COVID-19 air transportation strains
Loading...
Date
2021-04-08
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
National Aviation University
Abstract
Around 58% of tourists arrive at their destination by air and the stop in air
traffic has created a massive negative effect on that industry as well. Over $630 billion
in reduced GDP benefits from air travel-related tourism will be matched with 26.4
million jobs lost. But tourism in a wider sense is also very hard-hit, with analysis
suggesting the pandemic could translate into a drop of 850 million to 1.1 billion
international tourists and a loss of $910 billion to $1.2 trillion in export revenues from
tourism, putting 100 to 120 million direct tourism jobs at risk.
Близько 58% туристів прибувають до місця призначення повітряним транспортом і зупинкою в повітрі транспорт також створив значний негативний вплив на цю галузь. Понад 630 мільярдів доларів у зменшенні ВВП вигоди від туризму, пов'язаного з повітряними подорожами, будуть відповідати 26,4 мільйона втрачених робочих місць. Але туризм у ширшому розумінні також дуже постраждалий, якщо аналізувати припускаючи, що пандемія може призвести до падіння від 850 до 1,1 мільярда міжнародних туристів та втрати від експорту від 910 млрд. до 1,2 трлн. доларів туризму, піддаючи ризику 100-120 мільйонів прямих туристичних робочих місць.
Близько 58% туристів прибувають до місця призначення повітряним транспортом і зупинкою в повітрі транспорт також створив значний негативний вплив на цю галузь. Понад 630 мільярдів доларів у зменшенні ВВП вигоди від туризму, пов'язаного з повітряними подорожами, будуть відповідати 26,4 мільйона втрачених робочих місць. Але туризм у ширшому розумінні також дуже постраждалий, якщо аналізувати припускаючи, що пандемія може призвести до падіння від 850 до 1,1 мільярда міжнародних туристів та втрати від експорту від 910 млрд. до 1,2 трлн. доларів туризму, піддаючи ризику 100-120 мільйонів прямих туристичних робочих місць.
Description
1. Abate, Megersa, Panayotis Christidis and Alloysius Joko Purwanto (2020),
“Government support to airlines in the aftermath of the COVID-19 pandemic”, Journal of Air
Transport Management 89:101931, URL: https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2020.101931
2. IEA (2020), “Changes in transport behaviour during the Covid-19 crisis”,
International Energy Agency, Paris, URL: https://www.iea.org/articles/changes-in-transport behaviour-during-the-covid-19-crisis
3. International Transport Forum (2020), “Restoring air connectivity under policies to
mitigate climate change”, COVID-19 Transport Brief, URL: https://www.itf oecd.org/sites/default/files/air-connectivity-covid-19.pdf
4. International Transport Forum (2018), “Government support measures for domestic
air connectivity”, Case-Specific Policy Analysis Reports, URL: https://www.itf oecd.org/government-support-measures-domestic-air-connectivit
Keywords
COVID-19, air transportation, economical losses, air transportation forecasts, авіаперевезення, економічні втрати, прогнози авіаперевезень, КОВІД-19
Citation
Fysyna K.A. COVID-19 air transportation strains // Polit. Callanges of science today. International relations: abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National Aviation University. – Kyiv, 2021. Р. 179-180