Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51925
Назва: Білінгвальність, як психосоціальне і соціокультурне явище в сфері сучасної освіти
Інші назви: Bilingualism as a psychosocial and sociocultural phenomenon in the field of modern education
Автори: Сагратова, Каріна Едуардівна
Ключові слова: білінгвізм
соціокультурний феномен
двомовність
двомовна особистість
мовний код
соціокультурна компетентність
студент-білінгв
дитина білінгвал
освіта в двомовному середовищі
bilingualism
sociocultural phenomenon
bilingual personality
language code
sociocultural competence
bilingual student
child bilingual
education in a bilingual environment
Дата публікації: кві-2021
Видавництво: Талком, Київ
Бібліографічний опис: Сагратова К.Е. Білінгвальність, як психосоціальне і соціокультурне явище в сфері сучасної освіти /К.Е. Сагратова// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. О.Г. Шостак. - К.: Талком, 2021. – с.189-196
Короткий огляд (реферат): Розглянуто багатоаспектність дослідження проблем білінгвізму в рамках педагогіки, психології, соціолінгвістики. Виявлено, що білінгвізм – це, перш за все, соціокультурний феномен, який необхідно вивчати в різних аспектах, в першу чергу в соціолінгвістичному, психолінгвістичному і власне, лінгвістичному. Було встановлено, що на сьогодні сформувалося неоднозначне ставлення до білінгвізму: соціологи оцінюють його здебільшого негативно, стверджуючи, що двомовність в кордонах однієї країни призводить до соціальної нестабільності; психологи звертають нашу увагу на негативний вплив білінгвізма на дитячу психіку. На захист білінгвізму зароджується той аргумент, що двомовна особистість – це особистість, яка володіє двома мовними кодами, двома засобами мови, двома інструментами мислення, які посилюють можливості індивіда, підвищує інтелектуальний рівень особистості, її культуру за умов правильно підібраних освітніх умов та засобів досягнення самої двомовності або освітнього середовища.
The multidimentional studies of bilingualism problems in the framework of pedagogy, psychology, sociolinguistics is considered. It was found that bilingualism is, first of all, a socio-cultural phenomenon that needs to be studied in various aspects, first of all in sociolinguistic, psycholinguistic and, in fact, linguistic. It was found that today there is an ambiguous attitude to bilingualism: sociologists assess it mostly negatively, arguing that bilingualism within the borders of one country leads to social instability; psychologists draw our attention to the negative impact of bilingualism on the child's psyche. In defense of bilingualism, the argument arises that a bilingual person is a person who has two language codes, two means of speech, two tools of thinking that enhance the capabilities of the individual, increase the intellectual level of the individual, his culture.
Опис: Література 1. Пассов, Е.И. Беседы об уроке иностранного языка: учебное пособие для колледжей / Е.И. Пассов, Т.И. Колова.; Ленинград, «Просвещение», 1975. 3. Бим, И.Л. Теория и практика обучению иностранному языку в средней школе: стат. Описание / И.Л. Бим; - М.: Академия, 1988. 4. Бухбиндер, В.А. Очерки методики обучения устной речи на иностранных языках: Сочинения/В.А. Бухбиндер; - Киев, 1980. 5. Вайсбурд, М.Л. Требования к речевым умениям: Сочинения - иностранные языки в школе / М.Л. Вайсбурд, А.Д. Климентенко; - М, 1972. 6. Вайсбурд, М.Л. Использование учебно-речевых ситуаций при обучении устной речи на иностранном языке: Учебное пособие для проведения спецкурса по обучению иноязычному общению в системе повышения квалификации учителей/ М.Л. Вайсбурд; - Обнинск; Титул, 2001. 7. Крысин, Л.П. Социолингвистические аспекты изучения современного русского языка / Л.П. Крысин; - М, 1989. 8. Алпатов, В.М. История лингвистических учений: учебное пособие/ В.М. Алпатов; - М.: Языки русской культуры, 1999. - 368 с. 9. Витлин, Ж.Л. Современные проблемы обучения грамматике иностранных языков: учебное пособие, иностранные языки в школе// Ж.Л. Витлин; - 5-е изд.-Москва, 2000. - 36 - 39 с. 10. Гальскова, Н.Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: Монография / Н.Д. Гальскова, Н.И. Гез; - М.: Издательский центр «Академия», 2006. - 336 с. 11. Гез, Н.И. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: Монография / Н.И. Гез, М.В. Ляховицкий; - М.: Высшая школа, 1982. - 373 с. 12. Бриксина И.Э. Концепция билингвального/ бикультурного языкового образования в высшей школе (неязыковые специальности): автореф. дис….д-ра пед. наук:спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания»-Тамбов, 2009-41 с. 13. Захава-Некрасова, Е.Б. Роль и место грамматики в процессе обучения русскому языку на начальном этапе. В кн.: Русский язык и методика его преподавания не русским: учебное пособие / Е.Б. Захава-Некрасова - Москва, 1973. - 52-60 с. 14. Остапенко, В.И. Обучение русской грамматике иностранцев на начальном этапе: Монография / В.И. Остапенко - М.: Русский язык, 1983. - 98 с.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51925
ISBN: 978-617-8016-02-9
Розташовується у зібраннях:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sagratova.pdf714.89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.