Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти by Subject "агресивна поведінка"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemВплив агресивної поведінки підлітків на міжособистісні стосунки(Національний авіаційний університет, 2021-06) Матюшко, Аліна ПетрівнаПідлітковий вік – один з найважчих та найважливіших періодів у формуванні особистості, оскільки у цьому віці формуються соціальні установки, закладаються основи моральності, складається відношення до себе та до суспільства загалом. Основними поняттями, які характеризують даний період є самопізнання, самовираження, самовдосконалення. Провідним видом діяльності стає спілкування, оскільки воно відіграє істотну роль у розвитку та становленні самосвідомості та позитивного образу «Я». Саме на основі нього формується відповідний світогляд, система цінностей і переконань, а також моральні якості особистості. У психології проблемою між особистісних взаємин займалось чимало вчених, зокрема О. О. Бодальов, Є. І. Головаха, М. С. Каган, Я. Л. Коломінський, В. М. Мясищев, М. М. Обозов та ін. Власне відносини між підлітками досліджували Піаже, С.Л. Рубінштейн, Л. С. Виготський, Л. І. Божович.
- ItemОсобливості прояву демонстративності та агресивності у авторів графіті(Національний авіаційний університет, 2021-06) Соломенюк, Вікторія СергіївнаКожен день, виходячи з дому ми стикаємося з графіті. Графіті на парканах, електричках, метро, будинках. Здається ми бачимо його щодня і для нас це не відкриття. З кожним днем графіті, як напрямок стріт-арту все активніше розвивається у всьому світі. Побувавши в Берліні, Парижі або Амстердамі ситуація з розповсюдженням графіті та суспільним відношенням до нього буде така ж як і в Україні. Незважаючи на популярність графіті, існує мала кількість досліджень тем навколо нього. В даному дослідженні ми спробували дослідити психологічну сторону графіті. Наше завдання дослідити особливості проявів демонстративності і агресивності у авторів графіті. Демонстративність це як стиль життя, прояви своїх емоцій. Автор намагається показати себе, привернути до себе увагу. Так само у авторів графіті спостерігається агресивність, яка проявляється в малюнках, і життєвих ситуаціях. Девіантна поведінка пов'язана з самотністю, проблемою встановлення контакту з навколишнім світом та з потребою привертання до себе уваги. Тобто в основі малюванні графіті лежить внутрішній стан авторів та їх поведінка. У наукових дослідженнях проблема різних аспектів графіті представлена у роботах таких вчених як : Ж. Бодрийяра, M. Кокореф, Р. Лачмана, Д. Бревера, М. Міллер, Р. Мейбі, Л. Райн, Л. Улман, Х. Соломон, Х. Ягер, Ю.М. Шварц, Дж. Довидио. Дана проблема є досить актуальною, тому що її вивчення потребує більших знань, інформації для того щоб здійснити вивчення проблеми та її подолання, що і обумовлює вибір нашої дипломної роботи: «Особливості прояву демонстративності та агресивності у авторів графіті».
- ItemПсихологічні чинники агресивної поведінки у сучасних підлітків(Національний авіаційний університет, 2021-06) Геворгян, Карен АгароновичОстаннім часом проблема агресії стала однією з найбільш популярних у світовий психології. Складна соціально - економічна обстановка, різні підходи в сімейному вихованні, кіно, відео індустрія, регулярна пропаганда культу насилля, інтернет залежність і ряд інших факторів обумовлюють зростання різних відхилень в особистісному розвитку і поведінці підростаючого покоління. Особливу тривогу викликає наростаюча хвиля підліткової злочинності і збільшення числа підлітків, схильних до агресивних форм поведінки. Агресивність одна з найважливіших проблем сучасної психології. Вона є предметом великої кількості психологічних робіт, як в нашій країні так, і за кордоном. Підлітковий вік-період перебудови всього організму. Не зважаючи на відносну короткочасність він багато в чому визначає все подальше життя індивідуума. Проблему агресивної поведінки особистості взагалі і підлітків зокрема досліджували вітчизняні та зарубіжні психологи протягом багатьох років. Теоретичні положення розглядаються в рамках інстинктивістського (З.Фрейд, К.Лоренц), біологічного (В.Гесс, Р.Джекобс, С.Меднік, Д.Олдс), фрустраційного (Дж.Доллард, Л.Дуб, Н.Міллер), когнітивного (Л.Берковіц, Л.Ерон, Д.Зілманн, Л.Х’юсманн), соціального (А.Бандура, А.Басс, Р.Берон та Д.Річардсон, Б.Крейхі) підходів. Кожен з них подає своє трактування агресії. Багатопланове психологічне дослідження цієї проблеми відбувається у вітчизняній психології. Проблема агресії висвітлена в працях Б.С.Братуся, С.М.Єніколопова, Л.Ю.Іванової, А.А.Налчаджяна, Н.О.Ратінової, А.О.Реана, Т.Г.Рум’янцевої, І.О.Фурманова, О.В.Хреннікова. Науковці доказали деструктивний характер даного явища та розглядають агресію в контексті девіантної поведінки та злочинностi (Н.В.Алікіна, С.М.Єніколопов, Л. П. Конишева, Н.О.Ратінова, В.Г.Степанов, В.В.Устiнова). При цьому вітчизняні дослідники розглядають агресивного суб’єкта як такого, що інтегрує в собі внутрішні та зовнішні впливи, тоді як зарубіжні науковці (А.Бандура та Р.Уолтерс, Г.Паренс, Дж.Паттерсон, М.Раттер, А.Фрейд) зосереджують увагу на пошуку окремих детермінант прояву агресії. Останнім часом вчені приділяють увагу вивченню агресивної поведінки у неделінквентних осіб різного віку: О.Б.Бовть, В.І.Шебанова – молодшого шкільного; А.О.Реан, Л.Н.Семенюк – пiдлiткового; В.М.Крайнюк, О.В.Хренніков, С.Г.Шебанова – юнацького. Зокрема, в дослідженні підліткового віку науковці отримали дані стосовно особливостей вікової динаміки (А.О.Реан, Л.Н.Семенюк), статевих відмінностей (І.О.Фурманов, Л.Н.Семенюк); визначена дія макросоціальних чинників, сім’ї (Н.В.Алікіна, О.Б.Бовть, А.О.Реан, Л.Н.Семенюк) на агресивну поведінку. Особливо привертають увагу багатьох авторів проблема агресивної поведінки підлітків.
- ItemСоціально-психологічні чинники агресивної поведінки підлітків під час воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2024-06) Бурлака, Дар’я РусланівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито теоретичний аналіз вивчення соціально- психологічних чинників агресивної поведінки підлітків, зокрема: особливості агресивної поведінки підлітків та особливості психоемоційного стану підлітків під час воєнного стану. Описано експериментальне дослідження специфіки прояву агресивності у підлітків з визначеними особистісними соціально-психологічними характеристиками. Практичне значення роботи полягає в розкритті психоемоційногоу стану підлітків під час воєнного стану.