Тези конференцій кафедри іноземних мов

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/15078

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 95
  • Item
    Концепція контрастивного підходу в навчанні іноземних мов
    (Державний університет “Київський авіаційний інститут”, 2025-03) Мельник Євгеній Юрійович; Слобоженко Руслан Анатолійович
    У статті розглядається контрастивний підхід, який передбачає використання першої (рідної) мови під час вивчення другої чи іноземної мови для забезпечення чіткішого усвідомлення учнями/ студентами того, що пропонується для засвоєння. Проілюстровано застосування контрастивного підходу (проведення паралелей між першою (рідною) мовою та мовами, що вивчаються, коли учні/ студенти постійно або часто роблять помилки, зумовлені міжмовною інтерференцією) для створення лексико-граматичного коментаря при одночасному вивченні англійської та французької мов.
  • Item
    Питання впливу італійської культури на французьку в контексті навчання мов і культур
    ( Державний університет “Київський авіаційний інститут”, 2025-03) Мельник Євгеній Юрійович; Бояркіна Ганна Вікторівна
    У статті висвітлено численні та різноманітні аспекти впливу італійської цивілізації на французьку, які можуть бути розглянуті на тематичних заняттях і культурно-пізнавальних творчих заходах в курсі вивчення італійської/ французької мов. Завдяки використанню та опрацюванню тематичного дидактичного матералу учні/ студенти глибше усвідомлять природність, неминучість та цінність міжкультурних контактів.
  • Item
    Питання впливу італійської культури на французьку в контексті навчання мов і культур
    (ДНП "Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2025-03) Мельник Євгеній Юрійович; Бояркіна Ганна Вікторівна
    Тези присвячені питанню впливу італійської культури на французьку через політичні та мистецькі зв’язки двох країн впродовж 15-17 століть. Епоха Ренесансу подарувала багато відомих імен в музичному, архітектурному, художньому колах. Розвиток літератури та мистецтв того часу мав вагомий вплив також на мови та їх лексичний склад, який поширювався з часом за рахунок запозичених слів. Більшість запозиченої лексики присутня в таких сферах, як музика, архітектура, живопис.
  • Item
    Використання мнемотехнічних прийомів для підтримання внутрішньої мотивації учнів/ студентів у навчанні іноземної мови на початковому етапі
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Мельник Євгеній Юрійович; Бояркіна Ганна Вікторівна
    Тези присвячені питанню використання мнемотехнічних прийомів під час навчання іноземним мовам на прикладі викладання для учнів та студентів англійської, французької та італійської мов на початковому етапі. Одночасне вивчення кількох мов потребує багато часу, роботи мозку та зосередженості на результаті. Наявність внутрішньої та зовнішньої мотивації значно підсилює інтерес та заохочує до вивчення. Стимулювання розумових здібностей за рахунок аналізу близькості вивчаємих мов ефективно впливає на результат вивчення лексичного та граматичного аспектів та сприяє розвитку мовленнєвих навичок.
  • Item
    Імплементація міжнародного кваліфікаційного іспиту з китайської мови: переваги та недоліки
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Бояркіна Ганна Вікторівна
    Тези присвячені питанню складання міжнародного кваліфікаційного іспиту з китайської мови, який проводиться щорічно на базі інститутів Конфуція. Іспит має на меті перевірку та підтвердження певного рівня володіння сучасною китайською мовою (Путунхуа) студентами та всіма, хто її вивчає. Він розподілений на письмову (HSK) та усну (HSKK) версію. Письмова форма тестування включає аудіювання, читання, граматику та письмо; усна форма - суто усне мовлення. За умов воєнного часу та попереднього періоду боротьби з коронавірусом іспит проводиться винятково в онлайн-форматі, що має свої переваги та недоліки. Кількість стандартних рівнів проходження тестування було змінено в 2021 р. (версія 3.0.).
  • Item
    Прономінальні дієслова в сучасній італійській мові
    (Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2024-11) Бояркіна Ганна Вікторівна
    Тези присвячені питанню функціонування та використання прономінальних дієслів в сучасній італійській мові. Розглянуто типи формування прономінальних дієслів та додано приклади їх використання. Чимала кількість дієслів, що утворені за допомогою займенникових часток з інфінітивом, часто уживані в розмовній мові, тому правильне володіння ними є необхідною умовою під час усної комунікації з представниками італійської республіки.
  • Item
    Деякі граматичні аспекти висловів наказового типу в сучасній італійській мові
    (International center of scientific research, 2024-09-13) Бояркіна, Ганна Вікторівна
    Тези присвяченo вивченню висловів наказового типу в сучасній італійській мові та важливості їх правильного вживання в певній комунікативній ситуації.
  • Item
    Використання штучного інтелекту в навчанні іноземних мов
    (Національний авіаційний університет, 2024) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович; Слобоженко, Майя Володимирівна
    У тезах розглянуто проблему використання інструментів штучного інтелекту (ШІ) в навчанні іноземних мов. Наголошується, що викладання/ навчання мов є однією з царин, в якій ШІ обіцяє найсуттєвіше змінити традиційні підходи, пропонуючи персоналізований досвід, автоматичне оцінювання результатів, миттєвий зворотній зв’язок, занурення в мовленнєву практику за допомогою чат-ботів, простий доступ для глобальної аудиторії, необмежені можливості використання в онлайн-навчанні. Водночас зазначено, що при використанні ШІ важливо підтримувати баланс між застосуванням технологічних інновацій та реалізацією потреби у людській взаємодії, інтелектуальних і когнітивних зусиллях та критичному мисленні в навчальному процесі.
  • Item
    Читання вголос як ефективний прийом опрацювання мовленнєвого матеріалу
    (Національний авіаційний університет, 2023-06-02) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    Статтю присвячено проблемі читання вголос, яке розглядається як комунікативна діяльність, спрямована на те, щоб ознайомити інших із певним текстом, поділитися з ними емоціями та інформацією, викликати певну реакцію. Зазначаєтья, що ця діяльність вимагає уважного слухання від аудиторії та розуміння тексту від читців, тому читання вголос повинно бути ретельно підготовленим (осмисленим і відпрацьованим). Наголошується, що підготовка до читання вголос є уроком мови та мовлення, який забезпечує занурення в мову (як рідну, так і іноземну), вдосконалення мовленнєвих навичок та умінь, виправлення помилок, контроль за ефективністю сприйняття. Читання вголос у такому сенсі є не прийомом перевірки навичок читання, а засобом набуття комунікативного досвіду, вдосконалення комунікативної компетенції, психологічного розвитку та отримання естетичного задоволення.
  • Item
    Читання вголос як ефективний прийом опрацювання мовленнєвого матеріалу
    (Національний авіаційний університет, 2023-06-02) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    Статтю присвячено проблемі читання вголос, яке розглядається як комунікативна діяльність, спрямована на те, щоб ознайомити інших із певним текстом, поділитися з ними емоціями та інформацією, викликати певну реакцію. Зазначаєтья, що ця діяльність вимагає уважного слухання від аудиторії та розуміння тексту від читців, тому читання вголос повинно бути ретельно підготовленим (осмисленим і відпрацьованим). Наголошується, що підготовка до читання вголос є уроком мови та мовлення, який забезпечує занурення в мову (як рідну, так і іноземну), вдосконалення мовленнєвих навичок та умінь, виправлення помилок, контроль за ефективністю сприйняття. Читання вголос у такому сенсі є не прийомом перевірки навичок читання, а засобом набуття комунікативного досвіду, вдосконалення комунікативної компетенції, психологічного розвитку та отримання естетичного задоволення.
  • Item
    Формування етносоціокультурної та міжкультурної компетенцій у навчанні французької мови на основі автентичної відеопродукції
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Мельник, Євгеній Юрійович
    У тезах розглядається один із шляхів формування етносоціокультурної та міжкультурної компетенцій у студентів, які вивчають французьку мову. Запропоновано дидактичний сценарій, розроблений на основі автентичної відеопродукції, яка відкриває перспективи для міжкультурного діалогу в контексті ознайомлення з соціокультурними реаліями Франції та обговорення певної проблематики з точки зору українських студентів.
  • Item
    До питання про мотивацію вивчення/ навчання іноземних мов у Франції та французької мови у світі
    (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi, 2021-05) Мельник, Євгеній Юрійович
    Офіційна концепція викладання іноземних мов у країні та навчання мови цієї країни за кордоном певною мірою віддзеркалює як соціально-економічну та культурно-історичну реальність, так і внутрішню та зовнішню політику будь-якої держави. Основним завданням статті є огляд ситуації, яка характеризує мотивацію вивчення/ навчання іноземних мов у Франції та французької мови у світі, з тієї точки зору, що така мотивація є результатом розвитку і функціонування суспільства та держави. Дослідження дозволяє врахувати досвід Франції у мовній політиці України та визначити сучасні магістральні напрямки міжнародної діяльності на основі французької мови.
  • Item
    До питання про організацію ефективного запам'ятовування матеріалу у навчанні іноземних мов
    (Міжнародний центр наукових досліджень, Європейська наукова платформа, 2021-02) Мельник, Євгеній Юрійович
    У тезах викладаються положення, які повинні враховуватися не тільки викладачем при плануванні й організації навчального процесу, а й студентами у їхній домашній роботі з вивчення іноземної мови задля ефективного запам'ятовування навчального матеріалу. Запропоновані рекомендації враховують особливості функціонування пам'яті (запам'ятовування та забування) і умови психологічно комфортного й ефективного засвоєння матеріалу завдяки організації його систематичного пригадування у навчальній діяльності.
  • Item
    До питання про розвиток умінь спонтанного монологічного мовлення
    (Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, 2020-11) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    У статті запропоновано дидактичну технологію використання спеціальних «базових» текстів і розробки вправ/ завдань для розвитку і вдосконалення умінь спонтанного монологічного мовлення. Конкретизовано критерії відбору та засади створення "базових" текстів, які слугують відправною точкою для організації колективної творчої діяльності студентів. Зазначено вплив психологічного комфорту у навчальній діяльності на розвиток і вдосконалення умінь непідготовленого монологічного мовлення.
  • Item
    До питання про розвиток умінь спонтанного монологічного мовлення
    (Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, 2020-11) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    У статті запропоновано дидактичну технологію використання спеціальних «базових» текстів і розробки вправ/ завдань для розвитку і вдосконалення умінь спонтанного монологічного мовлення. Конкретизовано критерії відбору та засади створення "базових" текстів, які слугують відправною точкою для організації колективної творчої діяльності студентів. Зазначено вплив психологічного комфорту у навчальній діяльності на розвиток і вдосконалення умінь непідготовленого монологічного мовлення.
  • Item
    Simultaneous learning of two foreign languages: English, Spanish
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Скирда, Тетяна Сергіївна
    The study considers the concept of bilingualism, the essence of which is the coexistence and interaction of two languages within one language environment, the learning of the Spanish language is analyzed, which ranks it as the second language in business after English one. Today, students of higher education institutions often choose Spanish as a second foreign language. Thus, knowledge of two foreign languages makes it possible quickly reach the international level of professional activity and master the intercultural communication of many countries.
  • Item
    Використання методики «міжмовного розуміння» у навчанні другої іноземної мови
    (Національний авіаційний університет, 2020-12) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній Юрійович
    У тезах розглядаються засади, етапи та перспективи використання методики «міжмовного розуміння» у навчанні другої іноземної мови. Висвітлюється її вплив на мотивацію до вивчення другої іноземної мови та створення позитивного ставлення до незнайомого мовного коду. Обґрунтовується можливість використання цієї методики у навчанні французької мови з опорою на англійську.
  • Item
    Використання методики «міжмовного розуміння» у навчанні другої іноземної мови
    (Національний авіаційний університет, 2020-12) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович
    У тезах розглядаються засади, етапи та перспективи використання методики «міжмовного розуміння» у навчанні другої іноземної мови. Висвітлюється її вплив на мотивацію до вивчення другої іноземної мови та створення позитивного ставлення до незнайомого мовного коду. Обґрунтовується можливість використання цієї методики у навчанні французької мови з опорою на англійську.
  • Item
    Іншомовна підготовка майбутніх фахівців в університетах як необхідна психолого-педагогична умова досконалої професійної готовності в умовах інтеграційних процесів
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2018-03-21) Голоднюк, Альбіна Анатоліївна
    В статті ведеться про освітні трансформації, що впроваджуються в Україні, це не лише система використання кредитів, і не тільки модулі, рівні, експерименти, рейтинги тощо, а передусім нова філософія освітньої діяльності, нові принципи організації навчального процесу, нові технології опанування знань. Обрані шляхи модернізації освіти України співзвучні загальноєвропейським та євроатлантичним підходам.
  • Item
    Академічна мобільність студентів як засіб покращення ефективності навчання і успшності студентів
    (Національний авіаційний університет, 2018-06-08) Голоднюк, Альбіна Анатоліївна
    В статті ведется про запровадження академічної мобільності як один із ефективних шляхів підвищення якості навчання студентів. При успішному впровадженні академічної мобільності, ми можемо розраховувати на збільшення конкурентоспроможності випускників; а також очевидна можливість набуття практики застосування та удосконалення володінням іноземними мовами; отримання досвіду роботи в іноземних компаніях; продовження освіти та навчання в аспірантурі у західних університетах із здобуттям диплому про вищу освіту іноземного ВНЗ; збільшення шансів людини на професійну самореалізацію; підвищення якості трудових ресурсів національної економіки.