Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50490
Название: Electronic trade in ukraine: trends and perspectives
Другие названия: Електронна торгівля в Україні: тенденції та перспективи
Авторы: Balenko, Svitlana
Баленко, Світлана Сергіївна
Ключевые слова: electrinoc markets
e-commerece
e-service
marketplace
e-entities commerce
foreign trading platforms
електронні ринки
електронна комерція
електронна послуга
ринок
комерція електронних юридичних осіб
іноземні торгові майданчики
Дата публикации: 8-апр-2021
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Balenko S.S. Electronic trade in ukraine: trends and perspectives // Flight. Modern problems of science: abstracts of the XXI International scientific-practical conference of applicants for higher education and young scientists. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - P. 26-28
Краткий осмотр (реферат): Talking about e-commerce we firstly should define this term. In the narrow sense, e-commerce - is the sale or purchase of goods and services between business, households, physical individuals, governmental or private organizations conducted through internet network. Goods and services are ordered via the Internet, but payment and final delivery of goods or services can be provided both in online and offline format. In a broad sense, e-commerce - any form of business relationships where interaction between subjects occurs by use of Internet technologies.
Говорячи про електронну комерцію, спершу слід визначити цей термін. У вузькому розумінні електронна комерція - це продаж або придбання товарів та послуг між бізнесом, домогосподарствами, фізичними особами, урядовими або приватними організаціями, що здійснюється через мережу Інтернет. Товари та послуги замовляються через Інтернет, але оплата та остаточна доставка товарів або послуг можуть здійснюватися як в Інтернеті, так і в автономному форматі. У широкому розумінні електронна комерція - це будь-яка форма ділових відносин, де взаємодія між суб'єктами відбувається за допомогою Інтернет-технологій.
Описание: 1) European B2C E'commerce Report. (2016). Retrieved from https://www.ecommerceeurope.eu/app/uploads/2016/07/EuropeanBB2CBEBcommerceBReportB2016BLightBVersionB FINAL.pdf/. 2) Efendi, J., Kinney, M. (2013). Marketing Supply Chain Using B2B BuyBSideBEBCommerce Systems: Does Adoption Impact Financial Performance?.Academy of Marketing Studies Journal, 17 (2), 73B81. 3) Wirtz, B. (2019). Electronic business. Second edition. Wiesbaden, Germany: GablerBVerlag.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50490
Располагается в коллекциях:Політ. Менеджмент та логістика. 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Balenko.pdfТези конференції126.73 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.