Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50541
Title: Interactions of marketing and logistics functions
Other Titles: Взаємодія функцій маркетингу та логістики
Authors: Kursenko, Yuliya
Курсенко, Юлія Андріївна
Keywords: logistics
marketing
interaction
functions
analysis
маркетинг
логістика
функції
взаємодія
аналіз
Issue Date: 8-Apr-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Kursenko Y.А. Interactions of marketing and logistics functions // Flight. Modern problems of science: abstracts of the XXI International scientific-practical conference of applicants for higher education and young scientists. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - P. 90-92
Abstract: Marketing and logistics represent some of the key areas of companies’ activities that have direct impacts on the volume of goods sold and establish distribution strategy for the company. They directly affect each other's activities and can dramatically change the company's market position through the integrated development of the both areas. The main purpose of the above types of activities is the distribution and sale of goods. Effective supply chain and logistics management play a key role for customers, suppliers, owners and investors of any company as this activity coordinates and connects all structures of the organization. The field of logistics covers the management of a wide variety of objects – flow of documents, information, finance, people, and, of course, goods and materials flow. Decisions made in the distribution area must go primarily in accordance with the decisions in the production and marketing area. Logistics experts make decisions on such issues as distribution routes, store`s type and location, sales format etc.
Маркетинг та логістика представляють деякі ключові сфери діяльності компаній, які мають прямий вплив на обсяг реалізованих товарів і встановлюють стратегію розподілу для компанії. Вони безпосередньо впливають на діяльність один одного і можуть кардинально змінити позиції компанії на ринку завдяки інтегрованому розвитку обох напрямків. Основною метою вищезазначених видів діяльності є розподіл та продаж товарів. Ефективний ланцюг поставок та управління логістикою відіграють ключову роль для споживачів, постачальників, власників та інвесторів будь-якої компанії, оскільки ця діяльність координує та пов'язує всі структури організації. Галузь логістики охоплює управління найрізноманітнішими об'єктами - потоком документів, інформації, фінансів, людей і, звичайно, потоком товарів і матеріалів. Рішення, що приймаються у сфері розподілу, повинні прийматися переважно відповідно до рішень у галузі виробництва та збуту. Експерти з логістики приймають рішення з таких питань, як маршрути розподілу, тип і місце розташування магазину, формат продажів тощо.
Description: 1. Z. M. Abbas Bhaya and all. Impact of Logistics Activities For Improving Marketing Performance Via Bayesian Quantile Regression: An Analytical Study In Omnnea Telecom Iraq: Bucharest, Romania, 2017, p 462-473 2. Ciesielski, M. Logistyka w strategiach firm, PWN, Poznań, 1999, p 159 3. BLAIK, P. Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, wyd. II, PWE, Warszawa, 2001, p 239 4. Liubovyna D. Rol lohystyky na sovremennom predpryiatyy. Yzdanye «fynansovaia hazeta-ekspo», №5, 2007.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50541
Appears in Collections:Політ. Менеджмент та логістика. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тези Курсенко Ю 424a - Юлия Курсенко.pdfТези конференції209.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.