Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51323
Назва: Казкотерапія як засіб розвитку емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку
Автори: Черепанська, Дар’я Сергіївна
Ключові слова: дипломна робота
казкотерапія
старший дошкільний вік
емоційна сфера
дослідження емоційної сфери
вплив казкотерапії на емоційну сферу
Дата публікації: чер-2021
Видавництво: Національний авіаційний університет
Короткий огляд (реферат): У наш час спостерігається розмаїття практичних методів психологічної допомоги особистості. Однак, як правило, вони неспроможні розв’язувати завдання глибинного дослідження психіки суб’єкта у поєднанні її свідомих та несвідомих аспектів. Одним із таких дієвих методів є казкотерапія. Використання казок та історій в психотерапевтичній практиці характерно для усіх основних психологічних напрямів, з тією різницею, що функції використання читання і розповіді розрізнятимуться. Казки існують майже у всіх суспільствах. Такі оповідні історії несуть свій сенс, приховане послання, справляючи виховний та терапевтичний вплив. Казки торкаються різних тем, життєвих ситуацій дають можливість нового погляду на проблему, пропонують нові вибори.Казка, яку почула людина в дитинстві, на думку засновника трансактного аналізу Еріка Берна, може стати основою життєвого плану людини і визначити її подальшу долю. Ерік Берн аналізує сценарії, сюжетна лінія яких відповідає відомим казкам (про Червону шапочку, Попелюшку). Дослідник підкреслює значущість у ході виникнення сценарію самого процесу розповідання казки, коли між дорослим і людиною виникає особлива спільність. У результаті життєвий план конкретизується. Саме казки, на думку вчених, є першими чітко структурованими, цілісними історіями, які можуть братися дітьми за зразок і в майбутньому несвідомо впливати на вибір певної форми поведінки. К. Юнг, представник аналітичної психології, доводив, що казки представляють колективне безсвідоме. Розглядаючи процес психічного розвитку як виникнення і діференціацію свідомості з несвідомого, дослідник основним мотивом казки вважав процес індивідуації як досягнення цілісності особистості, наближення до свого сутнісного Я (самості). Через усвідомлення, інтегрування різних сторін Я. Зокрема, знайомство із власними архетипами Персоною та Тінню. Дослідник особливу увагу приділяв архетипічній символіці, яка присутня в казках, метафоричності казкового змісту. Індивідуальна психологія підкреслює, що прихований від свідомості людини домінуючий сюжет («казка») є основою прочитання і проживання людського життя. У психодрамі в процесі казкового дійства відіграються реальні людські емоції. Таким чином, казки є одним із ефективних інструментів впливу на емоційну сферу людини. А тому їх можна з успіхом застосовувати у роботі із дошкільниками.
Опис: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: д. пед. н., професор Лузік Ельвіра Василівна
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51323
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФЛСК_2021_053_Черепанська Д..pdfДипломна робота909.04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.