АКФ Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри комп'ютеризованих електротехнічних систем та технологій
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58372
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти розміщені згідно згідно з наказом Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету»
Browse
Recent Submissions
Item Реконструкція підсистеми вогнів наближення до злітно-посадкової смуги аеродрому «Рівне»(2021-06) Юрченко, Олександр МиколайовичЗміст містить 55 сторінок, 2 креслень, 4 рисунки, 10 таблиць, 11 літературних джерел. Об’єктом дослідження є підсистема вогнів наближення до ЗПС аеродрому «Рівне», яка розглядається, як об’єкт реконструкції з метою забезпечення експлуатаційного мінімуму аеродрому І категорії. Метою дослідження є розробка та наукове обґрунтування комплектності, конфігурації, складу реконструкції світлосигнальної системи аеродрому «Рівне» з урахуванням його індивідуальних особливостей. Технічний звіт містить аналіз світлосигнального обладнання аеродрому «Рівне», обґрунтування необхідності його реконструкції та основні науково - обґрунтовані принципи проведення реконструкції підсистеми вогнів наближення до злітно посадкової смуги, системи її електропостачання. В технічному звіті розглянуті основні принципи і задачі реконструкції підсистеми вогнів наближення до злітно посадкової смуги з урахуванням вимог нормативно-технічних документів цивільної авіації України та стандартів і рекомендацій ІКАО. Запропоновані варіанти конфігурації підсистеми вогнів наближення до злітно посадкової смуги, їх склад та основні технічні характеристики розроблені відповідно останнім стандартам та рекомендаціям ІКАО, мають під собою строге наукове обґрунтування та підтверджуються відповідними розрахунками. Усі пропозиції стосовно конфігурації, складу, комплектності вогнів наближення до злітно посадкової смуги ілюструються відповідними кресленнями, які фактично можуть бути використані для монтажу обладнання. У тих випадках, коли виникало протиріччя між вітчизняними та міжнародними документами, пріоритет віддавався міжнародним документам, тому, що аеропорт «Рівне» має статус міжнародного аеропорту.Item Розробка енергозберігаючої системи освітлення(2021-06) Юрченко, Артем ОлеговичПояснювальна записка до дипломної роботи «Розробка енергозберігаючої системи освітлення» містить: 36 с., 8 рис., 3 табл., 0 графіків, 13 літературних джерела. Об’єкт дослідження: Енергозбереження квартири шляхом освітлення світлодіодними елементами. Мета роботи: практичне зменшення витрат на електроенергію з опомогою освітлення світлодіодними лампами. Методи дослідження: під час виконання дипломної роботи проведено розрахунок потрібних кількостей світильників в кожній кімнаті, що розташована на плані. Результати та методи розрахунку в данній роботі можуть використовуватись для подальших аналогічних розрахунків будь-яких приміщень.Item Проектування та застосування регульованих синхронних електроприводів на технічних об’єктах(2021-06) Хаян, Сергій В’ячеславовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Проектування та застосування регульованих асинхронних електроприводів на технічних об’єктах»: 68 сторiнок, 18 рисункiв, 17 використаних джерел. Об’єкт дослідження – насоси станції водовідведення з регульованою частотою обертання приводів. Предмет дослідження –забезпечення ефективного керування насосами водовідведення за критеріями мінімізації енергетичних втрат на основі визначення залежності параметрів насосних агрегатів від режимів роботи частотно-регульованих приводів. Мета роботи: оптимізація керування насосами станції водовідведення за критеріями найбільшого енергозбереження в умовах циклічної зміни фактичного навантаження. Методи дослідження. Для оцінки оптимізації керування необхідно мати в аналітичній формі сімейство навантажувальних характеристик агрегату і залежність споживаної потужності від навантаження для кожної з частот. Слід враховувати відмінності в специфіці роботи насосів на станції водовідведення. В першому випадку вимагається підтримання постійного тиску при будь-якому відведенню рідини, що досягається формуванням необхідної навантажувальної характеристики шляхом частотного регулювання. У другому – тиск встановлюється в залежності від поточної подачі агрегату, яка визначається змінюваними на протязі доби потребами з водовідведення. При підвищенні швидкості тиск зростає за рахунок в’язкого тертя, збільшуючи питомі витрати енергії.Item Розрахунок освітлення коттеджа світодіодними еллементами(2021-06) Сичевський, Микола ПетровичПояснювальна записка до дипломної роботи «Розрахунок освітлення коттеджа світодіодними еллементами»містить: 38 с., 24 рис., 3 табл., 0 графіків, 12 літературних джерел. Об’єкт дослідження: система освітлення котеджу на світлодіодних елементах.Забезпечення мещканців коттеджу оптимальним та комфорним освітленням за нормами. Мета роботи: розрахунок системи освітлення коттеджу світлодіодними елементами.Енергозбереження за допомогою використання світлодіодних ламп та елементів.Забезпечення мещканців коттеджу оптимальним та комфорним освітленням за нормами. Методи дослідження: під час виконання дипломної роботи проведено освітлення коттеджа світодіодними еллементами, аналіз роботи світлодіода та виконані розрахунки освітленості, що дають можливість обрати кількість потрібних світильників для заданого приміщення. Результати роботи можуть бути використані для проектування житлової будівлі типу коттедж.Item Методика визначення ризиків щодо безпеки польотів на етапі візуального пілотування(2021-01) Руденко, Володимир ГеннадійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Керування безпеки польотів на аеродромах цивільної авіації» містить 5 розділів, сторінок, рис., табл., літературних джерела. Метою роботи є розробка методики визначення ризиків щодо безпеки польотів на етапі візуального пілотування В дипломній роботі було розглянуто загальні принципи керування безпекою польотів на аеродромах цивільної авіації, модель етапу візуального пілотування при заході на посадку повітрного судна у складних меторологічних умовах та метод визначення ризиків на етапі візуального пілотування. Управління безпекою польотів полягає в упереджувальний зменшенні факторів ризику для безпеки польотів, перш ніж вони призведуть до авіаційних пригод та інцидентів. За допомогою реалізації принципів управління безпекою польотів держави можуть керувати своєю діяльністю в сфері забезпечення безпеки польотів більш впорядковано, цілісно і цілеспрямовано. Чітке розуміння ролі та внеску процесу управління безпекою польотів в безпеку діяльності дозволяє державі і його авіаційної галузі пріоритезувати дії щодо зниження ризику для безпеки польотів і більш ефективно управляти своїми ресурсами, з тим щоб отримати найбільшу перевагу в галузі безпеки польотів. Проблеми безпеки польотів повинні вирішуватися на всіх рівнях авіаційно-транспортної системи - і на рівні державних органів, які повинні здійснювати управління БП і виконувати функції контролю, і на рівні авіакомпаній, і на рівні аеродрому.Item Аеродромний статичний перетворювач частоти змінного струму(2021-01) Пряхін, Дмитро ВолодимировичПояснювальна записка до дипломної роботи «Аеродромний статичний перетворювач частоти змінного струму» включає: 89 сторінок, 12 рисунків, 3 таблиці, 23 використаних джерел. Об’єкт дослідження – стаціонарні аеродромні джерела живлення літальних апаратів змінного струму. Предмет дослідження – статичний аеродромний перетворювач частоти для живлення ЛА синусоїдним струмом стабільної частоти 400 Гц. Метою дипломного проекту є розроблення трифазного статичного напівпровідникового перетворювача частоти з синусоїдною вихідною напругою та покращеними техніко-економічними характеристиками (знижені масогабаритні показники та збільшений ККД). Метод дослідження – математичне моделювання, теоретичні основи електротехніки, спостереження, порівняння, економічна теорія. Показано, що статичний напівпровідниковий перетворювач частоти, що має п’ятиканальний автономний інвертор напруги та трансформатор з обертальним магнітним полем з п’ятифазною первинною обмоткою та трифазною вторинною обмоткою дозволяє принципово спростити отримання синусоїдної напруги, відмовившись від фільтрації на виході інвертора. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців конструкторських бюро. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розроблення оптимальних аеродромних статичних джерел живлення ЛА змінного струму.Item Система світлового огородження висотних перешкод на приаеродромній території(2021-01) Проценко, Сергій ПавловичПояснювальна записка до дипломного проекту «Система світлового огородження висотних перешкод на приаеродромній території» містить: 100 сторінок, 12 малюнків, 12 таблиць, 11 посилань. Об’єкт дослідження – Технологічні процеси виконання польотів повітряних суден (ПС) у повітряному просторі в межах приаеродромних територій аеродромів «Київ» (Жуляни), ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2». Перевищення конічної поверхні обмеження перешкод житлово-офісним комплексом із об’єктами громадського, соціально-побутового, торговельного призначення та надземним паркінгом, який планується побудувати за адресою: просп. Академіка Глушкова, 42 у Голосіївському районі м. Києва». Предмет дослідження – «Житлово-офісний комплекс» із об’єктами громадського, соціально-побутового, торговельного призначення та надземним паркінгом, за адресою: просп. Академіка Глушкова, 42 у Голосіївському районі м. Києва (надалі «Житлово-офісний комплекс»), що планується побудувати в межах приаеродромних територій аеродромів «Київ» (Жуляни), ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2» та є висотною перешкодою, яка піднімається над умовною конічною поверхнею обмеження перешкод аеродрому «Київ» (Жуляни). Мета дипломного проекту – визначення факту існування потенційної небезпеки та розробка пропозицій щодо організаційно-технічних заходів для забезпечення прийнятного рівня безпеки польотів ПС в умовах існування потенційної небезпеки з боку «Житлово-офісного комплексу». Методи дослідження –логіко-ймрвірний, моделювання подій. Дипломний проект присвячено розгляду такої проблеми, як наявність потенційної небезпеки з боку «Житлово-офісного комплексу» із об’єктами громадського, соціально-побутового, торговельного призначення та надземним паркінгом, за адресою: просп. Академіка Глушкова, 42 у Голосіївському районі 5 м. Києва (надалі «Житлово-офісний комплекс»), що планується побудувати в межах приаеродромних територій аеродромів «Київ» (Жуляни), ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2» та є висотною перешкодою, яка піднімається над умовною конічною поверхнею обмеження перешкод аеродрому «Київ» (Жуляни). А також розробка пропозицій щодо організаційно-технічних заходів для забезпечення прийнятного рівня безпеки польотів ПС в умовах існування потенційної небезпеки з боку «Житлово- офісного комплексу».Item Наукові засади проектування систем керування асинхронними двигунами(2021-01) ОЛЕФІР, Богдан МихайловичОб'єктом дослідження - система повільного пуску асинхронних двигунів, предметом проектування – розробка мікропроцесорної системи повільним пуском асинхронного двигуна. Метою розробки – є проектування мікропроцесорної системи управління пуском асинхронного двигуна. Розроблений блок призначений для повільного пуску асинхронного двигуна і дозволяє вирішувати наступні задачі: обмежити пусковий струм (у більшості випадків на рівні 3 — 4,5 Iном) і осідання сіткової напруги живлення в залежності від потужності силового трансформатора і характеристик шин живлення, що підводять; оптимізувати пусковий і гальмовий моменти для разгонів і зупинок механізмів, що приводяться, продовжити термін використання підшипників, зубів коліс редукторів, ременів і інших деталей машин; аварійно захистити живильну мережу від токових перевантажень, заклинювання вала. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати при розробці мікропроцесорних систем повільного пуску асинхронних двигунів.Item Аналоговий інтерфейс для комп’ютеризованої системи керування вітроелектростанцією(2021-01) Лeoнтoвич, Дмитpo ЄвгeнoвичПoяcнювaльнa зaпиcka диплoмнoї poбoти «Aнaлoгoвий iнтepфeйc для koмпютepiзoвaнoї cиcтeми kepувaння вiтpoeлekpocтaнцiєю» ckлaдaєтьcя iз вcтупу, чoтиpьox poздiлiв, зaгaльниx виcнoвkiв, cпиckу виkopиcтaниx джepeл, мaє 59 cтopiнkи ocнoвнoгo тekcту, з ниx 18 pиcунkiв i 3 тaблицi. Cпиcok виkopиcтaниx джepeл мicтить 23 нaймeнувaнь. Oб'єkт дocлiджeння: aнaлoгoвий iнтepфeйc для koмпютepiзoвaнoї cиcтeми kepувaння вiтpoeлekpocтaнцiєю. Пpeдмeт пpoekтувaння – мeтoди, мoдeлi, тa зacoби диcтaнцiйнoгo вимipювaння akтивнoї пoтужнocтi з пiдвищeними мeтpoлoгiчними xapakтepиcтиkaми. Мeтoю диплoмнoї poбoти є poзpoбити пpeцизiйний вимipювaльний kaнaл eлekтpичнoї пoтужнocтi для koмпютepiзoвaнoї cиcтeми kepувaння вiтpoeлekpocтaнцiєю з пokpaщeними тexнiko-ekoнoмiчними пokaзниkaми. Мeтoд пpoekтувaння koмп’ютepнe мoдeлювaння вимipювaльнoгo kaнaлу в умoвax дiї знaчниx зaвaд. цe зaбeзпeчує мoжливicть oптимiзaцiї пapaмeтpiв kaнaлу для зaбeзпeчeння вимoгaм тexнiчниx зaвдaнь. Cиcтeмa дoзвoляє упpaвляти i koнтpoлювaти вимipювaння. Вoнa ckлaдaєтьcя з iнтeлekтуaльнoгo iнтepфeйcу цeнтpaлiзoвaнoгo типу, щo виkoнує фунkцiї збopу, пepвиннoї oбpoбkи i пepeдaчi в пepcoнaльний koмп'ютep (ПK).Item Комп’ютеризована система релейного захисту малопотужних мереж 6–10 КВ(2021-01) ЛАЗАРЄВ, Владислав ВікторовичПояснювальна записка до дипломної роботи “Комп’ютеризована система релейного захисту малопотужних мереж 6–10 КВ” включає: сторінок – 82, рисунків – 29, використаних джерел – 14. Об’єкт дослідження – захисні реле малопотужних реле. Предмет дослідження – система релейного захисту малопотужних мереж. Мета дипломної роботи – використання релейного захисту при КЗ. Методи дослідження – релейний захист, теоретичні основи електротехніки, теорія автоматичного управління, фізика. Комп’ютеризована система релейного захисту малопотужних мереж 6–10 КВ Проведене дослідження по релейному захисту комп’ютеризованої системи малопотужної мережі 6 – 10 КВ. Виведені основні поняття про релейні захисти. Типи КЗ та способи їх усунення, а також використання релейного захисту при КЗ. Об’єкт дослідження – захисні реле малопотужних реле. Предмет дослідження – система релейного захисту малопотужних мереж. Мета дипломної роботи – використання релейного захисту при КЗ. Завдання – використання комп’ютеризованих систем релейного захисту малопотужних систем при КЗ.Item Система електропостачання заводу по ремонту авіаційних двигунів(2021-01) КОРЯК, Андрій ЮрійовичПризначення цеху, який буде розглянутий, полягає в peмoнтi aвiацiйніх двигунів. Він є одним з цехів машинобудівного заводу і ділиться на дві ділянки: штампувальну і висадочну. На кожній і ділянок розташоване штат -не обладнання таке як, наприклад, верстатне. Також в цеху розміщені примі-приміщення для трансформаторної підстанції, вентиляції, зберігання інструментів, кабінет началь- ника цеху, і побутова кімната.При виконанні розрахунку були розглянуті не тільки типові питання ледве- ктропостачання, але і вирішене ряд завдань по ефективності і захисту мережі. В результаті проведеної роботи була обрана змішана схема електро-постачання, дозволило забезпечити надійність роботи системи елект-стачання і економію фінансів.Item Методи проектування системи електроспоживання житлового будинку на сонячних батареях(2021-01) КОВАЛЕНКО, Юлія ДмитрівнаПояснювальна записка до дипломної роботи «Методи проектування системи електроспоживання житлового будинку на сонячних батареях»: сторінок, рисунків, таблиць, використаних джерел. Об’єкт дослідження – електропостачання житлового будинку. Предмет дослідження – система електропостачання житлового будинку на сонячних батареях. Мета дипломної роботи – розробка системи електропостачання житлового будинку на сонячних батареях. Методи дослідження – теоретико-емпіричний, комп’ютерного моделювання. У ході виконання даної роботи був проведений детальний аналіз об’єкту дослідження, для розрахунку системи електрифікації будинку на сонячних батареях та можливість продавати залишки електроенергії за «Зеленим» тарифом. Під час виконання роботи було акцентовано увагу на наступні пункти: вибору обладнання; розташуванню будинку; влаштуванню сонячних панелей; визначенню споживачів електроенергії. У ході виконання роботи був проведений аналіз стану використання альтеративних джерел в нашій країні, провели експлікацію приміщень, ми розглянули існуючі види сонячних батарей, , розрахували необхідну кількість обладнання для побудови на сонячних батареях системи електрифікації та проаналізували деталі та можливості підключення «Зеленого» тарифу.Item Наукове обгрунтування будівництва електромережі вуличного освітлення(2021-01) Катаєв, Денис АнатолійовичОбґрунтування актуальності проблеми дослідження. Мережі вуличного освітлення є невід'ємною частиною інженерної інфраструктури будь-якого міста. Витрати на освітлення в мережах вуличного освітлення в населених пунктах оцінюються близько 30% від всіх муніципальних витрат на електроенергію, і з урахуванням додаткових витрат на обслуговування мереж освітлення складають досить значну частку в структурі муніципальних бюджетів. За приблизними оцінками, кількість електроенергії, що йде в Україні на цілі освітлення, становить близько 14% від усього виробленого обсягу. Зменшення енергоспоживання важливо не тільки в економічному плані - це реальний внесок у вирішення проблеми зміни клімату та ефективного використання ресурсів. Тому актуальним є модернізація електропостачання системи вуличного освітлення шляхом впровадження системи автоматизованого управління її роботою. Метою роботи є підвищення енергетичної ефективності установок зовнішнього освітлення м. Миколаїв за рахунок впровадження енергоефективних систем та технологій. Об’єктом дослідження є енергетичні процеси в освітлювальних установках. Предметом дослідження є техніко-енергетичні характеристики систем вуличного освітлення. Завдання дослідження: Дослідження структури системи управління зовнішнім освітленням і оптимізація її за критерієм енергоефективності; Структура роботи. Робота Складається із вступу, 7-и розділів, висновків, переліку посилань (35). Загальний обсяг текстової частини – 86 стор., 8 табл., 28 рис.Item Удосконалена система електропостачання аеродромного пересувного агрегату АПА-5Д(2021-01) Жила, Володимир МиколайовичПояснювальна записка до дипломної роботи “Удосконалена система електропостачання аеродромного пересувного агрегату АПА-5Д” включає: 90 сторінок, 11 рисунків, 5 таблиць, 21 використаних джерел. Об’єкт дослідження – наземні авіаційні джерела електроенергії. Предмет дослідження – аеродромні пересувні електроагрегати для обслуговування літальних апаратів. Метою дипломного проекту є розроблення на базі вітчизняного АПА-5Д уніфікованого аеродромного пересувного електроагрегату, здатного обслуговувати всі сучасні літальні апарати. Методи дослідження – математичне моделювання, теоретичні основи електротехніки, спостереження, порівняння, економічна теорія. Показано, що АПА з одним первинним джерелом енергії – авіаційним синхронним генератором змінного струму ГТ120ПЧ6А разом з штатним транзисторним регулятором напруги типу БРЗУ-115, та випрямлячем, виконаним на базі керованого трансформатора з обертальним магнітним полем та двома вторинними обмотками з випрямляючими мостами, які можуть перемикатися з паралельної роботи на послідовну, забезпечуючи живлення стартерів авіадвигунів при їх пуску за схемами 24/48 В та 0-70 В, здатний обслуговувати всі сучасні літальні апарати. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців конструкторських бюро. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розроблення оптимального аеродромного пересувного електроагрегату, здатного обслуговувати всі сучасні літальні апарати.Item Наукові принципи реконструкції візуальних засобів забезпечення польотів(2021-01) Жабко, Владиϲлав ВалерійовичОднією з найважливіших систем в аеропорту є система сигналізації польоту. Під час зльоту, заходу на посадку та посадки пілот літака повинен бути впевненим, що бачить кілька орієнтирів з повітряних ліхтарів, які забезпечують візуальний контакт із землею в умовах низької видимості вдень та вночі. Системи сигналізації польоту на аеродромах цивільної авіації України, від суші радіотехнічного контролю Заходу, до посадки в відривних метеорологічних умовах, безпечно вплинуть на рівень безпеки та регулярні польоти в зоні аеродрому . В аеропорту "Київ" (Жуляни) він працює і встановлюється з системою вітло-сигналізації від вогняного високо інтенсивно (приймається в) для точного підходу до посадки I категорії, що забезпечує вгадування і політ польоту літака, тобто з початковими значеннями звичок прийняття рішень: DH ≥ 60 ᴍ та відстань, яку слід бачити на ZP-RVR ≥ 550 ᴍ. Злітно-посадкова смуга має дві магнітні завіси для зльоту та посадки МК-81 ° та МК-261 °. В аеропорту, щоб забезпечити початкову видимість пропуску перешкод при наближенні до посадки з МК-81 °, поріг злітно- посадкової смуги становить 150 ᴍ. Для МК-261 ° поріг дорівнює 48м зробити, щоб було необхідно переналаштувати ближні ліхтарі на ділянці 300 ᴍ. При захисті на порозі ЗПС, різні відстані для зльоту та посадки. Через це два пороги захисту створюють проблеми, пов'язані з процесом кермування навколишнього середовища при пожежах ЗП. Проектне рішення для управління оточенням вогню передбачає прошивання кабельних ліній. Для цього рішення потрібен кабель високої напруги 80 кВ та пошиття ПК, що погано впливає на показники роботи. Ця проблема актуальна не лише для київського аеродрому (Жуляни), а й для інших українських аеропортів, де враховано аналітичний опис обладнання, яке реконструюється. Це негативно позначиться на їх економічних показниках та показниках діяльності. Ідеї, вироблені в цій дипломатичній роботі, можуть стати вікторіані під час реконструкції інших аеропортів нашої країни.Item Моніторинг стану ізоляції високовольтного обладнання(2021-01) Деркач, Даниїл ІгоровичПояснювальна записка до дипломної роботи «Моніторинг стану ізоляції високовольтного обладнання»: 87 сторінок, 30 рисунків, 2 таблиці, 20 використаних джерел. Об’єкт дослідження – процес прецизійного дистанційного контролю стану ізоляції електроенергетичного обладнання під напругою. Предмет – методи та засоби контролю стану ізоляції високовольтних установок, що знаходяться під напругою. Мета дипломної роботи – створити схему контролю стану ізоляції електроенергетичного обладнання під напругою з підвищеними техніко- економічними характеристиками. Завданням роботи є аналітичний огляд контролю стану ізоляції у високовольтному обладнанні (в робочому стані), розробка структурної схеми для контролю стану ізоляції високовольтного обладнання, що знаходиться під напругою, розробка функціональної схеми вимірювального каналу, моделювання вимірювального каналу в програмному середовищі Electronic Workbench, розробити висновки.Item Системи візуальної індикації глісади аеродрому «Івано-Франківськ»(2021-01) ГЛУЩЕНКО, Ілля ОлеговичСистема світлової сигналізації аеродрому (аеродрому) призначена для забезпечення пілота повітряного судна (ПС) візуальною інформацією при зльоті, заході на посадку, посадки і рулении в умовах обмеженої видимості на злітно- посадковій смузі (ЗПС) вдень і вночі. Рівень безпеки польоту ЛА на етапі візуального пілотування в складних метеоумовах (БМУ) багато в чому визначається технічним станом ССА. Важливим завданням при візуальному пілотуванні літака є прийняття рішення при заході на посадку і посадки. За допомогою SSA пілот встановлює прямий візуальний контакт із землею і отримує відповідну інформацію про положення літака відносно злітно-посадкової смуги. Чим вище посадкова швидкість і нижче видимість, тим менше часу у пілота, щоб дивитися йому в очі і приймати рішення. На останніх етапах посадки більш впевнені дії пілота спостерігаються при хорошій видимості сигналів SSA. Завдяки SSA пілот має можливість визначати напрямок по осі ЗПС, відстань до ЗПС, крен літака, ширину і напрямок ЗПС, місце посадки, напрямок зльоту і напрямок руху після приземлення.Item Методика визначення ризиків щодо безпеки польотів на приаеродромних територіях аеродрому(2021-06) Косміна, Дарина РостиславівнаМета: Розробити методику визначення ризиків повітряних суден з існуючими та можливими перешкодами на приаеродромних територіях аеродромів. Об’єкт: Технологічні процеси кінцевого етапу заходу на посадку та зльоту повітряних суден на приаеродромних територіях аеродрому. Предмет: Методика визначення ризиків зіткнення/небезпечного зближення повітряного судна з перешкодами в зоні при аеродромних території аеродромів цивільної авіації. На сьогоднішній день, розвиток інфраструктури міст приводить до зведення нових житлових та інших багатоповерхових будівель соціального призначення в межах приаеродромних територій аеродромів цивільної авіації. Висока вартість сучасної житлової або комерційної площі в великих містах вимагає зведення будівельних споруд з кількістю поверхів від 20 і більше, відносна висота яких сягає більше 60 метрів. Забудова є позитивним безупинним процесом розвитку інфраструктури міста, в результаті чого створюються робочі місця, збільшується прибуток малого та середнього бізнесу, поповнюється фінансовий бюджет міста та країни в цілому. Зведення нових висотних будівельних конструкцій на приаеродромних територіях аеродромів може створювати або збільшувати ризик зіткнення з ними з боку повітряних суден (ПС), які здійснюють операції в зоні приаеродромної території аеродрому, що знаходиться в межах міста. Наприклад, на сьогоднішній день, план забудови міста Києва передбачає зведення близько 600 нових об’єктів, значна кількість яких, може створювати ризик зіткнення для повітряних суден , що здійснюють операції на аеродромах «Київ» (Жуляни), Київ «Антонов-1», Київ «Антонов-2», ДМА «Бориспіль». Таким чином, виникає проблема схвалення забудови певних ділянок місцевості на приаеродромній території аеродрому, якщо висота будівельних споруд буде така, що дозволить класифікувати їх, як «висотні перешкоді», що створюють певний ризик зіткнення/небезпечного зближення з ними ПС.Item «Системи електропостачання вогнів візуальної індикації глісади(2021-06) Гіззатулліна, Маргарита ЕдуардівнаАктуальність даної теми полягає в тому, що світлосигнальна система аеродрому (ССА) - призначена для пілотів повітряних суден під час здійснення посадки та зльоту і вона є єдиним джерелом зорової інформації у складних метеоумовах. Система забезпечує світлове позначення злітно-посадкової смуги (ЗПС). Пілоти повинні взаємодіяти з вогнями ССА під час посадки та зльоту і ухвалюють рішення про переривання маневру у разі втрати зорового контакту. В складі ССА глісадні вогні призначені для візуальної вказівки глісади планерування та оптимального місця приземлення ПК вдень та вночі. В нормативно-технічній документації міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) електропостачання підсистеми глісадних вогнів здійснюється по двох кабельних лініях. Наскільки доцільна така вимога стосовно глісадних вогнів з’ясуємо після визначення та обґрунтування критерію відмови підсистеми глісадних вогнів, розрахунку її надійності та оцінки впливу показників надійності на рівень безпеки польотів на етапі візуального пілотування. Всі розрахунки, які будуть проведенні в дипломній роботі виконані для обґрунтування можливості використовування одної кабельної лінії без зниження рівня безпеки польотів. Обєктом дослідження є технологічний процес заходу на посадку на етапі візуального пілотування Предметом дослідження є підсистема глісадних вогнів злітно-посадкової смуги (ЗПС) Метою дослідження є модернізація системи електропостачання підсистеми глісадних вогнів ЗПС формату РАРІItem Система електропостачання наземних візуальних засобів забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації(2021-06) Болдовська, Олександра ВолодимирывнаПояснювальна записка до дипломної роботи «Система електропостачання наземних візуальних засобів забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації»: 41 с., 9_ рис., 3 табл., 1 графік, 12 літературних джерел. Об’єкт дослідження: технологічний процес безперебійного забезпечення електричною енергією наземних візуальних засобів забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації. Предмет дослідження: система електропостачання візуальних засобів забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації. Мета дипломної роботи: підвищення ефективності системи електропостачання наземних візуальних засобів шляхом забезпечення нормованого значення часу перемикання аеродромних вогнів. Методи дослідження: під час виконання дипломної роботи проведено аналіз системи електропостачання візуальних засобів забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації, виконані розрахунки надійності світлосигнальної системи аеродрому 1 категорії, що дають можливість обрати відповідні елементи для її створення. Запропоновано методику визначення показників надійності системи електропостачання візуальних засобів, як електроприймачів І категорії особливої групи відповідно до вимог міжнародних стандартів і рекомендованої практики ІСАО. Новим в роботі є алгоритм роботи автоматичного вводу резервного електропостачання із застосуванням спеціального пристрою безперебійного електропостачання - UPS. Результати даної кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проектуванні світлосигнальної системи аеродрому І, ІІ, ІІІ категорій.