Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55435
Title: Гендерні особливості прояву агресивної поведінки серед підлітків
Authors: Мельниченко, Анна Андріївна
Keywords: дипломна робота
агресивність
підлітковий вік
емпіричне дослідження
гендерні особливості
психодіагностика
воєнний час
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Мельниченко А.А. Гендерні особливості прояву агресивної поведінки серед підлітків. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 43 с.
Abstract: Робота присвячена дослідженню гендерних особливостей агресивної поведінки підлітків у сучасному світі. Теоретичне дослідження авторів довели, що агресія є ддосить складною захисною реакцією, яка може виникати в результаті фрустрації, загрози життю або у відповідь на агресію. Як відомо, підлітковий вік, що характеризується процесом переходу дитини в дорослого може призвести до підліткової кризи, одним із основних проявів якої є агресія – поведінка, спрямована на заподіяння комусь чи чомусь фізичної чи психологічної шкоди. Крім того виявлено, що агресія може проявлятися і в негативному ставленні до навколишнього середовища та навколишнього світу. У підлітковому віці цей прояв більш інтенсивний через підвищену вразливість. Виходячи з того, що стать — це специфічна біологічна характеристика людини, а гендер — скоріше соціально-психологічна, та існує гендерний стереотип, що агресивна поведінка для жінок неприпустима, тоді як для чоловіків більше лояльності до подібної поведінки. Описано психодіагностичні методи дослідження предмета дипломного пошуку та отримані результати в процесі їх використання. Зокрема, емпірично встановлено, що існує кореляція між маскулінністю та фізичною агресією, при цьому переважна більшість досліджених респондентів мала андрогенний тип. Встановлено, що стать не суттєво впливає на прояв агресії в підлітковому віці. Дослідження, в якому брали участь дівчата і хлопчики виявило однакову агресивність. Практичну значущість результатів дослідження можуть використовувати психологи, педагоги, вчителі початкових класів у роботі з підлітками та їх батьками; у виробленні методичних рекомендацій щодо подолання підліткової агресії з урахуванням гендерного аспекту; у викладанні вікової та диференціальної психології здобувачів вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія».
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: доктор педагогічних наук, професор Лузік Ельвіра Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55435
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мельниченко А.А._2022.pdfдипломна робота589.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.