Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42173
Название: Підготовка майбутніх фахівців з перекладу в парадигмі діяльнісного підходу
Авторы: Пилипчук, Марина Леонідівна
Ключевые слова: activity
development line
future translators
personalactivity approach
Дата публикации: апр-2020
Издательство: Аграр Медіа Груп
Библиографическое описание: Пилипчук М.Л. Підготовка майбутніх фахівців з перекладу в парадигмі діяльнісного підходу / М.Л.Пилипчук // Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: зб. наук. праць – К.: Аграр Медіа Груп, 2020. – С.274-282.
Краткий осмотр (реферат): The suggested exploration is devoted to the urgent and under-researched issue of future translator‘s professional training within the activity approach. It briefly reviews which areas of such training have been analyzed in modern scientific literature. The scientific interpretation of the ―activity‖ phenomenon is revealed in philosophical, psychological and pedagogical domains. The personal-activity approach is regarded as the facet of the individual and professional development of future translators. The personal component assumes that the students themselves are at the center of the educational process. It consists of motivational and cognitive development lines. The activity component includes training and strategic as well as professionally oriented development lines.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42173
ISBN: 978-617-646-477-8
Располагается в коллекциях:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри англійської філології і перекладу



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.