Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПилипчук, Марина Леонідівна
dc.date.accessioned2021-02-19T10:07:24Z-
dc.date.available2021-02-19T10:07:24Z-
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.citationПилипчук М.Л. Сучасний професійний профіль викладача перекладу в європейському просторі вищої освіти Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47513-
dc.description.abstractThe suggested exploration is devoted to the urgent and under-researched issue of drawing up a competence-based profile of a translation teacher. It briefly reviews which areas of such a profile have been addressed in modern scientific literature. This paper is based on the European experience and attempts to link recently developed UK professional standards in higher education teaching to our field. The theoretical part of this study illustrates that for translator trainers, as for all other professions, drawing up a competence-based profile allows for better analysis of the current situation, and for more appropriate training to be designed. The background ends with an overview of the professional competences developed by the EMT Translator Trainer Profile Competences of the trainer in translation.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherАграр Медіа Групuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjecttranslation teacheruk_UA
dc.subjecttranslation teacher professional profileuk_UA
dc.titleСучасний професійний профіль викладача перекладу в європейському просторі вищої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад теорія, методологія, практика» 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сборник конференции НАУ 2019-сторінки-360-366.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.