Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50490
Title: Electronic trade in ukraine: trends and perspectives
Other Titles: Електронна торгівля в Україні: тенденції та перспективи
Authors: Balenko, Svitlana
Баленко, Світлана Сергіївна
Keywords: electrinoc markets
e-commerece
e-service
marketplace
e-entities commerce
foreign trading platforms
електронні ринки
електронна комерція
електронна послуга
ринок
комерція електронних юридичних осіб
іноземні торгові майданчики
Issue Date: 8-Apr-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Balenko S.S. Electronic trade in ukraine: trends and perspectives // Flight. Modern problems of science: abstracts of the XXI International scientific-practical conference of applicants for higher education and young scientists. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - P. 26-28
Abstract: Talking about e-commerce we firstly should define this term. In the narrow sense, e-commerce - is the sale or purchase of goods and services between business, households, physical individuals, governmental or private organizations conducted through internet network. Goods and services are ordered via the Internet, but payment and final delivery of goods or services can be provided both in online and offline format. In a broad sense, e-commerce - any form of business relationships where interaction between subjects occurs by use of Internet technologies.
Говорячи про електронну комерцію, спершу слід визначити цей термін. У вузькому розумінні електронна комерція - це продаж або придбання товарів та послуг між бізнесом, домогосподарствами, фізичними особами, урядовими або приватними організаціями, що здійснюється через мережу Інтернет. Товари та послуги замовляються через Інтернет, але оплата та остаточна доставка товарів або послуг можуть здійснюватися як в Інтернеті, так і в автономному форматі. У широкому розумінні електронна комерція - це будь-яка форма ділових відносин, де взаємодія між суб'єктами відбувається за допомогою Інтернет-технологій.
Description: 1) European B2C E'commerce Report. (2016). Retrieved from https://www.ecommerceeurope.eu/app/uploads/2016/07/EuropeanBB2CBEBcommerceBReportB2016BLightBVersionB FINAL.pdf/. 2) Efendi, J., Kinney, M. (2013). Marketing Supply Chain Using B2B BuyBSideBEBCommerce Systems: Does Adoption Impact Financial Performance?.Academy of Marketing Studies Journal, 17 (2), 73B81. 3) Wirtz, B. (2019). Electronic business. Second edition. Wiesbaden, Germany: GablerBVerlag.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50490
Appears in Collections:Політ. Менеджмент та логістика. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Balenko.pdfТези конференції126.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.