Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради Д 26.062.16
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради Д 26.062.16 by Title
Now showing 1 - 20 of 69
Results Per Page
Sort Options
- ItemАдміністративна відповідальність за правопорушення, вчинені в галузі охорони праці(: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юр. наук : спец. 12.00.07 „Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право” / Л.О. Остапенко. — К., 2015. — 23 с., 2015-03-26) Остапенко, Леонід ОлексійовичДисертація присвячена комплексному вивченню матеріальних і процесуальних основ адміністративної відповідальності в галузі охорони праці. У роботі досліджено матеріальні основи адміністративної відповідальності, її еволюційний розвиток та застосування відповідальності за адміністративно-карні правопорушення, вчинені в галузі охорони праці. Розглянуто сутність, ознаки та значення охоронної функції адміністративної відповідальності щодо захисту прав, свобод і законних інтересів учасників трудових правовідносин. Охарактеризовано особливості об’єктно-суб’єктних ознак адміністративного правопорушення як різновиду протиправних дій чи бездії, що посягають на трудові правовідносини в галузі охорони праці. Встановлено, що адміністративні покарання за правопорушення, вчинені в галузі охорони праці, у вигляді адміністративного штрафу на сьогодні є незначними і не відповідають змінам, що відбулися у соціально-економічній сфері України. Шляхом аналізу з’ясовано тотожності та розмежування адміністративної відповідальності за правопорушення, вчинені в галузі охорони праці, з іншими видами юридичної відповідальності. Розглянуто зміст та рівні профілактики адміністративних правопорушень, що вчиняються в галузі охорони праці. Запропоновано низку пропозицій і рекомендацій, пов’язаних зі змістом процесуальних основ адміністративної відповідальності за правопо¬ру¬шення, вчинені в галузі охорони праці; з’ясовано поняття і сутність провадження в справах про адміністративні правопорушення в галузі охорони праці. Проведений порівняльний аналіз співвідношення провадження у справах про адміністративні правопорушення, вчинені у галузі охорони праці, з іншими видами юридичної відповідальності, свідчить про наявні розмежування та подібності у процесуальному провадженні, усунення яких можливе лише на законодавчому рівні. Теоретично обґрунтовано і запропоновано заходи забезпечення провадження та шляхи його удосконалення при розгляді справ про адміністративні правопорушення, вчинені в галузі охорони праці.
- ItemАдміністративно - правове регулювання медіації: сучасний стан та тендеції розвитку(Національний авіаційний університет, 2021-04-09) Токарєва, Ксенія Сергіївна; Токарева, Ксения Сергеевна; Tokarieva, Kseniia SerhiivnaДисертація присвячена теоретичному узагальненню та новому розв’язанню наукової проблеми, яка полягає в розкритті сутності та змісту адміністративно-правового регулювання медіації, здійсненні комплексної теоретико-правової характеристики його сучасного стану і тенденцій розвитку. Розглянуто генезис наукових підходів щодо змісту, особливостей та процедур здійснення медіації; розкрито подвійну соціально-правову природу медіації та її значення у розв’язанні правових конфліктів; надано характеристику сутності медіації в адміністративно-правовому вимірі наукового аналізу; характеризовано етапи запровадження медіації в Україні; здійснено правову характеристику моделей медіації в світі; з’ясовано особливості запровадження медіації при вирішенні публічно-правових спорів; визначено загальні та спеціальні принципи адміністративно-правового регулювання медіації; розкрито сутність відносин у сфері здійснення медіації як об’єкта адміністративно-правового регулювання; визначено суб’єктів адміністративно-правового регулювання медіації в Україні. Окрема увага надається визначенню напрямів побудови ефективного адміністративно правового регулювання медіації в Україні. Розроблено пропозиції щодо формування етичного кодексу медіатора. Розглянуто ефективність здійснення медіації у вимірі належного адміністративно-правового регулювання. Запропоновано концептуальну основу побудови належної адміністративної процедури застосування медіації у вирішенні публічно-правових спорів
- ItemАдміністративно - правове регулювання трансплантації в Україїні(Національний авіаційний університет, 2021-09-30) Румянцев Олексій Павлович, Олексій Павлович; Румянцев, Алексей Павлович; Rumiantsev, Alexey PavlovichДисертацію присвячено дослідженню змісту й особливостей адміністративно-правового регулювання трансплантації в Україні. Сформульовано авторське визначення понять «адміністративно-правове регулювання трансплантації», «засоби адміністративно-правового регулювання трансплантації», «принципи адміністративно-правового регулювання трансплантації анатомічних матеріалів людини», «форми адміністративно-правового регулювання трансплантації органів», «донорство анатомічних матеріалів». Розкрито основні ознаки донорства і трансплантації як об’єкта адміністративно-правового регулювання: публічно-правовий характер (забезпечуються та враховуються інтереси держави і приватних осіб – донорів, реципієнтів); домінуючий характер імперативного регулювання порівняно з диспозитивним; наявність спеціальних суб’єктів, об’єктів і змісту правовідносин, що характеризують правовідносини як такі, що мають адміністративно-правову природу; наявність адміністративно-правових засобів впливу на суб’єктів правовідносин, пов’язаних із трансплантацією. У результаті змістовного аналізу права на трансплантацію встановлено, що воно є спеціальним, оскільки безпосередньо залежить від медичної діяльності, особливостей хвороби пацієнта. Водночас це право є одним із основних у системі прав на охорону здоров’я, оскільки безпосередньо пов’язане із захистом життя і здоров’я, а тому має забезпечуватися відповідними гарантіями. Такими гарантіями здебільшого повинні бути нормативно-правове регулювання та діяльність відповідних інституцій у державі. До етико-правових проблем діагностики смерті мозку віднесено: проблеми моральної та соціокультурної прийнятності концепції смерті мозку; етико-правові проблеми різних дефініцій смерті мозку; етико-правові проблеми діагностики незворотності припинень усіх функцій головного мозку; проблеми етико-правової регуляції дій лікаря після констатації смерті на підставі діагнозу «смерть мозку»; проблема смерті мозку у зв’язку з розвитком трансплантології; етико-правові проблеми, пов’язані із діагностикою смерті мозку у дітей. Обґрунтовано доцільність класифікації принципів адміністративно-правового регулювання трансплантації анатомічних матеріалів людини на: 1) загальноправові принципи права; 2) галузеві принципи (принципи адміністративного права); 3) спеціальні принципи, властиві виключно трансплантології. Обґрунтовано доцільність створення консультативно-дорадчого органу при Кабінеті Міністрів України – Міжвідомчої координаційної комісії з питань трансплантації. Запропоновано наділити її контрольними, координаційними, аналітичними функціями. Обґрунтовано доцільність унесення змін до ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності». Запропоновано доповнити її таким обов’язковим видом діяльності, що підлягає ліцензуванню, як господарська діяльність з медичної практики, яка передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації. Здійснено класифікацію дій/бездіяльності, що мають характер адміністративних правопорушень у сфері трансплантації анатомічних матеріалів: 1) залежно від суб’єктного складу: правопорушення, вчинені медичними працівниками, які здійснюють діяльність у сфері трансплантації; правопорушення, вчинені посадовими особами, на яких покладено обов’язок щодо соціального забезпечення донорів, передбаченого ст. 22 Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині»; 2) у сфері функціонування електронних автоматизованих інформаційно-телекомунікаційних систем (Державної інформаційної системи трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин, Єдиної державної інформаційної системи трансплантації органів та тканин); 3) правопорушення, що виникають під час вилучення анатомічних матеріалів у донора; 4) правопорушення, що виникають з порушень порядку транспортування анатомічних матеріалів людини, які застосовуються для трансплантації, передбаченого ст. 23 Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку перевезення анатомічних матеріалів людини в межах України, ввезення таких матеріалів на митну територію України та вивезення їх за межі митної території України». Доведено, що правопорушення у сфері трансплантації анатомічних матеріалів не є цивільно-правовими, а мають правову природу адміністративного правопорушення: по-перше, винною особою є медичний працівник, який виконує професійні функції у сфері трансплантації, або заклад охорони здоров’я незалежно від форми власності, наділений правом надавати медичну допомогу методом трансплантації; по-друге, відбувається порушення винною особою встановленого законом порядку здійснення трансплантації під час виконання нею своїх трудових (службових) обов’язків. Особливість адміністративної відповідальності за порушення порядку організації та надання медичної допомоги методом трансплантації виявляється в тому, що: до адміністративної відповідальності, крім фізичних осіб, можуть бути притягнуті юридичні особи; діяння/бездіяльність суб’єктів, що надають медичну допомогу методом трансплантації, є правопорушенням (порушенням порядку організації та здійснення трансплантації, вилучення, зберігання, транспортування анатомічних матеріалів), проте не мають ознак злочинів, передбачених статтями 143–144 Кримінального кодексу України. З’ясовано, що в зарубіжних країнах сформована інфраструктура у сфері трансплантації, створено органи державної влади, що здійснюють координацію діяльності й управління розподілом, розповсюдженням і трансплантацією донорських органів (Мережа закупівель і трансплантації органів (США); Корейське агентство донорства органів Міністерства охорони здоров’я та соціального забезпечення (Корея); Національна організація трансплантацій (Іспанія) тощо). Виокремлено основні напрями вдосконалення адміністративно-правового регулювання трансплантації в Україні: нормативно-правовий (йдеться про вдосконалення нормативно-правової бази, зокрема Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині», розробку Положення про Комітет з етичних питань Громадської ради МОЗ України, доповнення глави 5 «Адміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення» КУпАП новими складами адміністративних правопорушень, Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з трансплантації анатомічних матеріалів людині) тощо); організаційно-правовий (спрямований на організацію розвитку та забезпечення реалізації трансплантації в Україні); фінансово-правовий (гарантування дотримання принципу безоплатності для донора та реципієнта на всіх етапах трансплантації та забезпечення фінансування наукових досліджень на основі використання генетичних технологій (терапевтичне клонування органів і тканин)); суб’єктний (формування системи суб’єктів виконавчої влади та інших суб’єктів у сфері застосування трансплантації); охоронний (формування системи засобів адміністративно-правового забезпечення, спрямованої на: гарантування дотримання прав людини та захист людської гідності при застосуванні трансплантації; забезпечення належної якості і безпеки анатомічних матеріалів на всіх етапах трансплантації; запобігання адміністративним правопорушенням у сфері організації та надання медичної допомоги методом трансплантації); координаційний (удосконалення змісту і форм взаємодії з міжнародними організаціями й окремими державами стосовно обміну досвідом щодо застосування трансплантації).
- ItemАдміністративно-правова організація персоналу цивільної авіації(: дис. на здобут. наук. ступ. канд. юрид.наук за спец. : 12.00.07 / Ольга Анатоліївна Гусар. - К., 2015. - 223 с., 2015-11-20) Гусар, Ольга АнатоліївнаДисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правової організації системи персоналу цивільної авіації, яка проявляється в її структурованості, внутрішньої упорядкованості, узгодженості взаємодії відносно самостійних частин. В роботі сформульований спеціальний понятійний апарат, визначені специфічні ознаки організаційної побудови персоналу цивільної авіації; досліджені якісні і кількісні властивості компонентів персоналу цивільної авіації; охарактеризовано стан системи та її складових; визначено умови функціонування системи персоналу цивільної авіації та її взаємодію із зовнішнім середовищем, наявністю ознак щодо її еволюції відповідно до закономірностей розвитку галузі повітряного транспорту; здійснено аналіз її внутрішніх взаємозв’язків щодо структури і функцій. Особливо звертається увага на необхідність розробки стратегії (концепції) кадрової політики, яка б відповідала пріоритетним державним напрямам розвитку цивільної авіації забезпечувала його соціально-економічний розвиток, конкурентоспроможність нині і в історичній перспективі. Сформульовано ряд пропозицій та рекомендацій до чинного національного законодавства, спрямованих на вдосконалення діяльності персоналу цивільної авіації та приведення у відповідність до європейських стандартів та міжнародну практику ІКАО.
- ItemАдміністративно-правова охорона податкових відносин(Національний авіаційний університет, 2020-09-18) Рогозіннікова, Катерина СергіївнаДисертацію присвячено системному дослідженню особливостей адміністративно-правової охорони податкових відносин. Надано авторське визначення поняття «адміністративно-правова охорона податкових відносин», охарактеризовано основні її елементи (суб’єкти, форми, методи, адміністративні процедури). Визначено об’єкти та суб’єкти адміністративно-правової охорони податкових відносин. Виявлено низку проблем у правовому забезпеченні адміністративно-правової охорони податкових відносин і запропоновано шляхи їх вирішення. Розкрито зміст адміністративно-правової охорони податкових відносин. З’ясовано потребу в застосуванні комплексу методів публічного адміністрування при створенні системи адміністративно-правової охорони податкових відносин. Розкрито особливості форм адміністративно- правової охорони податкових відносин з точки зору їх поділу на матеріальні та процедурні способи фіксації волевиявлення уповноважених суб’єктів. Охарактеризовано підстави прийняття юрисдикційних індивідуальних актів, а також основні недоліки управлінських рішень податкових органів під час виконання функцій з адміністративно-правової охорони. Досліджено зарубіжний досвід адміністративно-правової охорони податкових відносин. Сформовано рекомендації щодо вдосконалення адміністративно-правової охорони податкових відносин і ліквідації недоліків законодавства, яке регулює відносини у сфері адміністрування податків, зборів і платежів та формує базу для їх адміністративно-правової охорони.Диссертация посвящена системному исследованию особенностей административно-правовой охраны налоговых отношений. Сформулировано авторское определение понятия административно-правовой охраны налоговых отношений и охарактеризованы основные ее элементы (субъекты, формы, методы, административные процедуры). Определены объекты и субъекты административно-правовой охраны налоговых отношений. Выявлены проблемы в правовом обеспечении административно-правовой охраны налоговых отношений и предложены пути их решения. Раскрыто содержание административно- правовой охраны налоговых отношений. Выяснена потребность в применении комплекса методов публичного администрирования при создании системы административно-правовой охраны налоговых отношений. Раскрыты особенности форм административно-правовой охраны налоговых отношений с точки зрения их классификации на материальные и процедурные способы фиксации волеизъявления уполномоченных субъектов. Охарактеризованы основания издания юрисдикционных индивидуальных актов, а также основные недостатки управленческих решений налоговых органов при исполнении функций административно-правовой охраны. Исследован зарубежный опыт административно-правовой охраны налоговых отношений. Сформированы рекомендации по совершенствованию административно-правовой охраны налоговых отношений и ликвидации недостатков законодательства, регулирующего отношения в сфере администрирования налогов, сборов и платежей, формирующего базу для их административно-правовой охраны.The dissertation is focused on the systematic research of scientific and practical problems of administrative and legal protection of tax relations. Based on a comprehensive analysis of doctrinal research in the field of administrative law, national legislation, the practice of its application and international experience, the 19 author has formulated new scientifically grounded conclusions, propositions and recommendations for improving the activities of authorized entities in the field of research. It has been established that the subject matter of administrative and legal protection can be powerfully organizational part of tax relations, where the means of administrative law in their structure provide: the emergence and development on the basis of proper and lawful legal facts, in the object – and its part related to activities of a taxpayer, in the content – the procedure for fulfilling their obligations by the participants of tax legal relations, including the compliance with the terms for registration, the obligation to declare the amount of taxes and fees, and the timeliness of filing declarations, performance of duties and proper exercise of their rights by tax authorities. Administrative and legal protection of tax legal relations has been studied as activities of authorized entities regulated by law, which consists in the implementation of administrative and legal measures of service, control and coercive nature, in order to prevent the commission of offenses in the field of taxation, abuse of tax officials, detection of violations of current tax legislation, bringing violators to administrative liability, ensuring compliance with tax obligations and restoring violated rights of taxpayers. The content, objective, tasks, functions, methods and forms of administrative and legal protection of tax relations have been revealed. The author has found out a number of problems in the legal provision of administrative and legal protection of tax relations, in particular: the provisions of international regulatory acts on administrative assistance in tax matters need to be detailed in national acts in terms of procedures for taking measures provided by them; significant gaps and conflicts are inherent in the block of regulatory acts regulating the application of administrative coercion, information and analytical provision of tax control, including the procedure for entering its results into information and analytical systems and electronic registers, their changes and exclusion of relevant information in the connection with the court’s cancellation of the decisions of the tax authorities; the organization of the activity of tax agencies in general has received the proper normative consolidation, except for the cases when the forms of their interaction with other public institutions are enshrined in by-laws adopted by other agencies of public administration. Directions of their solution have been suggested. The range of subjects of administrative and legal protection of tax relations in Ukraine has been determined. Depending on the functions performed, all subjects have been combined in the following groups: 1) leading subjects; 2) facilitators; 3) guarantors. It has been pointed out the need for further improvement of the content of the functions performed by the subjects of administrative and legal protection, their delimitation in accordance with the tasks assigned to public administration agencies, and on this basis to clarify their status as subjects of administrative and legal protection of tax relations. The need to apply a set of methods of public administration in creating the system of administrative and legal protection of tax relations has been clarified. The necessity of separate consideration of persuasion and encouragement as means of administrative and legal protection of tax relations has been proved, taking into account their influence on the consciousness and interest of a taxpayer, respectively, and the difference of legal constructions in the legislation. The peculiarities of the forms of administrative and legal protection of tax relations from the point of view of their division into material and procedural means of fixing the will of the authorized subjects have been revealed. The expediency of considering information and analytical activity as an independent variety of procedural forms of administrative and legal protection and the necessity of its exclusion from the methods of tax control have been proved. The author has substantiated own definition of the appeal to the administrative court as a form of administrative and legal protection of tax relations by expanding its scope. The author has characterized the grounds for the adoption of jurisdictional individual acts, as well as the main shortcomings of management decisions of tax authorities in the performance of administrative and legal protection functions. The author has formed propositions for improving the contractual form of administrative and legal protection in terms of supplementing it with agreements on deferral and / or installment payment of penalty (financial) sanctions for violations of tax legislation, and its use to mediate horizontal monitoring of large taxpayers and their expanded interaction with tax authorities in the future. International experience of administrative and legal protection of tax relations has been analyzed. The author has revealed the content of the main measures applied by other states to ensure the sustainable functioning of tax relations. The main areas of improvement of administrative and legal protection of tax relations are: 1) systematization of dispositions of protective norms of tax legislation in order to avoid duplication; 2) improvement of procedures for application of sanctions for the violation of tax legislation, including the establishment of procedural guarantees for the participation of taxpayers in its decision-making, the practical implementation of the right of access to case materials, including information, documents, decisions taken by the tax authority, the right to present evidence during the consideration and resolution of the case; definition of the concept and features of good faith of the taxpayer in the Tax Code of Ukraine in order to prevent tax retraining of lawful actions of the taxpayer due to the actions (omission) of its counterparties; 4) establishment of administrative procedures for appealing the actions of tax authorities; 5) determination of the legal consequences of decisions and actions of tax authorities in the Tax Code of Ukraine adopted (committed) on the basis of unreliable (canceled) tax information.
- ItemАдміністративно-правове регулювання державного управління у сфері господарської діяльності в Україні(Національний авіаційний університет, 2020-06-18) Бевз, Світлана Іванівна; Bevz, Svitlana IvanivnaДисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правового регулювання державного управління у сфері господарської діяльності в Україні. Розглянуто методологічні засади такого дослідження; виокремлено групи адміністративно-правових досліджень державного управління у сфері господарської діяльності; визначено сферу господарської діяльності як об’єкт державного управління; охарактеризовано становлення нормативно-правового забезпечення державного управління у сфері господарської діяльності; з’ясовано особливості державного управління у цій сфері; визначено основні (базові) та спеціальні принципи адміністративно-правового регулювання державного управління у сфері господарської діяльності. Окрему увагу приділено механізму такого регулювання, його елементам та адміністративно- правовому режиму у досліджуваній сфері. Визначено суб’єктів державного управління у сфері господарської діяльності. Розглянуто концептуальні засади удосконалення національного законодавства стосовно державного управління у сфері господарської діяльності, наведено конкретні пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів. Диссертация посвящена исследованию административно-правового регулирования государственного управления в сфере хозяйственной деятельности в Украине. Рассмотрены методологические основы такого исследования; выделены группы административно-правовых исследований государственного управления в сфере хозяйственной деятельности; определена сфера хозяйственной деятельности как объект государственного управления; дана характеристика становлению нормативно-правового обеспечения государственного управления в сфере хозяйственной деятельности; определены особенности государственного управления в этой сфере; основные (базовые) и специальные принципы административно-правового регулирования государственного управления в сфере хозяйственной деятельности. Особое внимание уделено механизму такого регулирования, его элементам и административно-правовому режиму в исследуемой сфере. Определены субъекты государственного управления в сфере хозяйственной деятельности. Рассмотрены концептуальные основы совершенствования национального законодательства в отношении государственного управления в сфере хозяйственной деятельности, приведены конкретные предложения о внесении изменений в нормативно-правовые акты. The dissertation is devoted to the research of administrative and legal regulation of state governance in the field of economic activity in Ukraine. The methodological bases of the specified research are considered. It is identified that the methodology of such study has multilevel system and involves the use of methods of various complexity, consistent with each other and focused on resolution of some research problems. Based on the overview of existing administrative and legal studies of state governance, it is possible to define groups of state governance studies in the field of economic activity. The field of economic activity as a state governance object is a system of certain specific interconnected relations, covered by the authoritative influence of the subjects of governance; is determined by the range of relations in respect of and within which state governance is implemented; is a set of social relations that arise, change and terminate due to: the activities of economic entities pursuing production and selling of products, execution of works or provision of services of a cost nature, with a price certainty, and management of public property. The peculiarities of state governance in the field of economic activity are clarified. It is emphasized that state governance of economic activity should be determined through the lens of the state economic function. Depending on the tasks to be performed as part of state governance of economic activity, we propose to determine the directions of administrative and legal regulation of such governance – providing implementation conditions for human and civil rights and freedoms enshrined in the Constitution of Ukraine; ensuring the implementation of state economic policy and state regulatory policy in the field of economic activity; ensuring information security in the field of economic activity. The basic and special principles of administrative and legal regulation of state governance in the field of economic activity are determined. For the complexity of administrative and legal regulation, it is considered necessary to define the special principles determined by its directions. Particular attention is paid to the mechanism of such regulation, its elements and administrative and legal regime in the study area. The conclusion was made that the administrative and legal regulation mechanism makes preconditions for state governance of economic activity. The main elements of such a mechanism are: administrative and legal provisions, administrative and legal relations, acts of interpretation and application of administrative and legal provision. The author stresses out that the effective operation of any mechanism requires proper legal awareness of the participants of the respective relations. We consider reasonable the statement that the differences in the legal regulation of state governance of economic activity depending on the type of such activity can be explained by the different statutory administrative and legal regimes. The establishment of specific administrative and legal regime in the field of economic activity is the result of the application of a certain mechanism. On the other hand, the administrative and legal regime of economic activity, which is already performed, determines required and possible mechanism of administrative and legal regulation of state governance in the field of economic activity (relations between economic entities and authorities). The author proposes to distinguish administrative and legal regimes in the field of economic activity depending on the objects of state governance in the relevant field: administrative and legal regime of economic activity and administrative and legal regime of public property in economic activity. The authorities in charge of state governance of economic activity have been identified. It was revealed that other subjects of state governance in the field of economic activity are represented by two groups: subjects whose governance functions follows from the laws of Ukraine and subjects of delegated powers. The conceptual framework for the improvement of the national legislation regarding the state governance of economic activity is considered, specific proposals to regulatory acts are provided.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення виборчого процесу в Україні(Національний авіаційний університет, 2021-12-21) Чудик, Наталія Олегівна; Чудык, Наталья Олеговна; Chudyk, Natalia OlehivnaДисертацію присвячено вивченню концептуальних уявлень і розробці авторської парадигми адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу в Україні, а також визначенню перспектив його подальшого розвитку. З’ясовано сутність та особливості виборчого процесу як об’єкта адміністративно-правового регулювання. Вказано, що виборчий процес є складним, багатоаспектним явищем, яке вимагає належного законодавчого підґрунтя. Сформульовано авторське визначення поняття адміністративноправового забезпечення виборчого процесу в Україні. Розкрито концептуальні підходи до методології адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу. Визначено адміністративно-правові засади забезпечення виборчого процесу. Здійснено аналіз сучасного стану адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу в Україні. Охарактеризовано суб’єктів адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу. Розкрито сутність, основні ознаки форм та методів адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу в Україні. Надано адміністративно-правову характеристику етапів виборчого процесу. З’ясовано сутність та види адміністративних процедур, пов’язаних з виборчим процесом. Визначено поняття та види адміністративно-правових гарантій здійснення виборчого процесу в Україні. Запропоновано їх поділяти на гарантії реалізації, гарантії охорони та гарантії захисту виборчих прав суб’єктів виборчого процесу. Розкрито сутність адміністративно-правової відповідальності за порушення прав учасників виборчого процесу. Охарактеризовано адміністративне судочинство у публічних спорах, пов’язаних з виборчим процесом. Узагальнено зарубіжний досвід адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу та визначено можливості його використання в Україні. Окреслено напрями удосконалення адміністративно-правового забезпечення виборчого процесу в Україні. Визначено перспективи оптимізації організаційно-правових засад забезпечення виборчого процесу в Україні. Підтримано ідею прийняття Кодексу поведінки посадових осіб та державних службовців під час виборчого процесу. Запропоновано положення проекту цього Кодексу розмістити в окремому розділі чинного Виборчого кодексу України.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення виконання службових обов’язків військовослужбовцями України за кордоном (на прикладі діяльності миротворчих підрозділів)(: дис. ... канд. юрид. наук :12.00.07 / Лисак Ярослав Андрійович ; Військ. ін-т Київ. нац. ун-ту ім.Т.Шевченка. — К., 2016. — 216 с., 2016-04-22) Лисак, Ярослав АндрійовичДисертація присвячена дослідженню адміністративно-правового забезпечення виконання службових обов’язків військовослужбовцями України за кордоном на прикладі діяльності миротворчих підрозділів. На основі аналізу специфічних суспільних відносин і проблем юридичного характеру. В дисертаційній роботі вперше здійснено комплексне дослідження проблеми перебування українських військ за кордоном. Дослідження охоплює проблеми визначення особливостей поняття «миротворча діяльність» на сучасному етапі, структури та змісту понять «перебування військ за кордоном» та «військові формування Збройних Сил України, що знаходяться за кордоном», уточнено зміст міжнародно-правового статусу військовослужбовців Збройних Сил України. Автором проаналізована система прав та обов’язків військовослужбовців, їх відповідальності при виконанні службових обов’язків в миротворчих місіях. Запропоноване визначення «соціальний захист військовослужбовців миротворчих підрозділів Збройних Сил України, інших військових формувань та миротворчого персоналу». Досліджено шляхи вдосконалення реалізації правових гарантій миротворців. В дослідженні визначені значення та роль законодавчого регулювання відносин, пов’язаних з організацією і діяльністю миротворчих підрозділів Збройних Сил України та персоналу, подальшого аналізу адміністративно-правових основ забезпечення прав і свобод військовослужбовців України при виконанні ними службових обов’язків за кордоном.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення децентралізації органів виконавчої влади в Україні(Національний авіаційний університет, 2021-02-24) Журавель, Ярослав Володимирович; Zhuravel, YaroslavДисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правового забезпечення децентралізації органів виконавчої влади в Україні. Розкрито передумови становлення та розвитку децентралізації органів виконавчої влади в Україні. З’ясовано поняття та сутність публічного адміністрування в діяльності органів виконавчої влади. Розкрито концептуальні підходи щодо співвідношення публічного адміністрування та публічного управління в діяльності органів виконавчої влади. Визначено основні принципи публічного адміністрування органів виконавчої влади. Охарактеризовано форми та методи публічного адміністрування в діяльності органів виконавчої влади. Здійснено ретроспективний аналіз формування парадигми виконавчої влади в Україні. Розкрито сутність організаційної конструкції «система органів виконавчої влади». Визначено мету, завдання та повноваження органів виконавчої влади як основу їх правового статусу. З’ясовано роль органів виконавчої влади в механізмі забезпечення прав і законних інтересів людини та громадянина. Досліджено систему та структуру органів виконавчої влади в Україні. Визначено особливості адміністративно-правового статусу органів виконавчої влади. З’ясовано вплив децентралізації на розподіл повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Проаналізовано особливості зовнішніх управлінських, внутрішньоорганізаційних управлінських та деліктних відносин в системі органів виконавчої влади. З’ясовано місце та значення публічно-сервісних відносин у забезпеченні прав і свобод людини і громадянина. Визначено проблеми оптимізації нормативно-правового та організаційного рівня системи органів виконавчої влади в Україні. Проаналізовано європейські моделі діяльності органів виконавчої влади та окреслено перспективи їх імплементації у вітчизняне законодавство; надано пропозиції щодо удосконалення функціонального рівня діяльності органів виконавчої влади в Україні в умовах євроінтеграції. Диссертация посвящена комплексному исследованию административно-правового обеспечения децентрализации органов исполнительной власти в Украине. Раскрыто предпосылки становления и развития децентрализации органов исполнительной власти в Украине. Выяснено понятие и сущность публичного администрирования в деятельности органов исполнительной власти. Раскрыты концептуальные подходы относительно соотношения публичного администрирования и публичного управления в деятельности органов исполнительной власти. Определены основные принципы публичного администрирования органов исполнительной власти. Охарактеризованы формы и методы публичного администрирования в деятельности органов исполнительной власти. Осуществлен ретроспективный анализ формирования системи исполнительной власти в Украине. Раскрыта сущность организационной конструкции «система органов исполнительной власти». Определены цели, задачи и полномочия органов исполнительной власти в качестве основы их правового статуса. Выяснена роль органов исполнительной власти в механизме обеспечения прав и законных интересов человека и гражданина. Исследована система и структура органов исполнительной власти в Украине. Определены особенности административно-правового статуса органов исполнительной власти. Выяснено влияние децентрализации на распределение полномочий между органами исполнительной власти и органами местного самоуправления. Проанализированы особенности внешних управленческих, внутриорганизационных управленческих и деликтных отношений в системе органов исполнительной власти. Выяснено место и значение публично-сервисных отношений в обеспечении прав и свобод человека и гражданина. Определены проблемы оптимизации нормативно-правового и организационного уровня системы органов исполнительной власти в Украине. Проанализированы европейские модели деятельности органов исполнительной власти и определены перспективы их имплементации в отечественное законодательство; сформулированы предложения по совершенствованию функционального уровня деятельности органов исполнительной власти в Украине в условиях евроинтеграции.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення діяльності органів державної виконавчої служби України(Національний авіаційний університет, 2020-12-28) Романовська, Оксана Іванівна; Pomanovska, Oksana IvanivnaУ дисертації здійснено теоретичне обґрунтування та оновлене розв’язання наукових завдань щодо адміністративно-правового забезпечення діяльності органів державної виконавчої служби. Встановлено, що адміністративно-правове забезпечення діяльності органів державної виконавчої служби як предмет дослідження є безперервною професійною діяльністю органів державної виконавчої служби, яка реалізовується за допомогою адміністративно-правових засобів та способів, спрямованих на створення належних умов для ефективного примусового виконання рішень суду та рішень інших органів, гарантуючи захист прав, свобод і законних інтересів усіх суб’єктів виконавчого провадження. Визначено адміністративно-правовий статус органів державної виконавчої служби. Сформульовано та класифіковано принципи адміністративно-правового забезпечення органів державної виконавчої служби. Зазначено, що механізм адміністративно-правового забезпечення діяльності органів державної виконавчої служби – це сукупність адміністративно-правових заходів, способів та методів, за допомогою яких здійснюється організуючий вплив на суспільні відносини щодо примусового виконання рішень, які забезпечують результативну діяльність уповноважених суб’єктів у конкретному спрямуванні. Розкрито нормативно-правове забезпечення діяльності органів державної виконавчої служби. Визначено види адміністративно-правових засобів забезпечення органів державної виконавчої служби. Доведена необхідність створення Єдиного рейтингу державних виконавців. В диссертации осуществлено теоретическое обоснование и обновленное решение научных задач по административно-правовому обеспечению деятельности органов государственной исполнительной службы. Установлено, что административно-правовое обеспечение деятельности органов государственной исполнительной службы представляют собой постоянную профессиональную деятельностью органов государственной исполнительной службы, которая реализуется с помощью административно-правовых средств и способов, направленных на создание условий для эффективного принудительного исполнения решений суда и решений других органов, гарантируя защиту прав, свобод и законных интересов всех субъектов исполнительного производства. Административно-правовые средства обеспечения органов государственной исполнительной службы охарактеризованы как совокупность способов и приемов, с помощью которых осуществляются юридически значимые процессуальные действия органами государственной исполнительной службы по урегулированию общественных отношения с целью выполнения принудительного исполнения решений и привлечения виновных к ответственности. Доказана необходимость создания Единого рейтинга государственных исполнителей с основным перечнем задач и полномочий. Согласно результатам рейтинговой оценки предложено внедрить дифференциацию оплаты труда государственным служащим органов государственной исполнительной службы в зависимости от: профессиональных способностей; профессиональной подготовки и уровня квалификации; внедрения инновационных методов профессиональной деятельности; показателей результативности их деятельности; уровня ответственности и тому подобное. The thesis provides a theoretical justification and updated solution of scientific problems on administrative and legal support for the activities of State Enforcement Service. It is established that administrative and legal support for the activities of State Enforcement Service as a subject of research is a continuous professional activity of State Enforcement Service, which is implemented using administrative and legal means and methods aimed at creating conditions for effective enforcement of court decisions and decisions of other bodies, guaranteeing the protection of the rights, freedoms and legitimate interests of all subjects of enforcement proceedings. The administrative and legal status of State Enforcement Service can be defined as a set of competencies, powers of public administration entities in the field of enforcement of decisions and administrative liability in violation of court decisions and other bodies (officials), established by law and protected by appropriate guarantees. The principles of administrative and legal support of State Enforcement Service are formulated as fundamental objectively determined principles of enforcement of court decisions and decisions of other public administration bodies, on the basis of which the activities of public and private executors are based, resulting in quality and effective enforcement proceedings. The principles of administrative and legal support of the activities of State Enforcement Service are classified into: fundamental principles; status principles; functional and managerial principles. It is noted that the mechanism of administrative and legal support for the activities of State Enforcement Service is a set of administrative and legal measures and methods, by which organizing influence on public relations is carried out in order to enforce decisions that ensure the effective activities of authorized entities in a specific direction. The article reveals the normative and legal support for the activities of State Enforcement Service as a set of legal norms by which the state, represented by public and private performers, ensures and implements the rights of citizens for effective, high-qualitative and effective enforcement of decisions. At the same time, three groups of normative legal acts regulating the activities of State Enforcement Service are identified and characterized: a) general-purpose; b) subject-systematizing; c) subject-authorizing acts. Administrative and legal means of securing State Enforcement Service are described as a set of methods and techniques that are used to carry out legally significant procedural actions by State Enforcement Service to settle public relations in order to enforce decisions and bring the perpetrators to justice. However, three groups of administrative and legal means of ensuring activities of State Enforcement Service are analysed, namely, the fundamental administrative and legal means of ensuring activities of State Enforcement Service that is certification; specialized administrative and legal means of ensuring activities of State Enforcement Service that are control and oversight; tort and administrative and legal means of ensuring activities of State Enforcement Service that is administrative liability for a legal violation. The necessity of creating a single rating of state performers with the list of basic tasks and responsibilities that they must perform in their professional activities is proved to enable transparency, impartiality and preventing corruption, to determine the level of professional activities of such individuals. According to the results of the rating assessment, it is proposed to introduce an official differentiation of remuneration for civil servants of State Enforcement Service, which will be calculated depending on their professional abilities, professional training and skill level; introduction of innovative methods of professional activity; performance indicators of their activities; level of responsibility etc.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення економічної конкуренції в Україні(Національний авіаційний університет, 2021-04-13) Пасічник, Вікторія Віталіївна; Пасичник, Виктория Витальевна; Pasichnyk, Victoria VitalievnaДисертацію присвячено системному дослідженню адміністративно правового забезпечення економічної конкуренції в Україні. Досліджено економічну конкуренцію в Україні як об’єкт адміністративно-правового забезпечення. Розкрито поняття і зміст адміністративно-правового забезпечення економічної конкуренції в Україні. Надано авторське визначення адміністративно-правового забезпечення економічної конкуренції в Україні. Розглянуто нормативно-правову основу забезпечення економічної конкуренції в країні адміністративно-правовими засобами. Окреслено коло суб’єктів адміністративно-правового абезпечення економічної конкуренції в Україні. Виокремлено адміністративні процедури у сфері економічної конкуренції в Україні. Охарактеризовано заходи адміністративного примусу як засоби захисту економічної конкуренції в Україні. Узагальнено зарубіжний досвід адміністративно-правового забезпечення економічної конкуренції. З’ясовано актуальні проблеми адміністративно-правового забезпечення економічної конкуренції в Україні.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення захисту інтелектуальної власності в Україні(Національний авіаційний університет, 2020-09-10) Коротун, Олена Миколаївна; Korotun, O.M.У дисертації подано теоретичне узагальнення й нове вирішення проблеми адміністративно-правового забезпечення захисту інтелектуальної власності в Україні. Схарактеризовано поняття адміністративно-правового забезпечення захисту інтелектуальної власності та визначено його структуру. Надано авторське визначення поняття «адміністративно-правове забезпечення захисту інтелектуальної власності», розкрито його сутність і зміст. Проаналізовано методологію та визначено роль держави щодо забезпечення захисту інтелектуальної власності. Розкрито нормативно-правове забезпечення адміністративно-правового захисту інтелектуальної власності. З’ясовано систему та структуру суб’єктів публічної адміністрації, визначено їхню компетенцію. Простежено особливості реалізації адміністративно- правових та організаційних форм і методів забезпечення захисту інтелектуальної власності, виявлено і сформовано принципи забезпечення захисту інтелектуальної власності. Окреслено перспективи вдосконалення структури суб’єктів публічної адміністрації у сфері інтелектуальної власності. Увиразнено адміністративно-правовий статус суб’єктів публічної адміністрації у сфері інтелектуальної власності. Запропоновано нові та уточнено поширені визначення окремих адміністративно-правових категорій і понять. З’ясовано роль органів державної влади в забезпеченні захисту інтелектуальної власності, підкреслено шляхи поліпшення їхньої діяльності. Проаналізовано правозастосовну діяльність, розроблено пропозиції теоретичного та практичного характеру, спрямовані на вдосконалення нормативно-правових засад адміністративно-правового забезпечення захисту інтелектуальної власності в Україні. The thesis generalizes the theoretical generalization and new solution to the scientific problem of peculiarities of administrative and legal support of intellectual property protection in Ukraine. The concept and structure of administrative and legal support of intellectual property protection are revealed. The author defines the concept of «administrative and legal support for the protection of intellectual property», reveals its essence and content. The methodology is analyzed and the role of the state in ensuring the protection of intellectual property is revealed. The legal and regulatory support for the administrative and legal protection of intellectual property is disclosed. The system and structure of public administration entities are defined, their competence is considered. The peculiarities of realization of administrative-legal and organizational forms and methods of ensuring the protection of intellectual property are characterized, the principles of ensuring the protection of intellectual property are identified and formed. The perspectives of improving the structure of public administration entities in the field of intellectual property are outlined. The administrative and legal status of public administration entities in the field of intellectual property has been formed. New definitions of certain administrative and legal categories and concepts are proposed. The role of public authorities in the protection of intellectual property has been clarified and ways of improving their activity have been identified. Law enforcement activities were considered, theoretical and practical proposals were developed to improve the regulatory and legal foundations of administrative and legal support for the protection of intellectual property in Ukraine.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення реалізації права на охорону здоров’я(Національний авіаційний університет, 2021-04-13) Муляр, Галина Володимирівна; Муляр, Галина Владимировна; Muliar, Galina VladimirovnaДисертацію присвячено вивченню концептуальних уявлень і розробці авторської парадигми адміністративно-правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я, а також визначенню перспектив його подальшого розвитку. Сформульовано науково-методологічні підходи до вирішення проблем у сфері правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Проаналізовано генезис адміністративно-правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Сформульовано принципи та визначено функції адміністративно-правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Охарактеризовано конституційні засади реалізації права людини на охорону здоров’я та умови їх адміністративно-правового забезпечення. Охарактеризовано моделі забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Визначено напрями забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Розглянуто участь Верховної Ради України та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в забезпеченні реалізації права на охорону здоров’я як загальних суб’єктів. Визначено роль Президента України та органів виконавчої влади як суб’єктів забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Охарактеризовано органи місцевого самоврядування як суб’єкти забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Розкрито роль судів і органів прокуратури в забезпеченні реалізації права на охорону здоров’я. Визначено вплив громадських об’єднань та інших суб’єктів на забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Проаналізовано основні засоби адміністративно-правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я (ліцензування, акредитацію медичних закладів, атестацію лікарів, стандартизацію та сертифікацію у сфері охорони здоров’я). Визначено форми і методи адміністративно-правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Розкрито сутність адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері охорони здоров’я. Досліджено зарубіжний досвід правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я. Визначено тенденції і перспективи розвитку адміністративно-правового забезпечення реалізації права на охорону здоров’я.
- ItemАдміністративно-правове забезпечення участі громадськості у протидії корупції(: дис. ... канд. юрид. наук :12.00.07 / Глушко Євгеній Валентинович ; Університет сучасних знань. — Х., 2016. — 248 с., 2016-01-22) Глушко, Євгеній ВалентиновичДисертацію присвячено дослідженню питання адміністративно-правового забезпечення участі громадськості у протидії корупції. Визначено поняття та зміст категорії «громадськість» в українському праві та юридичній доктрині. З’ясовано місце громадськості у системі суб’єктів протидії корупції в Україні. Детально вивчено зарубіжний досвід участі громадськості у протидії корупції. Розглянуто стан нормативного забезпечення участі громадськості у протидії корупції в Україні. Охарактеризовано форми та процедури діяльності громадськості у сфері протидії корупції. Визначено напрямки взаємодії громадськості з правоохоронними органами України у сфері протидії корупції. Проаналізовано основні напрямки підвищення ефективності адміністративно-правового механізму участі громадськості у протидії корупції в Україні та надано відповідні пропозиції.
- ItemАдміністративно-правове регулювання державного замовлення в сфері освіти.(2018) Детюк, Андрій МиколайовичУ дисертації викладено теоретично-методологічні й юридично-прикладні особливості адміністративно-правового регулювання державного замовлення в сфері освіти, сформульовано нові для галузі адміністративного права концептуальні положення, а також розроблено пропозиції й рекомендації з удосконалення такого правового регулювання.
- ItemАдміністративно-правове регулювання кадрового забезпечення органів внутрішніх справ України(: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юр. наук : спец. 12.00.07 „Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право” / В.М. Вац. — К., 2015. — 20 с., 2015-03-27) Вац, Віра МихайлівнаНа основі комплексного дослідження проблем адміністративно-правового регулювання кадрового забезпечення органів внутрішніх справ України розроблено теоретичні положення та практичні рекомендації, сформульовано адміністративно-правові засади кадрового забезпечення органів внутрішніх справ України. Визначені роль та місце, а також основні завдання нормотворчої діяльності МВС України у кадровому забезпеченні органів внутрішніх справ. Визначені напрями удосконалення адміністративно-правового регулювання формування та реалізації державної кадрової політики в органах внутрішніх справ України. Встановлені чинники адміністративно-правового характеру, що знижують ефективність формування та функціонування кадрів ОВС та запропоновані шляхи їх усунення. Надана характеристика проблем адміністративно-правового регулювання оцінки працівників ОВС та запропоновані шляхи їх вирішення. Визначені шляхи удосконалення адміністративно-правового регулювання грошового забезпечення працівників органів внутрішніх справ. Обґрунтована необхідність посилення впливу індивідуальних результатів діяльності працівників на рівень їхнього грошового забезпечення шляхом внесення змін до нормативних документів, якими врегульовані питання грошового забезпечення працівників МВС України. Сформульовані пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинного адміністративного законодавства, підзаконних нормативних актів, а також відомчих документів МВС України.
- ItemАдміністративно-правове регулювання протидії насильству в сім’ї(: дис. ... канд. юрид. наук :12.00.07 / Горбова Ганна Олександрівна; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини «Україна». — К., 2016. — 239 с., 2016-04-22) Горбова, Ганна ОлександрівнаДисертація присвячена розкриттю засад адміністративно-правового регулювання протидії насильству в сім’ї. Визначено, що протидія насильству в сім’ї як об’єкт адміністративно-правового регулювання - це комплекс заходів впливу, здійснюваний суб’єктами публічної адміністрації, на яких покладається обов’язок виявлення причин і умов, які сприяли вчиненню насильства в сім’ї, профілактики насильства в сім’ї, попередження, запобігання, припинення насильства, ліквідації наслідків насильства в сім’ї та притягнення винних осіб до відповідальності, що забезпечується на основі норм адміністративного права, спрямованих на регулювання суспільних відносини з метою забезпечення конституційних прав та законних інтересів людини і громадянина. Встановлено, що система суб’єктів публічної адміністрації у сфері адміністративно-правового регулювання протидії насильству в сім’ї включає в себе чотири групи суб’єктів: 1) загальної компетенції; 2) галузевої компетенції; 3) функціональної компетенції; 4) суб’єкти, які можуть приймати участь у протидії насильству в сім’ї. Визначено систему принципів адміністративно-правового регулювання протидії насильству в сім’ї як сукупність основних, вихідних положень та керівних ідей діяльності органів публічної адміністрації. Досліджено елементи механізму адміністративно-правового регулювання протидії насильству в сім’ї. Визначено особливості зарубіжного досвіду та запроновано ряд змін стосовно адміністративних процедур у сфері адміністративно-правового регулювання протидії насильству в сім’ї. Запропоновано низку змін і доповнень до законодавства України
- ItemАдміністративно-правове регулювання профілактичної діяльності у сфері охорони здоров’я(: дис. ... канд. юрид. наук :12.00.07 / Лавриненко Олексій Олександрович ; Харк. нац. ун-т вн. справ. — К., 2015. — 234 с., 2015-10-16) Лавриненко, Олексій ОлександровичДисертація присвячена проблемам адміністративно-правового регулювання профілактичної діяльності у сфері охорони здоров’я. Досліджуються теоретичні аспекти профілактичної діяльності у сфері охорони здоров’я, закордонний досвід у цій сфері, сучасний стан адміністративно-правового регулювання, організаційно-правові засади та інформаційне забезпечення профілактичної діяльності у сфері охорони здоров’я. Аналізу піддано питання адміністративно-правових аспектів профілактики хвороб засобами медичного характеру та здоровим харчуванням, протидії поширенню наркоманії, алкоголізму і тютюнової залежності, регулювання у сфері фізкультурно-спортивної діяльності, правових гарантій забезпечення законності адміністративно-правових відносин, які виникають з приводу профілактичної діяльності у сфері охорони здоров’я. Сформульовано пропозиції щодо вдосконалення адміністративно-правових норм, які регламентують профілактичну діяльність у сфері охорони здоров’я.
- ItemАдміністративно-правове регулювання реалізації процедур забезпечення незалежності суддів(Національний авіаційний університет, 2021-03-17) Горінов, Павло Валерійович; Gorinov, PavelДисертаційне дослідження спрямоване на формулювання теоретичного підґрунтя щодо адміністративно-правового регулювання реалізації процедур забезпечення незалежності суддів, встановлення шляхів його вдосконалення з урахуванням: положень національної правової доктрини щодо змісту незалежності судді, сутності та особливостей відповідних суспільних інститутів, адміністративних процедур правозастосовної діяльності; актуальної практики правозастосування у цій сфері; досвіду визначення відповідних гарантій та процедур за кордоном. Розкрито сутність та здійснено систематизацію гарантій незалежності суддів з урахуванням правових позицій Європейського суду з прав людини. Сформульовано поняття та виділено ознаки адміністративної процедури правозастосовної діяльності щодо реалізації гарантій незалежності суддів. Визначено принципи правозастосовної діяльності щодо реалізації гарантій незалежності суддів на засадах належної адміністративної процедури. Встановлено види адміністративних процедур правозастосовної діяльності щодо реалізації гарантій незалежності суддів. Суб’єктів адміністративно-правового регулювання реалізації адміністративних процедур забезпечення незалежності суду та суддів систематизовано за критерієм сфери їх регулюючого впливу. Надано характеристику системи міжнародних стандартів правового регулювання гарантій незалежності суддів та адміністративних процедур правозастосовної діяльності щодо реалізації гарантій. Визначено актуальні питання впровадження міжнародних стандартів правового регулювання гарантій незалежності суддів та адміністративних процедур правозастосовної діяльності щодо реалізації гарантій в Україні.
- ItemАдміністративно-правове регулювання ринку косметологічних послуг в Україні(Національний авіаційний університет, 2021-03-22) Садовенко, Артем Іванович; Sadovenko, А.; Садовенко Артем ИвановичДисертацію присвячено дослідженню змісту й особливостей адміністративно-правового регулювання ринку косметологічних послуг в Україні. Сформульовано авторське визначення понять «адміністративно-правове регулювання ринку косметологічних послуг», «адміністративно-правові засоби регулювання ринку косметологічних послуг», «косметологічні послуги», «косметичні послуги». Здійснено розмежування понять «косметологічні послуги», «косметичні послуги» та «медичні послуги» з огляду на їх належність до сфери косметології та охорони здоров’я. За критеріями «мета застосування» і «характер практичної реалізації» послуги у сфері краси класифіковано на косметичні і косметологічні. Визначено ключові особливості сучасного стану адміністративно-правового регулювання ринку косметологічних послуг в Україні. Запропоновано систему принципів адміністративно-правового регулювання ринку косметологічних послуг. Виокремлено основні форми адміністративно-правового регулювання ринку косметологічних послуг – правову й організаційну. Визначено найважливіші функції суб’єктів – центральних, територіальних і місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування – у сфері косметології за змістовним критерієм. Виокремлено ознаки й елементи системи адміністративно-правових засобів регулювання ринку косметологічних послуг. Здійснено класифікацію адміністративної відповідальності у сфері надання косметологічних послуг в Україні залежно від суб’єкта делікту та виділено її ознаки. Проаналізовано зарубіжний досвід правового регулювання ринку косметологічних послуг.