Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18959
Назва: WHAT CAN UKRAINIANS LEARN FROM TEACHER EDUCATION IN FINLAND: CURRENT TRENDS AND FUTURE PERSPECTIVES
Автори: Гринюк, Світлана Петрівна
Ключові слова: Finland, teacher education, educational system, teaching profession, teacher education study programs.
Дата публікації: 2013
Видавництво: California : B&M Publishing, San Francisco
Бібліографічний опис: Intellectual and moral values of the modern society. − California : B&M Publishing, San Francisco, 2013. − P. 6-9.
Короткий огляд (реферат): This article highlights the «road» to success of modern Finnish education system; the reasons how teaching and learning have become a high priority in Finnish society; the reasons how teacher education has achieved the status of the most desirable study program among the Finnish youth and the reasons how teacher education supports teachers’ role to work as high quality professionals. The major factors for the success of Finnish education are a combination of political will, high quality teacher education, teachers’ professional and moral responsibility, and society’s trust in educators.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18959
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри іноземних мов і перекладу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Svitlana Gryniuk.doc104 kBMicrosoft WordПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.