Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47487
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKameneva, Nataliaen
dc.date.accessioned2021-02-19T10:07:15Z-
dc.date.available2021-02-19T10:07:15Z-
dc.date.issued2019-04-
dc.identifier.citationKameneva N. Ethnocultural Semantic Components in Forming Commercial Naming Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-646-453-2-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47487-
dc.description.abstractIt is a well-known fact that commercial names play a dramatic role in attracting new audience. The article investigates two trends in contemporary Russian naming: using lexis with ethnocultural semantic components (e.g. exotic vocabulary, precedent phenomena, and national onomastic elements) and applying creative linguistic techniques. The sphere of commercial naming is characterized by increased linguistic creativity determined by pragmatic reasons. Commercial names appear as a result of this extraordinary linguistic creativity.en
dc.language.isoenen
dc.publisherАграр Медіа Групuk_UA
dc.subjectcommercial nameen
dc.subjecturbanonymen
dc.subjectethnocultural semantic componentsen
dc.subjectlinguistic creativityen
dc.subjecttoponymsen
dc.titleEthnocultural Semantic Components in Forming Commercial Namingen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад теорія, методологія, практика» 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сборник конференции НАУ 2019-сторінки-123-128.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.