Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри гідрогазових систем
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45864
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри гідрогазових систем by Title
Now showing 1 - 20 of 34
- Results Per Page
- Sort Options
Item Гідравлічна система важкого транспортного літака зі злітною масою 500 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Ланчук, Іван ІвановичРозвиток цивільної авіації, яка займає важливе місце в загальній транспортній системі, заважає постійному підвищенню її ефективності: кількості рейсів, економічності та регулярності. Що відіграє головну роль у цьому процесі, це технічний рівень виробництва літаків, особливо стан бортової гідравлічної системи. Γідравлічна система - це сукупність обладнання, призначеного для приводу механізмів і агрегатів за рахунок забезпечення робочої рідини під тиском. Оскільки інерція гідроагрегатів менша, ніж у електричних агрегатів, вони мають вищу швидкість збору та менший час затримки при обробці командних сигналів, що особливо важливо для високошвидкісних механізмів відстеження, особливо приводів управління літаками. Πеревагою гідравлічної системи є те, що вона може постійно регулювати вихідну швидкість і має високий ступінь виконання, її рух є плавним, рівномірним, стабільним, тривалим терміном служби та високою ефективністю. Крім того, ця система структурно простіша для запобігання перевантажень та забезпечення демпфування автоколивань. Однак їх легко виготовити. Цінною якістю гідравлічної системи є легкий контроль різних параметрів, частоти, тиску, швидкості, зміни обсягу рідини, реверсу та їх комбінацій. Крім того, гідравлічна система дозволяє встановлювати привод в будь-якому проміжному положенні в межах заданого діапазону.Item Гідравлічна система пасажирського літака місцевих повітряних ліній(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Астахов, Аристарх БорисовичГідравлічні системи є одними з визначальних аспектів літакобудування через те, що гідравлічна система являє собою невід’ємну частину сучасного, технологічного та оптимізованого літального апарату. Технологічність гідравлічної системи обумовлюється економічністю та масо-габаритними чинниками, за якими неймовірно пильно слідкують сучасні провідні літакобудівні компанії світу. Натомість, оптимізацією досягається надійність, швидкодія та ефективність системи . Гідравлічні системи на сучасних ЛА вирішують задачі протягом експлуатації ЛА, а саме: випуск та прибирання шасі, руління передньою стійкою шасі, керування механізацією крила (випуск закрилків, інтерцепторів, тощо.), бустинг рулів керування ЛА. Задачі, які вирішує гідравлічна система також можуть бути вирішені за допомогою електричних систем, але, інженери схильні саме до гідравлічних систем через те, що задачі, які були перелічені вище, потребують великих зусиль (випуск та прибирання шасі), або швидкодії та плавність роботи (бустинг рулів керування). Звісно, електричні можуть дати сприятливі показники необхідних зусиль та швидкодії з плавністю роботи, але, при таких умовах, електричні системи будуть програвати в масо-габаритних та економічних аспектах. Тим не менше компактність гідравлічних систем це одна з актуальних проблем сучасного літакобудування через те, що труби, по яким тече робоча рідина, досить складно зробити малими оскільки в системі присутній великий тиск, що ставить обмеження на діаметр та товщину труб згідно до умов міцності конструкції.Item Паливна система пасажирського літака зі злітною масою 130-140 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Вен, ШоПаливна система літака призначена для розміщення і зберігання необхідного для виконання польоту запасу палива та безперебійним його поданням в працюючі двигуни у необхідній кількості і під необхідним тиском на усіх режимах польоту, а також в широкому діапазоні температур та висотах польоту. Крім того паливо на деяких літаках може використовуватися для охолодження агрегатів, системи кондиціювання, радіоелектронної апаратури, балансування ПС, масла, привода постійної частоти обертання генератора та ін., а також може використовуватися як робоча рідина у різноманітних автоматичних пристроях, наприклад керування створками сопла та лопатками. Паливні системи всіх літаків можна умовно поділити на дві системи: зовнішню, або літакову, і внутрішню, або систему двигунів. До внутрішньої системи відносяться паливні агрегати і трубопроводи, що сполучають їх, встановлені на двигуні.Item Паливна система регіонального літака зі злітною масою 20-25 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Ковальов, Михайло ЮрійовичПаливна система – невід’ємна частина будь якого літака, що забезпечує його двигуни постійною подачею пального для безвідмовної роботи. В сучасних літаках паливні системи являють собою великі комплекси окремих систем та механізмів. До них застосовують вимоги надійності, витривалості, пожежної безпеки, вибухобезпеки, герметичності, розмірів і маси, простоти конструкції та придатності до ремонту, підконтрольності. Саме тому на стадії проектування приділяють багато уваги вибору найбільш доцільних для проектованого ЛА агрегатів паливної системи. На сучасних літаках запаси палива можуть досягати багатьох десятків тон. При польотах на значні відстані паливо розміщують у великій кількості баків, що встановлюються в крилі і рідше в фюзеляжі. В даний час застосовуються три типи паливних баків: жорсткі, м'які і герметичні баки-відсіки. Жорсткі баки виконуються з легких алюмінієво-марганцевистих сплавів, які допускають глибоку штамповку і вибивку, добре зварюються, мають гарну еластичність і стійкість проти корозії. Для надання бакам необхідної міцності і жорсткості їх каркас виготовляють з повздовжніх і поперечних перегородок і профілів. Поперечні перегородки також служать для зменшення ударів, що виникають в результаті переміщення палива всередині бака при польоті з прискоренням. Баки малих розмірів можуть не мати внутрішніх перегородок.Item Паливна система середньомагістрального пасажирського літака зі злітною масою 75 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Шатило, Сергій ВолодимировичЗа роки свого існування паливна система літака із засобу подачі пального до двигунів перетворилася на складний комплекс агрегатів та магістралей. До першочергового призначення, безперебійної подачі пального із баків до камер згорання двигунів за всіх можливих умов польоту літака і режимів роботи двигунів, додалися й інші, такі як дренаж пального, охолодження агрегатів за допомогою пального та інші. З плином часу росли і вимоги до паливної системи. Сьогодні до таких систем пред'являються жорсткі умови з надійності, технологічності, вагових і габаритних характеристик. Створення подобної системи потребує аналізу, порівняння різних варіантів виконання вже існуючих таких систем, пошук важливих аспектів і технічних рішень, що призведуть до створення оптимальної та раціональної системи. Основною ціллю всіх цих заходів є одержання в результаті надійної та ефективної системи, що в даному випадку проектується для літака-прототипа. Головною метою розробки є створення такої паливної системи, яка за своїми характеристиками, такими як надійність, ефективність, живучість, масової та габаритної характеристик, ремонтопридатності, технологічності, вибухо- та пожежонебезпеки зможе задовольнити сучасні строгі вимоги. У процесі розробки здійснюються обґрунтування, вибір конструктивної та принципової схем паливної системи, який виходить з порівняльного аналізу недоліків і переваг подібних схем і конструктивних рішень. Мета даної розробки є обґрунтування спроектованої схеми і її реалізації, дано повний опис роботи. Через різні фактори, які мають суттєвий вплив на економічну ефективність експлуатації літака при технічному обслуговуванні, була зроблена спроба вдосконалення системи.Item Розробка та дослідження мобільної водоструменевої установки для очистки злітно-посадочних смуг аеропортів від нашарувань гуми(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Богуняк, Роман ЮрійовичДипломна робота присвячена дослідженню нашарування гуми на злітно-посадковій смузі та способів її видалення. Досліджено методи видалення нашарувань гуми за допомогою струменевої установки високого тиску. Метою дипломної роботи є проектування мобільної водоструменевої установки для очистки ЗПС від нашарувань гуми на базі силового агрегату установки ОРСТ 5/63Д. Методами дослідження є інженерні методи розрахунків гідроагрегатів, цифрове моделювання процесів. Розроблено компоновку установки, розраховано її основні конструктивні елементи. Установлено правила та норми використання при експлуатації водоструменевої установки. Досліджено процеси, що протікають при роботі установки. Розроблено основний робочий інструмент для очистки ЗПС. Прогнозні припущення щодо розвитку предмета дослідження – автоматизація процесів управління установкою, розробка ефективнішого робочого інструменту.Item Розробка та дослідження паливної системи далекомагістрального літака з 4 ТРДД та злітною масою 275 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Хільченко, Аліна АндріївнаСучасна паливна система є складним комплексом великої кількості взаємопов’язаних підсистем: подачі палива до двигунів, управління порядком вироблення палива, перекачки палива, дренажу паливних баків, заправки і аварійного зливу тощо. Для створення раціональної паливної системи під час проектування необхідно проводити порівняльний аналіз різних схемних і конструктивних варіантів та приймати компромісні рішення. У процесі проектування потрібно знаходити межу доцільності покращення одних параметрів за рахунок допустимого погіршення інших. Для цього проводять інженерний пошук раціональних параметрів і характеристик, які б найкраще задовольняли критерій оцінювання – масу літального апарата.Item Розробка та дослідження паливної системи пасажирського літака з 2 ТРДД та злітною масою 220 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Осадчук, Владислав БогдановичПризначенням паливної системи є розміщення на ПС палива, та забезпечення його безперебійної подачі до двигунів, а також до ДСУ на всіх режимах роботи і висотах польоту ПС при широкому діапазоні температур. Крім того на великій кількості ПС паливо використовується для охолодження масла, системи кондиціювання, агрегатів, радіоелектронної апаратури, балансування ПС, приводу постійної частоти обертання генератора та ін., а також як робоча рідина у різноманітних автоматичних пристроях. Наприклад управління лопатками вхідного направляючого апарату та керування стулками реактивного сопла. Під час проектної роботи описуються основні принципи виконання розробки принципової і конструктивної схем паливної системи, що включає також порівняльний аналіз переваг та недоліків різних схем і різних конструктивних рішень даної системи, а також опис роботи й особливостей конструктивного виконання. Проводяться експерименти пов’язані з покращенням витратних характеристик з використанням різних насадків на кінці трубопроводу аварійного зливу в разі виникнення небезпечної ситуації.Item Розробка та дослідження паливної системи пасажирського літака з 2 ТРДД та злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кун, ВейлянПаливні системи сучасних літаків – це складний комплекс великої кількості взаємозалежних підсистем. До паливних систем пред’являються загальні вимоги у відношенні надійності, живучості, пожежо- і вибухобезпеки, вагових і габаритних характеристик, простоти конструкції, ремонто- та контролепридатності й експлуатаційної технологічності. Велика кількість функціональних та конструктивних зв’язків у паливній системі вимагають при проектуванні дослідження й порівняльного аналізу різних системних і конструктивних варіантів, і застосування комплексних рішень, що забезпечують створення раціональної системи. Це спрямовано на одержання надійної, високоефективної системи, а в цілому літака, для якого вона проектується. Ціллю даної розробки є створення паливної системи, яка за своїми характеристиками надійності та живучості, пожежо- і вибухобезпеки, масової та габаритної характеристик, ремонто- та контролепридатності, експлуатаційної технологічності задовольняла б сучасні перспективні вимоги. У процесі розробки робиться обґрунтування і варіантна розробка принципової і конструктивної схем паливної системи, що передбачає порівняльний аналіз переваг та недоліків різних схемних і конструктивних рішень паливної системи.Item Розробка та дослідження паливної системи пасажирського літака з 2 ТРДД та злітною масою 75-80 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Камдем-Кам, Шіслен ЖоресПаливні системи літальних апаратів (ЛА) призначенні для розміщення на борту необхідного запасу палива і безперебійної подачі палива в камери згорання двигунів за всіх можливих умов польоту для певного ЛА і режимів роботи двигунів. Крім того, паливна система забезпечує охолодження масла, агрегатів радіоелектронної апаратури, виконує регулювання положення центру ваги ЛА в заданому діапазоні. Паливо іноді використовується також як робоча рідина у різних автоматичних пристроях (керування стулками реактивного сопла і лопатками вхідного напрямного апарата). До паливних систем висуваються вимоги надійності, живучості пожежної безпеки, масових і габаритних характеристик , простоти конструкції, контролепридатності, експлуатаційної технологічності, забезпечення міцності та вібростійкості їх елементів. Паливні системи сучасних ЛА – це складний комплекс великої кількості взаємопов’язаних підсистем: подачі палива до двигунів, перекачування палива, управління порядком вироблення палива з баків, наддуву і дренажу паливних баків, заправки і зливання палива на землі та в польоті, охолодження і контролю тощо. Для забезпечення створення раціональної паливної системи під час проектування, враховуючи велику кількість функціональних і конструктивних зв’язків у паливній системі та зв’язок її з іншими системами ЛА, необхідно проводити порівнювальний аналіз різних схемних і конструктивних варіантів та приймати компромісні рішення.Item Розробка та дослідження паливної системи середньомагістрального транспортного літака з 2 ТРДД та злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Коваленко, Антон ІгоровичПризначенням паливної системи є розміщення на ПС палива, та забезпечення його безперебійної подачі до двигунів, а також до ДСУ на всіх режимах роботи і висотах польоту ПС при широкому діапазоні температур. Крім того, на великій кількості ПС паливо використовується для охолодження масла, системи кондиціювання, агрегатів, радіоелектронної апаратури, балансування ПС, приводу постійної частоти обертання генератора тощо, а також як робоча рідина у різноманітних автоматичних пристроях. Наприклад, управління лопатками вхідного направляючого апарату та керування стулками реактивного сопла. Основними вимогами до паливних систем ПС є: надійність, живучість, пожежна безпека, відповідність по масовим і габаритним характеристиках, максимальна простота конструкції, ремонто- та контролепридатність, експлуатаційна технологічність, забезпечення необхідної міцності та вібростійкості її елементів . Паливні системи сучасних літаків являють собою складний комплекс великої кількості пов’язаних між собою підсистем: подачі палива до двигунів, перекачування палива, управління порядком використання палива з баків, наддуву і дренажу паливних баків, заправки і зливу палива на землі та в процесі польоту, охолодження та контролю.Item Розробка та дослідження паливної системи середньомагістрального транспортного літака зі злітною масою 45-55 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Гранюк, Тетяна ЮріївнаСучасна паливна система – це складний комплекс взаємопов’язаних підсистем: забезпечення двигунів паливом; дренаж паливних баків та наддув паливних акумуляторів; керування заправкою та подачею палива, вимірювання його витрати та кількості тощо. До паливних систем висуваються загальні вимоги у відношенні надійності, живучості, пожежо- та вибухобезпеці, масових і габаритних характеристик, простоти конструкції, ремонту та контролепридатності й експлуатаційної технологічності. Для забезпечення створення раціональної паливної системи під час проектування, враховуючи велику кількість функціональних і конструктивних зв’язків у паливній системі та зв’язок її з іншими системами ЛА, необхідно проводити порівнювальний аналіз різних схемних і конструктивних варіантів та приймати компромісні рішення. Це необхідно для отримання в результаті надійної, конкурентоздатної та ефективної паливної системи, яка задовольнить всім вимогам та нюансам літака, що проектується. На початку проектування паливної системи необхідно проаналізувати конструкції подібних систем, їх агрегатів та елементів, принципи побудови та технологічні процеси, які добре зарекомендували себе в серійному виробництві та експлуатації. Для успішного розв’язання поставлених завдань у процесі проектування паливної системи необхідно знати принципи роботи, конструкцію її основних елементів, правила експлуатації та технічного обслуговування. Після монтажу на літальному апараті роботу паливної системи перевіряють на землі, а також здійснюють льотні випробування, на яких коригуються і допрацьовуються конструктивні рішення, що були прийняті на етапі проектування. Також проводиться аналіз пожежної і вибухової безпеки системи, розробляються інструкції з техніки безпеки при стендових випробуваннях і експлуатації паливної системи. Розроблена та наведена принципова схема системи подачі палива до двигунів. Зроблений детальний опис системи.Item Розробка та дослідження паливної системи транспортного літака з двома ТРДД та злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кутирін, Володимир ІвановичПаливна система призначена для розміщення на ПС палива та безперебійної подачі палива до двигуна, ДСУ на всіх режимах роботи двигунів, на всіх режимах і висотах польоту ПС і в широкому діапазоні температур. Крім того на деяких ПС паливо використовується для охолодження масла, агрегатів, системи кондиціювання, радіоелектронної апаратури, балансування ПС, привода постійної частоти обертання генератората ін., а також як робоча рідина у різноманітних автоматичних пристроях. У процесі розробки робиться обґрунтування і варіантне пророблення принципової та конструктивної схеми паливної системи, що передбачає порівняльний аналіз переваг і недоліків різних схемних і конструктивних рішень паливної системи. Метою такого пророблення є обґрунтування обраної принципової схеми і її конструктивної реалізації. Дається опис роботи і особливостей конструктивного вимагання проектованої системи.Item Розробка та дослідження протикригової системи пасажирського літака зі злітною масою 40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Гаман, Володимир МихайловичДипломна робота присвячена дослідженню принципу проектування протикригової системи літальних апаратів. У роботі проведено аналіз проткригових систем літаків, злітною масою 40 тонн. Розроблено методику проектування протикригової системи. Застосування розробленої методики для проектування протикривих систем та застосування на сучасних літаках. Розроблено протикригову систему циклічної дії. Метод дослідження – цифрове математичне моделювання. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати може бути застосоване, як у практичних цілях, так і у навчальному процесі підготовки молодих спеціалістів в галузі авіаційної та ракетно-космічної техніки Визначені найбільш оптимальні значення основних параметрів системи, що підтверджено льотними випробовуваннями. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – подальше проведення оптимізації більш широкого списку параметрів системи, накопичення теоретичних а статистичних напрацювань у даній сфері, що повинні лягти у покращену методику проектування протикригової системи літальних апаратів із залученням засобів комп’ютерного моделювання.Item Розробка та дослідження протикригової системи транспортного літака зі злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кушнарьов, Владислав МаксимовичДля сучасної авіації задача зведення до мінімуму впливу метеорологічних умов на регулярність польотів є дуже актуальною. У її рішенні одне з основних місць займає захист літаків і вертольотів від льодоутворення. Одним із провідних напрямків у цій сфері є створення найбільш ефективної системи протикригового захисту, яка б за своїми параметрами безпеки польоту, економічності, експлуатаційної технологічності, ремонтопридатності, ефективній роботі при різних умовах експлуатації відповідала б сучасним потребам світового ринку. Льодоутворення, тобто відкладання льоду на поверхні літака а бо на окремих частинах конструкцій, на вхідних отворах деяких приладів, відбувається найчастіше під час польоту у хмарах чи при дощі, коли переохолоджені краплі рідини, що містяться в хмарах, зіштовхуються з літаком і замерзають.Item Розробка та дослідження системи гальмування регіонального пасажирського літака з двома ТРДД та злітною масою 50 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Обложок, Дмитро ОлеговичСистема гальмування літака є комбінація різноманітних функціональних агрегатів - пристроїв (гідравлічних, пневматичних, електричних і механічних), з’єднаних між собою відповідними зв'язками (трубопроводами, електропроводкою, механічними зв'язками) в складну систему. Система гальмування літака гарантує після посадкове гальмування, екстремальну зупинку літака у випадку відмов, підгальмовування під час маневрування, гальмування під час стоянки та післязлітне підгальмовування коліс. Жорсткі правила, що поставлені до гальмівних коліс і систем в цілому, надиктовані в першу чергу швидким ростом, як злітних, так і посадкових мас літаків а також жагою розширювати сферу застосування, збудувавши більшу кількість аеродромів на котрі може здійснити посадку літак. Гальмівний процес це набір як конструктивних так і природних факторів. Тому проблемою поліпшення системи гальмування коліс методом використання оновлених ПП моделювання процесу гальмування є актуальною.Item Розробка та дослідження системи автоматичного регулювання тиску в гермокабіні середньомагістрального пасажирського літака зі злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Безпалий, Дмитро ВіталійовичДипломна робота присвячена дослідженню випускного клапану САРТ із електродистанційним керуванням. Предметом дослідження є характеристики системи автоматичного регулювання тиску. Метою дипломної роботи є розробка цифрової електронної системи регулювання тиску повітря в гермокабіні для середньомагістрального літака, яка задовольняє вимоги діючих стандартів. Практичне значення дипломної роботи полягає у розробці методики, котра може бути застосована як у практичних цілях, так і у процесі підготовки спеціалістів галузі авіаційної та ракетно-космічної техніки. При проектуванні і споруді пасажирських літаків важливе місце займає проблема забезпечення в кабінах необхідних умов життєдіяльності пасажирів і екіпажа. Рішення цієї проблеми в першу чергу пов'язано із створенням ефективної системи висотного устаткування.Item Розробка та дослідження системи аутригерів для транспортного літака зі злітною масою 123-132 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Дяченко, Дмитро ОлексійовичСпеціальні транспортні літаки, володіють високою вантажопідйомністю, більшим обсягом вантажної кабіни, оснащені спеціальними системами і устаткуванням, що дозволяють забезпечити виконання завантаження-розвантаження вантажів і техніки з мінімальними витратами часу. Особливість: дана категорія літаків є високопланами, у яких фюзеляж максимально наближений до поверхні аеродрому для полегшення вантажно-розвантажувальних робіт. Для завантаження у хвостовій частині фюзеляжу наявний люк, відхилена вниз частина якого є завантажувальною рампою. Поява даних літаків дозволила здійснювати перевезення у повітрі за короткий термін великогабаритних вантажів значної маси. Але зростання маси перевезених вантажів привело до виникнення небезпеки перекидання літака при здійсненні завантаження - розвантаження вантажів і техніки через вантажний люк, розташований у хвостовій частині літака. Таким чином, й виникла необхідність у створенні такої системи, яка б запобігала небезпеці перекидання літака. Це і є система аутригерів (т.з. висувних опор), що забезпечує фіксацію заднього порогу вантажної кабіни літака і виключає небезпеку перекидання літака при здійсненні різних варіантів завантаження - вивантаження вантажів і самохідної техніки.Item Розробка та дослідження системи джерел тиску гідравлічної системи важкого транспортного літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Борисенко, Юлія АндріївнаДипломна робота присвячена дослідженню гідравлічної системи важкого транспортного літака АН-124-100, конструктивного виконання та особливості роботи гідравлічної системи АН-124-100, її принципова та функціональна схеми. Метої дипломної роботи є розробка проекту по заміні гідротрансформатора в ГС5 літака АН-124-100 турбонасосною установкою, з метою забезпечення можливості аварійного випуску закрилків для посадки літака в умовах відмови чотирьох гідросистем та відсутності електропостачання на борту. Проведення досліджень та аналізу процесів пульсацій у гідравлічних системах. Перевірка характеристик різних типів гасителів пульсацій, та проектування оптимального варіанту гасителя. Методом дослідження є дослідження пульсацій тиску в авіаційних ГС. Установлено можливість заміни використовуваного гідротрансформатора на турбонасосну установку зі збереженням необхідних характеристик та внесено необхідні зміни у принципову та функціональну схему гідросистеми. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати в навчальному процесі та практичній діяльності працівників конструкторського бюро.Item Розробка та дослідження системи джерел тиску гідравлічної системи середньомагістрального пасажирського літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Городиський, Роман ВладиславовичДипломна робота присвячена дослідженню гідравлічноі системи середньомагістрального пасажирського літака АН-148, предметом дослідження є конструктивне виконання та особливості роботи гідравлічної системи АН-148, її принципова та функціональна схеми. Мета дипломного роботи – розробка проекту по заміні гідробаків літака АН-148 баками закритого типу, з метою економії маси літака за рахунок відсутності необхідності встановлення системи наддуву гідробаків. Дослідження та аналіз кавітаційних процесів у гідравлічній системі літального апарата. Метод дослідження – аналіз процесу кавітації у гідравлічній системі літального апарата. Установлено можливість заміни використовуваного гідробака на гідробак закритого типу зі збереженням необхідних характеристик та внесено необхідні зміни у принципову та функціональну схему гідросистеми. Проведено дослідження процесу кавітації в гідравлічній системі літального апарату. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати в навчальному процесі та практичній діяльності працівників конструкторського бюро. Прогнозовані припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розробка проектної та конструкторської документації по внесенню змін в гідравлічну систему літака АН-148.