Наукові статті кафедри іноземних мов

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/15077

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 119
  • Item
    Гумор як відображення національного менталітету в контексті навчання іноземних мов та культур
    (Київський національний лінгвістичний університет, 2024-12) Мельник, Євгеній Юрійович; Melnyk, Yevhenii
    У статті проаналізовано феномен гумору як прояву національного менталітету. Пояснюється, чому в навчанні французької мови та французької культури доцільно та важливо використовувати гумористичні матеріали: вони ілюструють французький стиль мислення та французьку інтелектуальну спадщину, нерозуміння яких ускладнить комунікацію з носіями мови. Увагу акцентовано на особливостях французького гумору, який не передбачає буквального розуміння висловлювань, та засобах створення гумористичного ефекту. У статті висвітлено поняття гумору другого ступеня, притаманного повсякденному спілкуванню між французами. Описано особливості почуття гумору жителів деяких інших країн, які зумовлюють проблеми зі сприйняттям французького гумору. Конкретизовано дидактичну та психологічну користь від використання різноманітного гумористичного матеріалу в навчанні іноземних мов і культур (формування іншомовної соціокультурної компетенції, створення комфортних психологічних умов, активізація інтелектуальної діяльності, підвищення мотивації до навчання).
  • Item
    До питання про причини мовного безсилля та інтелектуальної слабкості в сучасному суспільстві
    (BOLESWA Publishers & UKRLOGOS Group LLC, 2024-12) Мельник, Євгеній Юрійович; Мельник, Павло Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    У статті розглянуто питання мовного безсилля та інтелектуальної слабкості в сучасному суспільстві. Зазначено, що мовне безсилля (неспроможність вербально висловити думки) та інтелектуальну слабкість (суттєве зниження IQ), які поступово стають типовими характеристиками значної частини молоді в усьому світі, є проблемами, які вже не можна толерувати. Серед основних причин стрімкого розповсюдження мовного безсилля й інтелектуальної слабкості розглянуто соціально-культурні та технологічні зміни в житті людства, які призвели до експансії соціальних мереж (із притаманною їм певною "культурою" висловлювання), повсюдності екранів, пристрасті до беззмістовних повідомлень, фотографій і відео. Наголошено, що скорочення лексико-граматичних засобів, якими володіють і користуються сучасні мовці, безумовно сприяє мовному безсиллю й інтелектуальній слабкості.
  • Item
    Концепція Міжнародного центру французької мови як відображення мовної політики держави
    (Київський національний лінгвістичний університет, 2024-09) Мельник, Євгеній Юрійович; Melnyk, Yevhenii
    L’article examine la conception et le fonctionnement de la Cité internationale de la langue française en tant qu’institution importante pour la mise en œuvre des stratégies culturelles et politiques de la France. L’article dresse le contexte historique de l’implantation de la Cité dans le château de Villers-Cotterêts et le rôle de l’État dans la création de cet établissement. Il décrit également comment l’élaboration du projet de la Cité a pris en compte le rôle actuel de la langue française dans un monde globalisé, et les perspectives qu’ouvre la Cité pour le développement de la Francophonie et pour l’apprentissage du français hors de l’hexagone. L’article souligne que la Cité internationale n’est pas un musée, mais une institution moderne et un espace culturel et pédagogique qui promeut et facilite une stratégie nationale de la Francophonie comme moteur de contacts et d’échanges internationaux fructueux autour d’une langue française unificatrice, dans un contexte d’héritage et de continuité.
  • Item
    Аналітичне вивчення китайських топонімів з метою вдосконалення лінгвістичної та географічної компетентностей студентів-китаїстів
    (Київський національний лінгвістичний університет, 2024-06) Бояркіна, Ганна Вікторівна; Boiarkina, Ganna
    У статті висвітлена необхідність розтлумачення назв географічних об’єктів серед китайських топонімів задля їх кращого усвідомлення та запам’ятовування. Китайська топонімія така сама багата, як й в інших країнах світу, але вона має свої неповторні риси через використання певних топонімічних складових формантів, що дають змогу орієнтуватися в просторі. В процесі пізнавання географічних назв студенти та всі, хто займається вивченням стандартної китайської мови (Путунхуа), по-перше, стикаються з проблемою різноманіття самих назв, а, по-друге, з унікальною ієрогліфічною системою передачі таких назв. В сучасних атласах, географічних альманахах, підручниках, словниках даються зазвичай топонімічні назви без пояснень складових частин, з яких утворюється топонім, тому його запам’ятовування виключно механічним шляхом як звукової та графічної оболонки не дає впевненості, що слово буде асоційовано саме з топонімом. Маючи розгалужену систему ієрогліфічних знаків, що поєднується між собою в різних комбінація, ніби пазли, та за допомогою яких утворюються будь-які лексичні одиниці (чи то власні назви, чи то номінальні слова), серед топонімів в сучасній китайській мові виділяються деякі, що відразу зорієнтовують нас в географічному просторі. Багато з таких назв мають особливі властивості, що притаманні саме китайській мові, де кожен окремий склад із своїм етимологічним значенням, несе внутрішнє семантичне навантаження на сприйняття навколишнього середовища, а також неспинного потоку інформації поруч.
  • Item
    Про дидактичний потенціал опрацювання теми «Подорожі» в навчанні іноземних мов
    (MANS w Łomży, 2024-07) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    У статті йдеться про організацію багатосенсорного досвіду студентів при опрацюванні теми "Подорожі" на заняттях з іноземної мови. Зазначається, що сама тема відкриває неосяжні міждисциплінарні перспективи, залучаючи літературу, мистецтво, географію та історію, переплітаючи численні соціокультурні аспекти. Наголошується, що подорожі виховують, навчають, вдосконалюють і навіть лікують людей, що у важкі періоди життя люди ще активніше мріють про подорожі, отже звернення до теми уявної подорожі в процесі вивчення іноземної мови може мати певний психотерапевтичний ефект. Формат розповіді про умовну подорож дозволяє мобілізувати творчі здібності учнів/ студентів, що є потужним фактором інтенсифікації навчального процесу.
  • Item
    Використання мнемотехнічних прийомів для підтримання внутрішньої мотивації учнів/ студентів у навчанні іноземної мови на початковому етапі
    (MANS w Łomży, 2024-07) Мельник, Євгеній Юрійович; Бояркіна, Ганна Вікторівна
    У статті йдеться про деякі прийоми формування в учнів/ студентів внутрішньої мотивації як запоруки успішної навчальної діяльності, пов’язані перш за все із забезпеченням активного пізнавального інтересу; організацією невимушеного, швидкого та стійкого засвоєння матеріалу; мінімізацією психологічної напруги та підвищенням працездатності учнів/ студентів. Зазначається, що досягти реалізації усіх згаданих умов допоможе максимальне застосування мнемотехнічних (мнемонічних) прийомів, оскільки саме засвоєння великого об’єму нового лексико-граматичного матеріалу є головною проблемою та найбільшим стресогенним фактором на початковому етапі вивчення іноземної мови. В умовах одночасного вивчення двох іноземних мов навчальне навантаження зростає ще більше, проте в багатьох випадках взаємозв’язки, що існують між мовами, дозволяють суттєво інтенсифікувати запам’ятовування лексичних одиниць і мовленнєвих конструкцій.
  • Item
    Про дидактичний потенціал опрацювання теми «Подорожі» в навчанні іноземних мов
    (MANS w Łomży, 2024-07) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    У статті йдеться про організацію багатосенсорного досвіду студентів при опрацюванні теми "Подорожі" на заняттях з іноземної мови. Зазначається, що сама тема відкриває неосяжні міждисциплінарні перспективи, залучаючи літературу, мистецтво, географію та історію, переплітаючи численні соціокультурні аспекти. Наголошується, що подорожі виховують, навчають, вдосконалюють і навіть лікують людей, що у важкі періоди життя люди ще активніше мріють про подорожі, отже звернення до теми уявної подорожі в процесі вивчення іноземної мови може мати певний психотерапевтичний ефект. Формат розповіді про умовну подорож дозволяє мобілізувати творчі здібності учнів/ студентів, що є потужним фактором інтенсифікації навчального процесу.
  • Item
    The English lesson plan on the theme “The continuous fight between the human race and viruses: are we losing it?”
    (Kyiv National Linguistic University, 2021-12-21) Slobozhenko, Ruslan; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    The paper is an English lesson on the theme “The Continuous fight between the human race and viruses: are we losing it?” It raises the most pressing issue of pandemic and its impact on society, looking for solutions to prevent future pandemics. The activities aim to develop skills in listening, reading and speaking at the B2-C1 level, enable the students to acquire the key vocabulary effectively during the discussion and spur them to express their opinions while reading the authentic article and watching videos for language learning.
  • Item
    Тематичний вокабуляр «Війна Росії проти України» (за матеріалами англомовних та франкомовних ЗМІ)
    (RS Global, 2023) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович; Мельник, Павло Юрійович; Slobozhenko, Ruslan; Melnyk, Yevhenii; Melnyk, Pavlo
    Предметом запропонованого науково-практичного дослідження є лексика, яка використовується англомовними та франкомовними засобами масової інформації для висвітлення війни Росії проти України. Завданням дослідження є спроба створення українсько-англо-французького вокабуляру, зміст якого описує проблематику російського повномасштабного вторгнення в Україну (російська агресія, війна та цивільні, міжнародна підтримка України, зброя, військові операції, поразка / перемога). У результаті дослідження, що обмежується певним текстовим матеріалом, укладено тематичний інвентар слів, який подає згруповану за певними підтемами лексику української мови в алфавітному порядку з її одночасним перекладом англійською та французькою мовами. Зауважено, що такий вокабуляр допоможе студентам, які вивчають англійську та французьку мови, краще зорієнтуватися в іншомовній лексиці за темою «Війна Росії проти України», полегшить сприйняття іншомовного матеріалу при читанні, стане у нагоді при вдосконаленні умінь усного та писемного мовлення. Зазначено, що дидактизація матеріалу вокабуляра на заняттях з англійської та/ або французької мов, яка втілюватиметься викладачем за допомогою спеціально розроблених завдань, дозволить студентам ефективніше засвоїти прийоми перекладу.
  • Item
    The problem of accent discrimination in Great Britain and France
    (RS Global, 2022) Slobozhenko, Ruslan; Melnyk, Yevhenii; Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    The article deals with the issue of accent discrimination – the focus on prejudice against regional accents. It has been noted that lack of regional lexicon is one of the main reasons as to why ‘accentism’ is still going strong. It has been articulated that the reasons for glottophobia are hegemony of the monolingualism in France and class divisions in Britain that can lead to a skewed view of the world. Examples of accent bias are given. It has been found that there is currently no legislation to protect someone from accent discrimination. It has been studied that ‘Received Pronunciation’ or the ‘Queen’s English’ in Britain and standardized French in France seem to sound ‘very intelligent’ and it is a wide held view. It is being identified that academic institutions still support the idea of a single language model and accent prejudice. It has been concluded that in multicultural and multilingual Britain and France the solution is reasonable accommodation. It is required that the speaker is to make themselves understood whatever accent they choose.
  • Item
    Основні тенденції у створенні реклами провідних французьких і британських авіакомпаній та використання її матеріалів у навчанні іноземних мов
    (Національний авіаційний університет, 2022-10-07) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович; Мельник, Павло Юрійович
    У статті розглянуто основні тенденції у створенні реклами провідних французьких і британських авіакомпаній (Air France та British Airways зокрема), проаналізовано найсуттєвіші трансформації у концепціях рекламних матеріалів в залежності від розвитку технологій, модифікацій у філософії споживання послуг, потреб і вимог клієнтів авіакомпаній. Конкретизовано дидактичний потенціал зазначеної реклами як носія соціокультурної інформації та можливості використання рекламних матеріалів у навчанні французької й англійської мов із застосуванням лінгвокраїнознавчого та міжкультурного підходів.
  • Item
    Activation of student imagination as an efficient method of teaching writing in a foreign language
    (International Scholarly Publisher RS Global, 2021-11) Slobozhenko, Ruslan; Melnyk, Yevhenii; Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    The article deals with the issue of enhancing the imagination as an effective technique for teaching writing in a foreign language. The important role of the use of imagination in maintaining the students’ motivation to study is noted due to the creative nature of tasks, the removal of psychological barriers in the assimilation of foreign language material, a positive emotional background in the classroom, increased involuntary attention and memorization. Examples of texts and tasks for teaching foreign language writing are given, which stimulate creativity, imagination, extraordinary thinking of students. It is concluded that when teaching a foreign language writing, appealing to the imagination of students, the didactic sequence involves two stages when creating a written utterance: 1) familiarization with a sample text borrowed from fiction, journalistic, popular science literature / written by a teacher for educational purposes; 2) the implementation of post-text tasks developed by the teacher and aimed at forming certain language skills and developing speech skills. By activating the imagination of students, the sample text is a catalyst for the students’ subsequent educational activities: it determines the direction of thought, provides a creative approach to completing tasks, suggests the choice of speech means necessary for the implementation of a creative idea.
  • Item
    The English lesson plan on the topic “A history of the crisis”
    (Kyiv National Linguistic University, 2024-03-18) Slobozhenko, Ruslan; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    This paper represents the English lesson plan related to the pressing issue in the world today and offers an array of assignments for students at the B2-C1 level at English lessons. The stuff which engages students in improving their language skills include reading, listening, and speaking exercises, raise students’ interest in discussing the issue of crisis, its causes and consequences and how it will impact on the world economy, and organize active usage of language material as well as help students acquire it effectively. The special attention is paid to the lexical and semantic features of the key words associated with the word ‘crisis’. Пропонована робота є сценарієм практичного заняття з англійської мови, присвяченого одній з найактуальніших проблем сучасного світу, містить комплекс завдань, орієнтованих на студентів рівня B2-C1. Запропоновані форми роботи, метою яких є вдосконалення мовленнєвих навичок студентів, складаються із вправ, що передбачають вправляння в читанні, аудіюванні та говорінні, підвищують інтерес студентів до обговорення проблеми кризи, її причин і наслідків та її впливу на світову економіку, дають змогу активно використовувати й ефективно засвоїти мовленнєвий матеріал. Особливу увагу приділено лексико-семантичним особливостям ключових слів, які асоціюються зі словом “криза”.
  • Item
    Структуроване вивчення географічних назв на прикладі назв країн у сучасній китайській мові студентами закладів вищої освіти
    (Київський національний лінгвістичний університет, 2023-12) Бояркіна, Ганна Вікторівна; Boiarkina, Ganna
    У статті висвітлено необхідність структурованого подання та дослідження різноманітних географічних назв на прикладі назв країн світу студентами факультетів міжнародних відносин закладів вищої освіти, які вивчають китайську мову та планують працювати в міжнародних організаціях, дипломатичних установах тощо. Зазначено, що правильне використання та написання географічних назв стане запорукою вдалих перемовин під час зустрічей з партнерами, успішних виступів на міжнародних конференціях, сприятиме ефективному повсякденному спілкуванню тощо. Важливість окреслення чіткого підходу при вивченні назв країн у сучасній стандартній китайській мові (путунхуа) визначається тим, що, по-перше, в підручниках та різноманітних посібниках для вивчення китайської мови приділено недостатню увагу тлумаченню значень ієрогліфів – компонентів, з яких утворюються топонімічні назви; по-друге, наведено недостатню кількість прикладів, щоб простежити певні моделі оригінального передання назв країн китайською мовою; по-третє, не віддзеркалено загальної системи, за допомогою якої можна спростити та водночас поліпшити вивчення багатьох географічних назв. У статті акцентовано увагу на тому, що студентам факультетів міжнародних відносин, а також студентам філологічних факультетів лінгвістичних закладів вищої освіти під час вивчення китайської мови потрібно мати чітке уявлення, як інтерпретують топонімічні назви, для подальшого їх використання в міжнародному спілкуванні. Наведено та проаналізовано конкретні приклади структурованого дослідження назв країн китайською мовою.
  • Item
    Quand une chanson devient un test de grammaire française insolite
    (Київський національний лінгвістичний університет, 2023-12) Melnyk, Yevhenii; Мельник, Євгеній Юрійович
    La fiche pédagogique présente l’ensemble d’activités unies par le thème « Un test de grammaire ». L’objectif de ces activités est de faire faire aux étudiant.e.s du niveau B2 un test de grammaire française sous forme d’exercice de correction d’erreurs diverses dans un texte authentique. Le contexte et les activités pour une pratique visant au contrôle des compétences orthographiques et grammaticales des étudiant.e.s, ainsi qu’à la compréhension et l’expression orale et écrite, se basent sur le texte de la chanson « C’est la faute à l’amour » qui comporte les fautes d’orthographe et de grammaire les plus fréquentes faites par les Français. L’ensemble d’activités proposé permettra aux étudiant.e.s de vérifier leurs acquis orthographiques et grammaticaux tout en révisant plusieurs règles fondamentales de la langue française.
  • Item
    Savez-vous remercier ?
    («Європейська наукова платформа», 2023-12) Melnyk, Yevhenii; Мельник, Євгеній Юрійович
    La fiche pédagogique présente l’ensemble d’activités unies par le thème « Remerciement ». L’objectif de ces activités est de faire réviser aux étudiants du niveau B2 les formules de politesse appropriées et de leur faire assimiler certaines particularités stylistiques et lexico-grammaticales d’expression de la gratitude. Le contexte et le matériel pour une pratique active visant à la compréhension et l’expression orale et écrite se basent sur le texte de la chanson « Merci » et les interviews de J.-B. Guégan, dans lesquelles il rend hommage à Johnny Hallyday, le plus grand chanteur de rock français. L’ensemble d’activités proposé permettra aux étudiants non seulement d’améliorer leurs compétences concernant l’expression de la gratitude en français, mais également de connaître un des représentants les plus éminents de la culture musicale française. Les étudiants seront également invités à remercier les personnes qui ont considérablement influencé leur vie et le développement de leur personnalité.
  • Item
    À la découverte des toits de Paris avec une chanson
    (Київський національний лінгвістичний університет, 2023-10) Melnyk, Yevhenii; Melnyk, Pavlo; Мельник, Євгеній Юрійович; Мельник, Павло Юрійович
    La fiche pédagogique présente l’ensemble d’activités unies par le thème « Vivre à Paris ». L’objectif de ces activités est de continuer à former la compétence socioculturelle, de faire réviser et/ ou apprendre aux étudiants du niveau B1 le vocabulaire concernant la vie quotidienne de la capitale, ses avantages et désavantages, les lieux touristiques, les préférences des Parisiens, leurs visions du confort, les composants principaux du paysage parisien. Le contexte et les activités pour une pratique visant à la compréhension et l’expression orale et écrite se basent sur le texte de la chanson « Les toits de Paris » de Gauvain Sers où le chanteur raconte une certaine philosophie de vie propre aux habitants des derniers étages des immeubles parisiens traditionnels. L’ensemble d’activités proposé permettra aux étudiants d’élargir leurs connaissances de la culture française en général et de sa partie « parisienne » en particulier, concernant l’architecture de Paris, les technologies parisiennes, la mentalité des Parisiens, le phénomène des toits de Paris.
  • Item
    Faire le tour de France avec Claudio Capéo
    (Le français dans le monde, 2023-07) Melnyk, Yevhenii; Мельник, Євгеній Юрійович; Melnyk, Yevhenii
    La fiche pédagogique présente l’ensemble d’activités unies par le thème « Voyager en France ». L’objectif de ces activités est de faire réviser et apprendre aux étudiants du niveau B1 des noms de départements français, des lieux touristiques, des produits typiquement français, des notions ayant rapport à la civilisation française. Le contexte et les activités pour une pratique visant à la compréhension et l’expression orale et écrite se basent sur le texte de la chanson « Tour de France » de Claudio Capéo où le chanteur déclare son amour à la France. L’ensemble d’activités proposé permettra aux étudiants d’élargir leurs connaissances concernant la géographie, la culture, l’histoire de France et l’art de vivre à la française.
  • Item
    Тематичний вокабуляр «Війна Росії проти України» (за матеріалами англомовних та франкомовних ЗМІ)
    (RS Global, 2023) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Павло Юрійович; Melnyk, Yevhenii; Slobozhenko, Ruslan; Melnyk, Pavlo
    Предметом запропонованого науково-практичного дослідження є лексика, яка використовується англомовними та франкомовними засобами масової інформації для висвітлення війни Росії проти України. Завданням дослідження є спроба створення українсько-англо-французького вокабуляру, зміст якого описує проблематику російського повномасштабного вторгнення в Україну (російська агресія, війна та цивільні, міжнародна підтримка України, зброя, військові операції, поразка / перемога). У результаті дослідження, що обмежується певним текстовим матеріалом, укладено тематичний інвентар слів, який подає згруповану за певними підтемами лексику української мови в алфавітному порядку з її одночасним перекладом англійською та французькою мовами. Зауважено, що такий вокабуляр допоможе студентам, які вивчають англійську та французьку мови, краще зорієнтуватися в іншомовній лексиці за темою «Війна Росії проти України», полегшить сприйняття іншомовного матеріалу при читанні, стане у нагоді при вдосконаленні умінь усного та писемного мовлення. Зазначено, що дидактизація матеріалу вокабуляра на заняттях з англійської та/ або французької мов, яка втілюватиметься викладачем за допомогою спеціально розроблених завдань, дозволить студентам ефективніше засвоїти прийоми перекладу.
  • Item
    The problem of accent discrimination in Great Britain and France
    (RS Global, 2022) Slobozhenko, Ruslan; Melnyk, Yevhenii; Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    The article deals with the issue of accent discrimination – the focus on prejudice against regional accents. It has been noted that lack of regional lexicon is one of the main reasons as to why ‘accentism’ is still going strong. It has been articulated that the reasons for glottophobia are hegemony of the monolingualism in France and class divisions in Britain that can lead to a skewed view of the world. Examples of accent bias are given. It has been found that there is currently no legislation to protect someone from accent discrimination. It has been studied that ‘Received Pronunciation’ or the ‘Queen’s English’ in Britain and standardized French in France seem to sound ‘very intelligent’ and it is a wide held view. It is being identified that academic institutions still support the idea of a single language model and accent prejudice. It has been concluded that in multicultural and multilingual Britain and France the solution is reasonable accommodation. It is required that the speaker is to make themselves understood whatever accent they choose.