XІХ Міжнародна науково-методична конференція "Фізичне виховання у контексті сучасної освіти" (2024)

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65120

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 38
  • Item
    Стресостійкість як прояв індивідуально-типологічної особливості людини
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Міщук, Д. М.
    Більшість досліджень з проблеми індивідуального стилю діяльності спортсменів засновані на вивченні особливостей діяльності в екстремальних умовах, тому що саме такі ситуації найбільшою мірою створюють передумови для прояву і формування всіх компонентів індивідуального стилю. Практично всі прикладні роботи з досліджень стилів діяльності відносяться до психології праці, інженерної, авіа-, космічної, військової психології. У психології спорту дослідження зосереджені в основному, на його елітних формах, тобто в спорті вищих досягнень. Високий рівень активності сприяє вищим творчим проявам індивідуальності. Професійна діяльність, пов'язана з екстремальними ситуаціями, сприяє прагненню індивіда висловити свої можливості оригінальними способами вирішення. За найбільш повного визначення Є. О. Клімова, індивідуальний стиль діяльності ‒ це індивідуально-своєрідна система психологічних засобів, до яких свідомо чи випадково вдається людина, з метою найкращого врівноважування своєї типологічно обумовленої індивідуальності з предметами, зовнішніми умовами діяльності. Індивідуальний стиль діяльності проявляється різноманітно: в практичних способах дії, в прийомах організації психологічної діяльності, в особливостях реакції і психологічних процесах. Таким чином, можна стверджувати, що індивідуальний стиль діяльності являє собою індивідуально обумовлені способи дій людини, що врівноважують його діяльність із зовнішніми впливами навколишнього середовища. Ці способи дій визначаються специфічним поєднанням здібностей і генотипом обумовленої схильності людини до певного стилю поведінки в складних ситуаціях. Адекватна поведінка в умовах екстремальної (в тому числі, спортивно-змагальної) діяльності здійснюються не тільки на рівні усвідомленого поведінки, а й на рівні неусвідомлених способів дій, сукупність яких формується в процесі онтогенезу на базі своєрідного поєднання властивостей вищої нервової діяльності.
  • Item
    Ментальне і фізичне здоров’я нації це особливий вклад у розвиток майбутньої європейської держави
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Чиченьова, О.М.; Новікова, І.В.; Лукачина, А.В.
    Питання забезпечення та збереження ментального і фізичного здоров’я освітян, в умовах повномасштабної війни, набувають все більшого значення і актуальності. Основними, психологічними маркерами стану самопочуття на сьогодні є виснаженість, тривожний стан, вигорання, невизначене майбутнє, тотальна, внутрішня, емоційна втома українського суспільства.
  • Item
    Техніко-тактична майстерність в боксі
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Назимок, В.В.; Гаврилова, Н.М.
    Бокс – мужній та дуже захоплюючий вид спорту. Він є одним з важливих засобів фізичного виховання молоді. Велика популярність боксу пояснюється його видовищністю, високим емоційним напруженням спортивної боротьби й різнобічним впливом на рухові, психічні та вольові якості людини. Бокс виховує саме ті якості, які вкрай необхідні юнакові на початку його шляху становлення як людини, особистості, фахівця.
  • Item
    Кругове тренування в боксі
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Назимок, В. В.; Мартинов, Ю. О.
    Бокс – контактний вид спорту, єдиноборство, в якому спортсмени наносять один одному удари кулаками в спеціальних рукавичках. Рефері контролює бій, який триває від 3 до 12 раундів. Перемога привласнюється у випадку, якщо суперник збитий з ніг і не може піднятися протягом десяти секунд (нокаут) або якщо він отримав травму, яка не дозволяє продовжувати бій (технічний нокаут). Якщо після встановленої кількості раундів поєдинок не був припинений, то переможець визначається оцінками суддів.
  • Item
    Дослідження психологічного аспекту в професійній підготовці авіаційних фахівців
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Орленко, Н.А.; Коротя, В.В.; Совгіря, Т.М.
    Психологічний аспект відіграє значну роль у професійній підготовці авіаційних фахівців. Він супроводжує авіаційного фахівця як під час навчання – проходження теоретичної та практичної частин, здачі екзаменів, так і, що найголовніше, під час самої праці.
  • Item
    Аналіз застосування окремих індикаторів ефективності впровадження стратегії національно-патріотичного виховання в Україні в ході її реалізації
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Панченко, В.; Захарчук, І.Р.
    Проаналізовано окремі складові системи національно-патріотичного виховання, застосування окремих індикаторів ефективності її впровадження, систему допризовної та загальновійськової підготовки молоді України, як невід’ємний елемент певної її мілітаризації в умовах війни російської федерації проти України, рівня готовності молоді до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України. Виявлено причини низької ефективності теоретичної підготовки юнаків і дівчат в системі допризовної підготовки в закладах загальної середньої освіти. Виявлено розбіжності у розумінні використання індикатору “готовність” у нормативних і правових документах. Встановлено негативні чинники, які впливають на рівень фізичної підготовленості учнівської та студентської молоді, як підґрунтя для виконання складних нормативів загальновійськової підготовки.
  • Item
    Технологія проєктування реалізації культурно-освітніх програм як складової розвитку олімпійського руху в країні
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Радченко, Л.; Єрмолова, В.; Кроль, І.
    Культурно-освітня складова – один із найважливіших елементів, що забезпечують життєздатність олімпійського руху в світі, вирізняє його серед інших спортивних явищ, дозволяє говорити про цінності олімпізму та величезний ціннісний потенціал олімпійського спорту. Саме тому, реалізація культурно-освітніх програм та проєктів, як складової розвитку олімпійського спорту є надзвичайно актуальним питанням сучасного олімпійського спорту.
  • Item
    Тривожність футболістів у спортивних змаганнях
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Романюк, М. В.
    Одним із ключових напрямків у спорті вищих досягнень є виявлення та розвиток талантів, що має свої особливості на кожному етапі підготовки. Цей процес супроводжується високим тиском, при якому пріоритет надається досягненню успішних результатів, часто на шкоду всебічному розвитку юних спортсменів. Особливо це помітно у спортивних іграх, зокрема у футболі. Молоді спортсмени під час змагань часто зіштовхуються з внутрішніми та міжособистісними викликами, такими як страх невдачі, ризик виключення з команди, тиск з боку тренерів, батьків та однолітків, що може негативно впливати на їх психосоціальний розвиток. Наприклад, середовища з високим рівнем конкуренції в спорті асоціюються з антисоціальною поведінкою, низькою самооцінкою, стресом, вигоранням, травмами та відмовою від участі у спорті серед молоді. Міжнародні дослідження показують, що не більше третини молодих футболістів переходять до професійних змагань серед дорослих. Це підкреслює необхідність кращого розуміння психологічного стану спортсменів та взаємин між партнерами, які впливають на їх розвиток. Одним із ключових психологічних параметрів для розвитку та вдосконалення є самовпевненість, яка взаємопов'язана з багатьма іншими параметрами особистості спортсмена.
  • Item
    Дисбаланс двох найбільших ендокринних органів людини, як причина появи системного запалення та більшості хвороб
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Саламаха, О.Є.; Обезюк, Т.К.; Кузьменко, Н.В.
    Всі звикли до класичного визначення ендокринної системи, яка за допомогою гормонів регулює діяльність всіх органів та систем організму людини. До класичної ендокринної системи відносять гіпоталамус, гіпофіз, епіфіз, щитоподібну, паращитоподібну, надниркові, передміхурову та підшлункову залози, а також тимус, сім’яники та яєчники. Всі ці органи секретують у кров та лімфу гормони, які є речовинами з дуже високою біологічною активністю, й за допомогою яких і відбувається регулювання основних органів та систем людини.
  • Item
    Виховання морально-вольових і психологічних якостей засобами фізичного виховання у майбутніх соціальних працівників
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Скидан, Інна Володимирівна; Лукашова, Інна Володимирівна; Шип, Лілія Олександрівна
    У сучасному суспільстві соціальні працівники відіграють ключову роль у забезпеченні добробуту та підтримки різних соціальних груп. Їхня діяльність вимагає не лише високого рівня професійних знань, але й розвинених морально-вольових і психологічних якостей. Формування цих якостей є однією з важливих складових підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери.
  • Item
    Проведення спортивних змагань з шахів серед студентів в Україні в умовах війни
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Тигов, О.; Захарчук, І.Р.; Рибченко, О.
    Проведення спортивних змагань з шахів в умовах війни має певні складності та потребує спеціальних спортивних і методологічних знань. Розглянемо це на прикладі проведення чемпіонату України серед студентів 2024 року з шахів.
  • Item
    Використання можливостей аеробіки як методу подолання стресу під час війни в процесі навчання в закладах вищої освіти
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Чеховська, А.Ю.
    24 лютого 2022 року став найстрашнішим днем для України – Росія оголосила війну Україні. Війна забрала незліченну кількість життів та зруйнувала психіку людей. Постійний перегляд страшних новин, звуки вибухів, повітряна тривога, окуповані міста та області, страшні звістки про смерті українців: військових, мирних жителів серед яких багато маленьких дітей – все це негативно впливає на нервову систему. Щоб зберегти фізичне, а особливо психічне здоров’я, потрібно розвивати стресостійкість. Це поняття є особливо актуальним під час війни. Найбільш вразливими до негативних зовнішніх впливів, схильними до стресу є підлітки та молодь, особливо вразлива категорія – це студентська молодь.
  • Item
    Сучасні вимоги щодо проведення змагань з інтелектуальних видів спорту. Турнір з шахбоксу
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Тимчик, С.Г.
    На даний час перед здобувачами вищої освіти стоїть задача витримати і протистояти викликам сьогодення. Для протистояння викликам недостатньо мати високий рівень інтелектуальної (розумової) підготовки чи високий рівень фізичної підготовленості. Необхідно вміти поєднувати розумову діяльність і фізичний розвиток в екстремальних умовах.
  • Item
    Технологічні засади та педагогічні умови формування здорового способу життя у студентів ЗВО
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Фотинюк, Володимир Григорович
    . У змісті цієї статті розкриваються технологічні засади, основи педагогічних умов з здорового способу життя студентів ЗВО. Процес формування здорового способу життя студентів забезпечується науковим супроводом з визначенням основних методологічних засад та умов, з подальшою їх реалізацією у навчально - тренувальних заняттях.
  • Item
    Практичні аспекти покращення якості пульмонологічної реабілітації хворих на хронічні обструктивні захворювання легень (хозл)
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Хіміч, І.Ю.; Латенко, С.Б.; Парахонько, В.М.
    Хронічні обструктивні захворювання легень (ХОЗЛ) – важлива медична, соціальна та економічна проблема для всієї світової спільноти, у тому числі для України, що на сьогодні ускладнюється несвоєчасним виявленням цих захворювань та неефективним лікуванням і відновленням хворих. Практичне застосування комплексної пульмонологічної реабілітітації, на основі доказового підходу та рекомендацій NICE покращує переносимість фізичних навантажень, зменшує інтенсивність відчуття задишки, покращує якість життя, зменшує тривогу та депресію, сприяє кращій соціальній адаптації хворих.
  • Item
    Виховання морально-вольових якостей у здобувачів вищої освіти засобами і методами фізичного виховання
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Михайленко, В.М.; Мартинов, Ю.О.; Сога, С.М.
    Фізичне виховання у вищому навчальному закладі є невід'ємною частиною формування загальної і професійної культури особистості сучасного фахівця, системи гуманітарного виховання студентів. Як навчальна дисципліна, обов'язкова для всіх спеціальностей, воно є також засобом формування всебічно розвиненої особистості, оптимізації фізичного і фізіологічного стану студентів у процесі професійної підготовки.
  • Item
    Нейродинамічні характеристики висококваліфікованих фехтувальниць
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Міщук, Д.М.; Цзоу, Тяньхао; Коробейнікова, Л.Г.
    Одним з найважливіших досягнень павловської фізіології вищої нервової діяльності була ідея прямої залежності різних індивідуальних моделей індивідуальності людини від особливостей організації нервової системи.
  • Item
    Методи і засоби фізичної підготовки студентів скелелазів початкового та середнього рівнів підготовки
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Михайленко, В.М.; Журавльов, С.О.; Мартинов, Ю.О.
    Скелелазіння – це екстремальний вид спорту і активного відпочинку, до якого за дуже короткий строк залучилось великий контингент населення, у тому числі і юних скелелазів, особливості фізичного розвитку яких залежать від їх генетичних завдатків, фізичної тренованості і маси тіла. Важливим чинником, що впливає на стан здоров'я студентської молоді, є спосіб життя, причому його, як правило, визначає те середовище, в котрому молода людина росте і розвивається. Фізичні вправи при цьому також роблять сприятливий вплив на організм, але тільки у тому випадку, якщо дотримується правильний режим дня. За останній час на світовій і Європейській першості підвищився рівень спортивних досягнень. Проте без знання методів і засобів розвитку рухових якостей, уміння раціонально застосовувати їх на практиці c обліком рівня фізичної, спеціальної і технічної підготовленості що займаються неможливо досягти високих результатів. Фізичні вправи при цьому також роблять сприятливий вплив на організм, але тільки у тому випадку, якщо дотримується правильний режим дня. За останній час на світовій і Європейській першості підвищився рівень спортивних досягнень. Проте без знання методів і засобів розвитку рухових якостей, уміння раціонально застосовувати їх на практиці c обліком рівня фізичної, спеціальної і технічної підготовленості що займаються неможливо досягти високих результатів. Засобами спеціальної фізичної підготовки скелелазів є вправи даного виду спорту і спеціальні підготовчі вправи.
  • Item
    Аналіз елементів самооцінки психофізичних показників студентів і курсу НАУ
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Вржесневський, Іван Іванович; Вржесневська, Ганна Іванівна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна
    Традиційно, в сучасних практиках фізичного виховання студентів, оцінка фізичної підготовленості, виконання рухових тестів, вправ, динаміки фізичного розвитку та адоптації організму студентів до фізичних навантажень Є функцією педагога (викладача). В той же час, реалізація педагогічних принципів свідомого ставлення та активності передбачає творче співробітництво між викладачем та студентом, щодо досягнення певної мети. У цьому контексті одним з пріоритетів фізичного виховання стає формування свідомого позитивного ставлення індивіда щодо фізичного самовдосконалення та самовиконання, реалізація природної потреби у збалансованій руховій активності. Відповідно таке формування (таке ставлення) будується на засадах самоконтроля, самоаналізу та адекватної самооцінки.
  • Item
    Роль і місце особистого рухового досвіду студентів у проблемній площині фізичного виховання
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Вржесневський, Іван Іванович; Оробец, С.П.; Курисько, І.В.
    Розробка інноваційних моделей фізичного виховання студентської молоді у сучасних соціокультурних контекстах потребує нового осмислення ролі і місця індивідуального рухового досвіду, редуктивістський підхід до якого дається взнаки як у педагогічних концептуалізаціях цієї проблеми на мета теоретичному рівні, так і у суто емпіричних експлікаціях спортивних наук. Інноваційні практики фізичного виховання із застосуванням сучасних інформаційних технологій потребують застосування міждисциплінарного підходу в осмисленні функціонального потенціалу індивідуального рухового досвіду. Його звуження до другорядного чинника у процесі фізичного виховання і у моделі підготовки фахівців в рамках університетської освіти знижує ефективність педагогічного процесу в окресленому проблемному полі. У роботі запропоновано авторське осмислення репрезентації індивідуального рухового досвіду в практиках фізичного виховання студентства, які мають інноваційний характер, адже пропонується їх моделювання у комунікативному просторі фізичного виховання, де водночас відбувається суб’єктивне накопичення індивідуального рухового досвіду і комунікаційне виведення його у інтерсуб’єктивну площину у формуванні креативного ставлення студентів до регулярних фізичних навантажень в інноваційних практиках фізичного виховання. Значущість взаємодії психофізіологічних, педагогічних та антропологічних чинників особистого рухового досвіду визначається через різні форми самоаналізу та колективного аналізу фізичних зусиль з урахуванням специфіки рольової реальності у педагогічних практиках фізичного виховання.