Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62169
Title: Розвиток музичних здібностей у дітей в умовах закладів позашкільної освіти
Other Titles: Aspects of the development of musical skills in children in the conditions of out-of-school education
Authors: Дацун, Олена Вікторівна
Datsun, Olena
Keywords: гурток музичний
мотивація до навчання музиці
музичні здібності
навчальні заклади позашкільної освіти
розвиток музичних здібностей
musical group
motivation to learn music
musical abilities
educational institutions of extracurricular education
development of musical abilities
Issue Date: Dec-2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Дацун О. Розвиток музичних здібностей у дітей в умовах закладів позашкільної освіти / O. Дацун // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 2(23). – С. 120-127
Abstract: У статті розглядаються деякі аспекти розвитку музичних здібностей у дітей в умовах позашкільної освіти. Особливості організації гурткової роботи закладів позашкільної освіти, специфіка комунікації між вихованцями та викладачами, між дітьми, особливості мотивації до навчання є важливими чинниками, що впливають на процес розвитку музичних здібностей у дітей. Мета дослідження: проаналізувати нормативну базу, що регламентує організацію навчально-виховного процесу в музичних гуртках закладів позашкільної освіти, визначити основні соціально-психологічні чинники розвитку музичних здібностей у дітей в умовах навчання в закладах позашкільної освіті. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; аналіз нормативної бази; теоретичне моделювання, спостереження. Результати: На основі дослідження нормативно-правової бази стосовно організації навчально-виховного процесу в закладах позашкільної освіти, навчальних програм музичних гуртків, аналізу особливостей комунікації між викладачами та учнями, визначено, що організація навчально-виховного процесу в умовах закладів позашкільної освіти забезпечують оптимальні умови для розвитку музичних здібностей дитини. Висновки: розвиток музичних здібностей у дітей залежить від особливостей організації навчально-виховного процесу в багатопрофільних закладах позашкільної освіти, який має свої особливості. Процес комунікації між викладачами та учнями є більш відкритим і виконує не тільки навчальну, а й значну виховну функцію. Особливості мотивації до навчання музиці у дітей в гуртках базується на їх інтересі до виконавської музичної діяльності, позитивних стосунках з однолітками та викладачами і позитивно підкріплюється гнучкістю навчального процесу в умовах позашкільної освіти
The article considers some aspects of the development of musical abilities of children in the conditions of extra-curricular education. Peculiarities of the organization of group work in out-of-school education institutions, the specifics of communication between pupils and teachers and between children, and the peculiarities of motivation to study are important factors that influence the process of developing musical abilities of children. The purpose of the study: to analyze the regulatory framework that regulates the organization of the educational process in music clubs of extracurricular education institutions, to determine the main aspects of the development of musical abilities in children in the conditions of extracurricular education. The following research methods were used to solve the tasks: analysis of scientific literature; analysis of the regulatory framework; modeling. Results: based on research of the regulatory and legal framework regarding the organization of the educational process in out-of-school education institutions, the educational programs of music clubs, the analysis of the peculiarities of communication between teachers and students, and the motivation of children to learn music, was determined some aspects of the development of musical abilities in children in the conditions Вісник НАУ. Серія: Педагогіка. Психологія – 2023, 2(23) 127 extracurricular education. It was determined that the basic part of the educational programs of music clubs includes general educational components: solfeggio, vocal and choral work, playing a musical instrument, concert activity, which are responsible for the development of musical abilities in children regardless of the chosen direction of musical activity. Conclusions: the development of musical abilities in children depends on the peculiarities of the organization of the educational process, which has its own specificity in the conditions of out-of-school education. The process of communication between teachers and students is more formal and performs not only an educational, but also a significant educational function. The specifics of children's motivation to learn music in groups is based on their interest in performing musical activities, positive relationships with peers and teachers, and is positively reinforced by the flexibility of the educational process in the conditions of extracurricular education
Description: СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ Закон України «Про освіту». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text Закон України «Про позашкільну освіту». Retrieved from:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14#top Конституція України. Retrieved from: https://www.president.gov.ua/documents/constitution Концепція позашкільної освіти та виховання. Retrieved from: https://nus.org.ua/wp content/uploads/2019/10/kontseptsiya-rozvitku-pozashkilnoi-osviti.pdf Навчальна програма художньо-естетичного напряму позашкільної освіти «Хорова студія «Тоніка» Хмельницького палацу творчості дітей та юнацтва. Retrieved from: http://palac.km.ua/ua/ Навчальна програма народного художнього колективу ансамблю народної музики «Первоцвіт» Київського палацу дітей та юнацтва. Retrieved from: https://score.palace.kiev.ua/ansambl-narodnoyi-muzyky-pervoczvit/ Навчальна програма народного художнього колективу вокально-хорової студії «Диво калинове» Центра позашкільної роботи Святошинського району м. Києва. Retrieved from: ПСИХОЛОГІЯ 126 http://cprs.kiev.ua/upload/iblock/b82/b82150a08b2a0843ca11e3c83c5dc670.pdf Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/433-2001-%D0%BF#Text Програма вокально-інструментального ансамблю «Дивосил» (2017). Retrieved from: https://www.bdut.org.ua/metodychna-robota/navchalni-prohramy/
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62169
ISSN: 2411-264X
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дацун.pdfСтаття501.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.