Матеріали Всеукраїнської конференції молодих учених і студентів «АЕРО-2020. Повітряне і космічне право» 20 листопада 2020 року (Cекція 3 : Кримінально-правові засоби протидії кримінальним правопорушенням . у транспортній сфері)

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44883

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 30
  • Item
    Кримінально-правові ознаки ненадання допомоги судну та особам, що зазнали лиха
    (Вектор, 2020-11-20) Шевченко, Д.В.
    Уважно вивчаючи норми чинного Кримінального кодексу України, слід дійти висновку, що в кримінально-правових нормах про ненадання допомоги треба виділяти ті, що містять вказівку на загальних та спеціальних суб’єктів вчинення даного кримінального правопорушення. Ненадання допомоги судну та особам, що зазнали лиха, відноситься до кримінальних проступків, та є проступком із формальним складом, який вважається вчиненим у формі бездіяльності. Відповідальність за це суспільно небезпечне діяння передбачена в ст. 284 КК України.
  • Item
    Кримінологічна характеристика поведінки заручників
    (Вектор, 2020-11-20) Широкоступ, К.М.
    На жаль, у нашому мінливому суспільстві ніхто не застрахований від того, щоб не стати заручником. У переважній більшості ця ситуація є стресогенною для людини, що потрапила в ситуацію жертви терориста. Поведінка постраждалих під час надзвичайного для них становища різна. Коли людина потрапляє в ситуацію заручника, змінюється сама структура спілкування людей – жертв терористів.
  • Item
    Новели у призначенні покарання за керування транспортом у стані сп’яніння
    (Вектор, 2020-11-20) Цезар, А.Р.
    З усіх видів кримінальних правопорушень, вчинених з необережності, значну кількість складають порушення правил безпеки дорожнього руху, передбачені ст. 286 Кримінального кодексу України (далі – КК України). Більша частина таких кримінальних правопорушень вчиняється особами в стані сп’яніння.
  • Item
    Працівник повітряного транспорту як потерпілий у складі злочину «примушування працівника транспорту до невиконання своїх службових обов’язків» (ст. 280 КК України)
    (Вектор, 2020-11-20) Тімуш, Д.І.
    Обов’язковим елементом юридичного складу кримінального правопорушення, яке передбачене у диспозиції ст. 280 КК України, є потерпілий. У тексті назви цієї статті вказано, що потерпілим є працівник транспорту. В диспозиції ч. 1 ст. 280 КК України поняття потерпілого розкрите більш широко. Відповідно до тексту Закону про кримінальну відповідальність таким потерпілим є працівник залізничного, повітряного, водного, автомобільного, міського електричного чи магістрального трубопровідного транспорту.
  • Item
    Проблеми розвитку авіаційних послуг у цивільній авіації України
    (Вектор, 2020-11-20) Тичиніна, А.С.
    Цивільна авіація як одна з основних складових єдиної транспортної системи вирішує завдання щодо організації міждержавних транспортних зв’язків, задоволення потреб населення в авіаційних перевезеннях як на території України, так і за її межами.
  • Item
    Окремі аспекти кримінальних правопорушень проти об’єктів інтелектуальної власності у транспортній сфері
    (Вектор, 2020-11-20) Станкевич, Ю.В.
    Наразі як на правозастосовчому рівні, так і серед наукової спільноти активно розробляється правова проблематика у сфері відшкодування заподіяної шкоди внаслідок вчинення кримінальних правопорушень, що посягають на інтелектуальну власність у транспортній галузі, з метою визначення балансу суспільного інтересу та приватно-правового інтересу при реалізації механізму кримінально-правової відповідальності.
  • Item
    Кримінальна відповідальність за керування транспортними засобами в стані сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції
    (Вектор, 2020-11-20) Стaсь, М.Е.; Дарієнко, В.В.
    Нагальною проблемою сьогодення є дорожньо-транспортні пригоди з летальними наслідками за участю водіїв у стані сп’яніння.Хоча відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення і передбачено досить великі штрафи, громадяни все одно нехтують законодавчими нормами та керують транспортними засобами у стані сп’яніння.
  • Item
    Експлуатація дітей. Основні аспекти захисту дітей від експлуатації в Україні
    (Вектор, 2020-11-20) Січинська, Ю.М.
    Перш за все, хочеться зазначити, що в нашій країні уже закріплена основна нормативна база для захисту прав дітей. Її утворюють як міжнародні договори, ратифіковані ВРУ, так і положення національного законодавства. Одним із них є Кримінальний кодекс України (далі ККУ). Саме з метою захисту основних прав та свобод дітей, а також охорони дитинства, у ст. 150 ККУ було встановлено кримінальну відповідальність за експлуатацію дітей.
  • Item
    Концептуальні засади заміни покарання за кримінальним правом України
    (Вектор, 2020-11-20) Сєрєнко, Н.С.
    Досягнення цілей виправлення засудженого, попередження вчинення нових злочинів можливе не тільки під час призначення покарання, а й при його заміні. За останні роки в Україні відбулися зміни у сфері кримінально-правової політики, яка, ґрунтуючись на принципі невідворотності покарання, у той же час характеризується проявом принципів гуманізму й економії заходів кримінальноправового впливу. До одного із таких заходів належить і заміна покарання.
  • Item
    Безпека цивільної авіації за стандартами ICAO
    (Вектор, 2020-11-20) Рустамова, М.І.
    «Авіаційний захист» посідає чільне місце серед фундаментальних цілей ICAO, спрямованих на боротьбу з актами незаконного втручання шляхом дистанціювання літаків від об’єктів підвищеної загрози – зброї та вибухівок. «Авіаційний захист»(«авіаційна охорона») є складовою «авіаційної безпеки» пасажирів, що стосується не стільки технічної будови літака, скільки збору розвідувальної інформації, діяльності авіаційних служб безпеки аеропорту й металодетекції перед посадкою на борт, яка запроваджена Адміністрацією безпеки транспорту (Transportation Security Administration / TSA) з листопада 2001 року. Згідно Додатку 19 у другій редакції від 2016 року, «безпека» означає стан,за якого ризики, пов’язані з авіаційною діяльністю та прямою підтримкою експлуатації літальних апаратів, є мінімальними й перебувають у граничному діапазоні.
  • Item
    Деякі аспекти визначення предмету незаконних повідомлень про загрозу безпеці громадян на об’єктах транспортної сфери
    (Вектор, 2020-11-20) Рєпкіна, Ю.Є.
    Кримінальні правопорушення проти громадської безпеки – порушення, пов’язані із посяганнями на захищеність життєво важливих для суспільства та особи інтересів, прав і свобод людини і громадянина, забезпечення яких є пріоритетним завданням для держави. Ці правопорушення призводять до деморалізації суспільства, виникнення паніки серед населення, розповсюдження страху. Серед таких правопорушень тероризм, бандитизм,незаконний обіг зброї тощо.
  • Item
    Щодо моменту виникнення небезпеки руху на автомобільному транспорті
    (Вектор, 2020-11-20) Расторгуєв, О.В.
    Офіційна статистика показує, що внаслідок ДТП травмується та гине значна кількість людей. Відповідно, невідворотність відповідальності, а так само і повнота дослідження всіх обставин події для винесення законного та обґрунтованого рішення суду, є першочерговою реакцією правоохоронних органів.
  • Item
    Кримінально-правове значення Повітряного кодексу України
    (Вектор, 2020-11-20) Парасюк, М.В.
    Кримінально-правова природа норм іншогалузевого законодавства, на які міститься посилання у диспозиції кримінально-правової норми, є спірною. Щодо цього в доктрині кримінального права сформувалися дві основні позиції. Одні науковці вважають, що бланкетна диспозиція визначає ознаки елементів складу злочину, і лише для їх уточнення відсилає до норм інших галузей права.
  • Item
    Особливості встановлення причинового зв’язку в автотранспортних кримінальних правопорушеннях
    (Вектор, 2020-11-20) Паламарчук, А.М.
    До автотранспортних кримінальних правопорушень слід віднести передбачені законом про кримінальну відповідальність суспільно небезпечні діяння, що посягають на суспільні відносини,які забезпечують безпеку руху й експлуатації залізничного,повітряного, водного, автомобільного, міського електричного, а також магістрального трубопроводного транспорту. Відокремлення цієї категорії злочинів у самостійний розділ Особливої частини Кримінального кодексу України лише підкреслює значущість та змістовність боротьби з транспортними кримінальними правопорушеннями на сучасному етапі вдосконалення кримінальноправових норм.
  • Item
    Державна політика протидії кримінальним правопорушенням у сфері авіації
    (Вектор, 2020-11-20) Осадчий, І.В.
    Беручи початок із проголошення Україною незалежності в 1991 році, актуальним стало питання переходу з планової економіки на ринкову. Значна кількість питань, що потребують вирішення і які були актуальними з моменту набуття Україною незалежності,залишаються не вирішеними та актуальними і сьогодні. Зокрема,основне питання розвитку авіаційної сфери звучить так: яким чином Україна, що має колосальну промислову та науково-технічну базу,володіє значними людськими ресурсами та досвідом у сфері авіації,інтегрується у світову економіку, та які будуть перспективи розвитку після такої інтеграції?
  • Item
    Значення «чорного ящику» для розслідування авіакатастроф
    (Вектор, 2020-12-20) Осадченко, І.В.; Барановський, Я.І.
    Однією з основних діяльностей цивільної авіації була і залишається гарантована безпека польотів повітряних суден, перевезення пасажирів та вантажів у відповідності до норм національного законодавства, міжнародних договорів та Конвенцій.Це входить до комплексної авіаційно-транспортної системи, яка направлена на створення безпроблемних авіаперевезень без загрози життю та здоров’ю громадян.
  • Item
    Міжнародно-правові аспекти щодо запобігання незаконному заволодінню транспортними засобами
    (Вектор, 2020-11-20) Овсієнко, Д.О.
    Враховуючи, що транспортні засоби є джерелом підвищеної небезпеки для оточуючих, забезпечення безпеки їх використання є одним із важливих завдань в країні. Незаконне заволодіння транспортними засобами позбавляє їх власників можливості реалізувати свої права відносно них, у результаті чого завдається значна шкода відносинам власності, безпеці руху, створюється загроза життю та здоров’ю громадян, що спричиняє високу суспільну небезпечність цих діянь. Проблема боротьби з незаконними заволодіннями транспортними засобами займає вагоме місце в боротьбі зі злочинністю, оскільки, дане кримінальне правопорушення заподіює суттєву майнову шкоду як окремим громадянам, так і державі в цілому, а також сприяє вчиненню дорожньо-транспортних правопорушень.
  • Item
    Кримінальна відповідальність за керування транспортними засобами в стані сп’яніння (ст. 286-1 КК України)
    (Вектор, 2020-11-20) Нікріцухін, А.О.
    У ст. 286-1 КК України передбачена кримінальна відповідальність за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції. У диспозиції зазначеної статті не встановлений рівень допустимого алкогольного сп’яніння, не вказані конкретно лікарські препарати, що знижують увагу та швидкість, а також відсутнє посилання на норму права, яка визначає їхній перелік.
  • Item
    Міжнародно-правове регулювання перевезень тварин авіаційним транспортом/
    (Вектор, 2020-11-20) Майстро, Д.М.
    Наразі виникає гостра проблема щодо транспортування тварин безпечним шляхом. Хоча вітчизняне законодавство має низкунормативно-правових актів щодо правил та стандартів перевезення тварин, часто трапляються випадки, коли перевезення тварин авіаційним транспортом призводить до їхнього каліцтва чи загибелі під час перевезення. Одним із недавніх випадків, при яких перевізник не дотримувався встановлених правил перевезення тварин, є загибель цуценят, які перевозилися з Києва до Торонто авіакомпанією МАУ.
  • Item
    Кримінальна відповідальність за незаконне заволодіння транспортним засобом, вчинене з використанням електронних пристроїв для втручання в роботу технічних засобів охорони (ч. 2 ст. 289 КК України)
    (Вектор, 2020-11-20) Личак, В.В.
    Науково-технічний прогрес призвів до того, що життя сучасної людини неможливе без комп’ютерних технологій. Транспортна сфера не є винятком. Із кожним роком з’являється все більше транспортних засобів, власники (користувачі) яких можуть керувати ними за допомогою смартфона.Для захисту транспортних засобів від незаконного заволодіння існують спеціальні технічні засоби охорони. Якщо раніше засобом захисту була звичайна заводська сигналізація, то зараз все більше транспортних засобів оснащуються низкою дорогих технічних засобів, які здатні заблокувати функціонування двигуна, зробити неможливим рух без відсутності «своїх» ключів тощо.