Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти by Subject "агресивні прояви"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemЗниження агресивних проявів поведінки підлітків засобами арт-терапії(Національний авіаційний університет, 2021-06) Лисиця, Юлія ВалентинівнаСвітові та вітчизняні події останніх років охоплюють всі верстви населення, але, найважчими вони є для сприйняття саме підлітками. Підлітки, з огляду на не сформованість власної системи стійких моральних переконань, ціннісних орієнтацій, можуть досить неадекватно сприймати навколишній світ, проявляти агресію, войовничість, нестриманість. З метою зменшення рівня агресивності необхідно застосовувати засоби арт-терапії. Оскільки саме засоби арт-терапії сприяють трансформації негативної енергії підлітка та направлення її до творчості та проявів почуттів, звільняють підлітка від накопиченої напруги, сприяють самовираженню, нормалізують сприймання світу. Проблемі проявів підліткової агресивності приділяється велика увага як в закордонній психології, так і у вітчизняній. Дана проблема була основною серед таких зарубіжних авторів як Берковіц Л., Берон Р., Річардсон Д., К. Бютнер. Відомі представники психології: Румянцева Т.Г., Семенюк Л.М., Реан А.А., Фурманов І. А. та інші. Питанням корекції дитячої та підліткової агресії цікавилися А.Г. Антонова, Т.П. Вісковатова, Т.С. Гурлєва, Є.І. Драніщева, І.В. Дубровіна, Н.В. Жутікова, Т.П. Смірнова, І.О. Фурманов та інші. Арт-терапію, як психокорекційну роботу та методи її застосування розкривали Т.Г. Казакова, Л.О. Бєлозорова, Т.Є. Комарова, Г.В. Лабунська, О.В. Чех, В.В. Лебединський. Описували арт-терапевтичніі прийоми та техніки роботи з підлітками Л.Д. Лебедєва, М.В. Кисельова, Т.П. Юрченко, Л.Д. Короткова, та інші. Проблематика профілактики негативних проявів поведінки дітей та молоді у соціальній педагогіці розглядалася в різних аспектах, зокрема: теоретико-методичні засади профілактики негативних явищ серед дітей, підлітків та молоді (О. Балакірєва, О. Безпалько, Л. Вольнова, А. Галагузов, І. Звєрєва, Н. Зимівець, Г. Лактіонова, В. Оржеховська); профілактика та корекція різноманітних видів підліткової девіантної поведінки та їх соціально-педагогічні умови (Г. Золотова,В. Афанасьева, Н. Сергєєва, М. Калиняк, Л. Ковальчук, Л. Кальченко, Г. Корчова, В. Лютий). Проблему агресивності особистості вивчають також філософи (Н. Чеботарьова, Г. Зубань), правознавці (Д. Жмуров, Б. Дряєв, О. Храмцов, О. Малахова), психологи (І. Лєндєнєва, О. Кочемировська, Л. Петрановська, Н. Максимова, Л. Семенюк Т. Румянцева,), педагоги (С. Гончаренко, І. Гайдамашко, Л. Лохвицька І. Доброскок). Агресивну поведінку та особливості її проявів у дітей та підлітків досліджували І. Мазоха, О. Тарасова, О. Мізерна, В. Шебанова, І. Федух; ґендерні ознаки прояву агресивності дітей вивчала Н. Сухарєва. Проблему профілактики, а також корекції девіантної поведінки підлітків висвітлили у своїх роботах психологи Н. Малікова, О. Лящ, А. Пєтрова, С. Шебанова. Агресивна поведінка зазвичай формується у пубертатному періоді, коли дитина закладає фундамент у соціалізації, тому саме цей період найоптимальніший для того, щоб здійснювати профілактику та корекцію агресивної поведінки. Сьогодні спостерігаються нові методи корекції агресивності підлітків із використанням засобів арт-терапії. Дана методика дає можливість зменшити ступінь внутрішнього дискомфорту та напруги у підлітків, підвищити рівень самоусвідомлення та самовираження.