Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58303
Назва: | Тривимірна візуалізація маршрутного польоту системи попередження зіткнень |
Автори: | Поліщук, Володимир Володимирович |
Ключові слова: | дипломна робота літак авіоніка штучний інтелект кіберфізична система надлегкий літак автоматична термінальна інформаційна система управління повітряним рухом |
Дата публікації: | 7-бер-2023 |
Видавництво: | Національний авіаційний університет |
Короткий огляд (реферат): | Протягом усієї історії авіації погода відігравала величезну роль у питанні «чи буде політ безпечним?». Турбулентність, ожеледь, сильний і непередбачуваний вітер, опади, блискавки, погіршення видимості тощо. Кожна з цих погодних умов впливає на безпеку польотів. З усіх них найбільше проблем викликає погіршення видимості. У деяких частинах світу, де погода змінюється дуже швидко, важко передбачити, коли всю територію вкриє туман. Польоти та зльоти за цих умов дозволені лише з певним обладнанням на борту літака та лише з кваліфікованими та навченими пілотами. За статистикою, 70% усіх затримок рейсів викликані поганими погодними умовами. Аналізуючи причини, чому посадка літака в умовах поганої видимості настільки напружена і складна, ми можемо почати думати про те, як можна зробити цей процес безпечнішим і надійнішим. Експеримент Університету Іллінойсу показав, що посадка в умовах поганої видимості була дуже складним завданням навіть для досвідчених пілотів. Вони протестували двадцять пілотів з рейтингом Visual Flight Rule у імітованих погодних умовах. Усі двадцять пілотів втратили контроль, коли вони отримали візуальний орієнтир. У деяких випадках пілоти не змогли дотримуватися суворої процедури заходження на посадку в умовах обмеженої видимості. Однак за останні кілька років тестування стало кращим. Впровадження фотограметрії та технології LiDAR в авіацію демонструє велику користь у підвищенні безпеки польотів. Обидві технології мають свої переваги та способи використання даних, але їх поєднання – найефективніший підхід. Багаторівневі 3D-карти високої роздільної здатності ділянок польоту надають пілотам візуальні орієнтири, оскільки ці карти показують точну видиму для пілотів місцевість незалежно від погодних умов поза бортом літака. Ситуаційна обізнаність є ключем до безпечного польоту, і коли є цифрова форма відображення реальної зони польоту, посадка літака, зліт а також політ в умовах недостатньої видимості стає менш напруженою та ризикованою. |
Опис: | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: доцент кафедри авіоніки, Чужа Олексій Олександрович |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58303 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2022_173_Поліщук В.В..pdf | Диплом з пояснювальною запискою | 5.28 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.