Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51323
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧерепанська, Дар’я Сергіївна-
dc.date.accessioned2021-06-29T06:25:11Z-
dc.date.available2021-06-29T06:25:11Z-
dc.date.issued2021-06-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51323-
dc.descriptionРобота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: д. пед. н., професор Лузік Ельвіра Василівнаuk_UA
dc.description.abstractУ наш час спостерігається розмаїття практичних методів психологічної допомоги особистості. Однак, як правило, вони неспроможні розв’язувати завдання глибинного дослідження психіки суб’єкта у поєднанні її свідомих та несвідомих аспектів. Одним із таких дієвих методів є казкотерапія. Використання казок та історій в психотерапевтичній практиці характерно для усіх основних психологічних напрямів, з тією різницею, що функції використання читання і розповіді розрізнятимуться. Казки існують майже у всіх суспільствах. Такі оповідні історії несуть свій сенс, приховане послання, справляючи виховний та терапевтичний вплив. Казки торкаються різних тем, життєвих ситуацій дають можливість нового погляду на проблему, пропонують нові вибори.Казка, яку почула людина в дитинстві, на думку засновника трансактного аналізу Еріка Берна, може стати основою життєвого плану людини і визначити її подальшу долю. Ерік Берн аналізує сценарії, сюжетна лінія яких відповідає відомим казкам (про Червону шапочку, Попелюшку). Дослідник підкреслює значущість у ході виникнення сценарію самого процесу розповідання казки, коли між дорослим і людиною виникає особлива спільність. У результаті життєвий план конкретизується. Саме казки, на думку вчених, є першими чітко структурованими, цілісними історіями, які можуть братися дітьми за зразок і в майбутньому несвідомо впливати на вибір певної форми поведінки. К. Юнг, представник аналітичної психології, доводив, що казки представляють колективне безсвідоме. Розглядаючи процес психічного розвитку як виникнення і діференціацію свідомості з несвідомого, дослідник основним мотивом казки вважав процес індивідуації як досягнення цілісності особистості, наближення до свого сутнісного Я (самості). Через усвідомлення, інтегрування різних сторін Я. Зокрема, знайомство із власними архетипами Персоною та Тінню. Дослідник особливу увагу приділяв архетипічній символіці, яка присутня в казках, метафоричності казкового змісту. Індивідуальна психологія підкреслює, що прихований від свідомості людини домінуючий сюжет («казка») є основою прочитання і проживання людського життя. У психодрамі в процесі казкового дійства відіграються реальні людські емоції. Таким чином, казки є одним із ефективних інструментів впливу на емоційну сферу людини. А тому їх можна з успіхом застосовувати у роботі із дошкільниками.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectдипломна роботаuk_UA
dc.subjectказкотерапіяuk_UA
dc.subjectстарший дошкільний вікuk_UA
dc.subjectемоційна сфераuk_UA
dc.subjectдослідження емоційної сфериuk_UA
dc.subjectвплив казкотерапії на емоційну сферуuk_UA
dc.titleКазкотерапія як засіб розвитку емоційної сфери у дітей старшого дошкільного вікуuk_UA
dc.typeLearning Objectuk_UA
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЛСК_2021_053_Черепанська Д..pdfДипломна робота909.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.