Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58316
Title: | Електростатичний очищувач авіаційних палив та мастил |
Authors: | Шпачинський, Сергій Михайлович |
Keywords: | дипломна робота літак авіоніка паливо мастило сепаратор фільтр очищувач насос електростатичний очисник |
Issue Date: | 7-Mar-2023 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Abstract: | Авіація у світі займає особливе місце. Повітряні судна (ПС) дозволяють дістатися найвіддаленіших і найнедоступніших місць світу. Швидкість та безпека цього виду транспорту безпосередньо залежить від якості палива, що заправляється у ПС, тому до авіаційного палива пред'являють найвищі вимоги щодо якості. Дуже важливо точно, швидко і достовірно проводити всі необхідні види контролю якості, перш ніж ПС підніметься в повітря. Одним з важливих показників для авіапалив, і головною його проблемою є наявність води. Небажані наслідки спостерігаються навіть при незначному розчиненні вологи в паливах. У процесі зберігання, транспортування, перекачування, заправки та застосування палива обводняються, причому волога, що потрапила в них, може знаходитися в різних видах: в розчиненому; у нестабілізованому крапельно-зваженому стані; у вигляді емульсій та відстою. При попаданні в авіаційні палива, вода погіршує їх низькотемпературні властивості, знижує термоокислювальну стабільність палив, підвищує їх корозійну активність, сприяє збільшенню забрудненості палив механічними частинками та продуктами окиснення, а також мікроорганізмами, погіршує протизносні властивості, знижує тепло у процесі горіння. Згідно з ГОСТ 10227-2013, вода та механічні домішки в реактивних паливах відсутні, але палива мають таку властивість як гігроскопічність – здатність збагачуватися вологою з повітря, тому дуже важливо стежити за кількістю води в паливі. При польотах ПС палива піддаються впливу температур, тисків і вологості повітря, що швидко змінюються. При температурах нижче за нуль вода замерзає, і дрібні кристалики льоду можуть забити паливні фільтри, що загрожує аварійною ситуацією. Для виключення таких ситуацій паливо перед заправкою зневоднюють. Існують хімічні, фізико-хімічні та фізичні методи зневоднення. |
Description: | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: доцент кафедри авіоніки, Романенко Віктор Григорович |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58316 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2022_173_Шпачинський С.М..pdf | Диплом з пояснювальною запискою | 3.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.