Тези конференцій кафедри іноземних мов
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/15078
Browse
Recent Submissions
Item Group of Business English Skills of University Learners as a Defining Factor for Workplace Competitiveness(State University "Kyiv Aviation Institute", 2025) Vasylyshyna NataliiaLanguage learning strategies are acknowledged as essential components in the pursuit of effective language acquisition. Learners who skillfully implement appropriate strategies are better equipped to navigate uncertainties associated with task demands, express their ideas, and evaluate their own competencies. A significant challenge faced by non-native speakers is the dual task of developing writing skills while simultaneously learning the language. The focus on strategies, particularly in relation to academic writing, has often been overlooked, especially among learners with lower levels of proficiency. In the realm of second and foreign language education, both educators and researchers have concentrated on identifying and applying the language learning strategies employed by successful learners. It is suggested that proficient language learners may utilize unique strategies that could benefit others. There is a prevailing belief that language learning strategies can significantly improve the current landscape of academic writing, which poses various challenges for university students. Стратегії вивчення мови визнані важливими компонентами у прагненні до ефективного оволодіння мовою. Учні, які вміло застосовують відповідні стратегії, краще підготовлені до подолання невизначеностей, пов'язаних з вимогами завдань, висловлення своїх ідей та оцінки власних компетенцій. Значною проблемою, з якою стикаються неносії мови, є подвійне завдання розвитку навичок письма та одночасного вивчення мови. Акцент на стратегіях, особливо стосовно академічного письма, часто ігнорується, особливо серед учнів з нижчим рівнем володіння мовою. У сфері освіти з другої та іноземної мов, як викладачі, так і дослідники зосереджувалися на визначенні та застосуванні стратегій вивчення мови, що використовуються успішними учнями. Вважається, що ті, хто добре володіє мовою, можуть використовувати унікальні стратегії, які можуть бути корисними для інших. Існує поширена думка, що стратегії вивчення мови можуть значно покращити сучасний стан академічного письма, що створює різні труднощі для студентів університетів.Item Digitalization of Foreign Language Educational Environment: Artificial Intelligence Tools Implementation for Modern University(National Academy of Land Forces named after Hetman Petro Sahaidachny, 2025) Vasylyshyna NataliiaThe actuality of this piece of linguistical-pedagogical research was defined by the array of factors, one of them is the presence of English professional courses in university programs and curriculums titled as “Business English”, “Theory and Practice of Translation”, “Foreign Language for Specialty”, “Foreign Language (Basic Course)”, “Foreign Language (Normative Course)” and even “Translation Practice” at Faculty of International Relations requires constant their improvement for preparation of educated and globally demanded, competitive specialists in Ukraine. The matter is that post Covid and War Periods have introduced huge changes in the life of Ukraine that have been also reflected in the area of high education, in particular technological tools, Google Classes. Meets, Zoom, AI active implementation in daily professional collaboration. Thus, in order to adapt to modern global changes educators should or sometimes have to introduce novelties, innovations into teaching process keeping it contemporary, competitive and effective. Актуальність цього лінгвістико-педагогічного дослідження була визначена низкою факторів, одним з яких є наявність професійних курсів з англійської мови в університетських програмах та навчальних планах під назвами «Ділова англійська», «Теорія та практика перекладу», «Іноземна мова за спеціальністю», «Іноземна мова (базовий курс)», «Іноземна мова (нормативний курс)» та навіть «Перекладацька практика» на факультеті міжнародних відносин, що вимагає постійного їх удосконалення для підготовки освічених та затребуваних у світі, конкурентоспроможних фахівців в Україні. Річ у тім, що постковідний та воєнний періоди принесли величезні зміни в життя України, які також відобразилися у сфері вищої освіти, зокрема, у технологічних інструментах, таких як Google Classes, Meets, Zoom, активне впровадження штучного інтелекту у щоденну професійну співпрацю. Таким чином, щоб адаптуватися до сучасних глобальних змін, викладачі повинні або іноді змушені впроваджувати новинки, інновації у навчальний процес, залишаючи його сучасним, конкурентоспроможним та ефективним.Item До питання про англіцизми у французькій мові: точка зору французького лінгвіста(Державний університет “Київський авіаційний інститут”, 2025-06-11) Мельник Євгеній Юрійович; Мельник Павло Юрійович; Слобоженко Руслан АнатолійовичУ статті розглянуто точку зору французького лінгвіста Бернара Серкіліні щодо історії розвитку французької та англійської мов. Жартівливо стверджуючи, що англійської мови не існує, Б. Серкіліні зазначає, що хоча англійська є однією з найпоширеніших мов світу, своїм становленням вона значною мірою завдячує французькій. Французька мова надала англійській мові її колорит і оригінальність, її універсальний престиж, її цінність, її здатність "мати справу з усім". Абстрактний словниковий запас, лексика мистецтва, лексикон торгівлі та адміністрації, юридична та політична термінологія, запозичені з французької, зробили англійську популярною та шанованою мовою міжнародного спілкування. Б. Серкіліні зазначає з гумором, що нинішня англізація є насправді внутрішньою мутацією французької мови: йдеться не про вторгнення англіцизмів, а про повернення на батьківщину французьких слів, які "поїхали на навчання" до Англії.Item Аналітичне дешифрування ієрогліфічних знаків студентами-початківцями як засіб занурення в традиційну китайську писемність(Державний університет «Київський авіаційний інститут», 2025-05) Бояркіна Ганна ВікторівнаТези присвячені методиці подання та вивчення ієрогліфічних знаків, які складають основу китайської традиційної писемності. Ознайомлення з базовими ключовими елементами є необхідною умовою занурення в світ ієрогліфів. Структурована система дешифрування знаків допомагає збагнути китайську логіку створення ієрогліфічних символів, що чітко відображають образну уяву прадавніх жителів Піднебесної. Традиційна модель світосприйняття відображається в знаках й досі – за їх допомогою передається писемна комунікація на території сучасного Китаю.Item Граматичні особливості побудови заперечних висловів у наказовій формі в сучасній італійській мові(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2025-04-25) Бояркіна Ганна ВікторівнаСтаття присвячена дослідженню питання про принципи побудови заперечних висловів у сучасній італійській мові. Розглянуті головні особливості формулювання і вживання фраз у наказовому способі в заперечній формі. Доведена необхідність граматичного контролю стосовно правильного використання заперечних висловів-наказів; велика увага сконцентрована на займенниках прямого й непрямого додатків із залученням порівнянь у вигляді відмінків. Наведені конкретні приклади разом з перекладами.Item Концепція контрастивного підходу в навчанні іноземних мов(Державний університет “Київський авіаційний інститут”, 2025-03) Мельник Євгеній Юрійович; Слобоженко Руслан АнатолійовичУ статті розглядається контрастивний підхід, який передбачає використання першої (рідної) мови під час вивчення другої чи іноземної мови для забезпечення чіткішого усвідомлення учнями/ студентами того, що пропонується для засвоєння. Проілюстровано застосування контрастивного підходу (проведення паралелей між першою (рідною) мовою та мовами, що вивчаються, коли учні/ студенти постійно або часто роблять помилки, зумовлені міжмовною інтерференцією) для створення лексико-граматичного коментаря при одночасному вивченні англійської та французької мов.Item Питання впливу італійської культури на французьку в контексті навчання мов і культур( Державний університет “Київський авіаційний інститут”, 2025-03) Мельник Євгеній Юрійович; Бояркіна Ганна ВікторівнаУ статті висвітлено численні та різноманітні аспекти впливу італійської цивілізації на французьку, які можуть бути розглянуті на тематичних заняттях і культурно-пізнавальних творчих заходах в курсі вивчення італійської/ французької мов. Завдяки використанню та опрацюванню тематичного дидактичного матералу учні/ студенти глибше усвідомлять природність, неминучість та цінність міжкультурних контактів.Item Питання впливу італійської культури на французьку в контексті навчання мов і культур(ДНП "Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2025-03) Мельник Євгеній Юрійович; Бояркіна Ганна ВікторівнаТези присвячені питанню впливу італійської культури на французьку через політичні та мистецькі зв’язки двох країн впродовж 15-17 століть. Епоха Ренесансу подарувала багато відомих імен в музичному, архітектурному, художньому колах. Розвиток літератури та мистецтв того часу мав вагомий вплив також на мови та їх лексичний склад, який поширювався з часом за рахунок запозичених слів. Більшість запозиченої лексики присутня в таких сферах, як музика, архітектура, живопис.Item Використання мнемотехнічних прийомів для підтримання внутрішньої мотивації учнів/ студентів у навчанні іноземної мови на початковому етапі(Національний авіаційний університет, 2024-06) Мельник Євгеній Юрійович; Бояркіна Ганна ВікторівнаТези присвячені питанню використання мнемотехнічних прийомів під час навчання іноземним мовам на прикладі викладання для учнів та студентів англійської, французької та італійської мов на початковому етапі. Одночасне вивчення кількох мов потребує багато часу, роботи мозку та зосередженості на результаті. Наявність внутрішньої та зовнішньої мотивації значно підсилює інтерес та заохочує до вивчення. Стимулювання розумових здібностей за рахунок аналізу близькості вивчаємих мов ефективно впливає на результат вивчення лексичного та граматичного аспектів та сприяє розвитку мовленнєвих навичок.Item Імплементація міжнародного кваліфікаційного іспиту з китайської мови: переваги та недоліки(Національний авіаційний університет, 2024-04) Бояркіна Ганна ВікторівнаТези присвячені питанню складання міжнародного кваліфікаційного іспиту з китайської мови, який проводиться щорічно на базі інститутів Конфуція. Іспит має на меті перевірку та підтвердження певного рівня володіння сучасною китайською мовою (Путунхуа) студентами та всіма, хто її вивчає. Він розподілений на письмову (HSK) та усну (HSKK) версію. Письмова форма тестування включає аудіювання, читання, граматику та письмо; усна форма - суто усне мовлення. За умов воєнного часу та попереднього періоду боротьби з коронавірусом іспит проводиться винятково в онлайн-форматі, що має свої переваги та недоліки. Кількість стандартних рівнів проходження тестування було змінено в 2021 р. (версія 3.0.).Item Прономінальні дієслова в сучасній італійській мові(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2024-11) Бояркіна Ганна ВікторівнаТези присвячені питанню функціонування та використання прономінальних дієслів в сучасній італійській мові. Розглянуто типи формування прономінальних дієслів та додано приклади їх використання. Чимала кількість дієслів, що утворені за допомогою займенникових часток з інфінітивом, часто уживані в розмовній мові, тому правильне володіння ними є необхідною умовою під час усної комунікації з представниками італійської республіки.Item Деякі граматичні аспекти висловів наказового типу в сучасній італійській мові(International center of scientific research, 2024-09-13) Бояркіна, Ганна ВікторівнаТези присвяченo вивченню висловів наказового типу в сучасній італійській мові та важливості їх правильного вживання в певній комунікативній ситуації.Item Використання штучного інтелекту в навчанні іноземних мов(Національний авіаційний університет, 2024) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан Анатолійович; Слобоженко, Майя ВолодимирівнаУ тезах розглянуто проблему використання інструментів штучного інтелекту (ШІ) в навчанні іноземних мов. Наголошується, що викладання/ навчання мов є однією з царин, в якій ШІ обіцяє найсуттєвіше змінити традиційні підходи, пропонуючи персоналізований досвід, автоматичне оцінювання результатів, миттєвий зворотній зв’язок, занурення в мовленнєву практику за допомогою чат-ботів, простий доступ для глобальної аудиторії, необмежені можливості використання в онлайн-навчанні. Водночас зазначено, що при використанні ШІ важливо підтримувати баланс між застосуванням технологічних інновацій та реалізацією потреби у людській взаємодії, інтелектуальних і когнітивних зусиллях та критичному мисленні в навчальному процесі.Item Читання вголос як ефективний прийом опрацювання мовленнєвого матеріалу(Національний авіаційний університет, 2023-06-02) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній ЮрійовичСтаттю присвячено проблемі читання вголос, яке розглядається як комунікативна діяльність, спрямована на те, щоб ознайомити інших із певним текстом, поділитися з ними емоціями та інформацією, викликати певну реакцію. Зазначаєтья, що ця діяльність вимагає уважного слухання від аудиторії та розуміння тексту від читців, тому читання вголос повинно бути ретельно підготовленим (осмисленим і відпрацьованим). Наголошується, що підготовка до читання вголос є уроком мови та мовлення, який забезпечує занурення в мову (як рідну, так і іноземну), вдосконалення мовленнєвих навичок та умінь, виправлення помилок, контроль за ефективністю сприйняття. Читання вголос у такому сенсі є не прийомом перевірки навичок читання, а засобом набуття комунікативного досвіду, вдосконалення комунікативної компетенції, психологічного розвитку та отримання естетичного задоволення.Item Читання вголос як ефективний прийом опрацювання мовленнєвого матеріалу(Національний авіаційний університет, 2023-06-02) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан АнатолійовичСтаттю присвячено проблемі читання вголос, яке розглядається як комунікативна діяльність, спрямована на те, щоб ознайомити інших із певним текстом, поділитися з ними емоціями та інформацією, викликати певну реакцію. Зазначаєтья, що ця діяльність вимагає уважного слухання від аудиторії та розуміння тексту від читців, тому читання вголос повинно бути ретельно підготовленим (осмисленим і відпрацьованим). Наголошується, що підготовка до читання вголос є уроком мови та мовлення, який забезпечує занурення в мову (як рідну, так і іноземну), вдосконалення мовленнєвих навичок та умінь, виправлення помилок, контроль за ефективністю сприйняття. Читання вголос у такому сенсі є не прийомом перевірки навичок читання, а засобом набуття комунікативного досвіду, вдосконалення комунікативної компетенції, психологічного розвитку та отримання естетичного задоволення.Item Формування етносоціокультурної та міжкультурної компетенцій у навчанні французької мови на основі автентичної відеопродукції(Національний авіаційний університет, 2021-06) Мельник, Євгеній ЮрійовичУ тезах розглядається один із шляхів формування етносоціокультурної та міжкультурної компетенцій у студентів, які вивчають французьку мову. Запропоновано дидактичний сценарій, розроблений на основі автентичної відеопродукції, яка відкриває перспективи для міжкультурного діалогу в контексті ознайомлення з соціокультурними реаліями Франції та обговорення певної проблематики з точки зору українських студентів.Item До питання про мотивацію вивчення/ навчання іноземних мов у Франції та французької мови у світі(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi, 2021-05) Мельник, Євгеній ЮрійовичОфіційна концепція викладання іноземних мов у країні та навчання мови цієї країни за кордоном певною мірою віддзеркалює як соціально-економічну та культурно-історичну реальність, так і внутрішню та зовнішню політику будь-якої держави. Основним завданням статті є огляд ситуації, яка характеризує мотивацію вивчення/ навчання іноземних мов у Франції та французької мови у світі, з тієї точки зору, що така мотивація є результатом розвитку і функціонування суспільства та держави. Дослідження дозволяє врахувати досвід Франції у мовній політиці України та визначити сучасні магістральні напрямки міжнародної діяльності на основі французької мови.Item До питання про організацію ефективного запам'ятовування матеріалу у навчанні іноземних мов(Міжнародний центр наукових досліджень, Європейська наукова платформа, 2021-02) Мельник, Євгеній ЮрійовичУ тезах викладаються положення, які повинні враховуватися не тільки викладачем при плануванні й організації навчального процесу, а й студентами у їхній домашній роботі з вивчення іноземної мови задля ефективного запам'ятовування навчального матеріалу. Запропоновані рекомендації враховують особливості функціонування пам'яті (запам'ятовування та забування) і умови психологічно комфортного й ефективного засвоєння матеріалу завдяки організації його систематичного пригадування у навчальній діяльності.Item До питання про розвиток умінь спонтанного монологічного мовлення(Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, 2020-11) Слобоженко, Руслан Анатолійович; Мельник, Євгеній ЮрійовичУ статті запропоновано дидактичну технологію використання спеціальних «базових» текстів і розробки вправ/ завдань для розвитку і вдосконалення умінь спонтанного монологічного мовлення. Конкретизовано критерії відбору та засади створення "базових" текстів, які слугують відправною точкою для організації колективної творчої діяльності студентів. Зазначено вплив психологічного комфорту у навчальній діяльності на розвиток і вдосконалення умінь непідготовленого монологічного мовлення.Item До питання про розвиток умінь спонтанного монологічного мовлення(Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, 2020-11) Мельник, Євгеній Юрійович; Слобоженко, Руслан АнатолійовичУ статті запропоновано дидактичну технологію використання спеціальних «базових» текстів і розробки вправ/ завдань для розвитку і вдосконалення умінь спонтанного монологічного мовлення. Конкретизовано критерії відбору та засади створення "базових" текстів, які слугують відправною точкою для організації колективної творчої діяльності студентів. Зазначено вплив психологічного комфорту у навчальній діяльності на розвиток і вдосконалення умінь непідготовленого монологічного мовлення.