Навчально-методичний комплекс дисципліни "Управління маркетинговою діяльністю ринкового суб'єкта на міжнародному ринку"
Loading...
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний авіаційний університет
Abstract
Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в області маркетингу. Метою викладання дисципліни є теоретичні засади управління міжнародною діяльністю об’єктів, виявлення маркетингових резервів для роботи на зовнішніх ринках в умовах глобалізації, використання яких дозволить суб’єктам господарювання зміцнити свої ринкові позиції, покращити обслуговування споживачів, розробляти стратегічні заходи.
This educational discipline is the theoretical and practical basis of the totality knowledge and skills that form the profile of a specialist in the field of marketing. The purpose of teaching the discipline is the theoretical foundations of international management activity of facilities, identification of marketing reserves for work on external markets in the conditions of globalization, the use of which will allow subjects businesses to strengthen their market positions, improve service consumers, develop strategic measures.
This educational discipline is the theoretical and practical basis of the totality knowledge and skills that form the profile of a specialist in the field of marketing. The purpose of teaching the discipline is the theoretical foundations of international management activity of facilities, identification of marketing reserves for work on external markets in the conditions of globalization, the use of which will allow subjects businesses to strengthen their market positions, improve service consumers, develop strategic measures.
Description
Робоча програма (РП) навчальної дисципліни «Управління маркетинговою
діяльністю ринкового суб’єкта на міжнародному ринку» розроблена на основі
«Методичних рекомендацій до розроблення і оформлення робочої програми
навчальної дисципліни денної та заочної форм навчання», затверджених наказом
ректора від 29.04.2021 № 249/од, та відповідних нормативних документів.
Work program (WP) of the educational discipline "Marketing management
activities of a market entity on the international market" was developed on the basis of
"Methodical recommendations for the development and design of the work program
educational discipline of full-time and extramural forms of education", approved by order
of the Rector dated April 29, 2021 No. 249/unit, and relevant regulatory documents.
Keywords
ринковий суб'єкт, маркетинг, робоча програма, market entity, marketing, working program