Матеріали Всеукраїнської конференції молодих учених і студентів «АЕРО-2020. Повітряне і космічне право» 20 листопада 2020 року (Cекція 3 : Кримінально-правові засоби протидії кримінальним правопорушенням . у транспортній сфері)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Матеріали Всеукраїнської конференції молодих учених і студентів «АЕРО-2020. Повітряне і космічне право» 20 листопада 2020 року (Cекція 3 : Кримінально-правові засоби протидії кримінальним правопорушенням . у транспортній сфері) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 30
Results Per Page
Sort Options
- ItemЗначення бортового самописця в обладнанні літака(Вектор, 2020-11-20) Анісарович, М.Ю.У наш час повітряне судно є одним із найзручніших і найшвидших транспортних засобів. Значна кількість людей кожного дня для переміщення між країнами і, навіть, містами обирають авіаційний транспорт. Основним завданням цивільної авіації є забезпечення польотів з метою не допущення авіаційних подій.
- ItemДержавна політика протидії кримінальним правопорушенням у сфері авіації(Вектор, 2020-11-20) Осадчий, І.В.Беручи початок із проголошення Україною незалежності в 1991 році, актуальним стало питання переходу з планової економіки на ринкову. Значна кількість питань, що потребують вирішення і які були актуальними з моменту набуття Україною незалежності,залишаються не вирішеними та актуальними і сьогодні. Зокрема,основне питання розвитку авіаційної сфери звучить так: яким чином Україна, що має колосальну промислову та науково-технічну базу,володіє значними людськими ресурсами та досвідом у сфері авіації,інтегрується у світову економіку, та які будуть перспективи розвитку після такої інтеграції?
- ItemДо питання про віроломство у повітряній війні(Вектор, 2020-11-20) Акімов, М.О.Із давніх-давен ведення бойових дій здійснювалось з певними неписаними правилами (звичаями війни), на які ворогуючі сторони зголошувалися в силу добровільного бажання. Одним із прикладів порушень таких звичаїв війни було віроломство – порушення обіцянки, присяги, підступність, зрадництво.
- ItemКримінально-правові ознаки ненадання допомоги судну та особам, що зазнали лиха(Вектор, 2020-11-20) Шевченко, Д.В.Уважно вивчаючи норми чинного Кримінального кодексу України, слід дійти висновку, що в кримінально-правових нормах про ненадання допомоги треба виділяти ті, що містять вказівку на загальних та спеціальних суб’єктів вчинення даного кримінального правопорушення. Ненадання допомоги судну та особам, що зазнали лиха, відноситься до кримінальних проступків, та є проступком із формальним складом, який вважається вчиненим у формі бездіяльності. Відповідальність за це суспільно небезпечне діяння передбачена в ст. 284 КК України.
- ItemБезпека цивільної авіації за стандартами ICAO(Вектор, 2020-11-20) Рустамова, М.І.«Авіаційний захист» посідає чільне місце серед фундаментальних цілей ICAO, спрямованих на боротьбу з актами незаконного втручання шляхом дистанціювання літаків від об’єктів підвищеної загрози – зброї та вибухівок. «Авіаційний захист»(«авіаційна охорона») є складовою «авіаційної безпеки» пасажирів, що стосується не стільки технічної будови літака, скільки збору розвідувальної інформації, діяльності авіаційних служб безпеки аеропорту й металодетекції перед посадкою на борт, яка запроваджена Адміністрацією безпеки транспорту (Transportation Security Administration / TSA) з листопада 2001 року. Згідно Додатку 19 у другій редакції від 2016 року, «безпека» означає стан,за якого ризики, пов’язані з авіаційною діяльністю та прямою підтримкою експлуатації літальних апаратів, є мінімальними й перебувають у граничному діапазоні.
- ItemОкремі аспекти кримінальних правопорушень проти об’єктів інтелектуальної власності у транспортній сфері(Вектор, 2020-11-20) Станкевич, Ю.В.Наразі як на правозастосовчому рівні, так і серед наукової спільноти активно розробляється правова проблематика у сфері відшкодування заподіяної шкоди внаслідок вчинення кримінальних правопорушень, що посягають на інтелектуальну власність у транспортній галузі, з метою визначення балансу суспільного інтересу та приватно-правового інтересу при реалізації механізму кримінально-правової відповідальності.
- ItemОсобливості встановлення причинового зв’язку в автотранспортних кримінальних правопорушеннях(Вектор, 2020-11-20) Паламарчук, А.М.До автотранспортних кримінальних правопорушень слід віднести передбачені законом про кримінальну відповідальність суспільно небезпечні діяння, що посягають на суспільні відносини,які забезпечують безпеку руху й експлуатації залізничного,повітряного, водного, автомобільного, міського електричного, а також магістрального трубопроводного транспорту. Відокремлення цієї категорії злочинів у самостійний розділ Особливої частини Кримінального кодексу України лише підкреслює значущість та змістовність боротьби з транспортними кримінальними правопорушеннями на сучасному етапі вдосконалення кримінальноправових норм.
- ItemДеякі аспекти використання спеціальних знань при розслідуванні дорожньо-транспортних пригод(Вектор, 2020-11-20) Дунаєвський, С.С.Забезпечення безпеки дорожнього руху на сьогодні залишається однією з найбільш гострих і актуальних проблем сучасного суспільства. Щорічно в результаті дорожньотранспортних пригод (далі – ДТП) гинуть і отримують тілесні ушкодження тисячі дорослих і дітей, наносяться значні матеріальні збитки. Статистичні дані МВС України свідчать про те, що за 2019 рік у нашій країні сталося 160,6 тис. ДТП, в яких загинуло 3454 особи. Однак, варто додати, що відомості стосовно показників смертності при ДТП, які надають різні державні та міжнародні інституції, можуть досить сильно відрізнятися.
- ItemКримінальна відповідальність за незаконне заволодіння транспортним засобом, вчинене з використанням електронних пристроїв для втручання в роботу технічних засобів охорони (ч. 2 ст. 289 КК України)(Вектор, 2020-11-20) Личак, В.В.Науково-технічний прогрес призвів до того, що життя сучасної людини неможливе без комп’ютерних технологій. Транспортна сфера не є винятком. Із кожним роком з’являється все більше транспортних засобів, власники (користувачі) яких можуть керувати ними за допомогою смартфона.Для захисту транспортних засобів від незаконного заволодіння існують спеціальні технічні засоби охорони. Якщо раніше засобом захисту була звичайна заводська сигналізація, то зараз все більше транспортних засобів оснащуються низкою дорогих технічних засобів, які здатні заблокувати функціонування двигуна, зробити неможливим рух без відсутності «своїх» ключів тощо.
- ItemКримінально-правова характеристика незаконного заволодіння повітряного судна(Вектор, 2020-11-20) Боковенко, В.П.У наш час повітряне судно є одним із найзручніших і найшвидших транспортних засобів. Значна кількість людей кожного дня для переміщення між країнами і, навіть, містами обирають авіаційний транспорт. Основним завданням цивільної авіації є забезпечення польотів з метою не допущення авіаційних подій.
- ItemКонцептуальні засади заміни покарання за кримінальним правом України(Вектор, 2020-11-20) Сєрєнко, Н.С.Досягнення цілей виправлення засудженого, попередження вчинення нових злочинів можливе не тільки під час призначення покарання, а й при його заміні. За останні роки в Україні відбулися зміни у сфері кримінально-правової політики, яка, ґрунтуючись на принципі невідворотності покарання, у той же час характеризується проявом принципів гуманізму й економії заходів кримінальноправового впливу. До одного із таких заходів належить і заміна покарання.
- ItemПовітряний тероризм(Вектор, 2020-11-20) Змієвська, А.С.Із невпинним розвитком суспільства все більшою загрозою людству стають терористичні акти. В наш час як один із видів тероризму набуває поширення повітряний тероризм. У даному виді тероризму найнебезпечніше – це люди, які здатні вчиняти терористичні дії, не роздумуючи. Вони вчиняють такі дії під дією зовнішніх, внутрішніх та релігійних факторів.
- ItemМіжнародно-правові аспекти щодо запобігання незаконному заволодінню транспортними засобами(Вектор, 2020-11-20) Овсієнко, Д.О.Враховуючи, що транспортні засоби є джерелом підвищеної небезпеки для оточуючих, забезпечення безпеки їх використання є одним із важливих завдань в країні. Незаконне заволодіння транспортними засобами позбавляє їх власників можливості реалізувати свої права відносно них, у результаті чого завдається значна шкода відносинам власності, безпеці руху, створюється загроза життю та здоров’ю громадян, що спричиняє високу суспільну небезпечність цих діянь. Проблема боротьби з незаконними заволодіннями транспортними засобами займає вагоме місце в боротьбі зі злочинністю, оскільки, дане кримінальне правопорушення заподіює суттєву майнову шкоду як окремим громадянам, так і державі в цілому, а також сприяє вчиненню дорожньо-транспортних правопорушень.
- ItemМіжнародно-правове регулювання перевезень тварин авіаційним транспортом/(Вектор, 2020-11-20) Майстро, Д.М.Наразі виникає гостра проблема щодо транспортування тварин безпечним шляхом. Хоча вітчизняне законодавство має низкунормативно-правових актів щодо правил та стандартів перевезення тварин, часто трапляються випадки, коли перевезення тварин авіаційним транспортом призводить до їхнього каліцтва чи загибелі під час перевезення. Одним із недавніх випадків, при яких перевізник не дотримувався встановлених правил перевезення тварин, є загибель цуценят, які перевозилися з Києва до Торонто авіакомпанією МАУ.
- ItemПроблеми розвитку авіаційних послуг у цивільній авіації України(Вектор, 2020-11-20) Тичиніна, А.С.Цивільна авіація як одна з основних складових єдиної транспортної системи вирішує завдання щодо організації міждержавних транспортних зв’язків, задоволення потреб населення в авіаційних перевезеннях як на території України, так і за її межами.
- ItemВідповідальність за здійснення професійної діяльності членом екіпажу або обслуговування повітяного руху диспетчером управління повітрянним рухом (диспетчером служби руху) у стані алкогольного сп’яніння або під впливом наркотичних чи психотропних речовин(Вектор, 2020-11-20) Бондирєв, І.Ю.; Хонич, М.С.У кримінальному законодавстві на даний час питання відповідальності за цей злочин проти безпеки та експлуатації руху є недостатньо дослідженим і з певних причин викликає увагу науковців. Кримінальний кодекс був доповнений ст. 276-1 у 2011році, після ухвалення нового Повітряного кодексу і за цей час у реєстрі судових рішень можна знайти лише постанову і одну ухвалу,датовані 2010 та 2015 роками відповідно, які мають відношення до цієї статті. Для прикладу, якщо брати ст. 287 КК України, а саме випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації, то за увесь час існування цієї статті можна знайти 765 судових рішень, тобто норма 276-1 є «мертвою» щодо реалізації її на практиці. Така ситуація є наслідком складності конструкції, але для того, щоб дослідити цю складність,необхідно визначити певні елементи складу цього злочину.
- ItemКримінальна відповідальність за порушення правил безпеки дорожнього руху (ст. 286 КК України)(Вектор, 2020-11-20) Гопкало, І.І.Кожен рік в Україні зростає кількість дорожньо-транспортних пригод (далі ДТП), тому що транспорт завжди був та залишається джерелом підвищеної небезпеки як для людей, так і для довкілля. Порушення правил безпеки дорожнього руху може спричинити тяжкі наслідки, в числі яких і смерть людини. У Кримінальному кодексі України (далі КК України) відповідальність за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами, передбачена у ст. 286. Варто додати, що диспозиція ст. 286 КК України має бланкетний характер.
- ItemКримінально-правове значення Повітряного кодексу України(Вектор, 2020-11-20) Парасюк, М.В.Кримінально-правова природа норм іншогалузевого законодавства, на які міститься посилання у диспозиції кримінально-правової норми, є спірною. Щодо цього в доктрині кримінального права сформувалися дві основні позиції. Одні науковці вважають, що бланкетна диспозиція визначає ознаки елементів складу злочину, і лише для їх уточнення відсилає до норм інших галузей права.
- ItemОсобливості розслідування злочинів проти безпеки дорожнього руху(Вектор, 2020-11-20) Галатенко, К.В.; Дяченко, О.С.Розслідувaння злочинів проти безпеки дорожнього руху тa експлуaтації трaнспорту є одним із нaйбільш склaдних. Це пояснюється тим, що почaтковим безпосереднім об’єктом пізнaння є не вчинки певних суб’єктів, a дорожньо-трaнспортнa пригодa (дaлі -ДТП). Звaжaючи нa те, що ДТП є техногенним явищем, яке мaє склaдний механізм і хaрaктеризується швидкоплинністю, вирішення цього нaдсклaдного зaвдaння потребує достaтній рівень певних кримінaлістичних знaнь тa нaвичок.
- ItemПрацівник повітряного транспорту як потерпілий у складі злочину «примушування працівника транспорту до невиконання своїх службових обов’язків» (ст. 280 КК України)(Вектор, 2020-11-20) Тімуш, Д.І.Обов’язковим елементом юридичного складу кримінального правопорушення, яке передбачене у диспозиції ст. 280 КК України, є потерпілий. У тексті назви цієї статті вказано, що потерпілим є працівник транспорту. В диспозиції ч. 1 ст. 280 КК України поняття потерпілого розкрите більш широко. Відповідно до тексту Закону про кримінальну відповідальність таким потерпілим є працівник залізничного, повітряного, водного, автомобільного, міського електричного чи магістрального трубопровідного транспорту.