Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58322
Title: | Лабораторний стенд для перевірки регулятора температури повітря в кабіні літака |
Authors: | Деренко, Михайло Юрійович |
Keywords: | дипломна робота літак авіоніка льотно-технічні характеристики обігрів повітря в кабінах повітряного судна блоки управління авіаційна техніка турбохолодильник |
Issue Date: | 7-Mar-2023 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Abstract: | Збільшення висоти польотів в сучасних літаках стало потребувати спеціальних засобів для забезпечення нормальних умов роботи екіпажу та перевезення пасажирів. Оскільки зі збільшенням висоти більше 5000 м у людини починає розвиватись «Висотна хвороба», яка виникає в наслідок нехватки кисню через падіння парціального тиску кисню. Так якщо не використовувати ніяких систем кондиціонування. Працездатність членів екіпажу на висоті в 5000 м з часом починає падати, а на висоті в 7000-8000 м не підготовлена людина без будь яких засобів може перебувати всього кілька хвилин. Ще одним фактором нормального стану людини є тиск. Перепад тиску, а саме, падіння або його підняття можуть викликати запаморочення і втрату свідомості. Крім цих двох факторів виділяють ще і температуру навколишнього середовища, що на висоті в 10 км може досягати до -50°C і більше. Тому необхідно дбати і про забезпечення нормальних температурних умов у кабінах екіпажу та пасажирів. Тому всі сучасні літаки, що літають на висотах 5-10 км оснащуються герметичними кабінами як для екіпажу так і для пасажирів. Так для прикладу в пасажирських літаках використовують кабіни вентиляційного типу. У такій кабіні повітря циркулює безперервним потоком. Поступаючи як правило від компресора двигуна. По дорозі до кабіни воно за потреби охолоджується і потрапляє в кабіну через регулятор потоку. Одночасно з постійною подачею повітря воно постійно просочується через спеціальний регулятор тиску, який підтримує різницю між тиском в салоні і навколишньою атмосферою. Повітря, що виходить, виносить з салону вуглекислий газ і вологу, що виділяються при диханні людини. Крім цього, система ще повинна як слідкувати так і підтримувати швидкість зміни тиску в кабінах яка не повинна бути більше 0,18 мм рт.ст./с. Оскільки швидка зміна тиску в кабінах пасажирів і екіпажу може призвести до великої фізіологічної небезпеки. |
Description: | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: доцент кафедри авіоніки, Бєлінський Валерій Миколайович |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58322 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2022_173_Деренко М.Ю..pdf | дипломна робота | 2.69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.