Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62492
Title: | PH.D. training programs in the Federal Republic of Germany |
Other Titles: | Програми підготовки докторів філософії у Федеративній Республіці Німеччина |
Authors: | Paziura, Natalia Пазюра, Наталія Валентинівна Hryhorieva, Vita Григор’єва, Віта Анатоліївна Kalashnykova, Тetiana Калашникова, Тетяна Сергіївна |
Keywords: | Federal Republic of Germany higher education individual doctoral studies structured doctoral studies PhD degree research institutions Федеративна Республіка Німеччина вища освіта індивідуальна докторська програма структурована докторська програма науковий ступінь доктор філософії дослідницькі заклади |
Issue Date: | 29-Jun-2022 |
Publisher: | Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України |
Citation: | Пазюра Н.В., Григор’єва В.А., Калашникова Т.С. Програми підготовки докторів філософії у федеративній республіці Німеччина // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. / [редкол. Л.Б. Лук’янова (голова), Аніщенко О.В. (заступник голови) та ін.]; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. - Київ, 2022. Вип. 1 (21). - С. 171-179. |
Abstract: | The paper considers the types of Ph.D. training programs in
the Federal Republic of Germany: individual doctoral programs, which provide for
earning the degree in industrial companies, universities, non-university research
institutions (institutions of Fraunhofer, Helmholtz, Leibniz, Max Planck Societies),
and structured doctoral programs that involve working on research in groups of
doctoral students formed in research, postgraduate, doctoral schools. The research studies the general principles of developing structured doctoral training
programs: the availability of the critical mass of students who earn the degree in
this program (at least 30 people); clear formalization of the training system
(transparency of the admission procedures; system for assessing a doctoral
student's achievements, which is clear and acceptable to the scientific community;
regulated rules of interaction of a doctoral student, his or her supervisor, the
university, etc.), and suchlike. The advantages of each type of Ph.D. training have
been determined. The biggest advantages of individual doctoral programs include
the possibility to freely choose the research topic, to study under the supervision
of a certain professor; those of structured doctoral study programs are short-term
training, funding, being supervised by several professors, teamwork, which
provides an opportunity to share views with other team members, supervisors.
Among the disadvantages of individual Ph.D. training programs, the following
issues have been identified: the long period of study, highly specialized subject of
study, independent study of the material. For structured doctoral programs, these
are multilevel admission procedures, compliance of the Ph.D. dissertation topic
with the doctoral program, overloaded curriculum. У статті розглянуто види програм підготовки докторів філософії у Федеративній Республіці Німеччина: індивідуальні докторські програми, науковий ступінь за якими можна здобути у промислових компаніях, університетах, неуніверситетських дослідницьких закладах (інститути товариств ім. Фраунхофера, Гельмгольца, Лейбніца, Макса Планка та ін.), і структуровані докторські програми, що передбачають роботу над дослідженнями у групах докторантів, сформованих у науково-дослідних, післядипломних, докторських школах. У розвідці досліджено загальні принципи побудови структурованих докторських програм: наявність «критичної маси» студентів, які здобувають науковий ступінь за цією програмою (не менше 30 осіб); чітка формалізація системи підготовки (прозорість процедури прийому; система оцінки результатів роботи докторанта, яка буде зрозуміла і прийнятна для наукового співтовариства; регламентовані правила взаємодії докторанта, наукового керівника, університету та ін.) тощо. Визначено переваги кожного виду програм підготовки докторів філософії. До найбільших переваг індивідуальних докторських програм належать можливість вільно обирати предмет дослідження, навчатися під керівництвом певного професора; структурованих докторських програм - короткий термін навчання, фінансування, керівництво декількома викладачами, команда робота, що надає можливість обмінюватися думками з іншими членами команди, науковими керівниками. Серед недоліків індивідуальних програм підготовки докторів філософії виокремлено тривалий термін навчання, надто спеціалізований предмет дослідження, самостійне опрацювання матеріалу; структурованих докторських програм – багаторівнева процедура вступу, відповідність теми дисертації докторській програмі, перенасиченість програми навчання. |
Description: | 1. Борова, Т. А. (2017). Основні принципи застосування докторських програм на основі Європейського досвіду. Підготовка докторів філософії (PhD) в умовах реформування вищої освіти: матер. Всеукр. наук.- практ. конф., 5-6 жовтня 2017 р. Запоріжжя: Запорізький нац. ун-т, 71-73. URL: http://phd.znu.edu.ua/page/img/Tezy_PHD_ZNU.pdf. 2. Винницький, М. (2015). Реформа аспірантури. Особливості впровадження програм підготовки фахівців із ступенем доктора філософії. URL: http://oduvs.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/7.- Wynnytskij_AspiranturaReform2015.pdf. 3. Особливості докторських програм світових дослідницьких університетів. kneu.edu.ua. URL: https://kneu.edu.ua/userfiles/dosl_univ_nauky/PhD_Programs.pdf. 4. Панич, О.І. (2017). Підготовка докторів філософії: практики і проблеми. Тези доповіді Всеукраїнської науково-практичної конференції «Підготовка докторів філософії (PhD) в умовах реформування вищої освіти» (Запоріжжя, 5-6 жовтня 2017 р.). Запоріжжя : Запорізький національний університет, 12-18. URL: http://phd.znu.edu.ua/page/img/Tezy_PHD_ZNU.pdf. 5. Merkt, M. (2008). Die Entwicklung der Doktorandenausbildung in Deutschland und daraus entstehende, zukünftige Aufgaben für hochschuldidaktische Zentren. Erziehungswissenschaft, 19 (36), 57-76. URL: https://www.researchgate.net/publication/37840863_Die_Entwicklung_d er_Doktorandenausbildung_in_Deutschland_und_daraus_entstehende_ zukunftige_Aufgaben_fur_hochschuldidaktische_Zentren/link/58737ff908 ae8fce4924b677/download. 6. Promovieren in Deutschland. DAAD Deutscher Akademischer Austauschdienst. www.daad.de. URL: https://www.daad.de/de/studieren-und-forschen-in deutschland/promovieren-und-forschen/promovieren/ Research in Germany. PhD. URL: https://www.research-in-germany.org/en.html. 7. Senger, U. (2011). Von der Doktorandenausbildung zur Personalentwicklung junger Forschender: Innovative Konzepte an deutschen Universitäten, 8. W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co. KG, Bielefeld, 12-35. URL: https://www.wbv.de/openaccess/themenbereiche/hochschule-und wissenschaft/shop/detail/name/_/0/1/6001934w/facet/6001934w///////nb/0 /category/1754.html. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62492 |
ISSN: | 2308-6386 |
DOI: | 10.35387/od.1(21).2022.171-179 |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document.pdf | стаття | 508.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.