Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58369
Title: | The method of reducing the risk of dangerous approaches of aircraft in the air |
Other Titles: | Методика зниження ризику небезпечних зближеннь літаків у повітрі |
Authors: | Popenko, Vladyslav Volodymyrovych Попенко, Владислав Володимирович |
Keywords: | graduate work дипломна робота air traffic control управління повітряним рухом aircraft літак management управління radio communication радіозв'язок |
Issue Date: | 7-Mar-2023 |
Publisher: | National Aviation University |
Abstract: | Air traffic control (ATC) is an integral part of air traffic services (ATS), which is a
direct interaction between the air traffic control controller (air traffic controller) and
the aircraft crew (APS), as well as other services (meteorological, technical and
aerodrome).
The main tasks of the ATC
• prevention of collisions of aircraft with each other in the air, on the platform and
on the runway, as well as prevention of collisions of aircraft with obstacles;
• accelerating and maintaining an orderly flow of air traffic;
• providing the necessary information and assistance to EPS in emergency situations;
• issuance of other necessary information (meteorological, radio engineering, etc.)
The very first task carries the greatest danger. After all, uncoordinated actions of all
components of aircraft management, including electronics and misunderstanding of
technology, cause plane crashes that cause a large number of victims and cause
irreparable damage to the environment. When a plane crash happens, it doesn't go
unnoticed. Управління повітряним рухом (ATC) є невід’ємною частиною обслуговування повітряного руху (ATS), яке є a безпосередня взаємодія між диспетчером управління повітряним рухом (авіадиспетчером) і екіпаж повітряного судна (APS), а також інші служби (метеорологічні, технічні та аеродром). Основні завдання АТЦ • запобігання зіткненням літаків один з одним у повітрі, на пероні та на ЗПС, а також запобігання зіткненням ПС з перешкодами; • прискорення та підтримання впорядкованого потоку повітряного руху; • надання необхідної інформації та допомоги СЕП в аварійних ситуаціях; • видача іншої необхідної інформації (метеорологічної, радіотехнічної та ін.) Саме перше завдання несе в собі найбільшу небезпеку. Адже неузгоджені дії всіх компоненти управління літальним апаратом, включаючи електроніку та нерозуміння технології, спричиняють авіакатастрофи, що спричиняють велику кількість жертв і викликають непоправної шкоди навколишньому середовищу. Коли трапляється авіакатастрофа, вона не йде непомітно. |
Description: | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: старший викладач кафедри авіоніки, Ситнянських Любов Михайлівна |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58369 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2022_173_Попенко В.В..pdf | 1.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.