АКФ Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри комп'ютеризованих електротехнічних систем та технологій
Permanent URI for this collection
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти розміщені згідно згідно з наказом Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету»
Browse
Browsing АКФ Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри комп'ютеризованих електротехнічних систем та технологій by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 68
Results Per Page
Sort Options
- Item«Науково-методичні основи використання протиаварійних автоматичних пристроїв вітрових електростанцій(2021-01) Богатиренко, Іван АнатолійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Науково-методичні основи використання протиаварійних автоматичних пристроїв вітрових електростанцій» містить: 130 сторінок, 28 рисунків, 23 таблиць, 23 посилань. Об’єкт дослідження – протиаварійні автоматичні пристрої. Предмет дослідження – використання протиаварійних автоматичних пристроїв. Мета дипломної роботи – обґрунтування дослідження щодо використання протиаварійних автоматичних пристроїв на вітрових електростанціях. Методи дослідження – теоретико-емпіричний, комп’ютерного моделювання. Дипломну роботу присвячено створенню науково-методичних основ використання протиаварійних автоматичних пристроїв на вітрових електростанціях. У першому розділі аналізується стан енергетичної галузі у секторі відновлюваної енергетики, з якого більш розкрито розглядається стан розвитку вітрової енергетики. Другий розділ висвітлює норми щодо причини виникнення втрати напруги при використанні вітроустановок, види і способи регулювання напруги при паралельній роботі з вітроустановками, заходи для зменшення впливу несиметрії, несинусоїдальності та відхилення частот, а також проблеми при використанні віртуальних електростанцій на основі нетрадиційних та відновлюваних джерел енергій. У третьому розділі були розглянуті особливості впливу ВЕС на енергосистему, необхідність аналізу режимів роботи енергосистем при наданні сучасними ВЕС допоміжних послуг, типи вітрових турбін та їх вплив на енергосистему. Четвертий розділ присвячений здатності ВЕС регулювати напругу в мережі шляхом контрольованого генерування або споживання реактивної потужності. У п’ятому розділі було доведено, що при регулюванні частоти обертання вітродвигуна повинен визначатися сигнал неузгодженості між заданою частотою обертання та істинним її значенням. У шостому розділі було обґрунтовано організацію та виконання електромонтажних робіт, заземлення і занулення в електроустановках. Сьомий розділ було присвячено охороні праці. У заключному розділі було обґрунтовано екологічні проблеми енергетики, негативний та позитивний вплив вітроенергетики на навколишнє середовище та середовище проживання людини, та їх екологічна оцінка.
- ItemМікропроцесорна система захисту по залишкових струмах компенсованої мережі(2021-01) Абрютін, Роман ВіталійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Мікропроцесорна система релейного захисту»: 59 сторінок, 35 рисунків, 7 використаних джерел. Об’єкт дослідження – процес прецизійного вимірювання потужності сигналів нульової послідовності. Мета дипломної роботи – розробка системи релейного захисту з покращеними техніко-економічними показниками. Методи дослідження: теоретичні дослідження в роботі проведені з використанням теорій вимірювання, теорій похибок, теорій електричних ланцюгів, методів корекції систематичних похибок засобів вимірювання та метрології. Предмет дослідження: методи, моделі та засоби вимірювання потужності сигналів нульової послідовності з підвищеними метрологічними характеристиками.
- ItemМоніторинг стану ізоляції високовольтного обладнання(2021-01) Деркач, Даниїл ІгоровичПояснювальна записка до дипломної роботи «Моніторинг стану ізоляції високовольтного обладнання»: 87 сторінок, 30 рисунків, 2 таблиці, 20 використаних джерел. Об’єкт дослідження – процес прецизійного дистанційного контролю стану ізоляції електроенергетичного обладнання під напругою. Предмет – методи та засоби контролю стану ізоляції високовольтних установок, що знаходяться під напругою. Мета дипломної роботи – створити схему контролю стану ізоляції електроенергетичного обладнання під напругою з підвищеними техніко- економічними характеристиками. Завданням роботи є аналітичний огляд контролю стану ізоляції у високовольтному обладнанні (в робочому стані), розробка структурної схеми для контролю стану ізоляції високовольтного обладнання, що знаходиться під напругою, розробка функціональної схеми вимірювального каналу, моделювання вимірювального каналу в програмному середовищі Electronic Workbench, розробити висновки.
- ItemУдосконалена система електропостачання аеродромного пересувного агрегату АПА-5Д(2021-01) Жила, Володимир МиколайовичПояснювальна записка до дипломної роботи “Удосконалена система електропостачання аеродромного пересувного агрегату АПА-5Д” включає: 90 сторінок, 11 рисунків, 5 таблиць, 21 використаних джерел. Об’єкт дослідження – наземні авіаційні джерела електроенергії. Предмет дослідження – аеродромні пересувні електроагрегати для обслуговування літальних апаратів. Метою дипломного проекту є розроблення на базі вітчизняного АПА-5Д уніфікованого аеродромного пересувного електроагрегату, здатного обслуговувати всі сучасні літальні апарати. Методи дослідження – математичне моделювання, теоретичні основи електротехніки, спостереження, порівняння, економічна теорія. Показано, що АПА з одним первинним джерелом енергії – авіаційним синхронним генератором змінного струму ГТ120ПЧ6А разом з штатним транзисторним регулятором напруги типу БРЗУ-115, та випрямлячем, виконаним на базі керованого трансформатора з обертальним магнітним полем та двома вторинними обмотками з випрямляючими мостами, які можуть перемикатися з паралельної роботи на послідовну, забезпечуючи живлення стартерів авіадвигунів при їх пуску за схемами 24/48 В та 0-70 В, здатний обслуговувати всі сучасні літальні апарати. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців конструкторських бюро. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розроблення оптимального аеродромного пересувного електроагрегату, здатного обслуговувати всі сучасні літальні апарати.
- ItemНаукові принципи реконструкції візуальних засобів забезпечення польотів(2021-01) Жабко, Владиϲлав ВалерійовичОднією з найважливіших систем в аеропорту є система сигналізації польоту. Під час зльоту, заходу на посадку та посадки пілот літака повинен бути впевненим, що бачить кілька орієнтирів з повітряних ліхтарів, які забезпечують візуальний контакт із землею в умовах низької видимості вдень та вночі. Системи сигналізації польоту на аеродромах цивільної авіації України, від суші радіотехнічного контролю Заходу, до посадки в відривних метеорологічних умовах, безпечно вплинуть на рівень безпеки та регулярні польоти в зоні аеродрому . В аеропорту "Київ" (Жуляни) він працює і встановлюється з системою вітло-сигналізації від вогняного високо інтенсивно (приймається в) для точного підходу до посадки I категорії, що забезпечує вгадування і політ польоту літака, тобто з початковими значеннями звичок прийняття рішень: DH ≥ 60 ᴍ та відстань, яку слід бачити на ZP-RVR ≥ 550 ᴍ. Злітно-посадкова смуга має дві магнітні завіси для зльоту та посадки МК-81 ° та МК-261 °. В аеропорту, щоб забезпечити початкову видимість пропуску перешкод при наближенні до посадки з МК-81 °, поріг злітно- посадкової смуги становить 150 ᴍ. Для МК-261 ° поріг дорівнює 48м зробити, щоб було необхідно переналаштувати ближні ліхтарі на ділянці 300 ᴍ. При захисті на порозі ЗПС, різні відстані для зльоту та посадки. Через це два пороги захисту створюють проблеми, пов'язані з процесом кермування навколишнього середовища при пожежах ЗП. Проектне рішення для управління оточенням вогню передбачає прошивання кабельних ліній. Для цього рішення потрібен кабель високої напруги 80 кВ та пошиття ПК, що погано впливає на показники роботи. Ця проблема актуальна не лише для київського аеродрому (Жуляни), а й для інших українських аеропортів, де враховано аналітичний опис обладнання, яке реконструюється. Це негативно позначиться на їх економічних показниках та показниках діяльності. Ідеї, вироблені в цій дипломатичній роботі, можуть стати вікторіані під час реконструкції інших аеропортів нашої країни.
- ItemСистема електропостачання заводу по ремонту авіаційних двигунів(2021-01) КОРЯК, Андрій ЮрійовичПризначення цеху, який буде розглянутий, полягає в peмoнтi aвiацiйніх двигунів. Він є одним з цехів машинобудівного заводу і ділиться на дві ділянки: штампувальну і висадочну. На кожній і ділянок розташоване штат -не обладнання таке як, наприклад, верстатне. Також в цеху розміщені примі-приміщення для трансформаторної підстанції, вентиляції, зберігання інструментів, кабінет началь- ника цеху, і побутова кімната.При виконанні розрахунку були розглянуті не тільки типові питання ледве- ктропостачання, але і вирішене ряд завдань по ефективності і захисту мережі. В результаті проведеної роботи була обрана змішана схема електро-постачання, дозволило забезпечити надійність роботи системи елект-стачання і економію фінансів.
- ItemСистема світлового огородження висотних перешкод на приаеродромній території(2021-01) Проценко, Сергій ПавловичПояснювальна записка до дипломного проекту «Система світлового огородження висотних перешкод на приаеродромній території» містить: 100 сторінок, 12 малюнків, 12 таблиць, 11 посилань. Об’єкт дослідження – Технологічні процеси виконання польотів повітряних суден (ПС) у повітряному просторі в межах приаеродромних територій аеродромів «Київ» (Жуляни), ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2». Перевищення конічної поверхні обмеження перешкод житлово-офісним комплексом із об’єктами громадського, соціально-побутового, торговельного призначення та надземним паркінгом, який планується побудувати за адресою: просп. Академіка Глушкова, 42 у Голосіївському районі м. Києва». Предмет дослідження – «Житлово-офісний комплекс» із об’єктами громадського, соціально-побутового, торговельного призначення та надземним паркінгом, за адресою: просп. Академіка Глушкова, 42 у Голосіївському районі м. Києва (надалі «Житлово-офісний комплекс»), що планується побудувати в межах приаеродромних територій аеродромів «Київ» (Жуляни), ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2» та є висотною перешкодою, яка піднімається над умовною конічною поверхнею обмеження перешкод аеродрому «Київ» (Жуляни). Мета дипломного проекту – визначення факту існування потенційної небезпеки та розробка пропозицій щодо організаційно-технічних заходів для забезпечення прийнятного рівня безпеки польотів ПС в умовах існування потенційної небезпеки з боку «Житлово-офісного комплексу». Методи дослідження –логіко-ймрвірний, моделювання подій. Дипломний проект присвячено розгляду такої проблеми, як наявність потенційної небезпеки з боку «Житлово-офісного комплексу» із об’єктами громадського, соціально-побутового, торговельного призначення та надземним паркінгом, за адресою: просп. Академіка Глушкова, 42 у Голосіївському районі 5 м. Києва (надалі «Житлово-офісний комплекс»), що планується побудувати в межах приаеродромних територій аеродромів «Київ» (Жуляни), ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2» та є висотною перешкодою, яка піднімається над умовною конічною поверхнею обмеження перешкод аеродрому «Київ» (Жуляни). А також розробка пропозицій щодо організаційно-технічних заходів для забезпечення прийнятного рівня безпеки польотів ПС в умовах існування потенційної небезпеки з боку «Житлово- офісного комплексу».
- ItemАеродромний статичний перетворювач частоти змінного струму(2021-01) Пряхін, Дмитро ВолодимировичПояснювальна записка до дипломної роботи «Аеродромний статичний перетворювач частоти змінного струму» включає: 89 сторінок, 12 рисунків, 3 таблиці, 23 використаних джерел. Об’єкт дослідження – стаціонарні аеродромні джерела живлення літальних апаратів змінного струму. Предмет дослідження – статичний аеродромний перетворювач частоти для живлення ЛА синусоїдним струмом стабільної частоти 400 Гц. Метою дипломного проекту є розроблення трифазного статичного напівпровідникового перетворювача частоти з синусоїдною вихідною напругою та покращеними техніко-економічними характеристиками (знижені масогабаритні показники та збільшений ККД). Метод дослідження – математичне моделювання, теоретичні основи електротехніки, спостереження, порівняння, економічна теорія. Показано, що статичний напівпровідниковий перетворювач частоти, що має п’ятиканальний автономний інвертор напруги та трансформатор з обертальним магнітним полем з п’ятифазною первинною обмоткою та трифазною вторинною обмоткою дозволяє принципово спростити отримання синусоїдної напруги, відмовившись від фільтрації на виході інвертора. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців конструкторських бюро. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розроблення оптимальних аеродромних статичних джерел живлення ЛА змінного струму.
- ItemМетоди проектування системи електроспоживання житлового будинку на сонячних батареях(2021-01) КОВАЛЕНКО, Юлія ДмитрівнаПояснювальна записка до дипломної роботи «Методи проектування системи електроспоживання житлового будинку на сонячних батареях»: сторінок, рисунків, таблиць, використаних джерел. Об’єкт дослідження – електропостачання житлового будинку. Предмет дослідження – система електропостачання житлового будинку на сонячних батареях. Мета дипломної роботи – розробка системи електропостачання житлового будинку на сонячних батареях. Методи дослідження – теоретико-емпіричний, комп’ютерного моделювання. У ході виконання даної роботи був проведений детальний аналіз об’єкту дослідження, для розрахунку системи електрифікації будинку на сонячних батареях та можливість продавати залишки електроенергії за «Зеленим» тарифом. Під час виконання роботи було акцентовано увагу на наступні пункти: вибору обладнання; розташуванню будинку; влаштуванню сонячних панелей; визначенню споживачів електроенергії. У ході виконання роботи був проведений аналіз стану використання альтеративних джерел в нашій країні, провели експлікацію приміщень, ми розглянули існуючі види сонячних батарей, , розрахували необхідну кількість обладнання для побудови на сонячних батареях системи електрифікації та проаналізували деталі та можливості підключення «Зеленого» тарифу.
- ItemКомп’ютеризована система релейного захисту малопотужних мереж 6–10 КВ(2021-01) ЛАЗАРЄВ, Владислав ВікторовичПояснювальна записка до дипломної роботи “Комп’ютеризована система релейного захисту малопотужних мереж 6–10 КВ” включає: сторінок – 82, рисунків – 29, використаних джерел – 14. Об’єкт дослідження – захисні реле малопотужних реле. Предмет дослідження – система релейного захисту малопотужних мереж. Мета дипломної роботи – використання релейного захисту при КЗ. Методи дослідження – релейний захист, теоретичні основи електротехніки, теорія автоматичного управління, фізика. Комп’ютеризована система релейного захисту малопотужних мереж 6–10 КВ Проведене дослідження по релейному захисту комп’ютеризованої системи малопотужної мережі 6 – 10 КВ. Виведені основні поняття про релейні захисти. Типи КЗ та способи їх усунення, а також використання релейного захисту при КЗ. Об’єкт дослідження – захисні реле малопотужних реле. Предмет дослідження – система релейного захисту малопотужних мереж. Мета дипломної роботи – використання релейного захисту при КЗ. Завдання – використання комп’ютеризованих систем релейного захисту малопотужних систем при КЗ.
- ItemНаукове обґрунтування мінімальних рівнів видимості на аеродромі(2021-01) Андріяш, Юрій ЮрійовичДипломна робота містить 92 ст., 3 рис., 24 табл., 13 літературних джерел. Об’єктом дослідження є технологічний процес забезпечення операцій кінцевого етапу заходу на посадку та зльоту на аеродромах цивільної авіації в умовах І, ІІ, ІІІ категорій. Предметом дослідження є мінімальні значення рівнів видимості на аеродромі. Метою дипломної роботи є розробити наукові принципи обґрунтування мінімальних рівнів видимості (AVOL) на аеродромі. У першому розділі розглянуто аналіз вимог нормативно-технічних документів щодо концепції обгрунтування мінімальних рівнів видимості на аеродромі. У другому розділі розглянуто аналіз можливостей та умов використання концепції конвертованої метеорологічної видимості на аеродромах цивільної авіації. У третьому розділі розглянуто параметри експлуатаційного мінімуму аеродрому при використанні світлосигнальних систем різних типів. У четвертому розділі розглянуто визначення показників надійності підсистеми вогнів наближення та оцінити їх вплив на рівень безпеки польотів. У п`ятому розділі розглянуто охорону праці. У шостому розділі розглянуто охорону навколишнього середовища.
- ItemАналоговий інтерфейс для комп’ютеризованої системи керування вітроелектростанцією(2021-01) Лeoнтoвич, Дмитpo ЄвгeнoвичПoяcнювaльнa зaпиcka диплoмнoї poбoти «Aнaлoгoвий iнтepфeйc для koмпютepiзoвaнoї cиcтeми kepувaння вiтpoeлekpocтaнцiєю» ckлaдaєтьcя iз вcтупу, чoтиpьox poздiлiв, зaгaльниx виcнoвkiв, cпиckу виkopиcтaниx джepeл, мaє 59 cтopiнkи ocнoвнoгo тekcту, з ниx 18 pиcунkiв i 3 тaблицi. Cпиcok виkopиcтaниx джepeл мicтить 23 нaймeнувaнь. Oб'єkт дocлiджeння: aнaлoгoвий iнтepфeйc для koмпютepiзoвaнoї cиcтeми kepувaння вiтpoeлekpocтaнцiєю. Пpeдмeт пpoekтувaння – мeтoди, мoдeлi, тa зacoби диcтaнцiйнoгo вимipювaння akтивнoї пoтужнocтi з пiдвищeними мeтpoлoгiчними xapakтepиcтиkaми. Мeтoю диплoмнoї poбoти є poзpoбити пpeцизiйний вимipювaльний kaнaл eлekтpичнoї пoтужнocтi для koмпютepiзoвaнoї cиcтeми kepувaння вiтpoeлekpocтaнцiєю з пokpaщeними тexнiko-ekoнoмiчними пokaзниkaми. Мeтoд пpoekтувaння koмп’ютepнe мoдeлювaння вимipювaльнoгo kaнaлу в умoвax дiї знaчниx зaвaд. цe зaбeзпeчує мoжливicть oптимiзaцiї пapaмeтpiв kaнaлу для зaбeзпeчeння вимoгaм тexнiчниx зaвдaнь. Cиcтeмa дoзвoляє упpaвляти i koнтpoлювaти вимipювaння. Вoнa ckлaдaєтьcя з iнтeлekтуaльнoгo iнтepфeйcу цeнтpaлiзoвaнoгo типу, щo виkoнує фунkцiї збopу, пepвиннoї oбpoбkи i пepeдaчi в пepcoнaльний koмп'ютep (ПK).
- ItemСистема електропостачання офісного центру(2021-01) Баришніков, Дмитро СергійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Система електропостачання офісного центру»: 100 сторінок, 22 рисунки, 16 таблиць, 12 використаних джерел. Об’єкт дослідження – будівля офісного центру. Предмет дослідження – система електропостачання офісного центру. Мета дипломної роботи – розробити проект електропостачання споруди цивільного призначення з використанням сучасного електротехнічного обладнання, використовуючи спеціалізована програмне забезпечення. В дипломному проекті розглянуті поетапні кроки проектування системи електропостачання офісного центру. У першому розділі викладені загальні вимоги до проектування систем електропостачання громадської будівлі, указано, як організовується процес проектування, розглянуті вимоги, що пред’являються до проектної та робочої документації. У другому розділі розглядаються перші етапи проектування системи електропостачання. У розділі виконується розрахунок електричних навантажень офісного центру та вибір силових трансформаторів. У третьому розділі проводиться розрахунок та вибір пристроїв РП 10 кВ. За результатом розрахунків та визначення вимог до РП 10 кВ складається схема та вибирається відповідне обладнання. У четвертому розділі висвітлений завершальний етап проектування системи електропостачання. В даному розділі проведені всі розрахунки, які відносяться до мереж низької напруги (НН). На основі цих розрахунків та техніко-економічного аналізу вибране відповідне електротехнічне обладнання. Результатом виконання всіх пунктів даного розділу є розробка схеми систем електропостачання і розподілення НН, плани розташування обладнання та будівельно-конструкційні рішення. 6 В п’ятому та шостому розділах було присвячено увагу до охорони праці та охорони навколишнього середовища, вимоги та заходи щодо охорони праці та захисту навколишнього середовища.
- ItemСистема селективного захисту в мережах 6(10)кВ з заземленням нейтралі через резистор(2021-01) Вовк, Іван АндрійовичВсі електроустановки обладнанні пристроями релейного захисту, призна- ченого для відключення ділянки в колі, якщо пошкодження спричиняє за собою вихід з ладу елементу або електроустановки в цілому. Релейний за- хист спрацьовує і тоді, коли виникають умови, загрозливі порушенням нормального режиму роботи електроустановки. У релейному захисті електроустановок захисні функції покладені на реле, які служать для по- дачі імпульсу на автоматичне відключення елементів електроустановки або сигналу про порушення нормального режиму роботи устаткування, ділянки електроустановки, лінії і так далі. Релейний захист та протиаварійна автоматика є основною складовою ча- стиною стабільної роботи ОЕС України. Одним із суттєвих недоліків є ви- сокий рівень зношеності релейного обладнання. Частка пристроїв РЗ та ПА, яка відпрацювала свій ресурс сягає 75%. Існуюче фінансування пристроїв релейного захисту і протиаварійної авто- матики на даному етапі дозволяє підтримувати функціональну здатність пристроїв РЗ за рахунок технічного обслуговування, але цього недостат- ньо для потреб реконструкції і модернізації пристроїв РЗА, що відпрацю- вали свій експлуатаційний ресурс. Особливо складне становище в цьому відношенні склалося на теплових станціях. Там, до цього часу, знаходить- ся в експлуатації автоматика виробництва 60-70 рр. Відсоток правильної роботи пристроїв РЗА становить 98,7%, що вище се- редньостатистичного за останні роки, але залишається високою доля випадків неправильних спрацювань РЗ і ПА із вини персоналу. Мають місце серйозні недоліки в професійній підготовці релейного персо- налу – недостатня матеріальна база. Відсутні галузеві органи, що визна- чають стратегію і технічну політику в напрямках розвитку систем РЗ і ПА в енергетиці. Відчувається відсутність розробок, рекомендацій по викори- 87 станню нових пристроїв РЗА, їх сертифікації та відповідності вимогам ви- користання в ОЕС України. Існуюча тенденція заміни РЗ, що відпрацювали свій ресурс, на сучасні мі- кропроцесорні пристрої створює проблеми перепідготовки фахівців- релейщиків. Впровадження на об’єктах енергетичних компаній сучасних мікропроцесорних пристроїв РЗ, випробувально-повірочних комплексів, систем реєстрації аварійних сигналів і параметрів, автоматизованих сис- тем моніторингу і контролю потребує значних коштів, а також відповідно підготовленого персоналу проектних, монтажно-налагоджувальних та експлуатаційних організацій, наявності нормативно-технічної документа- ції та методологічного забезпечення для виконання зазначених робіт.
- ItemМетодика визначення ризиків щодо безпеки польотів на етапі візуального пілотування(2021-01) Руденко, Володимир ГеннадійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Керування безпеки польотів на аеродромах цивільної авіації» містить 5 розділів, сторінок, рис., табл., літературних джерела. Метою роботи є розробка методики визначення ризиків щодо безпеки польотів на етапі візуального пілотування В дипломній роботі було розглянуто загальні принципи керування безпекою польотів на аеродромах цивільної авіації, модель етапу візуального пілотування при заході на посадку повітрного судна у складних меторологічних умовах та метод визначення ризиків на етапі візуального пілотування. Управління безпекою польотів полягає в упереджувальний зменшенні факторів ризику для безпеки польотів, перш ніж вони призведуть до авіаційних пригод та інцидентів. За допомогою реалізації принципів управління безпекою польотів держави можуть керувати своєю діяльністю в сфері забезпечення безпеки польотів більш впорядковано, цілісно і цілеспрямовано. Чітке розуміння ролі та внеску процесу управління безпекою польотів в безпеку діяльності дозволяє державі і його авіаційної галузі пріоритезувати дії щодо зниження ризику для безпеки польотів і більш ефективно управляти своїми ресурсами, з тим щоб отримати найбільшу перевагу в галузі безпеки польотів. Проблеми безпеки польотів повинні вирішуватися на всіх рівнях авіаційно-транспортної системи - і на рівні державних органів, які повинні здійснювати управління БП і виконувати функції контролю, і на рівні авіакомпаній, і на рівні аеродрому.
- ItemСистема електропостачання житлового будинку котеджного типу на відновлювальних джерелах енергії(2021-01) Бірюков, Андрій ОлексійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Розрахунок електропроводки житлового будинку»: 107 сторінок, 14 таблиць, 12 рисунків, 24 використаних джерел. Об'єкт дослідження – система електропостачання житлового будинку котеджного типу. Предмет дослідження – забезпечення житлового будинку котеджного типу якісною і дешевою електроенергією. Мета роботи – розробка системи безперебійного електропостачання житлового будинку котеджного типу на основі застосування відновлювальних джерел енергії. Розрахунок компонентів системи електропостачання та елементів автоматичного керування режимами роботи.
- ItemСистеми візуальної індикації глісади аеродрому «Івано-Франківськ»(2021-01) ГЛУЩЕНКО, Ілля ОлеговичСистема світлової сигналізації аеродрому (аеродрому) призначена для забезпечення пілота повітряного судна (ПС) візуальною інформацією при зльоті, заході на посадку, посадки і рулении в умовах обмеженої видимості на злітно- посадковій смузі (ЗПС) вдень і вночі. Рівень безпеки польоту ЛА на етапі візуального пілотування в складних метеоумовах (БМУ) багато в чому визначається технічним станом ССА. Важливим завданням при візуальному пілотуванні літака є прийняття рішення при заході на посадку і посадки. За допомогою SSA пілот встановлює прямий візуальний контакт із землею і отримує відповідну інформацію про положення літака відносно злітно-посадкової смуги. Чим вище посадкова швидкість і нижче видимість, тим менше часу у пілота, щоб дивитися йому в очі і приймати рішення. На останніх етапах посадки більш впевнені дії пілота спостерігаються при хорошій видимості сигналів SSA. Завдяки SSA пілот має можливість визначати напрямок по осі ЗПС, відстань до ЗПС, крен літака, ширину і напрямок ЗПС, місце посадки, напрямок зльоту і напрямок руху після приземлення.
- ItemНаукове обгрунтування будівництва електромережі вуличного освітлення(2021-01) Катаєв, Денис АнатолійовичОбґрунтування актуальності проблеми дослідження. Мережі вуличного освітлення є невід'ємною частиною інженерної інфраструктури будь-якого міста. Витрати на освітлення в мережах вуличного освітлення в населених пунктах оцінюються близько 30% від всіх муніципальних витрат на електроенергію, і з урахуванням додаткових витрат на обслуговування мереж освітлення складають досить значну частку в структурі муніципальних бюджетів. За приблизними оцінками, кількість електроенергії, що йде в Україні на цілі освітлення, становить близько 14% від усього виробленого обсягу. Зменшення енергоспоживання важливо не тільки в економічному плані - це реальний внесок у вирішення проблеми зміни клімату та ефективного використання ресурсів. Тому актуальним є модернізація електропостачання системи вуличного освітлення шляхом впровадження системи автоматизованого управління її роботою. Метою роботи є підвищення енергетичної ефективності установок зовнішнього освітлення м. Миколаїв за рахунок впровадження енергоефективних систем та технологій. Об’єктом дослідження є енергетичні процеси в освітлювальних установках. Предметом дослідження є техніко-енергетичні характеристики систем вуличного освітлення. Завдання дослідження: Дослідження структури системи управління зовнішнім освітленням і оптимізація її за критерієм енергоефективності; Структура роботи. Робота Складається із вступу, 7-и розділів, висновків, переліку посилань (35). Загальний обсяг текстової частини – 86 стор., 8 табл., 28 рис.
- ItemНаукові засади проектування систем керування асинхронними двигунами(2021-01) ОЛЕФІР, Богдан МихайловичОб'єктом дослідження - система повільного пуску асинхронних двигунів, предметом проектування – розробка мікропроцесорної системи повільним пуском асинхронного двигуна. Метою розробки – є проектування мікропроцесорної системи управління пуском асинхронного двигуна. Розроблений блок призначений для повільного пуску асинхронного двигуна і дозволяє вирішувати наступні задачі: обмежити пусковий струм (у більшості випадків на рівні 3 — 4,5 Iном) і осідання сіткової напруги живлення в залежності від потужності силового трансформатора і характеристик шин живлення, що підводять; оптимізувати пусковий і гальмовий моменти для разгонів і зупинок механізмів, що приводяться, продовжити термін використання підшипників, зубів коліс редукторів, ременів і інших деталей машин; аварійно захистити живильну мережу від токових перевантажень, заклинювання вала. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати при розробці мікропроцесорних систем повільного пуску асинхронних двигунів.
- ItemКомп’ютеризована система захисту малопотужних мереж від багатофазних замикань(2021-06) СЛОТІН, Антон ГеннадійовичВ енергетичних електрообладнаннях електростанції, в електричних мережа* та на електроустановках споживачів електроенергії можуть виникати пошкодження та ненормальні режими. Псінкоджеїшя п більшості випадки супроводжуються значним збільшенням струму та глубокнм пониженням напруги в елементах енергосистеми. Піївшцсний струм виділяє велику кількісіь тепла, викликаючи руйнування в міси, пошкодження та небезпечний нагрів непошкоджених ліній та облалніння, по яким струм протікає. Зі ижения напруги порушує нормальну роботу споживачів електроенергії та стійьість паралельної роботи генераторів і стсргосистеми в цілому. І ^нормальні режими зазвичай призводять.ю відхилення величини напруги, струму, і частоти від допустимих значень. При зменшенні частоти і напруги з'яаляс'ся небезпека порушень нормальної роботи споживачів та стійкості енергосистеми, а підвищення напруги і струму загрожує пошкодженню обладнання та ліній електропередач. Гасим чином, пошкодження порушують роботу енергосистеми і споживачів електрсенергіГ. а ненормальні режими створюють можливість виникнення пошкоджень або розлади роботи енергосистем. Для забезпечення нормальної роботи енергетичної системи і споживачів електрсенергіГ необхідно як швидше вияй.’яти та відокремлювати місце пошкодження від неушкодженої мережі, відновлюючи таким шляхом нормальні умови роботи енергосистем і споживачів.