Кафедра автоматизації та енергоменеджменту
Permanent URI for this communityhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9092
News
Відповідальна за розділ: Тимошенко Наталія Анатоліївна, доцент кафедри автоматизації та енергоменеджменту аерокосмічного факультету. E-mail: n.tymoshenko@nau.edu.ua
Browse
Browsing Кафедра автоматизації та енергоменеджменту by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 146
- Results Per Page
- Sort Options
Item Методика діагностування стану зовнішнього обводу крила літака у польоті(НАУ, 2007) Гальченко, С.М.Розроблено методику визначення моменту, місця та степені виникнення раптового пошкодження зовнішнього обводу крила літака у польоті шляхом непрямої реєстрації зміни місцевих сил і моментів в місцях виникнення раптового пошкодження, а також визначення пошкодженої площі крила із застосуванням матриці вагових коефіцієнтів та теорії теплового поля. Запропонована методика ідентифікації та класифікації типів пошкодження із застосуванням теорії байєсівських нейромереж та розроблено структуру нейронечіткого регулятора з врахуванням раптових пошкоджень обводів крила.Item Використання ентропійного принципу оптимальності в оцінці теорії навчального процесу(НАУ, 2009) Касьянов, В.О.; Гуз, Ю.Т.; Прохоренко, І.В.Наведено алгоритм використання методів і технологій суб'єктивного аналізу в навчальному процесі Вищого навчального закладу, використання якого надасть можливості підвищити оцінку якості навчанняItem Підвищення ефективності функціонування ергатичної системи управління літаком при виконанні посадки(НАУ, 2009) Кравчук, М.П.Питання підвищення ефективності функціонування ергатичних комплексів на етапі посадки в роботі розглядається з погляду більш широкого завдання підвищення безпеки польотів ПК. Для цього на основі проведеного аналізу досвіду експлуатації ПК в умовах України та за кордоном зроблено висновок про необхідність розроблення нової концепції забезпечення безпеки виконання етапу посадки ПК. У роботі пропонується системно враховувати динаміку всіх складових процесу посадки ПК, уперше методично обґрунтовується поняття системи «екіпаж – літак – середовище – аеродромний світлосигнальний комплекс» і на цій основі складена математична модель процесу приземлення ПК у задану точку ЗПС. Для підвищення експлуатаційної надійності функціонування ергатичної системи управління літаком на етапі посадки запропоновано на основі когнітивного моделювання сформувати базу підказок екіпажу і алгоритм дій в умовах нештатної ситуації. Для формування бази у роботі як експертів пропонується залучати фахівців трьох вікових груп: молодих пілотів, пілотів зі стажем, пілотів з великим стажем льотної роботи. Підказка алгоритму дій екіпажу вибирається на підставі порівняння прогнозованих параметрів руху ПК по траєкторії посадки з параметрами, необхідними для безпечного приземлення. Виконано синтез методів прогнозування, розроблено методику і алгоритм прогнозування. На прикладі реальних умов підтверджено правильність вибору методу прогнозування. Запропоновано й синтезовано структуру інтелектуальної системи у складі ергатичного комплексу. Методами математичного моделювання підтверджено доцільність включення до складу ергатичного комплексу інтелектуальної системи, що працює в трьох режимах: спостерігача, підказки й активному. Оцінено ефективність функціонування інтелектуальної ергатичної системи ПК на етапі посадки. Аналіз отриманих результатів підтвердив істотне підвищення безпеки приземлення ПК в умовах різних типів ОС в польоті.Item Моделі формалізації задач навчання з контролем і забуванням інформації(Східно-єеропейський журнал передових технологій, 2011) Прохоренко, Ірина ВолодимирівнаУ статті наведено моделювання задач навчання з контролем та контролем забування навчальної інформації, з визначенням проблем забування отриманої раніше навчальної інформаціїItem Automated identification system baseds on the changing of the temperature field of aircraft elements(National Aviation University, 2013) Шевчук, Д.О.In this article, system of identification collisions (structural damage) in the air, based on the change of the temperature field was given. Identification system provides information about type and size of aircraft damage to all systems during recovering the controllability of the aircraft when an unexpected problem occurs during a flight is proposedItem Джерело електроживлення(Патент № 81179 Україна, МПК H02K 21/14, H02K 47/00. Заявл. 19.12.2012. Опубл. 25.06.2013, Бюл.№ 12, 2013-06-25) Тихонов, Віктор Васильович; Масленніков, С.В.Трифазна обмотка керованого асинхронного збудника включена послідовно з обмоткою якоря синхронного генератора, а обмотка підмагнічування шунта живиться від блоку регулювання.Item Накопичувач енергії(Патент № 94253 Україна, МПК H02K 16/00. Заявл. 16.04.2014. Опубл. 10.11.2014, Бюл.№ 21, 2014-11-10) Тихонов, Віктор Васильович; Ніколайчук, Т.В.Накопичувач енергії має зовнішній ротор, виконаний у вигляді масиву з феромагнітного матеріалу з широкою петлею гістерезису. Багатофазна обмотка внутрішнього ротора, з'єднаного загальним валом з машиною живлення і мотор-генератором.Item Асинхронний двигун(Патент № 94258 Україна, МПК H02K 17/16, H02K 17/30. Заявл. 16.04.2014. Опубл. 10.11.2014, Бюл.№ 21, 2014-11-10) Тихонов, Віктор Васильович; Чиримпей, Є.І.Асинхронний двигун, який має зовнішній ротор виконаний в вигляді масиву з електротехнічної стали і напресований на внутрішній ротор з короткозамкненою обмоткою, статор має магнітний шунт, розміщений на внутрішній частині магнітопроводу, з двома обмотками підмагнічування, одна з яких запитується від блоку трансформатора струму через силові випрямлячі, та трифазну обмотку виповнену в барабанному типі.Item Електричний генератор(Патент № 94191 Україна, МПК H02K 21/00. Заявл. 13.11.2013. Опубл. 10.11.2014, Бюл.№ 21, 2014-11-10) Тихонов, Віктор Васильович; Ничипоренко, Л.В.В якості вольтододаткової машини розміщена асинхронна машина з короткозамкненим ротором, що працює в режимі генератора, яка магнітна не пов'язана з синхронним генератором. Трифазна обмотка якоря асинхронної машини включається послідовно з обмоткою якоря основного генератора, а обмотка підмагнічування, яка охоплює магнітний шунт, отримує живлення від блоку регулювання напруги.Item Аварійний генераторний агрегат(Патент № 94252 Україна, МПК H02K 16/00. Заявл. 16.04.2014. Опубл. 10.11.2014, Бюл.№ 21, 2014-11-10) Тихонов, Віктор Васильович; Соколова, Наталія ПетрівнаАварійний генераторний агрегат має накопичувач кінетичної енергії виконано у вигляді двох циліндрів з феромагнітного матеріалу , які мають на внутрішній і зовнішній поверхнях пази де розміщені обмотки у вигляді стрижнів сполучені між собою і замкнутих накоротко.Item Елементи автоматизованої системи управління проектами модернізації авіаційної техніки(Видавництво ХНТУ, 2015) Захарченко Юрій АнатолійовичОписується підхід до автоматизованого управління проектами та розподілу ресурсів при модернізації авіаційної техніки із застосування штучних імунних систем. Розроблена автоматизована система у середовищі 1С: ПідприємствоItem Системні методи автоматизації процесів реконфігурації керування повітряними кораблями в особливих ситуаціях у польоті(НАУ, 2015) Шевчук, Д.О.Дисертаційну роботу присвячено питанням розроблення концептуальних положень і теоретичних основ відновлення керованості та стійкості ПК в умовах виникнення ОС у польоті на основі теорії та системних методів автоматизації процесів реконфігурації керування ПК, а також методів і систем діагностування їх аеродинамічного стану в польоті. Розроблено концептуальні положення теорії відновлення керованості та стійкості ПК в умовах раптового виникнення ОС у польоті. Науково обґрунтовано автоматизацію процесів реконфігурації керування ПК, що враховують системні методи параметричної, структурної, об’єктної та цільової реконфігурації керування ПК в умовах раптового виникнення ОС у польоті. Побудовано математичну модель системи «ПК – екіпаж – АСРК – середовище – ОС». Розроблено методи отримання діагностичної інформації про аеродинамічний стан зовнішніх обводів ПК у польоті. Визначено умови стійкості процесу керування системи «ПК – екіпаж – АСРК – середовище – ОС». Синтезовано структурні та функціональні схеми автоматичної системи діагностування аеродинамічного стану зовнішніх обводів та АСРК ПК у процесі його льотної експлуатації. Розроблено програмний комплекс для вирішення завдань синтезу та аналізу високоефективних автоматизованих систем реконфігурації керування ПК в ОС у польоті. Виконано експериментально-машинні дослідження розроблених методів автоматизації процесів реконфігурації керування ПК в ОС у польотіItem Архітектура автоматизованої системи контролю і обліку енергоресурсів об’єктами сфери освіти(НАУ, 2015) Захарченко Юрій Анатолійович; Соколова Наталія Петрівна; Вітер В.В.Запропоновано архітектуру програмно-апаратного комплексу, що дозволяє інтегрувати інформаційні потоки локально-вимірювальних вузлів у загальний вимірювально- інформаційний простір, для одночасного, неперервного, автоматичного контролю над процесами генерації, транспортування і споживання енергоресурсів об’єктами сфери освітиItem Автоматизація керування процесом стабілізації вертольота на режимі висіння над точковим об’єктом у складних погодних умовах(Національний авіаційний університет, 2015-03) Тимошенко Наталія АнатоліївнаItem Демпфування коливань центра мас вертольота відносно центра точкового об’єкта з визначенням оптимального керування(НАУ, 2015-04) Казак Василь Миколайович; Тимошенко Наталія Анатоліївна; Драгоєв А.М.; Кияниця М.В.; Яремчук О.О.Запропоновано використання методу зворотних моделей та методу аналітичного конструювання за критерієм узагальненої роботи для визначення оптимальної стабілізації вертольота через автомат перекосу та загального кроку несучого гвинтаItem Синхронний генератор(Патент № 95746 Україна, МПК H02K 19/16 , H02K 19/30. Заявл. 04.06.2014. Опубл. 12.01.2015, Бюл.№ 1, 2015-05-12) Тихонов, Віктор ВасильовичСинхронний генератор має статор асинхронного збудника виконаний вигляді двох концентричних порожнистих циліндрів, де внутрішній є магнітним шунтом. У внутрішніх пазах внутрішнього полого циліндра вкладається струмова обмотка, включена послідовно з обмоткою якоря основного генератора барабанного типу, а в зовнішніх пазах – обмотка напруги також барабанного типу. Магнітний шунт охоплюється тороїдальною обмоткою, яка включається на регулятор напруги.Item Асинхронний генератор(Патент № 98642 Україна, МПК H02K 17/00, H02K 17/18. Заявл. 16.04.2014. Опубл. 12.05.2015, Бюл.№ 9, 2015-05-12) Тихонов, Віктор Васильович; Помогайбо, Л.О.Статор асинхронного генератора складається з зовнішнього магнітопроводу з трифазною обмоткою та внутрішнього, який є збудником. Багатофазна обмотка збудження підключена до трифазної обмотки генератора через блок регулювання.. Ротор виконується у вигляді двох порожнистих циліндрів з феромагнітного Між порожнистими циліндрами розташований порожнистий циліндр з немагнітного сплаву.Item Трансформатор з самовентиляцією(Патент № 102243 Україна, МПК H01F 19/00, H01F 27/08 . Заявл. 07.04.2015. Опубл. 26.10.2015, Бюл.№ 20, 2015-10-26) Тихонов, Віктор Васильович; Заворотнюк, А.В.Охолодження трансформатора здійснюється з використанням вентилятора. Вентилятор має кільце з немагнітного сплаву, де розміщені лопатки. Для обертання вентилятора є вал, підшипники і торцеві кришки. Кільце вентилятора з лопатями розміщені над торцевими частинами обмоток трансформатора.Item Генераторний агрегат(Патент № 103117 Україна, МПК H02K 19/26. Заявл. 07.04.2015. Опубл. 10.12.2015, Бюл.№ 23, 2015-12-10) Тихонов, Віктор Васильович; Гулін, Д.В.Генераторний агрегат має електромагнітний привод. Зовнішній ротор виконаний у вигляді циліндра з феромагнітного матеріалу, що має на внутрішній поверхні пази. В пазах розміщена короткозамкнена обмотка. Електромагнітний привод має магнітопровід з трифазною обмоткою, яка отримує живлення від трифазної обмотки якоря синхронного генератора.Item Безконтактний генератор(Патент № 103118 Україна, МПК H02K 19/26. Заявл. 07.04.2015. Опубл. 10.12.2015, Бюл.№ 23, 2015-12-10) Тихонов, Віктор Васильович; Городничий, Я.І.Безконтактний генератор має внутрішній ротор, зовнішній ротор виконаний у вигляді двох циліндрів з феромагнітного матеріалу, що мають на внутрішній та зовнішній поверхнях пази. В пазах розміщені трьохфазні обмотки, з’єднані між собою. Циліндри розділені циліндром з немагнітного сплаву. Внутрішній ротор має багатофазну обмотку, яка отримує живлення від трьохфазної обмотки якоря збудника.