Наукові статті кафедри іноземних мов
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemГумор як відображення національного менталітету в контексті навчання іноземних мов та культур(Київський національний лінгвістичний університет, 2024-12) Мельник, Євгеній Юрійович; Melnyk, YevheniiУ статті проаналізовано феномен гумору як прояву національного менталітету. Пояснюється, чому в навчанні французької мови та французької культури доцільно та важливо використовувати гумористичні матеріали: вони ілюструють французький стиль мислення та французьку інтелектуальну спадщину, нерозуміння яких ускладнить комунікацію з носіями мови. Увагу акцентовано на особливостях французького гумору, який не передбачає буквального розуміння висловлювань, та засобах створення гумористичного ефекту. У статті висвітлено поняття гумору другого ступеня, притаманного повсякденному спілкуванню між французами. Описано особливості почуття гумору жителів деяких інших країн, які зумовлюють проблеми зі сприйняттям французького гумору. Конкретизовано дидактичну та психологічну користь від використання різноманітного гумористичного матеріалу в навчанні іноземних мов і культур (формування іншомовної соціокультурної компетенції, створення комфортних психологічних умов, активізація інтелектуальної діяльності, підвищення мотивації до навчання).
- ItemДо питання про причини мовного безсилля та інтелектуальної слабкості в сучасному суспільстві(BOLESWA Publishers & UKRLOGOS Group LLC, 2024-12) Мельник, Євгеній Юрійович; Мельник, Павло Юрійович; Слобоженко, Руслан АнатолійовичУ статті розглянуто питання мовного безсилля та інтелектуальної слабкості в сучасному суспільстві. Зазначено, що мовне безсилля (неспроможність вербально висловити думки) та інтелектуальну слабкість (суттєве зниження IQ), які поступово стають типовими характеристиками значної частини молоді в усьому світі, є проблемами, які вже не можна толерувати. Серед основних причин стрімкого розповсюдження мовного безсилля й інтелектуальної слабкості розглянуто соціально-культурні та технологічні зміни в житті людства, які призвели до експансії соціальних мереж (із притаманною їм певною "культурою" висловлювання), повсюдності екранів, пристрасті до беззмістовних повідомлень, фотографій і відео. Наголошено, що скорочення лексико-граматичних засобів, якими володіють і користуються сучасні мовці, безумовно сприяє мовному безсиллю й інтелектуальній слабкості.
- ItemКонцепція Міжнародного центру французької мови як відображення мовної політики держави(Київський національний лінгвістичний університет, 2024-09) Мельник, Євгеній Юрійович; Melnyk, YevheniiL’article examine la conception et le fonctionnement de la Cité internationale de la langue française en tant qu’institution importante pour la mise en œuvre des stratégies culturelles et politiques de la France. L’article dresse le contexte historique de l’implantation de la Cité dans le château de Villers-Cotterêts et le rôle de l’État dans la création de cet établissement. Il décrit également comment l’élaboration du projet de la Cité a pris en compte le rôle actuel de la langue française dans un monde globalisé, et les perspectives qu’ouvre la Cité pour le développement de la Francophonie et pour l’apprentissage du français hors de l’hexagone. L’article souligne que la Cité internationale n’est pas un musée, mais une institution moderne et un espace culturel et pédagogique qui promeut et facilite une stratégie nationale de la Francophonie comme moteur de contacts et d’échanges internationaux fructueux autour d’une langue française unificatrice, dans un contexte d’héritage et de continuité.
- ItemАналітичне вивчення китайських топонімів з метою вдосконалення лінгвістичної та географічної компетентностей студентів-китаїстів(Київський національний лінгвістичний університет, 2024-06) Бояркіна, Ганна Вікторівна; Boiarkina, GannaУ статті висвітлена необхідність розтлумачення назв географічних об’єктів серед китайських топонімів задля їх кращого усвідомлення та запам’ятовування. Китайська топонімія така сама багата, як й в інших країнах світу, але вона має свої неповторні риси через використання певних топонімічних складових формантів, що дають змогу орієнтуватися в просторі. В процесі пізнавання географічних назв студенти та всі, хто займається вивченням стандартної китайської мови (Путунхуа), по-перше, стикаються з проблемою різноманіття самих назв, а, по-друге, з унікальною ієрогліфічною системою передачі таких назв. В сучасних атласах, географічних альманахах, підручниках, словниках даються зазвичай топонімічні назви без пояснень складових частин, з яких утворюється топонім, тому його запам’ятовування виключно механічним шляхом як звукової та графічної оболонки не дає впевненості, що слово буде асоційовано саме з топонімом. Маючи розгалужену систему ієрогліфічних знаків, що поєднується між собою в різних комбінація, ніби пазли, та за допомогою яких утворюються будь-які лексичні одиниці (чи то власні назви, чи то номінальні слова), серед топонімів в сучасній китайській мові виділяються деякі, що відразу зорієнтовують нас в географічному просторі. Багато з таких назв мають особливі властивості, що притаманні саме китайській мові, де кожен окремий склад із своїм етимологічним значенням, несе внутрішнє семантичне навантаження на сприйняття навколишнього середовища, а також неспинного потоку інформації поруч.
- ItemПро дидактичний потенціал опрацювання теми «Подорожі» в навчанні іноземних мов(MANS w Łomży, 2024-07) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній ЮрійовичУ статті йдеться про організацію багатосенсорного досвіду студентів при опрацюванні теми "Подорожі" на заняттях з іноземної мови. Зазначається, що сама тема відкриває неосяжні міждисциплінарні перспективи, залучаючи літературу, мистецтво, географію та історію, переплітаючи численні соціокультурні аспекти. Наголошується, що подорожі виховують, навчають, вдосконалюють і навіть лікують людей, що у важкі періоди життя люди ще активніше мріють про подорожі, отже звернення до теми уявної подорожі в процесі вивчення іноземної мови може мати певний психотерапевтичний ефект. Формат розповіді про умовну подорож дозволяє мобілізувати творчі здібності учнів/ студентів, що є потужним фактором інтенсифікації навчального процесу.