Наукові матеріали кафедри маркетингу

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/33803

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 62
  • Item
    Digital-маркетинг: теорія і практика: навчальний посібник
    (Київський міжнародний університет, 2022) Слободяник, Анна Миколаївна; Могилевська, Ольга Юріївна; Романова, Лідія Василівна; Салькова, Ірина Юріївна
    Світ став цифровим, як і економіка. Поки ще не існує загальноприйнятих і гармонізованих визначень та правових дефініцій, однак цифрові технології вже стрімко захоплюють плацдарми для наступу. Цифровізація (англ. digitalization) стає найважливішим фактором економічного зростання економіки будь-якої країни і взагалі є сучасним трендом розвитку. Розвиток сучасної економіки, заснованої на використанні новітніх технологій, створенні нових матеріалів, аналізі великих масивів даних, розробці нових систем управління призводить до зміни принципів конкурентних відносин. Конкурентна боротьба вийшла за межу традиційних уявлень про суперництво на існуючих ринках. Дедалі більше її унаявлюють як спосіб формування нових ринків товарів, послуг, технологій систем управління. Цифрова економіка є результатом перетворення традиційної економічної діяльності, продуктів і послуг у цифрову форму. Він заснований на Інтернеті та підтримується електронними засобами. Цифрова трансформація економіки призвела до створення нових бізнес-моделей, нових продуктів і послуг, нових способів ведення бізнесу. Ця економіка розвивається швидкими темпами і, як очікується, продовжить це робити в найближчі роки.
  • Item
    Товарознавство: практикум
    (Національний авіаційний університет, 2022) Фісун, Юлія Володимирівна; Борисенко, Олена Сергіївна; Шевченко, Анна Валеріївна; Лисенко, Олена Михайлівна; Lysenko, Olena
    Товарознавство – наука, що системно вивчає товари на всіх етапах життєвого циклу, а саме: методи пізнання їх споживчої цінності; закономірності формування асортименту; якісні аспекти; обіг та споживання. В сучасних умовах дослідження в галузі товарознавства та високої професійної підготовки фахівців дозволяють вирішувати проблеми, пов’язані з постачанням населенню високоякісних та актуальних товарів.
  • Item
    Маркетингова товарна політика: практикум
    (Національний авіаційний університет, 2022) Шевченко, Анна Валеріївна; Борисенко, Олена Сергіївна; Фісун, Юлія Володимирівна; Крапко, Олена Михайлівна
    Товарна політика – це комплексна та системна діяльність щодо оптимізації асортименту, створення та виробництва нових товарів, модифікації товарів, припинення випуску продукції, що не має попиту. До сфери товарної політики належать також питання розроблення упаковки, товарного знака та найменування товарів, їх якості, кількості, дизайну та відповідності цільовому ринку. Сьогодні успішна товарна політика, динамізм і гнучкість виробництва, які спрямовані на задоволення конкретних потреб покупців, є однією з головних умов ефективної виробничокомерційної діяльності підприємства. Основою цієї політики є концепція створення товарів ринкової новизни.
  • Item
    Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник
    (Національний авіаційний університет, 2022) Борисенко, Олена Сергіївна; Шевченко, Анна Валеріївна; Фісун, Юлія Володимирівна; Крапко, Олена Михайлівна
    У сучасних умовах найважливішими проблемами будь-якої компанії є її розвиток, завоювання ринкових позицій, оволодіння конкурентними перевагами у довготерміновій перспективі. Саме тому особливої актуальності набуває удосконалення управління компаніями на основі принципів менеджменту і маркетингу, забезпечення стратегічного підходу до діяльності компаній за допомогою маркетингового менеджменту. Маркетинговий менеджмент є інноваційним підходом до управління підприємством, який дає змогу досягти оптимальної економічної результативності та позитивного ефекту одночасно, погоджуючи різні інтереси учасників. Використання маркетингового менеджменту забезпечує не лише вплив на вибір стратегії компанії, але й отримання тривалих конкурентних переваг з урахуванням маркетингових можливостей, допомагає здійснити гнучке реагування на зміни в комплексі маркетингу, вжиття своєчасних заходів щодо коригування стратегій, прийняття ефективних управлінських рішень щодо стратегічного маркетингового планування.
  • Item
    Антикризове управління підприємством
    (Видавничий дім "Кондор", 2020) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych; Кривов'язюк, І.В.; Kryvovyazyuk, I. V.
    В навчальному посібнику розкрито місце, роль та особливості різних видів кризових явищ в діяльності підприємства, визначено їх зв'язок з концепцією його життєвого циклу, сформовано теоретичні та прикладні засади сучасного антикризового управління підприємством, зокрема розкриті методологія діагностики кризових явищ і фактори розвитку антикризового управління, механізми та стратегічні підходи в управлінні подоланням кризових явищ на підприємстві, антикризове управління підприємством в умовах глобальних катастроф. Доповнює зміст навчального курсу перелік ключових понять, словник термінів, законодавчо-нормативна база, перелік питань до самоперевірки, навчальний практикум, список використаних джерел, що подані до кожного розділу. Дане видання стане настільною книгою та найкращим порадником у навчальному процесі як для студентів економічних спеціальностей, аспірантів, так і для викладачів, працівників бізнес-структур, інших зацікавлених осіб, які виявляють інтерес до антикризової тематики.
  • Item
    Зв’язано-диверсифіковані системи підприємств: генезис, моделювання та стратегічний аналіз
    (Донецький державний університет управління, 2008) Смерічевський, Сергій Францович
    У монографії досліджені структурні зміни соціально-економічного життя України, які проявилися не лише в трансформації організаційно- правових форм діяльності існуючих промислових підприємств, але й у виникненні в середині 90х років минулого століття великих економічних систем. Подальше зростання яких привело до їх перетворення у надвеликі економічні системи і, відповідно, до зміни їх структурного рівня в економічному просторі. Вагоме значення надвеликих економічних систем для української промисловості зумовлює доцільність їх дослідження, вивчення, аналізу причин та процесів їх формування, їх впливу на стан та вектори розвитку української економіки в цілому. В роботі запропоновані теоретичні, методичні та прикладні дослідження щодо поведінки надвеликих економічних систем. Для науковців, викладачів, аспірантів, керівників та фахівців-менеджерів крупних промислових підприємств, працівників органів виконавчої влади, а також студентів економічних спеціальностей навчальних закладів.
  • Item
    Research on the development of the machine-building industry of Ukraine: state and prospects
    (Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2017) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych
    Промислове виробництво являє собою взаємоузгоджену та глибоко структуровану систему виробничих комплексів, галузей та підгалузей, кожен з елементів яких перебуває у тісному взаємозв’язку як між собою, так і з системою в цілому. Зростання ефективності економічної діяльності одного з елементів повинне викликати ефект синергії відносно інших елементів і промислового виробництва загалом. Разом з тим, в структурі промисловості країн світу функціонують й такі галузі, що здатні чинити набагато більший вплив на інші елементи системи промислового виробництва. Серед таких галузей центральне місце в структурі промисловості багатьох країн світового господарства займає машинобудування.
  • Item
    Міжнародна банківська діяльність: інтеграційні перспективи та циклічні коливання
    (Кондор - Видавництво, 2014) Смерічевський, Сергій Францович; Матвєєв, В.В.; Тарасова, О.В.
    У монографії розглянуто міжнародну банківську діяльність; удосконалено понятійно-категоріальний апарат дослідження міжнародної банківської діяльності; обґрунтовано вплив циклічності на розвиток банківської діяльності; проведено аналіз і оцінку сучасного стану фінансових аспектів валютної інтеграції в інтеграційних угрупованнях країн із перехідною економікою; проаналізовано стан міжнародної банківської діяльності з урахуванням циклічності світогосподарського розвитку; досліджено світові процеси транснаціоналізації банківської діяльності; проаналізовано процес трансформації банківських систем країн СНД; визначено напрями вдосконалення регулювання банківської діяльності в умовах світової фінансової кризи; розроблено механізм інтеграції національної банківської системи України у світову фінансову систему.Монографія розрахована на широке коло читачів: науковців, викладачів, аспірантів, керівників та фахівців-менеджерів крупних промислових підприємств, працівників органів виконавчої влади, а також студентів економічних спеціальностей навчальних закладів.
  • Item
    Трансформація банківського сектору України в умовах глобалізації
    (Донецьк "ВІК", 2013) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych
    У монографії розглянуто проблемні питання трансформації банківської системи України з метою надання їй світового рівня конкурентоспроможності. Досліджено еволюцію, концепції конкуренції, виявлено закономірності, які пов’язані зі зростаючим впливом на конкуренцію інновацій, системи цінностей, пріоритетів, традицій, моралі, етики її суб’єктів. Виявлено особливості, рівні, види конкуренції в банківському секторі національної економіки. Обґрунтовано концепцію удосконалення конкурентної політики в банківській системі. Основними напрямами досліджень є: державне регулювання конкурентного середовища в банківському секторі, дієвість практики захисту економічної конкуренції на банківському ринку, вплив іноземного капіталу на конкуренцію в банківській сфері. В межах концепції розроблено: методичній підхід до оцінки регіональної банківської конкуренції, методичні рекомендації щодо оцінки рівня олігополістичної конкуренції, а також цінової і нецінової банківської конкуренції. Для науковців, викладачів, аспірантів, керівників та фахівців-менеджерів банків, працівників органів виконавчої влади, а також студентів економічних спеціальностей навчальних закладів.
  • Item
    Управління бізнес-процесами
    (Донецький державний університет управління, 2007) Смерічевський, Сергій Францович; Захаров, В.О.
    Містить теоретичний і практичний матеріал, що відбиває основний зміст дисципліни “Управління бізнес-процесами”. Докладно розглянуті питання і принципи процесного підходу до управління організацією, проаналізовані основні методи проектування і удосконалення процесів, наведені рекомендації щодо вибору і використання нотаток для опису і візуалізації процесів. Призначений для студентів вищих навчальних закладів, що вивчають управлінський цикл дисциплін, аспірантів і фахівців, що опікуються питаннями управлінсько-організаторської діяльності на підприємствах.
  • Item
    Methodological principles of energy efficiency improvement for Ukrainian industrial enterprises
    (WSPiA, 2019-12) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych
    Обґрунтовано зміст і складові потенціалу енергоефективності промислових підприємств. Узагальнено основні підходи до зовнішнього стимулювання та внутрішнього управління реалізацією організаційних, технологічних, техніко-економічних та інших заходів, спрямованих на підвищення енергоефективності промислових підприємств на прикладі вугледобувних підприємств. Виявлено основні передумови та чинники забезпечення енергоефективності підприємств України за умов сьогодення. З урахуванням цього запропоновано систему показників оцінки рівня енергоефективності підприємства та розроблено підхід до оцінювання потенціалу енергоефективності з урахуванням рівня складності умов ведення основної виробничої діяльності підприємства. Визначено перспективи розвитку інструментів фінансування енергоефективності промислових підприємств на базі існуючого світового досвіду. Розроблено напрями організаційно-економічного забезпечення управління проектами підвищення енергоефективності вугледобувних підприємств. Розвинуто методологічні засади управління ризиками вугледобувних підприємств у процесі реалізації проектів підвищення їх енергоефективності. Запропоновано рекомендації з реалізації заходів підвищення енергоефективності вугледобувних підприємств. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для підприємств паливно-енергетичного комплексу.
  • Item
    Tools for formation and development of the environmentally friendly food products market: regional aspect in Ukraine
    (Business Perspectives, 2020-07-15) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych; Дергачова, В.В.; Dergachova, V.V.; Князєва, Т.В.; Kniazieva, T.V.; Смерічевська, С.В.; Smerichevska, S.V.
    Utilization of modern technologies in food production causes several negative consequences having a long-term impact on public health due to the consumption of food containing components of inorganic origin. his circumstance requires the formation and development of the market of organic food in Ukraine. he paper aims to substantiate the possibility of using economic and organizational tools to rationalize environmentally friendly food consumption and eliminate their negative consequences for the region’s population. he study’s basis is the classical provisions of modern economic theory, environmental economics, and the concept of socio-ethical marketing. Based on the analysis of oicial statistics, the parameters and opportunities for the growth of the organic food products market in Ukraine by region are determined. he conformity of the product ofer of ecologically clean products to diferent consumer segments in the region is revealed according to the criteria that characterize the groups of goods according to the degree of their ecological purity compared to the price parameter, frequency of purchase, and place of purchase. he priorities for the gradual expansion of the organic food market in the region have been determined with an emphasis on its expansion by attracting new consumer segments. he need for additional organizational measures in the region, aimed at both non-commercial and commercial promotion of healthy lifestyles and proper nutrition, is argued, which increases consumers’ involvement in these processes and increases awareness and interest in regular consumption of organic food.
  • Item
    Основні проблеми та інновації ринку ресторанного бізнесу
    (Видавничий дім «Гельветика», 2020-03) Борисенко, Олена Сергіївна; Borysenko, Olena Serhiivna; Ковтун, К.Ю.; Kovtun, K.
    В статті розкрито актуальність дослідження проблеми розвитку ресторанного бізнесу в Україні. Важливість здійснення наукових досліджень та розробок, присвячених обраній проблемі, обумовлена тим, що саме рівень розвитку ресторанного бізнесу в економіці будь-якої країни виступає одним із індикаторів якості життя населення у державі. Авторами систематизовано інформацію стосовно основних закладів ресторанного господарства та виділено концепції закладів, які користуються найбільшою популярністю серед українських споживачів. Результати дослідження дозволили виявити основні проблеми та тенденції ринку ресторанного бізнесу в Україні в сучасних умовах. Розглянуто нові формати закладів ресторанного господарства та інноваційні підходи для утримання постійних відвідувачів та залучення нових в умовах конкуренції. Доведено, що впровадження інновацій забезпечує закладам ресторанного господарства конкурентні переваги.
  • Item
    Структурні особливості розподілу інвестицій в умовах глобалізації
    (Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2010) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych; Клімова, Олена Ігорівна; Klimova, Olena Ihorivna
    У статті досліджено питання структурних особливостей розподілу інвестицій в умовах глобалізації. Встановлено, що глобалізація капіталу перетворює його на головний фактор нестійкості світової економіки, провокує кризи периферійних країн. Також виявлено, що концентрація інвестиційних потоків є нерівномірною в різних регіонах світу. Доведено, що приватизаційні процеси в країнах Центральної та Східної Європи, включаючи Україну, а також диверсифікація каналів залучення інвестицій утримують загальний їх приплив у цей регіон.
  • Item
    Проблеми та тенденції розвитку ринку інтернет провайдерів
    (Видавничий дім «Гельветика», 2020-03) Фісун, Юлія Володимирівна; Fisun, Yuliia Volodymyrivna; Ковтун, О.Ю.; Kovtun, O.Y.
    В статті розкрито актуальність дослідження проблеми розвитку ринку Інтернет провайдерів України. Авторами доведено, що доступ в Інтернет - це саме динамічно-розвиваючий напрямок телекомунікаційної галузі, з кожним днем все більша кількість людей підключається до всесвітньої «павутини», все більше кількості техніки вводять в експлуатацію. Держава також зацікавлена в розвитку галузі, адже все більше інформаційних повідомлень, все більше державних послуг отримує населення через мережу Інтернет. Також, проведено дослідження стану розвитку інформаційного та телекомунікаційного ринку України. Встановлено, що прискореним темпом розвиваються послуги з надання кабельного телебачення, а також доступу до мережі «Інтернет». Визначено, що основними сегментами на ринку телекомунікаційних послуг залишаються мобільний, фіксований та широкосмуговий (комп’ютерний) зв’язок.
  • Item
    Трансформація системи якості на засадах маркетингу (на прикладі ВАТ “Концерн Стирол”)
    (Національний університет «Львівська політехніка», 2003) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych
    Розглядається питання еволюції системи управління якістю виробництва при його маркетинговій орієнтації. Досвід роботи “Концерну Стирол” дає змогу зробити висновки про необхідність перегляду існуючої концепції вдосконалення системи якості.
  • Item
    Фінансовий облік у банках
    (Кондор, 2014) Смерічевський, Сергій Францович; Кірізлєєва, А.С.
    Підручник містить програмну анотацію і теоретичний зміст питань за темами, список рекомендованої літератури, питання й тести для самоконтролю і перевірки знань, основні поняття і категорії з курсу дисципліни, практичні завдання. Призначений студентам вищих закладів освіти для самостійного вивчення дисципліни за всіма формами навчання. Буде корисний при підготовці до семінарських занять, виконанні контрольних робіт, написанні рефератів та індивідуальних робіт.
  • Item
    Концептуальний підхід до механізму розвитку машинобудування в умовах виробничо-економічної кризи
    (Херсонський державний університет, 2015) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych; Іовчева, Л.І.; Іovcheva, L.I.
    У статті відзначено, що обґрунтування теоретичного, методологічного, методичного та інструментального підґрунтя розвитку машинобудування уможливлюватиме застосування дієвих практичних заходів щодо подолання кризових явищ на основі підбору найефективніших антикризових процедур. Доведено, що необхідним є врахування теорії виникнення та розвитку кризових явищ: теорію біфуркації, катастроф, нелінійних систем, хаосу. На основі проведеного дослідження зроблено висновок, що розвиток машинобудування в умовах виробничо-економічної кризи є основою забезпечення життєздатності національної економіки і запорукою її міцного стану.
  • Item
    Теоретичні аспекти державного регулювання діяльності інтегрованих корпоративних систем
    (Дніпропетровський національний університет, 2011) Смерічевський, Сергій Францович; Smerichevskyi, Serhii Frantsovych; Клімова, Олена Ігорівна; Klimova, Olena Ihorivna
    У статті розглянуто сутність державного регулювання економічних процесів, зокрема, діяльності інтегрованих корпоративних систем (ІКС). Представлено принципову схему державного регулювання ІКС. Зазначена необхідність формування й відпрацювання системи представлення інтересів держави в органах управління ІКС.
  • Item
    Удосконалення нормативно-правової бази державного регулювання інтегрованих корпоративних систем
    (Тернопільський національний економічний університет, 2011) Смерічевський, Сергій Францович; Клімова, Олена Ігорівна
    У статті робиться спроба вирішити проблему удосконалення нормативно-правової бази дердавного регулювання інтегрованих корпоративних систем (ІКС). Розроблено алгоритм взаємодії органів законодавчої та виконавчої влади у цьому процесі. Запропоновано концепцію розвитку законодавства про ІКС, одним із основних положень якої є розробка й прийняття закону про ІКС.