Навчально-методичний комплекс дисципліни "Дослідження зарубіжних ринків товарів та послуг"
Loading...
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний авіаційний університет
Abstract
Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують у фахівця з міжнародного маркетингу знання у методичних, технологічних і змістовних аспектів організації та виконання досліджень зарубіжних ринків товарів та послуг, формування уявлення про можливості використання результатів маркетингових досліджень ринку для прийняття ефективних організаційних та виробничих рішень. Метою вивчення дисципліни є набуття знань та навичок з теоретико-методологічних, методичних, технологічних і змістовних аспектів організації та виконання досліджень зарубіжних ринків товарів та послуг, формування уявлення про можливості використання результатів досліджень зарубіжних ринків товарів та послуг для прийняття ефективних організаційних та виробничих рішень.
This educational discipline is a theoretical and practical basis totality of knowledge and skills that form a specialist in international marketing knowledge of methodical, technological and substantive aspects of organization and execution research of foreign markets of goods and services, formation of an idea about possibilities of using the results of marketing research of the market for making effective organizational and production decisions. The purpose of studying the discipline is to acquire knowledge and skills in theoretical methodological, methodical, technological and substantive aspects of the organization and carrying out studies of foreign markets of goods and services, forming an idea about the possibilities of using the results of research of foreign markets of goods and services for making effective organizational and production decisions.
This educational discipline is a theoretical and practical basis totality of knowledge and skills that form a specialist in international marketing knowledge of methodical, technological and substantive aspects of organization and execution research of foreign markets of goods and services, formation of an idea about possibilities of using the results of marketing research of the market for making effective organizational and production decisions. The purpose of studying the discipline is to acquire knowledge and skills in theoretical methodological, methodical, technological and substantive aspects of the organization and carrying out studies of foreign markets of goods and services, forming an idea about the possibilities of using the results of research of foreign markets of goods and services for making effective organizational and production decisions.
Description
Робоча програма (РП) навчальної дисципліни «Дослідження зарубіжних ринків товарів та послуг» розроблена на основі «Методичних рекомендацій до розроблення і оформлення робочої програми навчальної дисципліни денної та заочної форм навчання», затверджених наказом ректора від 29.04.2021 № 249/од, та відповідних нормативних документів.
Work program (WP) of the study discipline "Research of foreign markets of goods and services" developed on the basis of "Methodical recommendations to development and design of the work program of the academic discipline of the day and correspondence forms of education", approved by the rector's order dated 04.29.2021 No. 249/od, and relevant regulatory documents.
Keywords
зарубіжний ринок товарів, маркетинг, робоча програма, foreign market of goods, marketing, working program