Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44733
Назва: Психологічні особливості прояву стилів мислення в процесі комунікативної діяльності юнаків
Інші назви: Psychological features of manifestation of styles of thinking in the process of communicative activity of young people
Психологические особенности проявления стилей мышления в процессе коммуникативной деятельности юношей
Автори: Каряка, Інна Вікторівна
Дайлідоніс, Анастасія
Коваленко, Олександра
Karіaka, Inna
Dailydonys, Anastasiia
Kovalenko, Oleksandra
Каряка, Инна Викторовна
Дайлидонис, Анастасия
Коваленко, Александра
Ключові слова: мислення
стиль мислення
комунікація
комунікативна діяльність
юнаки
thinking
thinking style
communication
communicative activities
adolescents
мышление
стиль мышления
коммуникация
коммуникативная деятельность
юноши
Дата публікації: 2020
Видавництво: Класичний приватний університет
Бібліографічний опис: Каряка І.В., Дайлідоніс А.О., Коваленко О.О. Психологічні особливості прояву стилів мислення в процесі комунікативної діяльності юнаків / І.Каряка, А. Дайлідоніс, О. Коваленко // Теорія і практика сучасної психології. № 2, 2020. – С.120–125
Короткий огляд (реферат): В статті висвітлюється проблема вивчення особливостей прояву стилів мислення під час здійснення комунікативної діяльності у юнаків. Теоретичною основою дослідження є виокремлені А. Харрісоном та Р. Бремсоном п’ять типів мислення (критичний, ідеалістичний, прагматичний, аналітичний та реалістичний). Сформовано гіпотезу, яка полягає у тому, що юнаки, які мають різні типи мислення по-різному поводять себе в ситуаціях комунікативної взаємодії, мають схильність до суперечок або, навпаки, конформістські тенденції при спілкуванні. З метою підтвердження висунутої гіпотези було проведено експериментальне дослідження щодо виявлення особливостей комунікативної діяльності у юнаків з різним типом мислення. Вибірка досліджуваних становила 40 осіб віком від 17 до 21 років. Обґрунтовано вибір психодіагностичного інструментарію, представлено кількісні результати дослідження та здійснено опис якісної інтерпретації отриманих даних. В результаті проведеного дослідження було зафіксовано той факт, що комунікація юнаків детермінується стилями мислення. Останні мають сильні та слабкі сторони свого прояву та зумовлює подальшу взаємодію з представниками різних стилів. Окрім цього, було виявлено, що юнацький вік є найбільш сензитивним періодом виявлення особливостей стилів мислення у комунікативній діяльності, оскільки даний віковий період вирізняється остаточним дозріванням та встановленням досліджуваних особливостей. Доведено, що стиль мислення є ключовим компонентом комунікативної діяльності юнаків, який обумовлює продуктивність комунікації та якість взаємодії. Констатовано факт підтвердження висунутої нами гіпотези щодо особливостей комунікативної діяльності у юнаків з певним типом мислення та встановлено кореляційні зв’язки між загальним рівнем комунікативних умінь юнаків та стилем мислення, при якій особистість набуває певних стереотипів щодо прояву означених характеристик.
The article deals with the problem of studying the peculiarities of the manifestation of thinking styles in the course of communicative activity in youth. The theoretical basis of the study is the five types of thinking (critical, idealistic, pragmatic, analytical, and realistic) highlighted by A. Harrison and R. Bremson. The hypothesis is formed that youth who have different types of thinking behave differently in situations of communicative interaction, have a tendency to argue or, conversely, conformist tendencies in communication. In order to confirm the hypothesis, an experimental study was conducted to identify the features of communicative activity in youth with different types of thinking. The sample was 40 people aged 17 to 21 years. The choice of psychodiagnostic tools was substantiated, quantitative results of the study were presented, and a qualitative interpretation of the obtained data was made. The study found that the communication of youth is determined by thinking styles. The latter have the strengths and weaknesses of their manifestation and causes further interaction with representatives of different styles. In addition, it has been found that adolescence is the most sensitive period in identifying features of thinking styles in communicative activity, as this age is characterized by the final maturation and establishment of the features studied. It is proved that the thinking style is a key component of youth communication activity that determines communication productivity and quality of interaction. The fact of our hypothesis about the peculiarities of communicative activity in youth with a certain type of thinking was confirmed, and correlations were established between the general level of communicative skills of the youth and a type of thinking, in which the personality acquires certain stereotypes about the manifestation of certain characteristics.
В статье освещается проблема изучения особенностей проявления стилей мышления при осуществлении коммуникативной деятельности у юношей. Теоретической основой исследования являются выделены А. Харрисоном и Р. Бремсоном пять типов мышления (критический, идеалистический, прагматический, аналитический и реалистичный). Сформирован гипотезу, которая заключается в том, что юноши, которые имеют различные типы мышления по-разному ведут себя в ситуациях коммуникативного взаимодействия, имеют склонность к спорам или, наоборот, конформистские тенденции в общении. С целью подтверждения выдвинутой гипотезы было проведено экспериментальное исследование по выявлению особенностей коммуникативной деятельности у юношей с разным типом мышления. Выборка испытуемых составила 40 человек в возрасте от 17 до 21 лет. Обоснован выбор психодиагностического инструментария, представлены количественные результаты исследования и осуществлен описание качественной интерпретации полученных данных. В результате проведенного исследования было зафиксировано тот факт, что коммуникация юношей детерминируется стилями мышления. Последние имеют сильные и слабые стороны своего проявления и обуславливает дальнейшее взаимодействие с представителями различных стилей. Кроме этого, было обнаружено, что юношеский возраст является наиболее сензитивным периодом выявление особенностей стилей мышления в коммуникативной деятельности, поскольку данный возрастной период отличается окончательным созреванием и установлением исследуемых особенностей. Доказано, что стиль мышления является ключевым компонентом коммуникативной деятельности юношей, который обусловливает производительность коммуникации и качество взаимодействия. Констатирован факт подтверждения выдвинутой нами гипотезы об особенностях коммуникативной деятельности у юношей с определенным типом мышления и установлены корреляционные связи между общим уровнем коммуникативных умений юношей и стилем мышления, при которой личность приобретает определенных стереотипов относительно проявления указанных характеристик.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44733
ISSN: 2663-6026
2663-6034
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри педагогіки та психології професійної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.