Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри публічного управління та адміністрування
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48041
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри публічного управління та адміністрування by Title
Now showing 1 - 20 of 47
- Results Per Page
- Sort Options
Item Адміністративні послуги як об’єкт державного управління(Національний авіаційний університет, 2022) Рижук, Тетяна МихайлівнаАктуальність теми обумовлюється потребами суспільства у якісних адміністративних послугах, стратегічному розумінні особливостей державного управління адміністративними послугами у суспільстві і державі в цілому. Метою дослідження є обґрунтування підходів до розуміння змісту поняття «адміністративні послуги як об’єкт державного управління» та виявлення недоліків у процесі функціонування адміністративних послуг в Україні. Відповідно до поставленої мети виконано такі завдання: визначено реформаційний шлях виникнення, функціонування та розвитку інституту адміністративних послуг в Україні; розкрито сутність адміністративних послуг та особливості їх надання на рівні законодавчого закріплення та регулювання; виявлено ступінь наукової розробленості досліджуваної проблеми на підставі аналізу наукових праць вітчизняних та зарубіжних вчених; досліджено особливості державної регуляторної політики інституту адміністративних послуг в Україні в 2019 – 2020 роках; вивчено вітчизняний та зарубіжний досвід державного управління адміністративними послугами, його позитивні риси та недоліки; визначено шляхи вдосконалення адміністративних послуг та процесу їх надання, з урахуванням вимог правозастосовної вітчизняної та міжнародної практики.Item Адміністративні послуги, як об’єкт державного управління(Національний авіаційний університет, 2021) Мілетич, Ольга ОлегівнаІнститут адміністративних послуг є відносно новим у сучасній Україні. Доктрина адміністративних послуг передбачає насамперед концепцію служіння держави (влади) суспільству (людині). Тому, термін «послуги» в зазначеному контексті слід розуміти, як діяльність для задоволення потреб осіб, що здійснюється за зверненням цих осіб до компетентних органів держави. Адміністративні послуги як об’єкт державного управління являють собою систему підпорядковану владній волі суб’єкта управління.Item Антикорупційна політика в системі публічного управління суспільним розвитком(Національний авіаційний університет, 2021) Сьоміна, Наталія АнатоліївнаДосліджується корупція в системі публічного управління. Розглядаються методологічні основи та практичні аспекти запобігання та протидії корупційним проявам у системі публічної влади сучасної України. Особливості утворення і розвитку національної антикорупційної діяльності характеризуються. Опиняється це в розвитку антикорупційної діяльності в Україні, важливе завдання - визначити, що стратегія, тактика і специфіка зважена антикорупційної діяльності. Основу національної політики анти-корупції визначає удосконалення законодавства анти-корупції, поширення громадського негативного відношення до корупції, причини для його появи і поширення. Встановлено, що ефективність національної політики, щоб запобігти і бойова корупція в Україні, на додаток до наявності відповідає політичний буде, вимагає належного законодавства, утворення ефективної системи уряду, гарантуючи належну координацію політики анти-корупції, попереджувальний зважений, щоб запобігти корупції і здолати вони.Item Антикорупційна політика в Україні(Національний авіаційний університет, 2021) Савченко, Олена ВолодимирівнаВ Україні протягом усіх років незалежності продовжується розробка та реалізація державної політики проти корупції, включаючи прийняття антикорупційних законів, ідеологій та політики. , а також прийняття державних програм щодо їх реалізації. Однак щороку рівень корупції в українському суспільстві лише зростає, і Україна залишається на низькому рівні на міжнародній арені з точки зору корупції. З огляду на це, існує потреба у вивченні питань державної політики та боротьби з корупцією. Під час перетворення світу на постіндустріальне суспільство корупція більше не зводиться до підкупу дітей. Стійкий розвиток країни нерозривно пов’язаний із утвердженням економіки знань, а також створенням умов для широкої інтеграції дизайну та інформаційних технологій та мереж у всі сфери життя. суспільства. Знання та інформація як ключові елементи виробництва дають підстави розглядати корупцію як послугу, яку корумповані посадові особи надають на основі використання інформаційних засобів, доступу, який вони отримують під час своїх службових обов'язків. Корупційні мережі поширюються в системі публічної влади. Учасники цієї мережі виконують функції державних ресурсів для отримання особистої вигоди. Водночас саме технологічний прогрес постіндустріального суспільства збільшує можливості для вдосконалення державної політики та боротьби з корупцією.Item Впровадження зарубіжного досвіду публічного управління розвитком територіальної громади(Національний авіаційний університет, 2023) Білокінь (Андрієвська), Аліна ОлександрівнаУ роботі обґрунтовано, що першочерговим завданням органів державної влади та органів місцевого самоврядування постає забезпечення життєдіяльності та розвитку територіальних громад, посилення та концентрація уваги на збалансованості й поліпшенні якісних характеристик територіального розвитку. При цьому у період активних євроінтеграційних процесів актуалізується необхідність вивчення європейського досвіду забезпечення розвитку територій та вирішення нагальних соціально-економічних проблем, що дозволить сформувати пріоритети і впровадити дієві інструменти підтримки й стимулювання розвитку територіальних громад з урахуванням притаманних для України особливостей. Тому мета роботи полягає у визначенні та теоретичному обґрунтуванні основних напрямів запровадження європейського досвіду публічного управління розвитком територіальної громади. Для цього з’ясовано сутність та зміст основних термінів і понять дослідження. Визначено рівень відповідності національного законодавства та ключових документів Ради Європи з питань розвитку територіальних громад. Здійснено аналіз європейського досвіду застосування механізмів посилення спроможності територіальних громад та стимулювання їх розвитку. Окреслено можливості впровадження європейського досвіду забезпечення територіального розвитку у вітчизняній практиці публічного управління.Item Відповідність об`єднаних територіальних громад в Україні критеріям спроможності(Національний авіаційний університет, 2021) Марценюк, Анна ПетрівнаВ сучасній світовій практиці міцний публічний інститут місцевого самоврядування вважається ознакою демократичної держави, а його розвиток – один з пріоритетних напрямків як для центрального, так і місцевого рівня влади. Однак, на його шляху постає цілий ряд проблем політичного, економічного, соціального, історичного характеру. Реформування органів місцевого самоврядування та адміністративнотериторіального устрою є досить гострим питанням для українського сьогодення. Централізована система державного управління в Україні стала причиною низки таких суттєвих проблем: високий рівень корупції; демографічна криза; недостатня інвестиційна привабливість територій; недовіра до влади; регіональна диспропорція; низька якість надання публічних послуг або повна неспроможність їх отримання тощо.Item Державна політика соціально-психологічної адаптації учасників бойових дій(Національний авіаційний університет, 2022) Рудницька, Наталія ЛеонідівнаВ роботі обґрунтовано пріоритети удосконалення державної політики соціально-психологічної адаптації учасників БД в Україні. Здійснено аналіз вітчизняної і зарубіжної наукової літератури, стану наукової розробки проблеми в теорії публічного управління та адміністрування та на цій основі розкрито сутність процесів соціально-психологічної адаптації учасників БД як об’єкта управлінського впливу. Обґрунтовано сутність, зміст та механізми впровадження політики у досліджуваній сфері. Проаналізовано зарубіжний досвід державної підтримки учасників бойових дій для з’ясування можливостей його використання у вітчизняній практиці забезпечення соціально-психологічної адаптації цієї категорії осіб. Виявлено основні недоліки й проблеми формування та впровадження державної політики соціально-психологічної адаптації учасників БД в Україні, зокрема нормативно-правового та організаційно-функціонального забезпечення; запропоновано та обґрунтовано модель інтегрованої системи забезпечення соціально-психологічної адаптації учасників БД як одного з пріоритетних напрямів удосконалення державної політики у досліджуваній сфері. Розроблено пропозиції щодо реформування соціальної роботи з учасниками бойових дій та членами їхніх сімей та рекомендації щодо практичного їх впровадження. Наукова новизна роботи полягає в тому, що автором удосконалено понятійно-категорійний апарат галузі публічного управління та адміністрування шляхом авторського визначення поняття «державна політика соціально-психологічної адаптації учасників бойових дій», яке запропоновано розглядати як напрям дій органів публічної влади, спрямований на створення умов для задоволення потреб та розширення можливостей учасників бойових дій в усіх сферах життя, їх пристосування до умов, норм та цінностей соціального середовища, мінімізації та/чи подолання ризиків асоціальних проявів серед цієї категорії населення.Item Державне управління в авіаційній галузі(Національний авіаційний університет, 2021-01) Журавльов, Михайло ОлеговичУ дипломній роботі досліджується значний вплив авіаційної галузі на розвиток держави. Приєднавшись у 1992 році до Чиказької конвенції, Україна взяла на себе зобов’язання щодо створення необхідних умов для безпечного та ефективного виконання польотів відповідно до стандартів та рекомендованої практики Міжнародної організації цивільної авіації (IСAO). Це безпосередньо відіграло роль у формуванні державної політики та управління у галузі цивільної авіації, становленні інститутів публічного управління та здійсненні нагляду та контролю у цій сфері суспільно-економічних відносин з боку держави.Item Державно-приватне партнерство у реалізації економічного та соціально-культурного розвитку територіальних громад» (на прикладі сфери медичного обслуговування населення(Національний авіаційний університет, 2021-01) Амалян, Вільямс АрутюновичУ дипломній роботі описані новітні тенденції розвитку незалежної України, підвищення ролі регіонів, розширення арсеналу методів управління на місцевому рівні. Необхідність дослідження сучасного етапу управлінських трансформацій у нашій державі зумовлюється накопиченим досвідом реалізації Програми соціально-економічного розвитку територіальних громад, який наочно продумонстрував, що в переважній більшості випадків бюджетного фінансування не вистачає ані для реалізації проектів капітального будівництва та модернізації житлово-комунального господарства, ані для підтримки установ соціальної та гуманітарної сфер. В усьому світі державно-приватне партнерство (ДПП) вважається ефективним інструментом економічного і соціального розвитку на регіональному й місцевому рівнях, дієвим засобом залучення коштів до проектів, у яких державні та місцеві органи влади намагаються зберегти контроль, налагоджуючи ти співпрацю з приватними інвесторами. В ході такої співпраці між державою і підприємцями досягаються кращі технікоекономічні показники та результати господарювання, ефективніше використовуються державні ресурси й комунальне майно. Як свідчить досвід зарубіжних країн, найбільша частка таких проектів реалізується у сфері охорони здоров’я, що сприяє підвищенню якості надаваних населенню медичних послугItem Децентралізація в Україні на прикладі законопроєкту №2143-3 «Про міcто Київ – cтолицю України» та розвиток міcцевого cамоврядування(Національний авіаційний університет, 2021-01) Крушановcький, Юрій CергійовичПотреба в децентралізації державного управління в Україні найбільш гоcтра з перших років виникнення українcької державноcті. Воcени 1997 року Верховна Рада України визнала cхильніcть та відданіcть європейcьким cтандартам управління, підтвердити Європейcьку хартію міcцевого cамоврядування. Відтоді різними урядами було зроблено кілька cпроб впровадити необхідні реформи, але в cилу деяких причин вони не завершилиcя уcпіхом. Впровадження в життя докорінних змін почалоcя одразу піcля зіткнень на Майдані і зміни уряду на початку 2014 року. 1 квітня 2014 року Кабінетом Мініcтрів України було прийнято Концепцію реформування міcцевого cамоврядування та територіальної організації влади. Дeцeнтрaлiзaцiя – це процеc передачі прав, бюджетних надходжень та повноважень від державних органів до органів міcцевого cамоврядування. Реформа, яка реалізуєтьcя в Україні, є унікально українcькою і не копіює навичок та практик будь – якої іншої країни. Головним завдання реформи є «започаткування та cтворення умов для розвитку громад, шляхом передачі більшої чаcтини прав та повноважень на базовий рівень управління та чіткого розмежування функцій між рівнями управління, а також гарантоване належне реcурcне забезпечення міcцевого cамоврядування»Item Етика публічного службовця як засіб запобігання та протидії корупції(Національний авіаційний університет, 2021) Скиданенко, Наталія ЛеонідівнаРівень довіри до державних установ, турбота державного управління про створення демократичної держави, реалізація гуманітарних принципів, соціальна справедливість, прозорість та права людини щодо цінностей державного управління. Етика державних службовців має сильну тенденцію боротьби з корупцією. Етика державних службовців, здається, є одним із засобів боротьби з корупцією. Корупція (від лат. Корупція-хабарництво) - Чиновники зловживають службовим становищем для власної вигоди, що завдає шкоди інтересам країни та суспільства. Зазвичай корупція супроводжує протиправну поведінку. Корупція розуміється як підкуп, зрадницький, підкуп державних службовців, політиків та громадських діячів, державних чиновників та вищих посадових осіб. Для боротьби з цим явищем в державному управлінні мають бути застосовані різноманітні заходи, серед яких не останнє місце займають етичні протидії корупції. Однак етика державних службовців зосереджується не лише на боротьбі з корупцією, але також вимагає будь-якого аспекту, що впливає на професійне життя державних службовців. Важливими аспектами етичного життя професійних організацій, що враховують етику державних службовців, є: професійні організації та ставлення кожного експерта до всього суспільства та їх інтересів; визначають моральну якість представницької особистості державного службовця, що забезпечить найкраще виконання їх професійних обов'язків; Професіоналізм - це моральна якість державних службовців; усвідомлення деталей моральних відносин між державними службовцями та громадянами, що є безпосереднім об’єктом їх професійної діяльності; розкриття сутності відносин у професійній групі державного управління та висловлення конкретної етики цих відносин; визначення державного адміністративного персоналу Характеристика, цілі, завдання та методи навчання професійної етикиItem Ефективні практики публічного управління: аналіз міжнародного досвіду в умовах реалізації реформ публічного управління(Національний авіаційний університет, 2021) Мазур, Ганна ВолодимирівнаАдміністрування як вид діяльності має таке ж саме глибоке коріння, як і суспільство, та з’явилося одночасно із появою політичної системи. Нерідко в суспільстві спостерігається помилкове ототожнення понять «адміністрування» та «управління», проте ці поняття є різними за своєю суттю. Тому, в цій дипломній роботі приділено окрему увагу етимології зазначених понять та проаналізовано публікації зарубіжних та вітчизняних авторів, які наводять власні тлумачення. Саме глибоке розуміння сутності цих понять дає можливість отримати чітке уявлення про основи побудови системи управління в державі, а також відносин між державою, суспільством і приватним сектором. Крім того, сьогодні неможливо уявити публічне адміністрування окремо від соціальної та політичної систем, що охоплюють усі гілки влади: виконавчу, законодавчу та судову. І, оскільки публічне адміністрування відіграє важливу роль у формуванні політики, то воно має розглядатися як частина політичного процесу, який повинен бути максимально ефективним з мінімальними затратами коштів та енергії. Окремо в роботі проаналізовано функції з планування, формування, спрямування, координації та контролю за урядовими органами та державними процесами, які є основою публічного адміністрування, а також зосереджено увагу на таких поняттях як «державна політика» та «публічна політика». Особливого значення розуміння вищезазначених понять та підходів до формування політики і обрання певного курсу розвитку держави набувають в процесі здійснення реформ державного управління в тій чи іншій країні. Найактуальнішим це стало для України після проголошення незалежності, коли гостро постала проблема відповідності її адміністративно-територіального устрою, успадкованого від СРСР, національним інтересам.Item Корупція як соціально-правове явище: міжнародний досвід та особливості в Україні(Національний авіаційний університет, 2021-02) Щербина, Ольга В’ячеславівнаОб’єкт дослідження: корупція як соціально-правове явище, заходи боротьби з нею в Україні та інших країнах. Мета роботи: дослідити поняття корупції як соціально-правового явища, особливості протидії корупції в інших країнах, антикорупційну політику України часів незалежності. Методи дослідження: загальнонаукові методи, аналіз, порівняння, узагальнення. Результати дипломної роботи рекомендується використовувати під час проведення наукових досліджень та в практичній діяльності фахівців з публічного управління та адміністрування.Item Лідерські компетентності публічних службовців(Національний авіаційний університет, 2021) Савицька, Тетяна МиколаївнаОсновні висновки роботи: з’ясовано, що лідерство є відповіддю на сучасний ритм життя, постійні динамічні зміни в усіх сферах публічної служби; розглянуто розвиток лідерства в нашій державі та за кордоном, так як кожна країна визначає свій підхід до розвитку спроможності лідерів; проаналізувано підходи до формування знань, умінь та навичок лідерів публічної сфери, які необхідні їм для того, аби вони могли очолювати реформи, скеровувати та підтримувати їх впровадження, а також ухвалювати правильні рішення в складних ситуаціях; визначено та проаналізовано такі групи компетенцій лідерства, як орієнтація на результат, аналітичне мислення, управління людськими ресурсами та ефективна 6 комунікація; з’ясовано ризики, які виникають під час підготовки працівників публічної служби, аби покращити рівень професійної компетентності кадрів; Результати дипломної роботи рекомендується використовувати під час проведення наукових досліджень та в практичній діяльності фахівців з публічного управління та адміністрування.Item Механізм стимулювання розвитку бізнес процесів в системі публічного управління України(Національний авіаційний університет, 2021-01) Квасюк, Володимир ВолодимировичПерехід України до сталого економічного розвитку, її інтеграція до європейського і світового співтовариства вимагають запровадження сучасної практики взаємодії держави і бізнесу, а також бізнесу і суспільства, які б дозволили посилити взаємну відповідальність усіх учасників суспільного життя , створити умови для подальшого стабільного розвитку. Нажаль в сучасних умовах механізм стимулювання розвитку бізнеспроцесів в системі публічного управління України є недосконалий. Таким чином, сьогодні розвиток економічної сфери є одним з основних пріоритетів для держави. В сучасних умовах розвиток бізнес процесів в системі публічного управління є одним з основних пріоритетів для будь-якої держави. Високораз- винена ринкова економіка – це оптимальне поєднання засад, притаманних то- варному виробництву, та цілеспрямованої політики державного регулювання економічних процесів. Публічне управління економікою доповнює ринковий механізм, що в сукупності становить єдину систему макроекономічного управління. Формування Україною власної економічної політики пов'язується з визначен- ням головних її напрямів на основі принципів демократії, свободи підприємництва й відкритості для інтеграції у світове економічне співтовариство. Ефективна національна економіка є гарантією незалежності держави.Item Механізми взаємодії державних інститутів і громадських організацій у формуванні історичної пам’яті українського народу(Національний авіаційний університет, 2021-01) Іскаков, СапарНаприкінці XX – на початку XXI ст. нової актуальності набувають дослідження, присвячені пам'яті про минуле і її впливу на сьогодення. Однією з популярних категорій цих досліджень стає «історична пам'ять». В цілому, історичну пам'ять можна визначити, як здатність суспільних суб'єктів зберігати і передавати з покоління в покоління знання про відбулися історичні події, про історичних діячів минулих епох, про національних героїв і віровідступників, про традиції і колективний досвід освоєння соціального і природного світу, про етапи, які пройшов той чи інший етнос, нація, народ у своєму розвитку. Історична пам'ять є основою культурної спадкоємності поколінь і національногромадянської ідентичності. У світовій науці все частіше дискутується питання про те, які соціальноісторичні цінності, знання, зразки поведінки, елементи народної творчості повинні бути збережені і передані наступним поколінням для забезпечення ефективного розвитку, для збереження соціального порядку. У практичній площині розглядаються оптимальні способи і технології трансляції соціокультурного досвіду. Збереження історичної пам'яті - це загальнонаціональна проблема, вирішення якої виходить на рівень державної політики.Item Механізми взаємодії між громадянським суспільством та органами публічної влади на прикладі Федеративної Республіки Німеччини(Національний авіаційний університет, 2022) Лісовець, Богдан ЄвгеновичВажливою рисою, що визначає демократичний характер політичного режиму в країні, є процес управління. Зокрема, залучення до співпраці, під час адміністрування, що здійснюється органами публічної влади, громадянського суспільства. Це дає можливість посилити легітимність органів публічної влади й збільшити участь громад в політичному житті. Мета роботи полягає у вивченні механізмів співпраці громадянського суспільства та органів публічної влади у Федеративній Республіці Німеччині, прозорого й відкритого урядування органів публічної влади та опрацюванні практичних заходів щодо його запровадження. Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: встановити поняття громадянського суспільства; вивчити сучасні управлінські підходи, на яких ґрунтується діяльність органів публічної влади; дослідити та узагальнити концептуальні підходи щодо принципів прозорість та відкритість; проаналізувати законодавчу базу закріплення принципів прозорості й відкритості у ФРН; окреслити причини тенденцій до збереження закритості інформації про діяльність органів публічної влади; дослідити традиційні механізми забезпечення взаємодії громадянського суспільства з органами публічної влади у ФРН; з’ясувати цифрові механізми забезпечення взаємодії громадянського суспільства з органами публічної влади.Item Механізми впливу інститутів громадського суспільства на органи публічної влади(Національний авіаційний університет, 2021) Медвєдєва-Яцюк, Надія ЙосипівнаБез допомоги різних органів влади, а також спеціальних засобів зв’язку між державою та громадянами робота органів державної влади неможлива. Саме ЗМІ, один із засобів комунікації між суспільством і державою. Засоби масової інформації - це не лише (приватна) громадянська установа, а й основний канал поширення різної інформації, включаючи політику. Це соціально важливо і вимагає уваги державних установ, а також впливу на дітей. Вплив засобів масової інформації на рішення щодо управління та вплив громадськості на політику через засоби масової інформації не повністю розкритий, хоча закордонні та вітчизняні вчені вирішили проблему вивчення та аналізу форм, механізмів та перспектив. Україні потрібно реструктуризувати друковані ЗМІ не лише відкрито, а й з газет, а не з державних джерел, щоб забезпечити приватне фінансування, закликаючи журналістів висвітлювати діяльність уряду з негативним поглядом. Вплив засобів масової інформації на діяльність уряду також залежить від несправедливості та об'єктивності відомих журналістів та редакторів.Item Механізми державної податкової політики та їх вплив на розвиток середнього класу(Національний авіаційний університет, 2021) Мірутенко, Ольга ОлександрівнаСьогодні податкова політика – найефективніший інструмент впливу держави на формування доходів населення, суспільне виробництво, його динаміку і структуру. Саме податки стимулюють науково технічний прогрес , вихід вітчизняного товаровиробника на світовий ринок високотехнологічної продукції , надають соціальні гарантії населенню, а також забезпечують соціальну справедливість між усіма членами суспільства, які отримують доходи. На сьогодні розбудова податкової системи є продуктом не тільки суто економічних поглядів, але й результатом певного компромісу між суспільством, політичними партіями та іншими суб’єктами законодавчого процесу. Податкові дії держави дозволяють їй не лише забезпечувати своє функціонування , а й використовувати свої ресурси та інструменти впливу для досягнення цілей суспільного розвитку. Актуальним залишається пошук рівноваги між тягарем та вигодами оподаткування, між примусом та свідомим вибором оплати державної діяльності, а тому поведінка платника прямо залежатиме від рівня соціального добробуту суспільства і можливостей реалізації потреб індивіда.Item Механізми децентралізації влади в сучасній Україні(Національний авіаційний університет, 2021-01) Касай, Марія ВолодимирівнаУ дипломній роботі визначається важливість реалізації в Україні демократичних реформ, об’єктивні процеси розвитку суспільства, необхідність проведення в країні адміністративно-територіальної реформи. Оскільки не всі питання є чітко регламентованими, реформа децентралізації є актуальною темою та потребує дослідження. «Децентралізація влади як складова державної політики регіонального розвитку є однією з визначальних у порядку денному реформ в Україні. Вона створила підґрунтя для укорінення кардинальних інституційних перетворень, підвищення якості життя громадян та має велике значення для продовження секторальних реформ. Завдяки створенню нової системи розподілу владних повноважень між центральними та місцевими органами влади в Україні сьогодні фактично формується нова система взаємовідносин між різними гілками влади та новий баланс стримувань і противаг» . Суть реформи децентралізації влади полягає в розширенні повноважень, ресурсів та відповідальності органів місцевого самоврядування шляхом передачі їх з державного на місцевий рівень. Мета реформи децентралізації - формування ефективного місцевого самоврядування для створення і підтримки повноцінного й комфортного середовища для життя громадян нашої країни, надання їм якісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, узгодження інтересів держави та територіальних громад. Реформа децентралізації влади передбачає відповідальність органів місцевого самоврядування перед жителями громад – за ефективність своєї роботи, а перед державою – за її законність. Вона має великий потенціал для стимулювання розвитку регіонів і, через цей розвиток, України у цілому.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »