Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри підтримання льотної придатності повітряних суден
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри підтримання льотної придатності повітряних суден by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 123
Results Per Page
Sort Options
- ItemДослідження методів удосконалення конвективно плівкового охолодження лопатки соплового апарату високотемпературній турбіні високого тиску двоконтурного ГТД для дальномагістрального літака(Національний авіаційний університет, 2020-02) Орел, Мирослав ОлександровичНа даний час в загальному обсязі світового виробництва ГТД, в вартісному вираженні, авіаційні двигуни становлять близько 70 %, наземні і морські - близько 30 %. У сучасної цивільної та військової авіації ГТД практично повністю витіснили поршневі двигуни і зайняли домінуюче становище. Їх широке застосування в енергетиці, промисловості та транспорті стало можливим завдяки більш високій енерговіддачі, компактності та малій вазі в порівнянні з іншими типами силових установок. Високі питомі параметри ГТД забезпечуються особливостями конструкції і термодинамічного циклу. Цикл ГТД, хоча і складається з тих же основних процесів, що і цикл поршневих двигунів внутрішнього згоряння, але має істотну відмінність. У поршневих двигунах процеси відбуваються послідовно, один за іншим, в одному і тому ж елементі двигуна - циліндрі. У ГТД ці ж процеси відбуваються одночасно і безперервно в різних елементах двигуна. Завдяки цьому в ГТД немає такої нерівномірності умов роботи елементів двигуна, як в поршневому, а середня швидкість та масові витрати робочого тіла в 50 ... 100 разів вищі, ніж в поршневих двигунах. Це дозволяє зосередити в малогабаритних ГТД великі потужності. ГТД знайшли широке використання на теренах України. Зважаючи на той факт, що газотурбінні двигуни виготовляються на території нашої країни і є об’єктом успішного експорту, а ремонтуються ще й ГТД закордонного виробництва (наприклад, авіаційні, які застосовуються у літаках, які експлуатуються на авіалініях України), існує необхідність у вивчені нових способів покращення характеристик ГТД, які можуть використовуватись як при проектуванні та виробництві, так і при ремонті.
- ItemСистема управления качеством технического обслуживания воздушных судов авиакомпании "Turkmenistan Airlines"(Национальный авиационный университет, 2020-02) Аманов, АрсланГосударственная авиакомпания – флагманский перевозчик Республики Туркменистан, штаб-квартира расположена в Ашхабаде. Базовый аэропорт авиакомпании – ашхабадский аэропорт «ТУРКМЕНИСТАН». Государственная авиакомпания ежедневно перевозит внутри страны более двух тысяч пассажиров. На международных авиалиниях ежегодно перевозятся 1,8 – 1,9 миллиона человек. По данным с 1991 года «Туркменские авиалинии» перевезли на международных и местных авиалиниях 30 миллионов пассажиров и около 400 тысяч тонн грузов и почты. Рентабельность авиаперевозок по итогам 2011 года составила 51 %. В 2011 году в развитие гражданской авиации Туркменистана было инвестировано 250 миллионов долларов США. Авиалинии перевозят ежемесячно 57,5 тысячи пассажиров по 15 международным направлениям и 90 тысяч пассажиров в месяц по внутренним маршрутам. Согласно правилам международной авиационной организации, экипажи самолётов регулярно проходят обязательную тренажёрную подготовку в Великобритании, США и Франции. Туркменские авиалинии имеют школу подготовки авиационного персонала, где готовят техников-механиков по обслуживанию двигателей и планера самолётов, радиоэлектронному оборудованию самолётов и наземных средств аэронавигации, специалистов ГСМ, электриков, бортпроводников. Ежегодно переучиваются на новые типы воздушных судов, и проходят курсы повышения квалификации более 800 авиаторов.
- ItemМетодика підвищення надійності та ресурсу агрегатів гідравлічної системи повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2020-02) Кравченко, Сергій СергійовичВ даний час зростає роль і значення авіації в рішенні широкого спектра життєво важливих для держави завдань в економічній військово-стратегічної, політичної, соціальної, наукової та культурної сферах. Поглиблюються інтеграційні процеси і міжнародний поділ праці на світовому ринку авіаційних товарів і послуг в області авіації, одночасно загострюється конкурентна боротьба між розвиненими країнами світу з метою завоювання сегментів цього ринку. Тому проблема забезпечення безпеки польотів набуває особливо важливе соціальне значення. Виконання програми передбачається в два етапи. Завдання першого етапу: доведення льотно-технічних характеристик повітряних суден до рівня, що відповідає новим міжнародним нормам (по шуму, емісії, аеронавігації), і забезпечення їх конкурентоспроможності. Проведення модифікації експлуатованих повітряних суден; вдосконалення законодавчої бази діяльності в галузі авіації та приведення її у відповідність з міжнародними вимогами; вдосконалення системи реалізації і післяпродажного обслуговування повітряних суден, впровадження системи обслуговування за технічним станом; створення науково-технічну доробку для нового покоління цивільних судів. Завдання другого етапу: розробка науково-технічних рішень з метою забезпечення поліпшення льотно-технічних, економічних та експлуатаційних характеристик авіаційної техніки; створення нового покоління цивільної авіаційної техніки, конкурентоспроможної на світовому авіаційному ринку XXI століття.
- ItemЗабезпечення експлуатаційної надійності фюзеляжу транспортних літаків(Національний авіаційний університет, 2020-12) Теплик, Євген ГенадійовичПід терміном «фюзеляж» прийнято розуміти корпус літака. Саме до фюзеляжу літального апарату кріпиться оперення, крила і в деяких моделях шасі. Основним призначенням фюзеляжу є розміщення екіпажу, вантажу, пасажирів і обладнання. У фюзеляжі літака можуть бути розміщені паливні баки, силова установка і шасі. Фюзеляж виступає тілом кожного літака. У ньому розміщується кабіна пілотів, баки з паливом, залежно від типу літака можуть також бути обладнані: багажні відділення, салон з кріслами пасажирів і т.д. Схема корпусу літака складається з поперечних, поздовжніх елементів і обшивки. Поперечні елементи силової конструкції корпусу представлені шпангоутами, а поздовжні системою - стрінгерами і лонжеронами. Що стосується обшивки, то вона виготовляється з металевих листів, для зниження маси і підвищення міцності широко використовують дюралюміній. Фюзеляж виступає основою кожного літального апарату, що дозволяє з'єднати в єдине ціле всі складові частини. Кожен тип літака висуває свої вимоги до характеристик корпусу, при цьому потрібно зберегти аеродинаміку, необхідну форму і максимально знизити масу, не втрачаючи міцності конструкції. Все це досягається за рахунок: 1. Вибору форм і параметрів будови фюзеляжу, за рахунок якого можна досягти мінімального лобового опору при польоті. Підібрати корисний об'єм і визначитися з загальними габаритами корпусу. 2. Корпус повинен створювати підйомну силу агрегату до 40% в інтегральних схемах літального апарату. Це дозволяє знизити масу і площу крил. 3. Підвищення щільності загального компонування дозволяє раціонально використовувати внутрішній об'єм і розміщення вантажів біля центру ваги. Розміщення вантажів біля центру маси дозволяє досягти кращих льотних характеристик літака. Звуження діапазонів центрування апарату при різних варіантах розташування палива, боєприпасів і їх витрачання в процесі польоту повинно забезпечувати стабільність машини.
- ItemResearch of increasing fuel efficiency methods for power plants of middle-range aircrafts(National Aviation University, 2020-12) Mokiienko, DenysAviation technology is developing very rapidly all over the world. Improvement in the design of airplanes and helicopters, their engines and avionics, as well as technologies for their production provides not only wider opportunities to meet the needs of the population in air transportation, but also gives a significant acceleration of technical progress in general. This is explained by the fact that many new technological solutions used first in aviation. and engine building, after which we find application in other industries. Therefore, the aviation industry is like a driving force for many other industries. And in those countries where aircraft manufacturing is successfully developing, many other industries are improving more rapidly and more widely. Today, the world has come to a difficult time, and improving fuel efficiency is almost the main task in civil aviation. The reserves of petroleum products on the planet are decreasing at a high rate, and in addition, about 60% of the entire operation of the aircraft is fuel. Among other things, the COVID-19 pandemic has completely reduced amount of air travel, and all airlines are suffering huge losses of money. Therefore, there is a need to create a new aircraft and engine that can compete with Airbus and Boeing, but will be much more economical and cheaper to operate. Ukraine has experience in the creation of aircraft, therefore, in this thesis, a project of a unified turbofan engine for middle-range aircraft with a takeoff weight of 90-110 tons is being developed. The development of unified engines that can be installed on 2- 3, and sometimes even more, different types of aircraft is widely used in world practice. The use of unified engines reduces not only the cost and terms of engine development, but also reduces their production costs, operating costs, and the cost of training personnel for maintenance.
- ItemВикористання штучного інтелекту для прогностичного обслуговування літальних апаратів(Національний авіаційний університет, 2020-12) Галушко, Єгор ВіталійовичУ процесі експлуатації повітряних суден (ПС), можливе виникнення несправностей різного характеру, які можуть спричинити непередбачувані наслідки, у результаті чого можливе виникнення аварійної або катастрофічної ситуацій. Тому гостро стоїть питання безпеки польотів (БП). Існує ряд факторів, які впливають на БП літальних апаратів (ЛА), такі як: характерні та не характерні несправності системи або систем ПС, якість технічного обслуговування (ТО) та рівень майстерності екіпажу, тощо. Завдяки статистиці появ непередбачуваних польотних ситуацій, можливо відокремити, як найвагоміші, фактори несправності систем та якості проведення ТО. Відсутність діагностування, ігнорування, невчасне усунення несправностей ПС може призвести до певних відхилень від нормальних параметрів роботи систем та обмежити або зменшити термін служби агрегатів та обладнання. Отже, вчасне виявлення та усунення несправностей – це необхідна умова забезпечення БП з нагальним пріоритетом. Для забезпечення покращення якості та ефективності діагностування та моніторингу технічного стану (ТС) агрегатів та систем ПС використовують штучний інтелект (ШІ), спеціалізовані системи прогнозування ТС ПС. Тому важливим напрямком досліджень у сфері ШІ є створення концепції самонавчальних моніторингів стану ПС з метою прогнозування їх подальшого стану. Така концепція заснована на двох різних процесах (моніторинг стану і прогнозування стану), які працюють разом. Обидва процеси використовують дерева рішень для прийняття рішень. У процесі моніторингу стану завдання полягає в тому, щоб вирішити, який стан представляють дані датчика, а в процесі прогнозування стану завдання полягає в тому, щоб вирішити, як саме прогнозувати точки даних. Обидва завдання вирішуються деревом рішень.
- ItemModification of the design of the transport category aircraft during the overhaul(National Aviation University, 2020-12) Podreza, MykhailoTaking into account the technical equipment of the enterprise, the qualifications of the personnel, sufficient experience in the overhaul and modernization of aircraft of the "An" type at the enterprise, it should be noted that, since 1992: - a full cycle of overhaul of An-32 aircraft has been worked out and mastered; - worked out and mastered the complex of works on modernization of An-32 aircraft in accordance with the documentation of the Developer; - the execution of resource bulletins No. 515-BE-B, No. 515/1-BE-B, as well as repair bulletins on An-32 airplanes was worked out and mastered; - fully certified technological processes, personnel, production and quality management system, which is confirmed by the Certificate of the Ministry of Defense of Ukraine No. UAR - MAA- 145.0112, License of the Ministry of Economic Development and Trade, series AB No. 597938 for the right to repair and modernize military aviation equipment, Certificate of Approval organizations for TO No. UA .145.0023 for compliance with the Rules PART- 145 of the State Aviation Service of Ukraine, Certificate No. HTI / 130-55 / 2011 for compliance with NATO Standard AQAP -2120 on the quality system for repairing military aircraft, issued by the Hungarian Ministry of Defense. Analyzing the state of the An-32 aircraft of the Indian Air Force, there is full reason to assume that in order to ensure operational reliability and flight safety, the Customer deliberately provided to the enterprise for repair aircraft that had previously been repaired at the Customer's base. Taking into account the actual technical condition of these aircraft, which have been in operation since 1984, as well as the technical capabilities to ensure the quality of repair and modernization of the enterprise and the base of the Customer, it should be noted a positive trend of sending the An-32 aircraft for repair to the enterprise after the previous repair at the Customer's base. ...
- ItemInvestigation of methods improvement of turbofan turbojet engines combustion chambers main characteristics(National Aviation University, 2020-12) Svichkar, SerhiiAircraft engines produce emissions that are similar to other emissions resulting from fossil fuel combustion. However, aircraft emissions are unusual in that a significant proportion is emitted at altitude. These emissions give rise to important environmental concerns regarding their global impact and their effect on local air quality at ground level. Aircraft emit gases and particles which alter the atmospheric concentration of greenhouse gases, trigger the formation of condensation trails and may increase cirrus cloudiness, all of which contribute to climate change. Aircraft are estimated to contribute about 3.5 per cent of the total radiative forcing (a measure of change in climate) by all human activities and that this percentage, which excludes the effects of possible changes in cirrus clouds, was projected to grow. The effects of some types of aircraft emissions are well understood, and the effects of others are not, and a number of key areas of scientific uncertainty that limit the ability to project aviation impacts on climate and ozone.
- ItemImproving the efficiency of maintenance of structural elements of the airframe(National Aviation University, 2020-12) Avdieienko, Dmytro OleksandrovychAviation industry grows from year to year because of modern aircraft development. The term „safety‟ is socially made and relative organisational property dependent upon organisational meanings, values and safety practice. A different aviation technologies and techniques are used to ensure proper level of flights safety. The creation of new airplanes makes it possible, satisfying the customer needs and providing good reliability and safety, for example: Boeing - 737 NG, Airbus - 320, Boeing - 777, Airbus – 330, etc. Presently, aviation enjoys an enviable rate of reliability, safely transporting millions of passengers each day. However, as the sheer number of passengers and departures increase, accidents will likely experience a similar increase. Though the mishap rate remains exceedingly low, extrapolating upon the current rate of growth in air travel. Successful operation of modern aviation techniques is possible only at a high level and perfection of system of maintenance service and repair at which the basic purposes of maintenance service and repair are achieved at the minimal labor expenses, costs and an idle time of aircraft at maintenance service.
- ItemMaintenance of fuselage using modern technological systems for diagnostics(National Aviation University, 2020-12) Udoh, Temidayo AkpamaAs in stands in today’s modern age with all the technological advancement and knowledge of materials, the aviation industry is evolving in all aspects creating the necessity for the advancement of maintenance as well. The aircraft fuselage is a very important unit and largest of all, which carries passengers and cargo. Several analysis have been carried out in regards to the substitution of aluminum alloys for composite materials as the structural material for most commercial fuselage construction. This move has been backed based on results of extensive analysis and broad research while considering both the positive and negative points, which we will analyze in part 1. Maintenance is a very important aspect of an aircraft service life simply because it directly affects how much time the aircraft spends on the runway and hanger meaning it is vital to the productivity of the aircraft. Maintenance errors for the past several years have been kept to a minimum of about 5 percent, which is very much effective.
- ItemInvestigation of measures improvement of turbine constructive element gas turbine engine cooling for middle range aircrafts(National Aviation University, 2020-12) Bakalo, Evhenii MykolayovichAdvanced heat transfer and cooling techniques form one of the major pillars supporting the continuing development of high efficiency, high power output gas turbine engines. Conventional gas turbine thermal management technology is composed of five main elements including internal convective cooling, external surface fi lm cooling, materials selection, thermal-mechanical design at the component and system levels, and selection and/or pre-treatment of the coolant fluid. The technology of cooling gas turbine components, primarily via internal convective flows of single-phase gases and external surface fi lm cooling with air, has developed over the years into very complex geometries involving many differing surfaces, architectures, and fluid-surface interactions. The fundamental aim of this technology area is to obtain the highest overall cooling effectiveness with the lowest possible penalty on the thermodynamic cycle performance. As a thermodynamic Brayton cycle, the efficiency of the gas turbine engine can be raised substantially by increasing the fi ring temperature of the turbine. Modern gas turbine systems are fired at temperatures far in excess of the material melting temperature limits.
- ItemМетодика оцінювання технологічних процесів у системі менеджменту якості організації, схваленої згідно Part-145(Національний авіаційний університет, 2020-12) Савченко, Ірина АнатолійовнаБезпека польотів (БП) є пріоритетним напрямком всіх без винятку учасників авіаційної діяльності. Структура діяльності в авіаційній сфері дуже розгалужена, але переважна більшість процесів взаємопов’язані та взаємозалежні. Можливість здійснювати авіаційні перевезення на значні відстані, поєднувати різні країни й континенти, вимагає одноманітності здійснення процедур для полегшення взаємодій між об’єктами та суб’єктами авіаційної діяльності як на державному, так і на міжнародному рівнях. Роль координатора міжнародного співробітництва з 1944 року виконує Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO – International Civil Aviation Organization). Шляхом видання стандартів і рекомендованих практик (SARP’s – Standard and Recommended Practices) здійснюється впорядкування розвитку цивільної авіації та функції забезпечення БП. На підтримку ICAO було створено Міжнародну асоціацію повітряного транспорту (IATA – International Air Transport Association) та низку регіональних організацій. На території Європи з 1970 року діяла Об’єднане авіаційне відомство (JAA – Joint Aviation Authorities), функції якої згодом взяла на себе Європейська агенція з безпеки авіації (EASA – European Aviation Safety Agency), створена у 2002 році. Зазначена агенція має право видачі сертифікату типу повітряного судна (ПС), схвалення льотної придатності (ЛП) компонентів, організацій з технічного обслуговування (ТО), видає нормативні документи та методичні рекомендації (AMC&GM Acceptable Means of Compliance&Guidance Material) до Part EASA та Airworthiness Operations (AIR-OPS). Міжнародне співробітництво у сфері авіаційної діяльності будь-якої держави, зокрема України, можливе за умови гармонізації національного законодавства з нормативними документами, що видаються ICAO, IATA, EASA. Таким чином забезпечується дотримання правил і процедур з БП.
- ItemImprovement of airworthiness retaining system of Boeing family aircrafts based on threat identification and risks management at maintenance(National Aviation University, 2020-12) Tverytinov, YehorThreat identification and risk management are fundamental to safety, while safety is the foundation and roof of all aviation. The hazard to flight safety is the most basic issue, and this is exactly what each airline seeks to reduce. Despite the fact that aviation accidents and incidents cannot be excluded from aviation, since there is a human factor everywhere, risks and threats can be controlled and predicted. If we neglect the safety of flights in airlines, then the demand for aviation relocation will fall, which at the same time is simply unrealistic, paradoxical, people are simply accustomed to airplanes.
- ItemКерування процесом технічного обслуговування компонентів повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2020-12) Стечок, Костянтин ВікторовичНа сьогоднішній день автоматизація виробничих процесів просунулася далеко вперед. Проводиться велика модернізація, розроблено безліч систем управління і стеження, роботу контролюють безліч датчиків і приладів, багато процесів тепер виконуються автоматично. Інформація, вироблена щодня на таких підприємствах, вимірюється в терабайтах. Для контролю і аналізу робіт потрібно відпрацювати цей обсяг даних і традиційні методи обробки інформації вже не є ефективними. Тому розробка системи, аналізує великий потік відомостей в реальному часі, є на сьогодні актуальним завданням. У пошуках рішення для роботи з можливістю контролю систем, обробкою показників, прогнозування і при цьому мінімізації будь-яких втрат, з'явилася і ідея цифрового двійника. Цифровий двійник (ЦД) являє собою програмно-аналітичний комплекс, що повторює дані з контрольованого пристрою і здатний аналізувати інформацію, зберігати її та видавати рекомендації користувачеві. Так само в можливості цифрового двійника входить віртуальне моделювання як всієї системи, так і окремих об'єктів. Таким чином, застосовуючи його, підвищується точність необхідних обчислень при контролі виробничого процесу.
- ItemВизначення кінематичних характеристик і енергії активації протизносних властивостей палива ТС-1 довготривалого зберігання(Національний авіаційний університет, 2020-12) Демченко, Владислав ВікторовичЗношення та руйнування металів — головні причини виходу з ладу більшості деталей машин та самих машин. У багатьох випадках низька надійність системи або агрегату викликана низькою стійкістю до спрацювання окремих пар тертя або низькою зносостійкістю деяких деталей, які виготовлені з матеріалів з низькою зносостійкістю. Аналіз цих випадків свідчить про те, що під час конструювання не був врахований вплив середовища, у якому працюють деталі, не була врахована зміна властивостей середовища в процесі експлуатації, виготовлені деталі були з матеріалів, які мали скриті дефекти. Велика група вчених займається дослідженням закономірностей взаємодії середовища і матеріалів. Отримані результати досліджень у своїй роботі використовують конструктори, технологи, експлуатаційники. Але ще далеко не найдені відповіді на всі запитання, які цікавлять практику. А саме тертя та зношення металів в низькомолекулярних середовищах, серед них і реактивних паливах, довгий час залишалися практично маловивченими. Роботи з вивчення протизносних властивостей палив розпочалися на початку 60-х років. Зараз накопичено експериментальний матеріал, зроблені узагальнення, створені лабораторні методи випробовування. Серед різноманіття вуглеводневих рідин, які застосовуються на сучасній техніці, можна виділити ту частину, що має молекулярну масу менше 300 і в'язкість при 20° С менше 50 сСт. Умовно цю групу вуглеводневих рідин, яку застосовують у якості палива (бензинів, гасів, дизельних палив) і робочих тіл (рідин для гідросистем, спеціальних рідин і т.п.), відносять до низькомолекулярних.
- ItemПідвищення ефективності складання крил сучасних літаків(Національний авіаційний університет, 2020-12) Гапон, Вячеслав ВолодимировичОсновним призначенням крила є утворення підйомної сили, необхідної для забезпечення польоту літака на всіх режимах. Разом з оперенням воно забезпечує також стійкість літака. Крило використовують для кріплення шасі, двигунів, розміщення палива . При конструюванні крила мають забезпечуватися спеціальні вимоги : мінімальний лобовий опір на розрахункових режимах польоту; високі несівні якості, що визначають злітно-посадкові характеристики та маневреність літака. висока аеродинамічна якість для підвищення дальності і висоти польоту. задовільні характеристики стійкості літака на всіх режимах польоту. Ці вимоги реалізуються наданням крилу відповідної форми, яка характеризується: профілем, формою у плані, подовженням та ін. Маса крила становить 30…50% загальної маси планера літака. Вагову досконалість крила характеризують його відносною масою, яка для сучасних літаків становить 8…14% їх злітної маси . Для поліпшення злітно-посадкових характеристик літака на крилі встановлюють засоби механізації – передкрилки,закрилки. Для керування літаком відносно повздовжньої осі – елерони, інтерцептори, для кріплення двигунів – пілони . Крило літака в польоті й на землі сприймає великі навантаження – поверхневі та масові сили. До поверхневих відносять аеродинамічні (підйомна сила, лобовий опір) і сили реакції у вузлах кріплення (згинальний момент, поперечна сила та крутний момент). До масових навантажень відносять вагу власної конструкції та вантажів розміщених у крилі та на ньому .
- ItemДослідження деформаційного рельєфу поверхні обшивки літака місцевих повітряних сполучень для прогнозування утворень втомних тріщин(Національний авіаційний університет, 2020-12) Бурлаченко, Віталій МиколайовичЗадачі діагностики і контролю несучої здатності конструкцій, оцінки їх залишкового ресурсу не можуть мати однозначного рішення без врахування пошкоджуваності тонкого поверхневого шару матеріалів (незворотного пластичного деформування, розтріскування), яке проявляється під дією циклічних навантажень на мікроструктурному рівні. Особливістю процесу втоми металів, пов’язані з формуванням і еволюцією дислокаційної структури, розрихлюванням і руйнуванням, які стають інтенсивніші в поверхневому шарі. Тому поверхня обшивки являється носієм інформації, дослідивши яку можна визначити ступінь пошкодження та ресурс несучої здатності конструкції в цілому. Оцінка стану поверхневого шару може розглядатись як спосіб діагностування втомної пошкоджуваності конструкції. При цьому серед відомих показників фізико-механічних характеристик, які розраховуються різними фізичними методами, особливу увагу представляє еволюція деформаційного рельєфу (ДР). Процеси локального пластичного деформування поверхні металевих матеріалів при циклічному навантаженні характерні для втомної пошкоджуваності на стадії до зародження тріщин. Вихід дислокацій на поверхню з утворенням полос здвигу, екструзії і інтрузії являються визначальними факторами формування ДР. Це явище використовується при створені спеціальних сенсорів втомної пошкоджуваності, а також при безпосередньому контролі стану авіаційних конструкцій, виготовлених з листових алюмінієвих сплавів, які плакуються технічним чистим алюмінієм. Ці питання описані в даній роботі, та різні методи та результати досліджень з даної тематики.
- ItemПідвищення зносостійкості роликових підшипників шляхом модифікації їх конструкцій(Національний авіаційний університет, 2020-12) Паламарчук, Роман ОлександровичАналіз сучасного стану проблеми підвищення довговічності деталей трибо механических систем показує, що мащення є найбільш важливим засобом впливу на процеси переносу енергії і матеріалів у трибомеханических системах, зниження тертя і зменшення зношування. Будь-яке порушення режиму чи змащення втрата її працездатності має неприємні наслідки для трибомеханических систем. Змазування навантажених і неприроблених поверхонь тертя деталей трибоме ханічних систем і, у першу чергу, трибоспряжень з локальною формою контакту (підшипників качения, зубчастих передач і т.д.) здійснюється в эластогидроди намічному (ЕГД) режимі. У цьому випадку, ЕГД-мастильний шар є джерелом рідинного мащення в абсолютній більшості неконформних вузлів тертя. Відомо, що найкращі умови тертя в неконформних вузлах, що забезпечують справну робо ту і досить високу довговічність, створює рідинне змащення, змішане мащення з максимально можливої долею рідинного мащення. Тому, актуальною задачею підвищення довговічності неконформних вузлів тертя є умови утворення ЕГД плівки мащення, при якому тиск істотно впливає на деформації контактуючих по верхонь, тобто на форму мастильного шару і на в'язкість мастильного матеріалу. Сучасний стан ЕГД-мащення показує, що значна увага приділена застосуван ню принципів еластогідродинаміки до встановлення найбільш сприятливих умов роботи елементів трибомеханічних систем. Не рідко упускається з виду нераціо нальне мащення, пов'язане з неправильною подачею і розподілом мащення в око лицях контакту тертя. Причиною усьому є розвиток масляного голодування, що приводить до розриву ЕГД-мастильного шару і, в остаточному підсумку, до ви никнення схоплювання між контактуючими поверхнями.
- ItemУправління процесами технічного обслуговування авіаційної техніки в системі підтримання льотної придатності повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2020-12) Жабровець, Анна СергіївнаЗабезпечення безпеки польотів (БП) є пріоритетом діяльності авіаційного транспорту і невід’ємною складовою національної безпеки. Цивільна авіація (ЦА) активно просуває свою продукцію на ринок міжнародних перевезень пасажирів, вантажів та інших авіаційних послуг. Відповідно до Конвенції про міжнародну ЦА, Україна як член Міжнародної організації ЦА (ІСАО) повинна дотримуватись встановлених цією організацією стандартів (SARP’s – standard and recommended practices (стандарти та рекомендовані практики)), згідно з якими кожна держава — член ІСАО зобов’язана розробити і виконати національну програму БП, а суб’єкти авіаційної діяльності — впровадити систему управління БП [1]. Система управління БП — це сукупність заходів із застосування єдиного підходу до управління БП, що передбачає оптимізацію організаційної структури, розподіл відповідальності між органами державної влади та суб’єктами авіаційної діяльності, визначення політики та експлуатаційних процедур щодо забезпечення БП [2, 3].. В основі управління БП лежить системний підхід до виявлення і усунення джерел небезпеки та здійснення контролю за ризиками для забезпечення БП з метою мінімізації людських втрат, матеріальних, фінансових, екологічних та соціальних збитків.
- ItemМетод поддержания трибологических свойств плунжерных пар топливных насосов высокого давления авиационных газотурбинных двигателей(Національний авіаційний університет, 2020-12) Рахманов, РовшенОдной из важных задач при технической эксплуатации (ТЭ) АТ, в частности, при эксплуатации ГТД, является обеспечение надежности работы ТРА, основным элементом которой является насос-регулятор (НР). Широкий диапазон скоростей, температур, нагрузок (в частности знакопеременных) плунжерной пары, условий эксплуатации акцентирует внимание на постоянном улучшении характеристик материалов и технологических процессов, используемых при ремонте плунжерных пар, расширение их ресурсной базы. Переход по условиям трения от объемных к поверхностным свойствам материалов, создание их конструктивно-чувственными, реализация принципа анизотропии и универсального явления структурной приспособленности возможно применением композиционных порошковых покрытий. По данным ICAO возникновения инцидентов на ВС порядка 28-32 % приходится именно на двигатели. Из них почти 70 % - это отказы, связанные с подачей топлива насосами высокого давления (ТНВД). Основным элементом НР является плунжерный насос. Характерными неисправностями насосов являются следующие: - Снижение производительности насоса. Проявление в полной неработоспособности двигателя, или внезапным прерыванием работы по команде блока управления в связи с невозможностью обеспечения заданного уровня давления топлива (обычно с ростом частоты и нагрузки). Причиной этого могут быть следующие дефекты. - Дефекты клапанов. Наименьшая негерметичность любого из автоматических клапанов приводит к невозможности достижения высоких давлений топлива.