Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47487
Title: Ethnocultural Semantic Components in Forming Commercial Naming
Authors: Kameneva, Natalia
Keywords: commercial name
urbanonym
ethnocultural semantic components
linguistic creativity
toponyms
Issue Date: Apr-2019
Publisher: Аграр Медіа Груп
Citation: Kameneva N. Ethnocultural Semantic Components in Forming Commercial Naming Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.
Abstract: It is a well-known fact that commercial names play a dramatic role in attracting new audience. The article investigates two trends in contemporary Russian naming: using lexis with ethnocultural semantic components (e.g. exotic vocabulary, precedent phenomena, and national onomastic elements) and applying creative linguistic techniques. The sphere of commercial naming is characterized by increased linguistic creativity determined by pragmatic reasons. Commercial names appear as a result of this extraordinary linguistic creativity.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47487
ISBN: 978-617-646-453-2
Appears in Collections:Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад теорія, методологія, практика» 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сборник конференции НАУ 2019-сторінки-123-128.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.