Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49295
Title: | Examination of works of art in the chronotop of culture: aspects of professional training of specialists |
Other Titles: | Експертиза творів мистецтва у хронотопі культури: аспекти професійної підготовки фахівців |
Authors: | Карпов, Віктор Васильович Karpov, Viktor |
Keywords: | art expert National Academy of Culture and Arts Management training specialists cultural heritage мистецтвознавець Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв підготовка спеціалістів культурна спадщина |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | National Academy of Culture and Arts Management |
Citation: | Karpov V. Examination of works of art in the chronotop of culture: aspects of professional training of specialists // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва: наук. журнал. К.: НАКККіМ, 2019. № 2. |
Abstract: | The purpose of the study is to highlight the essence of the process of preparation of art experts initiated in the independent
Ukraine. Research methods. The choice of research strategies in disclosing the purpose of the study determined the application of
system and complex approaches, as well as historical-chronological and comparative methods. The scientific novelty of the obtained
results consists in the formulation and development of an actual topic, which in scientific terms did not receive comprehensive and
objective coverage and is first investigated. The results of comprehension of the essence of the process of preparation of expert art
experts can serve as an important component in the study of contemporary issues of artistic education. Conclusions. The development
of the socio-cultural space of Ukraine has revealed the objective need to expand the range of work aimed at preserving and protecting
cultural heritage. The distinction in this sector of the culture of the problem of training specialists with the expertise of experts is a natural
phenomenon. It was emphasized that such training is being conducted at the National Academy of Culture and Arts Management. Мета дослідження полягає у висвітленні сутності започаткованого в незалежній Україні процесу підготовки мистецтвознавців-експертів. Методи дослідження. Вибір дослідницьких стратегій у розкритті мети дослідження визначив застосування системного та комплексного підходів, а також історико-хронологічного та порівняльного методів. Використання вказаних методів дослідження сприяло отриманню власних результатів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці і розробці актуальної теми, яка в науковому вимірі не отримала всебічного й об’єктивного висвітлення та досліджується вперше. Результати осмислення сутності процесу підготовки мистецтвознавців-експертів можуть слугувати важливою складовою у дослідженні сучасних проблем мистецької освіти. Висновки. Розвиток соціокультурного простору України виявив об’єктивну необхідність розширення спектру роботи спрямованої на збереження та охорону культурної спадщини. Виокремлення у цьому секторі культури проблеми підготовки фахівців із компетентностями експертів є закономірним явищем. Підкреслено, що така підготовка проводиться у Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49295 |
Appears in Collections: | Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
177698-Article Text-392618-1-10-20190909.pdf | 268.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.