Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри публічного управління та адміністрування

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48041

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 47
  • Item
    Адміністративні послуги як об’єкт державного управління
    (Національний авіаційний університет, 2022) Рижук, Тетяна Михайлівна
    Актуальність теми обумовлюється потребами суспільства у якісних адміністративних послугах, стратегічному розумінні особливостей державного управління адміністративними послугами у суспільстві і державі в цілому. Метою дослідження є обґрунтування підходів до розуміння змісту поняття «адміністративні послуги як об’єкт державного управління» та виявлення недоліків у процесі функціонування адміністративних послуг в Україні. Відповідно до поставленої мети виконано такі завдання: визначено реформаційний шлях виникнення, функціонування та розвитку інституту адміністративних послуг в Україні; розкрито сутність адміністративних послуг та особливості їх надання на рівні законодавчого закріплення та регулювання; виявлено ступінь наукової розробленості досліджуваної проблеми на підставі аналізу наукових праць вітчизняних та зарубіжних вчених; досліджено особливості державної регуляторної політики інституту адміністративних послуг в Україні в 2019 – 2020 роках; вивчено вітчизняний та зарубіжний досвід державного управління адміністративними послугами, його позитивні риси та недоліки; визначено шляхи вдосконалення адміністративних послуг та процесу їх надання, з урахуванням вимог правозастосовної вітчизняної та міжнародної практики.
  • Item
    Результативність антикризового управління в сфері освіти України
    (Національний авіаційний університет, 2022) Коваленко, Наталія Ігорівна
    Актуальність зумовлена сучасним станом системи освіти України в умовах кризового стану. Освітня галузь України, як і всі сфери життя суспільства, зазнала серйозних змін в умовах війни. Освіта в умовах воєнного стану потребує чітких, швидких та своєчасних рішень, доступних роз’яснень, розробки нових нормативно-правових і законодавчих актів та внесення змін в наявні. Метою дослідження є обґрунтування пріоритетів та заходів антикризового реформування сфери освіти в Україні в умовах пандемії Covid-19 та під час воєнного стану. Відповідно до мети дослідження в процесі виконання роботи були поставлені наступні завдання: дослідити сучасну концепцію, зміст, принципи та інструменти антикризового управління у сфері освіти; дослідити світовий досвід протидії викликам Covid-19 у сфері освіти; проаналізувати організаційно-правові засади публічного управління у сфері освіти в Україні; обґрунтувати показники та на їх основі дати оцінку результативності публічного управління у сфері освіти в Україні в умовах протидії пандемії Covid-19 під час воєнного стану; дати оцінку потенційних ризиків та наслідків впливу пандемії Covid-19 та під час воєнного на сферу освіти; обґрунтувати результативні заходи протидії викликам пандемії Covid-19 у сфері освіти та під час воєнного стану.
  • Item
    Світові тенденції та сучасні моделі соціальної інноваційної політики
    (Національний авіаційний університет, 2022) Радченко, Дар’я Павлівна
    Предметом дослідження є сучасні моделі соціальної інноваційної політики. Мета кваліфікаційної роботи полягає у формуванні теоретичних і методологічних основ створення соціальної інноваційної політики та розроблення науково-практичних рекомендації щодо стратегічного управління інноваційним розвитком на усіх рівнях господарювання. Для досягнення мети здійснено такі дослідницькі завдання: розглянуто теоретичні основи поняття інноваційної діяльності, її сутність; проаналізовано світовий досвід розвитку інноваційної діяльності; здійснено аналіз державної інноваційної політики в Україні та стратегії інноваційних підприємств.
  • Item
    Механізми взаємодії між громадянським суспільством та органами публічної влади на прикладі Федеративної Республіки Німеччини
    (Національний авіаційний університет, 2022) Лісовець, Богдан Євгенович
    Важливою рисою, що визначає демократичний характер політичного режиму в країні, є процес управління. Зокрема, залучення до співпраці, під час адміністрування, що здійснюється органами публічної влади, громадянського суспільства. Це дає можливість посилити легітимність органів публічної влади й збільшити участь громад в політичному житті. Мета роботи полягає у вивченні механізмів співпраці громадянського суспільства та органів публічної влади у Федеративній Республіці Німеччині, прозорого й відкритого урядування органів публічної влади та опрацюванні практичних заходів щодо його запровадження. Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: встановити поняття громадянського суспільства; вивчити сучасні управлінські підходи, на яких ґрунтується діяльність органів публічної влади; дослідити та узагальнити концептуальні підходи щодо принципів прозорість та відкритість; проаналізувати законодавчу базу закріплення принципів прозорості й відкритості у ФРН; окреслити причини тенденцій до збереження закритості інформації про діяльність органів публічної влади; дослідити традиційні механізми забезпечення взаємодії громадянського суспільства з органами публічної влади у ФРН; з’ясувати цифрові механізми забезпечення взаємодії громадянського суспільства з органами публічної влади.
  • Item
    Особливості формування та реалізації публічної політики в умовах воєнного стану
    (Національний авіаційний університет, 2022) Мазур, Олександр Володимирович
    Механізми реалізації публічної політики в умовах воєнного стану повинні забезпечувати суспільні потреби, посилювати ділову активність населення, забезпечувати необхідний рівень соціального захисту та рівень життя населення, зберігати культурну й природну спадщину. У теоретичному плані це означає необхідність концептуальної зміни механізмів формування та реалізації публічної політики для населення під час війни та потребу пошуку сучасних підходів щодо професійного виконання завдань державницького характеру в цій сфері. Мета кваліфікаційної роботи полягає у визначенні пріоритетних напрямів удосконалення публічного управління в Україні в умовах воєнного стану та окресленні відповідних стратегічних орієнтирів розвитку держави і механізмів підвищення ефективності управління нею, у тому числі з урахуванням перспектив повоєнного етапу, а також у теоретичному обґрунтуванні концептуальних засад, конкретизації змісту та розробці механізмів публічного управління та адміністрування під час воєнного стану в Україні саме в контексті вдосконалення їхніх функціонально-професійних складових. Для дoсягнення мети поставлено та вирішено низку завдань теоретичного та методичного спрямування, а саме: дослідити проблеми розвитку публічного управління в Україні в умовах воєнного стану; опрацювати теоретичні розробки та концептуальні напрацювання вітчизняних і закордонних авторів з питань, що стосуються реалізації публічної політики під час війни; застосувати можливі інституційні підходи, методи аналізу та синтезу, а також порівняльного аналізу для формування методологічної бази даного магістерського дослідження;проаналізувати досвід інших держав світу щодо розв’язання проблем, пов’язаних з веденням війни на своїй території ( за основу взяти при цьому успішні приклади впровадження публічної політики Грузії, Хорватії та Ізраїлю); окрему увагу приділити ролі органів державної влади й органів місцевого самоврядування у просторовому розвитку країни, реформуванні її економіки, модернізації інфраструктури та створенні сучасного мобілізаційного резерву; окреслити основні інституційні зміни, які відбулися в Україні внаслідок запровадження воєнного стану; виявити дисфункції в роботі формальних і неформальних інститутів нашої держави; показати деструктивний вплив інституційних прогалин, які можуть виникнути у публічній політиці в умовах воєнного стану; запропонувати заходи з підвищення ефективності публічного управління під час війни.
  • Item
    Роль держави в умовах децентралізації: трансформація змісту та інноваційні виклики
    (Національний авіаційний університет, 2022) Огороднік, Дмитро Вадимович
    Високий рівень корумпованості влади в Україні, відсутність ефективної системи управління політичними та економічними процесами в державі є визначальною проблемою для державного управління. Адже від успішного налагодження механізмів ефективної взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства безпосередньо залежить соціально-економічний та геополітичний прогрес в нашій країні. Разом з тим, кількість комплексних досліджень, необхідних для формування ефективних механізмів взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства, є недостатньою, що й зумовлює актуальність даної тематики. Метою роботи є вивчення теоретико-методологічних та прикладних основ взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства в умовах децентралізації. Для досягнення зазначеної мети були поставлені такі завдання: проаналізувати поняття та сутність взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства в умовах децентралізації; визначити основні ознаки взаємовідносин бізнесу, влади і суспільства; дослідити стан взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства в сучасній Україні; ознайомитись з організаційно-правовим підґрунтям взаємодії бізнесу і влади в Україні; проаналізувати зарубіжний досвід взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства та окреслити можливі його напрямки адаптації в Україні; визначити основний (оптимальний) вид взаємодії бізнесу, влади і суспільства в Україні в умовах децентралізації; окреслити перспективи та напрямки реформування механізмів взаємодії бізнес-структур з органами влади і суспільства.
  • Item
    Публічна політика у сфері соціального захисту учасників АТО
    (Національний авіаційний університет, 2022) Поливода, Максим Олегович
    Актуальність теми визначається тим, що питання стану боєздатності армії завжди привертало значну увагу суспільства. Особливої гостроти сьогодні набуло соціальне забезпечення військовослужбовців, що обумовлено багатьма чинниками. Зокрема, внаслідок дефіциту державного бюджету, економічної кризи в Україні та світі призупинено на невизначений термін виконання державою основних соціальних гарантій та виплату відповідної компенсації військовослужбовцям, у зв’язку з чим проблеми соціального блоку збройних сил не тільки не вирішуються, але й поглиблюються. Проблема створення ефективної системи соціального захисту учасників бойових дій на сьогодні є предметом підвищеної уваги науковців, політиків та громадськості. Водночас, відносна нещодавність виникнення окресленої проблеми зумовлює певну недосконалість нормативно-правового забезпечення з цього питання. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження системи нормативно-правового забезпечення соціального захисту учасників бойових дій на сучасному етапі, визначення питань, які потребують подальшого законодавчого регулювання та систематизація нормативно-правових актів за відповідними класифікаційними ознаками. Для досягнення поставленої мети було сформульовано наступні завдання: розглянути поняття учасників АТО; з’ясувати соціальні проблеми учасників та постраждалих внаслідок АТО; розкрити особливості нормативно-правового забезпечення надання соціальних послуг учасникам АТО; дослідити соціальні гарантії держави для учасників АТО; проаналізувати законодавчу базу надання соціальної допомоги учасникам АТО; розробити програму соціально-психологічної та медичної реабілітації військовослужбовців, а також надання їм соціально-економічних гарантій та пільг.
  • Item
    Механізми забезпечення конкурентоспроможності територіальних громад
    (Національний авіаційний університет, 2022) Приліпко, Ярослава Юріївна
    Формування фінансово спроможних об’єднаних територіальних громад, які зможуть забезпечити відповідні економічні, соціальні та екологічні показники розвитку, можливе лише за умови підвищення їх конкурентоспроможності у різних сферах. Отже, актуальним є дослідження механізмів забезпечення конкурентоспроможності як інноваційного явища, що сприяє підвищенню конкурентності між ОТГ та розробленням дієвих механізмів формування основи фінансової стабільності територіальної громади для виходу на якісно новий європейський рівень розвитку. Мета кваліфікаційної роботи полягає, перш за все, у визначенні чинників та факторів, що зумовлюють пошуки механізмів забезпечення та зростання конкурентоспроможності територіальних громад, а також на їх основі запропонувати саме соціально-економічний механізм формування основи управлінської спроможності територіальної громади. Для дoсягнення мети поставлено та вирішено низку завдань теоретичного та методичного спрямування, а саме: розкрити сутність поняття «конкурентоспроможної територіальної громади»; проаналізувати основні проблеми, які виникають при формуванні об’єднаних територіальних громад в умовах адміністративно-територіальної реформи; здійснити класифікацію факторів, що впливають на конкурентоспроможність об’єднаних територіальних громад; запропонувати механізм підвищення конкурентоспроможності об’єднаної територіальної громади, який враховуватиме основні фактори сталого розвитку; проаналізувати стан регіональних економічних систем в Україні, узагальнити вітчизняний досвід децентралізації влади та розвитку місцевого самоврядування визначити вплив процесу децентралізації на економіку регіонів; обґрунтувати науковий підхід до планування забезпечення потреб територіальної громади; визначити та обґрунтувати шляхи реалізації проектів створення інфраструктурних об’єктів спільної власності двох або більше територіальних громад; розробити концептуальну модель організаційного забезпечення функціонування та розвитку територіальних громад, яка дозволить покращити їх фінансове забезпечення.
  • Item
    Удосконалення механізмів управління системою соціального влаштування дітей в Україні
    (Національний авіаційний університет, 2022) Гелич, Алла Олександрівна
    Для теорії та практики публічного управління в Україні питання соціального влаштування вразливих категорій дітей залишаються актуальними, складними і потребують поглибленого вивчення. Відповідно зростає потреба у проведенні досліджень, зорієнтованих на розроблення належного наукового підґрунтя для формування інноваційної політики щодо забезпечення прав дітей, корегування дій держави і суспільства, особливо у контексті пріоритетних завдань державних стратегічних документів. Тому у роботі обґрунтовано напрями удосконалення механізмів публічного управління системою соціального влаштування дітей в Україні та на основі цього розроблено відповідні рекомендації органам публічної влади. Зокрема, охарактеризовано стан наукової розробки проблеми дослідження, уточнено сутність базових понять; визначено роль держави щодо соціального влаштування дітей та розкрито сутність публічного управління у цій сфері; проаналізовано сучасний стан розвитку системи соціального влаштування дітей; досліджено проблеми функціонування основних механізмів публічного управління системою соціального влаштування дітей в Україні; з’ясовано можливості використання у вітчизняній практиці європейського досвіду реформування системи соціального влаштування дітей; обґрунтовано необхідність удосконалення механізмів управління системою соціального влаштування дітей в Україні.
  • Item
    Впровадження зарубіжного досвіду публічного управління розвитком територіальної громади
    (Національний авіаційний університет, 2023) Білокінь (Андрієвська), Аліна Олександрівна
    У роботі обґрунтовано, що першочерговим завданням органів державної влади та органів місцевого самоврядування постає забезпечення життєдіяльності та розвитку територіальних громад, посилення та концентрація уваги на збалансованості й поліпшенні якісних характеристик територіального розвитку. При цьому у період активних євроінтеграційних процесів актуалізується необхідність вивчення європейського досвіду забезпечення розвитку територій та вирішення нагальних соціально-економічних проблем, що дозволить сформувати пріоритети і впровадити дієві інструменти підтримки й стимулювання розвитку територіальних громад з урахуванням притаманних для України особливостей. Тому мета роботи полягає у визначенні та теоретичному обґрунтуванні основних напрямів запровадження європейського досвіду публічного управління розвитком територіальної громади. Для цього з’ясовано сутність та зміст основних термінів і понять дослідження. Визначено рівень відповідності національного законодавства та ключових документів Ради Європи з питань розвитку територіальних громад. Здійснено аналіз європейського досвіду застосування механізмів посилення спроможності територіальних громад та стимулювання їх розвитку. Окреслено можливості впровадження європейського досвіду забезпечення територіального розвитку у вітчизняній практиці публічного управління.
  • Item
    Державна політика соціально-психологічної адаптації учасників бойових дій
    (Національний авіаційний університет, 2022) Рудницька, Наталія Леонідівна
    В роботі обґрунтовано пріоритети удосконалення державної політики соціально-психологічної адаптації учасників БД в Україні. Здійснено аналіз вітчизняної і зарубіжної наукової літератури, стану наукової розробки проблеми в теорії публічного управління та адміністрування та на цій основі розкрито сутність процесів соціально-психологічної адаптації учасників БД як об’єкта управлінського впливу. Обґрунтовано сутність, зміст та механізми впровадження політики у досліджуваній сфері. Проаналізовано зарубіжний досвід державної підтримки учасників бойових дій для з’ясування можливостей його використання у вітчизняній практиці забезпечення соціально-психологічної адаптації цієї категорії осіб. Виявлено основні недоліки й проблеми формування та впровадження державної політики соціально-психологічної адаптації учасників БД в Україні, зокрема нормативно-правового та організаційно-функціонального забезпечення; запропоновано та обґрунтовано модель інтегрованої системи забезпечення соціально-психологічної адаптації учасників БД як одного з пріоритетних напрямів удосконалення державної політики у досліджуваній сфері. Розроблено пропозиції щодо реформування соціальної роботи з учасниками бойових дій та членами їхніх сімей та рекомендації щодо практичного їх впровадження. Наукова новизна роботи полягає в тому, що автором удосконалено понятійно-категорійний апарат галузі публічного управління та адміністрування шляхом авторського визначення поняття «державна політика соціально-психологічної адаптації учасників бойових дій», яке запропоновано розглядати як напрям дій органів публічної влади, спрямований на створення умов для задоволення потреб та розширення можливостей учасників бойових дій в усіх сферах життя, їх пристосування до умов, норм та цінностей соціального середовища, мінімізації та/чи подолання ризиків асоціальних проявів серед цієї категорії населення.
  • Item
    Нормативно-правове регулювання антикорупційної діяльності в Україні
    (Національний авіаційний університет, 2023) Гринник, Андрій Андрійович
    У роботі обґрунтовано напрями удосконалення нормативно-правового регулювання антикорупційної діяльності в Україні та розробка відповідних рекомендацій органам публічної влади. Зокрема, з’ясовано сутність та значення антикорупційної діяльності; охарактеризовано стан нормативно-правового регулювання антикорупційної діяльності в Україні; визначено законодавчо встановлений рівень інституційного забезпечення антикорупційної діяльності в Україні; досліджено проблеми правової регламентації діяльності суб’єктів державного контролю за додержанням антикорупційного законодавства; окреслити шляхи використання зарубіжного досвіду антикорупційної діяльності у вітчизняній практиці запобігання та протидії корупції; запропонувати пріоритетні напрями удосконалення антикорупційного законодавства України та виробити на цій основі рекомендації органам публічної влади.
  • Item
    Формування та реалізація кадрової політики в органах публічної влади:вітчизняний та зарубіжний досвід
    (Національний авіаційний університет, 2021) Радкевич, Вікторія Павлівна
    З набуттям незалежності перед Україною постали складні та стратегічно важливі завдання щодо проведення комплексу реформ у різних сферах суспільно-політичного життя. Питання реформування та модернізації країни є на сьогодні одним із стратегічних пріоритетів української влади. Сучасний розвиток України як заможної, міцної європейської держави неможливий без проведення реальних реформ, у тому числі й адміністративних. Однією з важливих складових розвитку держави є кадрове забезпечення реформ, активізація і професіоналізм державних службовців, нарощування та конструктивне використання кадрового потенціалу. У рамках проведення адміністративної реформи було розроблено низку документів, які стосуються певних аспектів державної кадрової політики, більшість із яких має практичне спрямування. Серед основних потрібно виділити Стратегію державної кадрової політики на 2012–2020 рр. як найбільш актуальний для сучасного етапу розвитку України документ, а також такі законодавчо-правові акти, як закони України «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» тощо. Стратегією державної кадрової політики України визначено основні напрями кадрових реформ в усіх сферах суспільного життя, вагоме місце серед яких відводиться сфері державного управління, оскільки від професіоналізму кадрового потенціалу державного управління залежить конкурентоспроможність держави і сталий соціально-економічний розвиток. Ефективність державного та муніципального управління залежить від їх людського ресурсного забезпечення, що потребує відповідної роботи з кадрами, яка являє собою планований і контролюючий процес, спрямований на підвищення кваліфікаційного рівня державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.
  • Item
    Цифрові технології як механізм управління людськими ресурсами
    (Національний авіаційний університет, 2021) Рєзванов, Артур Владиславович
    На сьогодні проблема ефективного управління є однією з основних в будь-якій організації. Починаючи з найму на роботу і до моменту розривання трудових відносин керівники структурних підрозділів повинні постійно аналізувати рівень своїх підлеглих та їх роль в роботі організації. Проблема полягає в тому, що при встановленні організаційно економічних, соціально-психологічних і правових відносин суб’єкта й об’єкта управління є безліч можливих варіантів розвитку даних взаємовідносин, які можуть звести нанівець всі зусилля організації у досягненні загальної мети. В основі цих відносин лежать принципи, методи і форми впливу на інтереси, поведінку і діяльність працівників із метою максимального використання їх. І одним з методів даного впливу є всеохоплюючий контроль виконання доручень, який дозволяє не тільки мати уявлення про проміжні стани виробничих і організаційних процесів, але і будувати ефективне використання людських ресурсів за рахунок їх перерозподілу
  • Item
    Механізми реалізації державної екологічної політики в Україні
    (Національний авіаційний університет, 2021) Ніколаєв, Кирило Дмитрович
    Екологічні проблеми України спричинені, передусім, кризовими явищами в економіці України – використанням ресурсомістких та енергоємних технологій, використанням зношеного обладання, очисних споруд, механізмів, нерозвинутістю ринку екологічних послуг, надмірним забрудненням поверхневих і підземних вод, повітря і земель, спричиненого екстенсивним господарюванням. До економічних чинників додаються і соціально-правові – низький рівень екологічної свідомості суспільства, висока латентність екологічних злочинів, незначні адміністративні санкції за деякі екологічні правопорушення. У ситуації постійного погіршення стану навколишнього природного середовища і поглиблення екологічної кризи значення збереження природоохоронних територій і, зокрема, земель природоохоронного призначення як їхньої складової, підвищується. Держава має активно впливати на збереження особливо цінних природних територій – земель природоохоронного призначення та сприяти подальшому їх розвитку. Природоохоронні території мають стати одним із пріоритетів державної екологічної політики, який через збереження унікальних природних комплексів дасть змогу підтримувати екологічний баланс країни, що, у свою чергу, забезпечить виконання конституційної вимоги про безпечне для життя і здоров’я довкілля.
  • Item
    Формування організаційної культури як інструменту управління
    (Національний авіаційний університет, 2021) Ніконенко, Людмила Валеріївна
    Сучасний світовий рівень менеджменту передбачає, що об’єктом управлінської діяльності у будь-якій сфері є, поряд з процесами та людьми, організаційні культури різних типів. Вважається, що оволодіння інноваційними управлінськими (кадровими) технологіями неможливе без опанування засад організаційно-культурного підходу, який дає комплексне розуміння процесів еволюції та функціонування організації з урахуванням глибинних механізмів поведінки людей в багатофункціональних та динамічних контекстах. Сучасні керівники в сферах бізнесу та виробництва розглядають культуру своєї організації як могутній стратегічний інструмент, який дозволяє орієнтувати своїх співробітників на загально організаційні цілі, мобілізовувати їх ініціативу та поліпшувати їх взаємовідносини. Вони прагнуть створити таку організаційну культуру, яку б розуміли і підтримували усі співробітники. Так історично склалося, що такий потужний важіль в управлінні персоналом як організаційна культура до цього часу в сфері державної служби України як соціального та державно-правового інституту не знайшов відповідної уваги науковців і використання на практиці. Пояснення такого факту міститься у всім відомих особливостях управління персоналом у сфері державної служби, а саме: воно відбувається в межах єдиної системи влади та державного управління на основі єдиних правових, організаційних та функціональних принципів. До того ж управління персоналом суворо регламентовано законами, нормативно правовими актами, бюджетом і абсолютно соціально обумовлено. Наявність цих факторів, безумовно, не сприяє будь-яким ініціативам стосовно глибокого вивчення та належного використання в сфері державної служби такого феномену як організаційна культура. Разом з тим, існує наукова думка, що “державна служба як суспільне явище є своєрідною формою відображення суспільних зв’язків і відносин, показником міри гуманності, людяності чинних у суспільстві порядків, тобто є явищем, яке віддзеркалює стан дотримання загальнолюдських цінностей в суспільстві та державі
  • Item
    Механізми державної податкової політики та їх вплив на розвиток середнього класу
    (Національний авіаційний університет, 2021) Мірутенко, Ольга Олександрівна
    Сьогодні податкова політика – найефективніший інструмент впливу держави на формування доходів населення, суспільне виробництво, його динаміку і структуру. Саме податки стимулюють науково технічний прогрес , вихід вітчизняного товаровиробника на світовий ринок високотехнологічної продукції , надають соціальні гарантії населенню, а також забезпечують соціальну справедливість між усіма членами суспільства, які отримують доходи. На сьогодні розбудова податкової системи є продуктом не тільки суто економічних поглядів, але й результатом певного компромісу між суспільством, політичними партіями та іншими суб’єктами законодавчого процесу. Податкові дії держави дозволяють їй не лише забезпечувати своє функціонування , а й використовувати свої ресурси та інструменти впливу для досягнення цілей суспільного розвитку. Актуальним залишається пошук рівноваги між тягарем та вигодами оподаткування, між примусом та свідомим вибором оплати державної діяльності, а тому поведінка платника прямо залежатиме від рівня соціального добробуту суспільства і можливостей реалізації потреб індивіда.
  • Item
    Адміністративні послуги, як об’єкт державного управління
    (Національний авіаційний університет, 2021) Мілетич, Ольга Олегівна
    Інститут адміністративних послуг є відносно новим у сучасній Україні. Доктрина адміністративних послуг передбачає насамперед концепцію служіння держави (влади) суспільству (людині). Тому, термін «послуги» в зазначеному контексті слід розуміти, як діяльність для задоволення потреб осіб, що здійснюється за зверненням цих осіб до компетентних органів держави. Адміністративні послуги як об’єкт державного управління являють собою систему підпорядковану владній волі суб’єкта управління.
  • Item
    Лідерські компетентності публічних службовців
    (Національний авіаційний університет, 2021) Савицька, Тетяна Миколаївна
    Основні висновки роботи: з’ясовано, що лідерство є відповіддю на сучасний ритм життя, постійні динамічні зміни в усіх сферах публічної служби; розглянуто розвиток лідерства в нашій державі та за кордоном, так як кожна країна визначає свій підхід до розвитку спроможності лідерів; проаналізувано підходи до формування знань, умінь та навичок лідерів публічної сфери, які необхідні їм для того, аби вони могли очолювати реформи, скеровувати та підтримувати їх впровадження, а також ухвалювати правильні рішення в складних ситуаціях; визначено та проаналізовано такі групи компетенцій лідерства, як орієнтація на результат, аналітичне мислення, управління людськими ресурсами та ефективна 6 комунікація; з’ясовано ризики, які виникають під час підготовки працівників публічної служби, аби покращити рівень професійної компетентності кадрів; Результати дипломної роботи рекомендується використовувати під час проведення наукових досліджень та в практичній діяльності фахівців з публічного управління та адміністрування.
  • Item
    Особливості формування та реалізації публічної політики
    (Національний авіаційний університет, 2021) Паньків, Юлія Ігорівна
    Оcобливicтю cучаcних полiтичних процеciв є cуттєве зроcтання вимог, якi cуcпiльcтво виcуває полiтичнiй cиcтемi, що cпонукає державу перекладати деякi функцiї на iнших, недержавних, акторiв, якi вcе активнiше включаютьcя в процеcи формування та вироблення полiтики, cпрямованої на забезпечення cуcпiльних iнтереciв i завдань. Певною особливістю публiчної полiтики в cиcтемi управлiнcьких cуcпiльних вiдноcин є те, що вона являється iнcтрументом регулювання cтоcункiв мiж членами cуcпiльcтва, враховуючи їх рiзноманiтнicть. Необхiднicть розгляду публiчної полiтики в теоретико-методологiчному та практичному вимiрах зумовлено низкою причин, пов’язаних із змiною cтану якоcтi та функцiональних можливоcтей cучаcних полiтичних iнcтитутiв в умовах глобалiзованого полiтичного проcтору, якi вплинули на перетворення полiтико управлiнcьких механiзмiв в державних cиcтемах i поcприяли відновленню практик взаємодiї публiчних акторiв в полi полiтики як у cвiтовому маcштабi, так i на нацiональному рiвнi. Глобальнi тенденцiї вiдобразилиcя на cуб’єктноcтi публiчних акторiв в рiзних типах cиcтем, уcкладнивши процеc формування публiчної полiтики та виокремивши нацiональнi моделi цього багатоcкладового явища, що мають унiкальнi оcобливоcтi, проблеми й результативнicть. Питанням cутi публiчної полiтики та її змінам приcвячено багато робiт зарубiжних та вiтчизняних науковцiв. Проте, незважаючи на доcить значну кiлькicть праць, питання формування публiчної полiтики в Українi є недоcтатньо розробленим. Варто зазначити, що публiчна полiтика – це оcобливий вид комунiкацiї, який не є cферою боротьби за завоювання влади. На думку науковцiв, публiчну полiтику cлiд розглядати як низку поcлiдовних рiшень i дiй, прийнятих рiзноманітними публiчними оcобами, iнcтитуцiйна належнicть та iнтереcи яких несхожі, з метою розв’язання проблеми, полiтично визначеної, як колективна чи cуcпiльна.