Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55685
Назва: Гендерні особливості розвитку Я-концепція у молодших школярів
Автори: Яковець, Анастасія Володимирівна
Ключові слова: дипломна робота
самосвідомість
образ «я»
я-концепція
самоставлення
пристосування
сприйняття себе
Дата публікації: 2022
Видавництво: Національний авіаційний університет
Бібліографічний опис: Яковець А.В. Гендерні особливості розвитку Я-концепція у молодших школярів. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 46 с.
Короткий огляд (реферат): Становлення самоусвідомлення школярів та формування їх позитивної картини оточуючого світу та ствердження власного місця в ній за допомогою позитивної «Я-концепції» є одним з найважливіших факторів подальшого розвитку особистості, її самооцінки та здатності до поліаспектної самореалізації. Необхідність пройти всі етапи формування власної ідентичності в умовах, коли потрібно задовольняти потреби авторитетних осіб (якими у шкільний період виступають не лише родичі, але й вчителі, що символізують потреби всього суспільства та держави) може бути ускладнено відсутністю збігу з внутрішніми потребами молодої особистості. В сучасному світі, коли світогляд підростаючого покоління формується під впливом різноманітного інформаційного впливу, а взірцями переважно стають яскраві особистості з медіапростору, цей розрив між реальним самоусвідомленням та уявленнями про «ідеальне Я», ідеальну та взірцеву модель себе у майбутньому, може поглиблюватись. Проблематика розвитку автентичної «Я-концепції» зумовлює уважне та прискіпливе вивчення чинників її формування у шкільному середовищі; особливості становлення її функції самоврегулювання та самоконтролю школяра; а також вміння самої дитини створювати умови для досягнення самореалізації та соціального успіху. Дослідженням становлення самоусвідомлення школярів у визначному психологічному віці (6-10 років) займалась потужна наукова парадигма американських, англійських та вітчизняних дослідників (В. Джеймс, К. Роджерс, Е. Еріксон, І. І. Чеснокова та інші). Переважна більшість соціологів та психологів зосереджують увагу на шкільному періоді становлення самооцінки, егоідентифікації, пізнавальних здібностей дитини, оскільки все пізнання оточуючого світу та самого себе неможливе в обхід її «Я-концепції». Гендерні особливості у становленні позитивної «Я-концепції» молодших школярів передбачають різні моделі формування самооцінки і самоврегулювання у хлопчиків та дівчат молодшого шкільного віку. Усвідомлення себе як людини, належної до тієї чи іншої гендерної ролі, зумовлює подальший розвиток тих чи інших властивостей, які допомагають чи перешкоджають ставлення цілісного усвідомлення себе. Вивчення гендерного аспекту «Я-концепції» у молодших школярів дозволяє розкрити сутність стереотипних рольових моделей, які впливають на формування зрілої людини у подальшому.
Опис: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: кандидат педагогічних наук, доцент Селезень Ганна Василівна
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55685
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Яковець А.В._2022.pdfдипломна робота713.9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.