Матеріали конференцій кафедри аерокосмічних систем управління

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/28245

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 60
  • Item
    Використання сучасних комп'ютеризованих технологій в системі управління енергозабезпечення приватного будинку
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Кирпач, Л.А.; Резниченко, Д.О.
    У сучасних умовах, коли питання енергоефективності набуває все більшого значення, комплексне використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії для енергозабезпечення приватного будинку стає оптимальним рішенням. Сучасні комп’ютеризовані технології, в свою чергу, можуть налагодити цей процес та забезпечити його належне функціонування. У зв’язку з цим виникає запит на розробку спеціальних автоматизованих систем управління енергозабезпеченням конкретного будинку, що створюються із урахуванням потреб споживачів, кількості електроносіїв, обсягу енергії, інженерних особливостей побудови, кліматичних та географічних умов тощо.
  • Item
    Обробка експерементальних сигналів динамічного об'єкта
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Єрмолаєва, О.В.; Горбаненко, Д.В.; Грищук, В.А.
    Поняття якості складних динамічних систем різного призначення – одне з визначальних в інженерній практиці. Питання поліпшення чи максимізації мають постійно знаходитись в центрі уваги наукової та інженерної діяльності фахівців, котрі створюють чи експлуатують ці системи. Визначивши поняття якості конкретної складної системи, можна ставити і вирішувати задачі кількісних змін її динамічних характеристик, а також результатів перетворення динамічною системою усіх діючих на неї вхідних впливів та збурень.
  • Item
    Оптимальна система точної навігації БПЛА типу RTK
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Донець, В.Ю.
    Технологія RTK умовно новою, але все частіше застосовується у різних галузях. Це пов’язане з тим що підприємства автоматизується і намагаються збільшити маржу своїх товарів або послуг. Саме тому всі намагаються автоматизувати, пришвидшити, і зробити більш точним і дешевшим своє виробництво. Тому технологія GPS вже перестала влаштовувати і її на допомогу прийшов RTK. Якщо точність GPS становить від 5-20м то точність технології RTK становить вже сантиметри, що дозволяє автоматизувати складні потреби. Систему RTK можна використовувати з передовою технікою. Одною із них є БПЛА. Перші безпілотні літальні апарати з’явилися ще у 1994 роках, але масовості набули не так давно. Відносна дешевизна і простота конструкції зробила звичайні дрони популярними, але яким чином вони відносяться до БПЛА. Коли поєднуємо технологію RTK і дрона то ми можемо отримати апарат який не буде потребувати втручання людини для проходження маршруту у заданих координатах.
  • Item
    Система захисту БПЛА від перехвату управління
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Шевченко, А.А.; Романовський, Е.Р.
    Перехоплення управління безпілотних літальних апаратів (БПЛА) шляхом відправлення помилкових даних системи GPS - один із найпоширеніших і найскладніших одночасно видів електронної атак на БПЛА. Підсумком такої атаки, проведеної з використанням сучасного обладнання, може бути як мінімум відхилення від курсу і виліт за потрібний квадрат, а в гіршому випадку - відмова всіх необхідних датчиків. Безпілотні літальні апарати знаходять широке застосування в різних областях, у будь-якій з яких перехоплення є небажаним або неприпустимим. Але найчастіше це пов'язано зі стандартними протоколами обміну даними між оператором та БПЛА, а також БПЛА та супутником GPS.
  • Item
    Мінімізація зміщення нуля вібраційного гіроскопа шляхом керування положення вібраційної хвилі
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Чіковані, В.В.; Костюков, М.О.
    Гіроскоп — це інерційний датчик, який використовується для вимірювання або контролю орієнтації та швидкості обертання тіла. На початку 17 століття люди час від часу використовували обертові масові об’єкти для навігації. Концепція обертового масового гіроскопа була вперше розроблена французьким вченим Жаном Бернаром Леоном Фуко в 1852 році [1]. Наприкінці 18 століття використання гіроскопа поширилося на навігацію суден у морі. На початку 20-го століття традиційний обертовий масовий гіроскоп почав використовуватися в літаках [2]. У 1960-х роках було введено концепцію оптичних лазерів для гіроскопів, які забезпечили вищу точність і кращу чутливість і зробили величезний стрибок вперед для аерокосмічних і військових застосувань [3] . Однак витрати, пов’язані з оптичними гіроскопами, були досить високими, і це стало мотивацією для розробки вібраційних гіроскопів з мікроелектромеханічними системами (MEMS).
  • Item
    Оптимальна система стабілізації каналу тангажу малогабаритної гіровертикалі синтезована спектральним методом
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Білак, Н.В.; Євтушенко, Д.П.
    У сучасному світі існує зростаючий інтерес до використання малогабаритних гіровертикальних систем в різних галузях, таких як авіація, беспілотна техніка, аерокосмічна технологія, аграрний сектор і багато інших. Оптимальна стабілізація таких систем є критично важливою для їхньої надійності та ефективності. Вимоги до точності та стабільності гіровертикальних систем стосуються не тільки маневреності літальних апаратів, але і сфер, де важливо зберігати стабільність та точність, наприклад, в апаратах для обробки зображень, навігаційних системах та БПЛА.
  • Item
    Нечітка модель управління та діагностики екологічно чистих технологій
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Сич, В.А.
    Сучасний світ стикається із зростаючими вимогами до сталості розвитку та збереження природних ресурсів. Однією з ключових галузей, яка спрямована на досягнення цих цілей, є розробка та впровадження екологічно чистих технологій. Завдяки їх використанню можна досягти не лише ефективного управління ресурсами, але й зниження негативного впливу на довкілля.
  • Item
    Адаптивна система автоматичного управління наземним рухаючимся об'єктом
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Приймак, М.С.
    Під час розробки автоматичних систем, важливою частиною процесу є розрахунок їх параметрів. Зазвичай це виконується на основі припущень, що статичні та динамічні характеристики об'єкта керування, а також всіх елементів системи, відомі і залишаються незмінними протягом експлуатації та при зміні зовнішніх умов. Однак реальні характеристики об'єкта та окремих елементів системи можуть бути відомі тільки приблизно, піддаватися змінам внаслідок фізичного зносу та варіювати залежно від зовнішніх умов.
  • Item
    Розробка програми керування положенням платформи гексапода
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Азарсков, В.М.; Михайловський, Р.В.
    У промисловості та науці часто використовують гідравлічні платформи Стюарта через їх міцність, швидке прискорення та силу утримання, але лише деякі публікації зосереджуються на дешевій конструкції з використанням електродвигунів.
  • Item
    Інтелектуальна система автономного керування наземних роботизованих систем
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-29) Поліщук, М.Р.
    Автономний автомобіль - це транспортний засіб, здатний сприймати довкілля та працювати без участі людини. Пасажир-людина не зобов'язаний брати на себе керування транспортним засобом у будь-який час, і пасажиру-людині взагалі не потрібно бути присутнім у транспортному засобі. Автономний автомобіль може проїхати скрізь, де їздить традиційний автомобіль, і робити все те саме, що й досвідчений водій-людина .
  • Item
    Підвищення довговічності системи керування
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Мисенко, А.С.
    Системи керування піддаються фізичному старінню та моральному зносу, що скорочує термін їх експлуатації. Необхідним є розробка методів подовження їх активного функціонування. Довговічність систем керування є важливою для забезпечення надійності та продуктивності різних видів об'єктів, від виробничих пристроїв до транспортних засобів та інфраструктури.
  • Item
    Напрями розробки та перспективи розвитку систем визначення курсу рухомих об'єктів
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Миколенко, М.В.; Сущенко, О.А.
    Вступ та постановка проблеми. Визначення курсу є однією з основних задач навігації рухомих об'єктів. У багатьох випадках функції вимірювання курсу виконують гіроскопічні системи через їхню стійкість до зовнішніх впливів та високий рівень автономності. Серед них велика увага приділяється гирокомпасам, які встановлюються на більшості морських суден. Гіроскопічні системи визначення курсу також використовуються на об'єктах авіаційної, космічної та наземної техніки. У сучасний час широке поширення отримала система визначення повної орієнтації рухомого об'єкта, включаючи кути курсу, диферента (тангажу) та крена.
  • Item
    Структурно-параметричний синтез системи управління літального апарату
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Нерощин, В.В.
    Літальні апарати (ЛА) є складними динамічними системами, управління якими є складною інженерною проблемою. Для забезпечення заданого рівня безпеки та ефективності польоту ЛА необхідно розробити ефективну систему управління. Одним із методів синтезу систем управління ЛА є структурно-параметричний синтез. Метою роботи є розробка методу структурно-параметричного синтезу системи управління літальним апаратом АН-148 [3].
  • Item
    Види агрегатів для системного аналізу
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Мельник, В.Р.
    Техніка агрегування грунтується на використанні певних моделей системи, а саме: модель складу, яка визначає, що повинно ввійти до складу системи та модель структури, яка відображає зв'язки елементів між собою. В загальному вигляді агрегування визначається через встановлення відношень (системотворчих відношень) на множині елементів. Агрегатами, типовими для системного аналізу, є конфігуратор, агрегати- оператори та агрегати-структури. З одного боку, системний аналіз має міждисциплінарний характер, тобто системний аналітик може залучити з метою дослідження системи інформацію з будь-якої галузі знань, при потребі залучити експерта з того чи іншого питання. Однак якщо у процесі декомпозиції вирішення цієї проблеми досягалося шляхом компромісу — за допомогою потяття суттєвості, що супроводжувалося ризиком недостатньої повноти чи зайвої деталізації, то в процесі агрегації проблема ускладнюється, тому що ризик неповноти є майже неприпустимим. Виходячи з цього виникло поняття конфігуратора.
  • Item
    Стабілізація висоти польоту гвинтокрила
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Кривоносенко, О.П.; Коваленко, А.В.; Сімонян, Г.В.
    Автономні гвинтокрили добре маневрені та мають шість ступенів свободи маневреності, тому вони підходять для широкого спектру завдань, таких як кінематограф, сільське господарство, інспекція, спостереження, пошук і рятування, розвідка та багато іншого. Здатність вертольота зберігати певний стандартний стан під час виконання певних завдань є критично важливою для успішного виконання цих завдань. Це можна зробити під час рятувальних операцій під час зависання над кораблем або під час польоту поблизу ліній електропередач або вітрових турбін для їх перевірки. У вітряну погоду це стає серйозним викликом для будь-якого пілота, а отже, автопілот, здатний ефективно враховувати дію вітрового збурення є реальною альтернативою. У цій роботі представлено конструкцію управління поздовжньою, поперечною та вертикальною стабілізацією гелікоптера з наявністю вітрового збурення з внутрішньою властивістю надійності параметрів керування і невизначеності моделі вітру.
  • Item
    Стабілізація вантажу БПЛА гвинтокрила
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Кривоносенко, О.П.; Коваленко, А.В.; Кузьменко, І.С.
    Існують великі труднощі повітряного маневрування автономних гелікоптерів, які мають можливість захоплювати і переносити вантаж. Механізм керування ними повинен зберігати положення зависання вертольота над цільовим об'єктом, бути достатньо точним для об’єкта, а також оминати перешкоди та бути керованим під впливом зовнішніх аеродинамічних сил. Раніше, зусилля, спрямовані на подолання неточності механізмів зависання, спиралися на структурування цільового об'єкта для спрощення завдання, наприклад, використання магнітів та обручів. Однак це значно обмежувало різноманіття об'єктів, які необхідно було захоплювати.
  • Item
    Оптимальна фільтрація сигналів руху БПЛА
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Кривоносенко, О.П.; Бахтіяров, Д.І.; Войтків, В.І.
    У системах навігації, стабілізації і наведення всіх рухомих об’єктів, в тому числі БПЛА, основними датчиками первісної інформації про кутові, а іноді і лінійні переміщення є гіроскопи різних типів і акселерометри. З розвитком мікроелектронних технологій тепер можуть бути виготовлені мініатюрні мікромеханічні інерційні вимірювачі. Однак головною проблемою будь-яких МЕМS-датчиків є проблема підвищення точності. Зокрема для МЕМS- гіроскопів це вплив так званої квадратурної похибки й вплив змін настроювання частоти вібрації МЕМS-гіроскопів на точності характеристики вимірювання кутової швидкості. Випадковий шум як стохастичний процес завжди присутнє в вихідних сигналах датчиків. Його інтегрування разом з вимірами неминуче веде до появи адитивної стохастичної шумової складової в визначених параметрах руху.
  • Item
    Система моніторінгу орієнтації камери БПЛА
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Река, А.О.
    БПЛА стають широко використовуваним інструментом для збору просторових даних збору просторових даних. Вони замінюють і доповнюють традиційні методи зйомки в багатьох сферах застосування, оскільки вони скорочують час збору даних, зменшують витрати і навіть підвищують точність деяких продуктів, таких як обсяги видобутих матеріалів. БПЛА набули популярності з появою перших доступних автопілотів приблизно десять років тому, що забезпечило зручне пілотування, хорошу стабільність і навігацію за заздалегідь спланованим маршрутом. На сьогоднішній день БПЛА сьогодні є технічно досконалими і доступними платформи для збору просторових даних. Програмне забезпечення для фотограмметричної обробки зображень з БПЛА зазнало аналогічну еволюцію щодо точності, швидкості обробки та обчислювального навантаження, обробки хмари точок та виділення особливостей .
  • Item
    Синтез пропорційно-диференційного регулятора динамічної системи
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Кліпа, А.М.; Кривошея, Н.І.
    Зважаючи на важливість систем автоматичного керування у сучасних технологічних системах, виникає потреба у розробці та вдосконаленні методів регулювання цих систем для ефективності і точності процесів. Одним із ключових напрямків у цьому контексті є розвиток регуляторів, спроможних забезпечити необхідний рівень стійкості та точності в різноманітних умовах експлуатації. Серед різних видів регуляторів особливе місце займаються пропорційно-диференційні (ПД) регулятори, які частіше використовуються в законах керування, ніж пропорційно- інтегрально-диференціальні (ПІД) регулятори. Ці регулятори мають високу ефективність у компенсації змін зовнішніх впливів та забезпеченні потрібного рівня стійкості системи.
  • Item
    Інновації в алгоритмах штучного інтелекту для систем керування рухом: нові горизонти та виклики
    (Національний авіаційний університет, 2023-11-28) Кліпа, А.М.; Коваленко, А.В.
    Сучасний світ вимагає постійної інновації в області транспортних систем, особливо у контексті розвитку інтелектуальних міст. Підвищення ефективності, безпеки та надійності систем керування рухом є ключовим завданням інженерів та науковців. З цієї причини штучний інтелект (ШІ) і машинне навчання відіграють важливу роль у розробці сучасних комп’ютеризованих систем керування рухом. Вони не лише забезпечують нові можливості для аналізу та прогнозування трафіку, але й відкривають шлях для автоматизації рішень, зменшення заторів та підвищення загальної безпеки дорожнього руху.