Описано експериментальне дослідження розвитку комунікативної компетентності, а саме з’ясовано рівень розвитку комунікативної компетентності у майбутніх педагогів, апробовано тренінг розвитку комунікативної компетентності та визначено його ефективність. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що обґрунтовані педагогічні умови забезпечення ефективного формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів; в розробленні та експериментальній перевірці авторського тренінгу. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що вони можуть бути використані в процесі формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів.