Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55685
Title: Гендерні особливості розвитку Я-концепція у молодших школярів
Authors: Яковець, Анастасія Володимирівна
Keywords: дипломна робота
самосвідомість
образ «я»
я-концепція
самоставлення
пристосування
сприйняття себе
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Яковець А.В. Гендерні особливості розвитку Я-концепція у молодших школярів. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 46 с.
Abstract: Становлення самоусвідомлення школярів та формування їх позитивної картини оточуючого світу та ствердження власного місця в ній за допомогою позитивної «Я-концепції» є одним з найважливіших факторів подальшого розвитку особистості, її самооцінки та здатності до поліаспектної самореалізації. Необхідність пройти всі етапи формування власної ідентичності в умовах, коли потрібно задовольняти потреби авторитетних осіб (якими у шкільний період виступають не лише родичі, але й вчителі, що символізують потреби всього суспільства та держави) може бути ускладнено відсутністю збігу з внутрішніми потребами молодої особистості. В сучасному світі, коли світогляд підростаючого покоління формується під впливом різноманітного інформаційного впливу, а взірцями переважно стають яскраві особистості з медіапростору, цей розрив між реальним самоусвідомленням та уявленнями про «ідеальне Я», ідеальну та взірцеву модель себе у майбутньому, може поглиблюватись. Проблематика розвитку автентичної «Я-концепції» зумовлює уважне та прискіпливе вивчення чинників її формування у шкільному середовищі; особливості становлення її функції самоврегулювання та самоконтролю школяра; а також вміння самої дитини створювати умови для досягнення самореалізації та соціального успіху. Дослідженням становлення самоусвідомлення школярів у визначному психологічному віці (6-10 років) займалась потужна наукова парадигма американських, англійських та вітчизняних дослідників (В. Джеймс, К. Роджерс, Е. Еріксон, І. І. Чеснокова та інші). Переважна більшість соціологів та психологів зосереджують увагу на шкільному періоді становлення самооцінки, егоідентифікації, пізнавальних здібностей дитини, оскільки все пізнання оточуючого світу та самого себе неможливе в обхід її «Я-концепції». Гендерні особливості у становленні позитивної «Я-концепції» молодших школярів передбачають різні моделі формування самооцінки і самоврегулювання у хлопчиків та дівчат молодшого шкільного віку. Усвідомлення себе як людини, належної до тієї чи іншої гендерної ролі, зумовлює подальший розвиток тих чи інших властивостей, які допомагають чи перешкоджають ставлення цілісного усвідомлення себе. Вивчення гендерного аспекту «Я-концепції» у молодших школярів дозволяє розкрити сутність стереотипних рольових моделей, які впливають на формування зрілої людини у подальшому.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: кандидат педагогічних наук, доцент Селезень Ганна Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55685
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Яковець А.В._2022.pdfдипломна робота713.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.