Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51441
Title: Гендерні особливості прояву агресивності в підлітковому віці
Authors: Сторожук, Марина Миколаївна
Keywords: дипломна робота
підлітковий вік
агресивність
гендерні особливості
емпіричне дослідженн
психодіагностика
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: Напруженість у сучасному суспільстві стає глобальнішою, це обумовлює значне збільшення кількості різних конфліктів,стають більш гострими у протіканні вікові кризи. Підлітковий вік – це один із найскладніших етапів розвитку дитини, це конфліктний період, що зокрема виявляється в агресивності підлітків у різних формах її прояву. Вчені дослідили, що пубертатний періоду хлопців і дівчат проходить по-різному, є деякі відмінності, але основною схожістю у них є те, що вони намагаються вибороти свою свободу порушенням правил, зникненням з дому, вживанням алкоголю та різних шкідливих речовин, агресією. Це дозволяє і юнакам, і дівчатам самоствердитися, проте їхній емоційний стан, тип та рівень агресії мають значну різницю. Як вже зазначалося вище, цей період вважається найскладнішим через своєрідний перехід від дитинства до дорослості, від незрілості – до зрілості, який охоплює всі аспекти розвитку підлітка: анатомо-фізіологічну перебудову, інтелектуальний і моральний розвиток, особливості діяльності. Також у підлітка змінюється роль у соціумі, позиція та місце в колективі. У підлітковому віці нервова система є нестійкою, вона не здатна витримувати сильні подразники, що є причиною виникнення крайніх станів збудження чи гальмування. Під час дорослішання наступає криза 13-ти років, тому взаємини з близькими змінюються, підлітки прагнуть бути рівними, на деякий час вони можуть стати автономними від батьків, але більш залежними від своїх однолітків. Перевагу у спілкуванні вони надають тій групі, де почувають себе комфортно, де їх поважають, тобто у референтних групах. Унаслідок того, що підлітки стають більш зрілими та під впливом перебудови організмувони можуть стати агресивними у спілкуванні та ставленні до ситуацій навколо. Агресивність у дівчат і хлопців проявляється по-різному, оскільки у розвитку наявні фізіологічні відмінності, а також на це впливають соціальний чинник та гендерні стереотипи. Прояв прямої агресії у хлопців зустрічається частіше та є не таким незвичним, на відміну від прояву агресивності у дівчат. У випадках, коли чоловіча стать може відкрито поводити себе нестримано та агресивно, це є нормою для суспільства, і самі хлопці не будуть картати себе за таке поводження. У свою чергу, дівчата, показавши не зовсім адекватну та агресивну поведінку в оточенні, будуть тривожитися та переживати про те, яке враження на оточуючих вони могли справити своєю поведінкою. Виходячи з цього, через гендерні стереотипи та гендерні ролі, прояв агресії в чоловіків у різних її формах заохочується; у жінок є недопустимим.У деяких випадках чоловіків можуть спровокувати до агресивних дій тоді, коли ставлять під сумнів їхню соціальну значимість, жінки ж відчувають занепокоєння у подібних ситуаціях. Ролі, які обирають чоловіки, де потрібно проявляти агресію, тобто військова служба або спорт, жінки, навпаки, вважають агресивне поводження недоречним і обирають ролі спокійніші
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: доктор педагогічних наук професор Барановська Лілія Володимирівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51441
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЛСК_2021_053_Сторожук М.М..pdfДипломна робота875.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.