Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри гідрогазових систем
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45864
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри гідрогазових систем by Subject "гідравлічна система"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Item Гідравлічна система важкого транспортного літака зі злітною масою 500 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Ланчук, Іван ІвановичРозвиток цивільної авіації, яка займає важливе місце в загальній транспортній системі, заважає постійному підвищенню її ефективності: кількості рейсів, економічності та регулярності. Що відіграє головну роль у цьому процесі, це технічний рівень виробництва літаків, особливо стан бортової гідравлічної системи. Γідравлічна система - це сукупність обладнання, призначеного для приводу механізмів і агрегатів за рахунок забезпечення робочої рідини під тиском. Оскільки інерція гідроагрегатів менша, ніж у електричних агрегатів, вони мають вищу швидкість збору та менший час затримки при обробці командних сигналів, що особливо важливо для високошвидкісних механізмів відстеження, особливо приводів управління літаками. Πеревагою гідравлічної системи є те, що вона може постійно регулювати вихідну швидкість і має високий ступінь виконання, її рух є плавним, рівномірним, стабільним, тривалим терміном служби та високою ефективністю. Крім того, ця система структурно простіша для запобігання перевантажень та забезпечення демпфування автоколивань. Однак їх легко виготовити. Цінною якістю гідравлічної системи є легкий контроль різних параметрів, частоти, тиску, швидкості, зміни обсягу рідини, реверсу та їх комбінацій. Крім того, гідравлічна система дозволяє встановлювати привод в будь-якому проміжному положенні в межах заданого діапазону.Item Гідравлічна система пасажирського літака місцевих повітряних ліній(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Астахов, Аристарх БорисовичГідравлічні системи є одними з визначальних аспектів літакобудування через те, що гідравлічна система являє собою невід’ємну частину сучасного, технологічного та оптимізованого літального апарату. Технологічність гідравлічної системи обумовлюється економічністю та масо-габаритними чинниками, за якими неймовірно пильно слідкують сучасні провідні літакобудівні компанії світу. Натомість, оптимізацією досягається надійність, швидкодія та ефективність системи . Гідравлічні системи на сучасних ЛА вирішують задачі протягом експлуатації ЛА, а саме: випуск та прибирання шасі, руління передньою стійкою шасі, керування механізацією крила (випуск закрилків, інтерцепторів, тощо.), бустинг рулів керування ЛА. Задачі, які вирішує гідравлічна система також можуть бути вирішені за допомогою електричних систем, але, інженери схильні саме до гідравлічних систем через те, що задачі, які були перелічені вище, потребують великих зусиль (випуск та прибирання шасі), або швидкодії та плавність роботи (бустинг рулів керування). Звісно, електричні можуть дати сприятливі показники необхідних зусиль та швидкодії з плавністю роботи, але, при таких умовах, електричні системи будуть програвати в масо-габаритних та економічних аспектах. Тим не менше компактність гідравлічних систем це одна з актуальних проблем сучасного літакобудування через те, що труби, по яким тече робоча рідина, досить складно зробити малими оскільки в системі присутній великий тиск, що ставить обмеження на діаметр та товщину труб згідно до умов міцності конструкції.Item Розробка та дослідження системи аутригерів для транспортного літака зі злітною масою 123-132 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Дяченко, Дмитро ОлексійовичСпеціальні транспортні літаки, володіють високою вантажопідйомністю, більшим обсягом вантажної кабіни, оснащені спеціальними системами і устаткуванням, що дозволяють забезпечити виконання завантаження-розвантаження вантажів і техніки з мінімальними витратами часу. Особливість: дана категорія літаків є високопланами, у яких фюзеляж максимально наближений до поверхні аеродрому для полегшення вантажно-розвантажувальних робіт. Для завантаження у хвостовій частині фюзеляжу наявний люк, відхилена вниз частина якого є завантажувальною рампою. Поява даних літаків дозволила здійснювати перевезення у повітрі за короткий термін великогабаритних вантажів значної маси. Але зростання маси перевезених вантажів привело до виникнення небезпеки перекидання літака при здійсненні завантаження - розвантаження вантажів і техніки через вантажний люк, розташований у хвостовій частині літака. Таким чином, й виникла необхідність у створенні такої системи, яка б запобігала небезпеці перекидання літака. Це і є система аутригерів (т.з. висувних опор), що забезпечує фіксацію заднього порогу вантажної кабіни літака і виключає небезпеку перекидання літака при здійсненні різних варіантів завантаження - вивантаження вантажів і самохідної техніки.Item Розробка та дослідження системи джерел тиску гідравлічної системи важкого транспортного літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Борисенко, Юлія АндріївнаДипломна робота присвячена дослідженню гідравлічної системи важкого транспортного літака АН-124-100, конструктивного виконання та особливості роботи гідравлічної системи АН-124-100, її принципова та функціональна схеми. Метої дипломної роботи є розробка проекту по заміні гідротрансформатора в ГС5 літака АН-124-100 турбонасосною установкою, з метою забезпечення можливості аварійного випуску закрилків для посадки літака в умовах відмови чотирьох гідросистем та відсутності електропостачання на борту. Проведення досліджень та аналізу процесів пульсацій у гідравлічних системах. Перевірка характеристик різних типів гасителів пульсацій, та проектування оптимального варіанту гасителя. Методом дослідження є дослідження пульсацій тиску в авіаційних ГС. Установлено можливість заміни використовуваного гідротрансформатора на турбонасосну установку зі збереженням необхідних характеристик та внесено необхідні зміни у принципову та функціональну схему гідросистеми. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати в навчальному процесі та практичній діяльності працівників конструкторського бюро.Item Розробка та дослідження системи джерел тиску гідравлічної системи середньомагістрального пасажирського літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Городиський, Роман ВладиславовичДипломна робота присвячена дослідженню гідравлічноі системи середньомагістрального пасажирського літака АН-148, предметом дослідження є конструктивне виконання та особливості роботи гідравлічної системи АН-148, її принципова та функціональна схеми. Мета дипломного роботи – розробка проекту по заміні гідробаків літака АН-148 баками закритого типу, з метою економії маси літака за рахунок відсутності необхідності встановлення системи наддуву гідробаків. Дослідження та аналіз кавітаційних процесів у гідравлічній системі літального апарата. Метод дослідження – аналіз процесу кавітації у гідравлічній системі літального апарата. Установлено можливість заміни використовуваного гідробака на гідробак закритого типу зі збереженням необхідних характеристик та внесено необхідні зміни у принципову та функціональну схему гідросистеми. Проведено дослідження процесу кавітації в гідравлічній системі літального апарату. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати в навчальному процесі та практичній діяльності працівників конструкторського бюро. Прогнозовані припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розробка проектної та конструкторської документації по внесенню змін в гідравлічну систему літака АН-148.Item Розробка та дослідження системи допоміжних опор середньомагістрального транспортного літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кушніренко, Олександр ВолодимировичПри створенні перспективних літаків нового покоління в них впроваджуються новітні технічні досягнення, спрямовані на підвищення їхніх економічних характеристик, безпеки, надійності, зниження ваги і т.п. Сучасні літальні апарати обладнують представляють собою сукупність (трубопроводи, робоче тіло, численними пристроїв комутатори і і системами, зв'язків електролінії), між що ними об'єднаних спільністю функцій, що забезпечують надійну роботу споживачів. Одним з основних шляхів підвищення безпеки й регулярності польотів є раціональне формування схемних рішень функціональних систем, ефективних засобів парирування відмов і блокувань помилкових дій екіпажу, засобів захисту від мимовільних спрацьовувань, формування ефективної системи сигналізації. У зв'язку з ростом обсягу перевезень вантажів літаками актуальним є проведення розробок, спрямованих на рішення завдань, пов'язаних із транспортуванням вантажів великої маси і габаритів, а також самохідної техніки.Item Розробка та дослідження системи керування передкрилками середньомагістрального літака зі злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Худик, Тарас ІгоровичСистема керування лiтальним апаратом являється однією з найважливіших функціональних систем, яка багато в чому визначає експлуатаційні можливості літального апарату і безпеку його польоту. Система є складним комплексом електронних, електричних, гідравлічних і механічних пристроїв, які в сукупності забезпечують ручне управління літальним апаратом з необхідними характеристиками стійкості і керованості, стабілізацію встановлених пілотом режимів польоту, автоматичне керування літальним апаратом на всіх режимах польоту від зльоту до посадки. Проектування систем управління є невід'ємною складовою частиною процесу проектування літального апарату в цілому, оскільки характеристики системи управління визначають вигляд літального апарату. При проектуванні систем управління в першу чергу визначають її функціональний зміст, на підставі якого формується структура системи і її вихідні характеристики з урахуванням масових, габаритних, енергетичних і експлуатаційних обмежень, вимог безпеки польотів. Особливістю проектування систем керування літальним апаратом є те, що крім досягнення високих технічних показників, таких як швидкість, точність, надійність, і т.д., повинні враховуватися характеристики пілота, як важливого елемента в контурі управління та інші енергетичні показники (психофізичні навантаження, ступінь навантаження пілота завданнями управління, ймовірність помилкових дій пілота і екіпажу).Item Розробка та дослідження системи керування по тангажу транспортного літака зі злітною масою 350-400 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Жулай, Анастасія ВасилівнаВ процесі еволюції літака і його систем відбувалося вдосконалення вимог до систем керування. Розширення області режимів польоту літака (за швидкістю, висотою, кутами атаки і т.п.) освоєння пілотування в нових умовах (наприклад, польоти в складних метеоумовах, на малих висотах), застосування нових компоновок літаків, конфігурація яких обирається з урахуванням структури системи керування – все це вимагає від розробників систем керування пошуку ефективних заходів щодо забезпечення високої надійності керування і безпеки польоту літака. Як показує практика, резервування стало найбільш ефективним заходом підвищення надійності керування і безпеки польоту при відмовах у функціонально значимих систем літака. Резервування дозволяє зберегти працездатність системи керування при певному числі і видах відмов. Однак з огляду на те, що кожен вид відмови (гідравлічний, механічний, електричний) певним чином впливає на працездатність системи, для його компенсації та ізоляції потрібне застосування відповідних конструктивних заходів. Розвиток систем керування сучасних ПС нерозривно пов’язаний з розвитком і вдосконаленням авіаційного рульового приводу. Рульовий привод використовують в якості виконавчого механізму у системі керування – отже він має суттєвий вплив на основні характеристики літального апарату, такі як безпека польоту, маневреність, паливна ефективність. Основне застосування в приводах рульових поверхонь сучасних літаків знайшли гідравлічні слідкуючі приводи. Застосування гідравлічних слідкуючих приводів дозволило знизити фізичне навантаження на пілота і подолати неприпустимі з точки зору керованості літака зміни зусиль на важелях керування від аеродинамічних сил на кермі при переході літака на надзвукові швидкості польоту. Сучасний гідравлічний рульовий привод СК літаків є одним з основних її пристроїв і визначає структуру всієї системи, її органів керування та компонування на ЛА.Item Розробка та дослідження системи керування розворотом передньої опори шасі регіонального літака зі злітною масою 20-25 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Николин, Олеся БогданівнаШасі – сукупність опор ЛА (літаків, планерів, гелікоптерів), необхідних для розбігу при зльоті та пробігу і гальмування при посадці, а також для стоянки і пересування на землі, палубі корабля чи воді. Зазвичай являє собою кілька стійок, обладнаних колесами, іноді використовуються лижі або поплавці. Для керування рухом літака використовується система керування поворотом носової стійки, котра повертає по команді льотчика поворотну частину передньої опори разом з колесами. На сучасних пасажирських та транспортних літаках з трьохопорною схемою шасі керованою є передня опора, а на літаках з багатоопорною схемою разом з передніми опорами керованими можуть бути частина, або всі основні стійки. На сьогоднішній день розповсюджено два види систем керування носовою опорою: гідромеханічна та електродистанційна.Item Система керування закрилками далекомагістрального пасажирського літака(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Годіно, Ілля МихайловичРозмір та несуча здатність сучасного крила при проєктуванні літака обирається як компроміс між різними вимогами. Наприклад, більше крило дасть більше підйомної сили та зменшить швидкість і розбіг при зльоті, але збільшить аеродинамічний опір, що, в свою чергу, приведе до погіршення ефективності літака під час крейсерського польоту. Конструкції крил сучасних реактивних літаків оптимізують для швидкості та ефективності саме під час крейсерського польоту, тому що він займає найбільшу частину від часу польоту. Механізація крила компенсує цей компроміс в дизайні, додаючи підйомної сили при зльоті та посадці, зменшуючи швидкість та дистанцію, необхідну для безпечного зльоту і посадки і, відповідно, дозволяє використовувати в польоті більш ефективне крило. В той же час, при проектуванні механізації необхідно враховувати навантаження на її складові частини і саме моделювання та розрахунок такої системи відіграє важливу роль в цьому.Item Система керування закрилками середньомагістрального пасажирського літака зі злітною масою 38-43 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Бутинкевич, Олександр ВалерійовичВ даній дипломній роботі розглянуто основні відомості про закрилки середньомагістральних пасажирських літаків та проаналізовано фундаментальні особливості різних конфігурацій закрилків. Описано основні льотно-експлуатаційні характеристики літака-прототипа АН-148 та наведено порівняння параметрів модифікацій літака. В роботі зображено зовнішній вигляд літака та загальний вигляд разом з основними габаритними параметрами. Наведена інформація та схеми конструкційних особливостей закрилків літака. Проведено опис будови системи керування закрилками, роботу в різних експлуатаційних конфігурації системи. випадках та наведено своєрідність Проаналізовано основні особливості гідравлічної системи літака-прототипа. Показані вимоги, яким повинна відповідати система керування закрилками для запобігання виникнення небезпечних для життя й здоров’я пасажирів та екіпажу ситуацій, що можуть виникнути через неправильний догляд та ремонт системи й тим самим гарантування довговічності роботи системи. В спеціальній частині дипломного проєкту проведено аналіз гідравлічних втрат в гідроприводі системи керування випуску-прибирання закрилків, визначено джерело максимальних втрат, створено залежність гідравлічних втрат від температури робочої рідини та запропоновано варіанти мінімізації втрат енергії рідини в трубопроводі. В ході аналізу визначено величини основних параметрів гідравлічної системи. Проведено розрахунок максимальних згинальних моментів вздовж ділянки закрилка та визначено запас міцності конструкції закрилка під дією максимальних згинальних моментів в умовах найбільшого навантаження механізації – посадці літака.